Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 633920 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #855 : 03. mai 2012, 21:12 »
Torsdag 3/5-12:

Bjj. Bare sparring i dag. Også litt stående, mot folk som kan judo. Det er jo alltid moro. Tok det litt roligere i dag enn i går. Selvsagt ikke helt piano. God trening.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #856 : 04. mai 2012, 19:43 »
Fredag 4/5-12:

Bjj/judo/(mma). Litt roteete trening i dag egentlig. Varma opp med litt slag og spark. Kan ingenting og er egentlig ikke interessert i å lære det heller... Deretter gikk jeg og kasta litt på en judofyr før vi sparra litt stående. Til slutt var det en del rulling på bakken.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #857 : 05. mai 2012, 14:49 »
Lørdag 5/5-12:

Intervaller. 4*1000 meter.

Drag1. Tid: 3-27.
Drag2. Tid: 3-41.
Drag3. Tid: 3-46.
Drag4. Tid: 3-40.

Ikke helt fornøyd med det her. Gjennomsnittstid i overkant av 3.38. Alt for høy økning fra drag1. En indikasjon på at kondisen ikke er på topp. Greide i det minste å presse den siste litt ned igjen uten å sprenge meg. Dessuten var det en ekkel nordavind i mot på den ene langsida som kanskje gjorde det litt tyngre. Allikevel, en gang har jeg løpt 10-1000 metere, uten pause mellom på 3.47 i snitt... Kan ikke si meg fornøyd med 3.46 da.

Sender inn pulsklokka (som også er tidtageren min) for batteribytte på mandag. Veit ikke hvor lang tid det tar. Håper på raskere tider når jeg får den tilbake. 4 intervaller under 3.40 og et snitt under 3.35.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #858 : 06. mai 2012, 15:11 »
Søndag 6/5-12:

Styrke.

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 160 kilo.
Frontbøy: 3*5, 85 kilo.
Benkpress: 3*5, 80 kilo.

Markløften var grei. Frontbøyen en smule tyngre, mens benkpressen var rimelig tung. Veit ikke helt om det blir en eller to styrkeøkter i uka, men nå skal jeg begynne å trene styrke minst ukentlig og faktisk legge på litt vekter fra gang til gang.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #859 : 07. mai 2012, 23:01 »
Mandag 7/5-12:

Først bjj. Masse sparring. Synes ting går bra, selv om jeg ikke git på alt jeg har. Det er moro.

Etterfulgt av judo.

Det er jo judo. Men ikke med det fokuset eller aldersgruppen jeg vil ha. Det er ikke like moro Sad

Jeg drar femmere på 160 i markløft som det skulle vært luft, neste uten å ha trent styrke på godt over et halvt år. Jeg har løpt 10000 meter på 37.53, med kun 6 måneders løpetrening. Men det er å slenge folk i bakken, den treningsaktiviteten jeg har brukt mest tid på og har aller minst talent til jeg virkelig har lyst til å få til. Noen ganger er mennesker virkelig idioter.

Sliter med motivasjonen om dagen. Løper fordi jeg liker det, trenger bedre kondis og trolig skal på et løp i sommer. Trener styrke fordi jeg føler jeg bør det. Bjj fordi det er et stevne om 6 uker og jeg tross alt liker å måle krefter og ferdigheter med folk på min størrelse og min alder, og fordi jeg har et håp om at det blir en fortsettelse på judoen til høsten.




Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #860 : 08. mai 2012, 22:14 »
Tirsdag 8/5-12:

Submission wrestling. Først var det litt teknikker. Det gikk greit. Så var det sparring. Det gikk usedvanlig ræva. Også begynte en alkis å prate til meg i kassa på Rema og ei møkkakjerring prøvde å forgifte meg med sigarettrøyk. Møkkadag. Faen.

Fikk først opp igjen humøret ved å se dumme folk gjøre dumme ting: http://www.youtube.com/watch?v=xsamwOs2slI#noexternalembed

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #861 : 09. mai 2012, 21:07 »
Onsdag 9/5-12:

Bjj. En del teknikk, blant annet litt armbar og triangle. Deretter litt sparring, det er en dårlig skjult hemmelighet at jeg liker meg bedre med gi...

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #862 : 10. mai 2012, 21:11 »
Torsdag 10/5-12:

Bjj. For det meste teknikk. Mye av det samme som i går. Bra trening.

Forøvrig er jeg et svakt menneske. Hadde lagt igjen mat og skift på jobben. Skrudd på vekkerklokka, tidsnok til å løpe intervaller før jobb. Da den ringte, slo jeg den av. Har ikke den motivasjonen jeg hadde. Har også kjøpt pyrisept som jeg har med på kamprporttrening til enhber tid. Desinfiserer hvert eneste lille sår. De jævla bakteriene skal knekkes før de kan angripe!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #863 : 11. mai 2012, 20:59 »
Fredag 11/5-12:

Intervaller på mølle. ¤*4 minutter. 6 grader stigning, 13.0 kilometer i timen.

Drag1: Sluttpuls 173.
Drag2: Sluttpuls 178.
Drag3: Sluttpuls 180.
Drag4: Sluttpuls 184. (20 kilometer i timen det siste halve minuttet)

Det gikk lett. Passe intensitet. Planlegger fire økter til denne uka, beina er omtrent uberørt og klare for det. Samtidig fikk jeg opp pulsen såpass at det blir noe matnyttig ut av det. Pulsklokka må jeg nok sende inn ganske snart, skulle gjort det på mandag, fikk bare ikke somla meg til det.

