Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 634299 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #900 : 15. juni 2012, 20:31 »
Er ferdig på jobb for dagen. Har kjøpt godteri og drittmat for 300 kroner som venter på meg til jeg kommer hjem på søndag. Har mekka spilleliste. Overspiste ikke altfor mye selv om det var både god og gratis mat i går. Unna meg til og med en halvliter. Har kontroll på vekta. Er riktignok litt snurt fordi søstera som ikke har sett meg på et par måneder ikke så at jeg har gått ned 2-3 kilo. Snart er det fotball EM. Good times.

Har også pakka bagen, vanligvis involverer det en hvit og en blå gi. Nå er det en svart og en hvit. Kan velge farge selv. Jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg går for dark knight eller white knight. I morra er det no gi. Har trua på at det kan bli gull til Kimura Gjøvik. Jeg skal se på. På søndag derimot... Lover ingenting, bortsett fra at jeg skal prøve å gjøre det spektakulært.

http://www.youtube.com/watch?v=JS47QWBycHw#noexternalembed   

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #901 : 16. juni 2012, 00:30 »
 Kickass Kjør på, blir spennende og høre hvordan det gikk Smiley

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #902 : 17. juni 2012, 20:42 »
Søndag 17/6-12:

Prøvde vekta uten gi før jeg veide inn, 78.9. Lenge siden jeg har sett 70-tallet nå. Er strengt tatt ikke sunt. Med mine 1.83 cm, kan jeg etter BMIen veie ca. 83.5 kilo før jeg blir overvektig. Kan nok trygt legge et par kilo til på den vekta før jeg blir feit. Nok om det. Gi-en min er ganske tung. Med den veide jeg 81.5, 0.8 under vekta. Omtrent som vanlig med andre ord...

Begynner mot en ganske uerfaren fyr. Virka iallefall sånn. Kasta han i bakken. Fulgte ikke opp så bra som jeg burde ha gjort. Akkurat det gjorde ikke så mye siden han endte i guarden min. Triangla han tvert da.

Er nå i kvartfinalen. Møter en fyr som puller guard. Kjipt, jeg får altså ikke kasta han. Uansett. Sitter i guarden hans et par minutter. Er ikke så veldig trua. Ender opp med å kvele han ut ved hjelp av gi-en. Lærer ikke så mye angrep fra når du selv sitter i guard i bjj. Det skal visstnok være svært vanskelig. Heldigvis har jeg trent judo og lært litt der. Det kombinert med at bjj-gutta ikke er vant til å bli angrepet sånn, gjorde at jeg fikk det til.
 
Neste er semifinalen. Her møter jeg en ung fyr. Hørte rykter om at han bare var 16 år. Han er tøffere enn de andre og prøver å kaste meg i bakken. Det gikk ikke. Jeg havner i den beste posisjonene. Bør avslutte han, får ikke til det. Selv om jeg var svært nære et par ganger. Blir for ivrig og passer ikke på armen min i et forsøk på å ta han. Kunne kanskje ha kommet ut. Prøvde ikke engang. Måtte iallefall ikke slå av da jeg gjorde det. Ofrer ikke armen min i en semifinale i hvitbelteklassa i bjj. Hadde det vært semifinalen på NM i judo, hadde jeg i det minste forsøkt. Burde ikke ha behøvd å gjøre det for å vinne denne kampen uansett. Svært misfornøyd.

Kontrollerer bronsefinalen inn til en seier på poeng. Har god tid til å kaste han. Presterer allikevel å drøye det så lange at han puller guard. Dårlig. Blir nummer tre. Er ikke fornøyd. For det første taper jeg en kamp jeg bør vinne. For det andre, det er jo bare hvitbelteklassa. Jeg bør vinne. Trekker meg fra åpen -82.3. Gjør det først og fremst fordi jeg hadde lyst til å vinne begge. Da jeg ikke vant vanlig -82.3, kunne det faen meg være det samme. Iallefall når jeg kunne ta toget hjem to timer før ved å stå over.