Som nevnt gadd jeg ikke stå opp tidlig i går for å løpe på morran. Til tross for det, har jeg nå tatt på meg å komme et kvarter før på jobben de neste to ukene for å kjøre morgenkontroll på en maskin slik at en pasient rekker jobben sin etter behandling. Er jeg en "good guy" eller hva? Måtte kompansere litt, så jeg valgt mølla med defekt nødstopp da jeg løp i dag. Badass!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #864 : 12. mai 2012, 12:52 »
Lørdag 12/5-12:

Morgen

Styrke.

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 170 kilo.
Pull-ups: Kroppsvekt +10 kilo: 3*8.
En arms hantel roing: 3*3, 45 kilo.
Benkpress: 3*5, 82,5 kilo.
Dips: Kroppsvekt3*10-

Markløften var ganske tung, benken også. Resten gikk greit.

Ettermiddag

Planlegger en liten og rolig løpetur på ca. 45 minutter. Hvis jeg rekker.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #865 : 13. mai 2012, 21:01 »
Søndag 13/5-12:

Morgen

Intervaller 4*1000 meter. Hadde ikke egen klokke, så veit ikke nøyaktig hva tida ble. De tre første gikk på fire minutter pluss minus noen sekunder. Greit nok. Var nemlig litt støl på baksiden av låra og hadde mye mer å gi. Skulle riktignok gjerne ha sett at de kom enda litt lettere. På den siste ga jeg på betraktelig mer. Endte på ca. 3.30. Fornøyd med det siden jeg ga på uten å ta ut alt.

Dreit i å sende pulsklokka mi inn til polar for batteribytte. Gikk til en urmaker i stedet. Burde strengt tatt prøvd å gjøre det selv, feiga litt ut fra det. Har i det minste klokke til neste gang jeg løper. Da kommer beina til å være friskere og jeg skal ikke holde igjen. Håper på 3.35 i snitt og under 3.40 på alle.

Kveld

Styrke.

Frontbøy: 3*5, 90 kilo.
Knebøy: 5*60 kilo, 3*80 kilo, 1*90 kilo, 3*80 kilo, 5*60 kilo.
Bulgarske utfall: 3*8, 25 kilos hantler.
Strakmark: 8*70 kilo, 6*80 kilo, 8*70 kilo.
Militærpress: 3*5, 55 kilo.
Face-pulls: 3*10.

Det gikk overraskende lett med tanke på hvor mye beina har fått kjørt seg siden fredag. Det har nok hjulpet at jeg ikke dro på alt jeg hadde på løpinga. Knebøyen var (det skulle bare mangle) luft. Var frista til å legge på mer, men kjente litt ubehag i den ene lysken under frontbøy, så droppa det. Bulgarske utfall var tortur, men det er det alltid.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #866 : 13. mai 2012, 21:22 »
Du løper jo som bare det Cheesy Spoor Smiley

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #867 : 14. mai 2012, 21:26 »
Du løper jo som bare det Cheesy Spoor Smiley

Joda. Løp 10000 meter på 37.53 for to år siden. Fullførte maraton i fjor sommer. Så jeg kan løpe, men fikk antydning til runners knee etter det, jeg var dum nok til å trene med det i to måneder. Noe som selvsagt ikke gjorde ting bedre. Lenge siden jeg ble bra, allikevel er det først nå i det siste jeg har kommet i gang igjen og nivået er betraktelig lavere enn det var.

Hvis formen kommer seg i tide og alt av praktiske ting ordner seg, satser jeg på comeback med 10000 meter 28. juli. Til inspirasjon.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #868 : 14. mai 2012, 21:41 »
Mandag 14/5-12:

Bjj. Sparring hele tida. Liker det også. Følte meg faktisk ganske fin i beina i dag tidlig, etter noen timer på jobb, stivna de fullstendig. Har nok vært mer støl før, kan allikevel ikke huske å ha fått vondt av å sitte på ræva på kampsportmatter før. Følte meg litt råtten da treninga begynte. Så ble jeg varm og ting gikk bedre. Gikk mot god motstand og det gikk helt ok.

Halvveis ut i treninga var jeg ordentlig varm, følte meg ikke lenger råtten i beina og flesteparten av de beste gutta begynte med en rar form for trening, kalt MMA... Kondisen min begynner å returnere og slo inn for fult  Plutselig var jeg en av de bedre som fortsatt drev med bjj. Submitta folk left, right and center. Det er kanskje mulig å lese mellom linjene at det var moro på trening i dag. Holdt AKKURAT lenge nok, fikk nemlig krampe i den ene hamstringen på den siste rulla. Meldte meg på stevnet i går, den 17. juni. Begynner å glede meg.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #869 : 14. mai 2012, 22:30 »
Joda. Løp 10000 meter på 37.53 for to år siden. Fullførte maraton i fjor sommer. Så jeg kan løpe, men fikk antydning til runners knee etter det, jeg var dum nok til å trene med det i to måneder. Noe som selvsagt ikke gjorde ting bedre. Lenge siden jeg ble bra, allikevel er det først nå i det siste jeg har kommet i gang igjen og nivået er betraktelig lavere enn det var.

Hvis formen kommer seg i tide og alt av praktiske ting ordner seg, satser jeg på comeback med 10000 meter 28. juli. Til inspirasjon.
Mmm ser den... Godt du er tilbaket i slaget da, får satse på juli da Cheesy

Herlig film! Så jeg satt og heia i soffan på slutten der Grin

Og masse lykke til på stevne!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!