Det som står skrevet over sier vel litt om hvor lite tent jeg egentlig var mot¨slutten. Det var ganske bra i dag tidlig. Så dabba det mer og mer av. Bjj er liksom ikke sporten min.

Ble ikke engang mildt forbanna da jeg tapte. Bare litt oppgitt. I det humøret jeg har vært i, sier det mye.  Er ikke engang i humør til å fråtse nå. Har kjøpt inn masse. Det ligger fortsatt i skapet. Jeg vil nemlig så ufattelig mye mer enn hvitbelteklassa i bjj. Drømmen er fortsatt NM, i judo. Da er det ingen hemmelighet at jeg må fra Gjøvik til Oslo. Strengt tatt lenger enn Oslo også. Veit ikke om det er verdt det (med mindre jeg vinner i LOTTO). Oslo er derimot fullt oppnåelig med en mastergrad i fysikk og et års arbeidserfaring. Må nesten se ting ann. Det eneste som er sikkert, er at ingenting skjer av seg selv.

http://www.youtube.com/watch?v=5lYpokhq_-w#noexternalembed   


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #903 : 19. juni 2012, 23:35 »
Tirsdag 19/6-12:

Styrke.

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 150 kilo.
Frontbøy: 3*5, 80 kilo.
Benkpress: 3*5, 75 kilo.

Spiste ikke så voldsomt mye etter søndagen. Selv om mengdene ikke var astronomiske, besto menyen blant annet av burgermeny, pizza, kokosboller, sjokolade, ostepop, potetgull og belgiske trøfler. Blir så tiltaksløs når jeg ikke har noe jeg skal. Jeg satt nå der på mandag og hadde sløva bort hele ettermiddagen/kvelden. Tok da en beslutning. Samla sammen det gjenværende godteriet i en pose som jeg i dag dumpa i pauserommet på jobben. Borte ble det! Deretter la jeg en plan for i sommer.

Har brukt de pengene jeg skulle ha brukt på ferie til å reise rundt og konkurrere/trene. Derfor blir det bare ei kort uke i Sandnes på meg (kombinert med treningssamling i tre dager...). Kanskje blir det litt bjj en helg eller to også. Kan da bruke resten av tida på å komme fysisk i form igjen. Går for styrke tre dager i uka. Løping fire.

Litt mer detaljert: To økter med korte intervaller, en med litt lenger intervaller og en lenger tur. Rygg (med markløft) en økt i uka, en økt med bein og en økt med markløft + skuldre og bryst. Mål: Få bedre kondis og løfte 5*200 i markløft. Ingen krise hvis 5*200 i markløft ikke skulle gå, men moro hvis det gjør det og jeg kommer til å prøve hvis jeg tror det kan gå. Å få bedre kondis tror jeg skal gå av seg selv, bare jeg løper... Kommer ikke til å være fanatisk. Dukker noe opp, legger jeg treninga opp rundt det.

I slaskingas forhåpentligvis siste krampetrekning, satt jeg i går kveld oppe til halv ett og spilte data. Lite taktisk siden det ble overtid på jobben. Var så trøtt på slutten at jeg vurderte treningsfri. Kvikna heldigvis til igjen og rakk en kort økt før EM. Full oppstart i morra Smiley


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #904 : 20. juni 2012, 08:32 »
Synd det ikke gikk helt veien på stevnet! Men dog så er du en erfaring rikere, og du har fått reflektert over vidre fremdrift...Så noe positivt blir det jo alltids Smiley

Styrke og kodisjon kombinert høres bra ut, jeg trives hvertfall veldig godt med det.. Lykke til med nye mål Cheesy

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #905 : 20. juni 2012, 20:17 »
Synd det ikke gikk helt veien på stevnet! Men dog så er du en erfaring rikere, og du har fått reflektert over vidre fremdrift...Så noe positivt blir det jo alltids Smiley

Styrke og kodisjon kombinert høres bra ut, jeg trives hvertfall veldig godt med det.. Lykke til med nye mål Cheesy

Styrke og kondis er ok det. I forhold til kamper du virkelig har forberedt deg til og VIL vinne. I forhold til hvor dypt og intenst levende du føler deg når adrenalinet pumper, du får tunnelsyn og den eneste bekymringen du har i verden er hvordan du skal slå han som står foran deg. Og når du gjør det, det ene sekundet rett etter når det kjennes ut som om lynet slår ned i ryggraden din...

Trener styrke og kondis, men håper det blir for mer enn styrken og kondisen sin skyld.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #906 : 20. juni 2012, 20:22 »
Onsdag 20/6-12:

Styrke.

Styrkevendinger.
Markløft: 4*170 kilo, 3*180 kilo, 2*2, 190 kilo, 1*200 kilo.
Gi pull-ups: Kroppsvekt + 15 kilo, 2*4, 5.
T-bar row: 3*4.
Omvendt roing: Kroppsvekt, 3*8.

Voksen start iallefall. Tror jeg kommer til å merke det i morra. Skada meg ikke. De tre første seriene i mark var greie. De to siste var tyngre. grepet var den begrensende faktoren da jeg tok pull-ups. Da funker det som det skal å holde i gi-en.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #907 : 21. juni 2012, 19:47 »
Torsdag 21/7-12:

Intervaller. 3*2000 meter. Tok ikke tida. Løp ganske rolig. Er ganske sikker på at jeg endte opp rundt 8.30. Iallefall mellom 8 og 9 minutter.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #908 : 23. juni 2012, 13:44 »
Lørdag 23/6-12:

Styrke.

Frontbøy: 4*90 kilo, 3*100 kilo, 2*105 kilo, 1*110 kilo.
Knebøy: 3*5, 80 kilo.
Bulgarske utfall: 3*8, 20 kilos hantler.
Strakmark: 3*5, 100 kilo.
Stående tåhev: 3*6, 80 kilo.

Merker det i beina nå. Bortprioriterte trening i går. Kan se stygt ut for løping 4 dager i uka. Hadde bestemt meg for løp 28. juli. Må tenke litt mer på det. Mer om det i morra når jeg har tid til å skrive litt mer.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #909 : 24. juni 2012, 19:18 »
Søndag 24/6-12:

Løp meg en tur på omtrent en halvtime. Type sneglefart. Hadde nedmlig selskap. Ble mildt andpusten i noen motbakker der jeg tyne løpspartneren maks. Kan forøvrig også nevne at vi løp litt ute på bygda og ble overfalt av kraftig regnvær mot slutten. Søkte tilflukt i et busskur. Bussen som går en gang i timen kom kort tid etterpå og vi ble tilbudt gratis skyss hjem igjen. Noe vi med glede aksepterte. Snill bussjåfør.

Det er som sagt løp 28. juli. 10 kilometer. Jeg har bestilt hotellrom og forsikra meg om at jeg kan få fri fra jobben. Allikevel er det ikke sikkert jeg drar. Ble bedt med på noe på kort varsel på fredag. Hadde tenkt å løpe. Med en gang slås varsellampene på. Rekker jeg å løpe først? Skal jeg løpe seint på kvelden? Da slår det meg, som det har gjort så mange ganger før: Hva faen er det egentlig du holder på med? Kom raskt fram til at dette løpet er ikke noe jeg kommer til å legge sjela mi i. Dro rett etter jobb og hadde en fin kveld. Jeg er sliten og lei i hodet av å alltid skulle få presa inn trening.

Tok for to dager siden den siste pillen jeg fikk av legen. Jerntilskudd. Veit fortsatt ikke hva som feilet meg i vinter/vår, bare at formen ver elendig og at jeg fikk bakterieinfeksjoner for et godt ord. Nå er den eneste pilla jeg tar trankapsler. Akkurat slik det skal være for en sunn, frisk mann på 26. Fysisk er jeg bedre enn på lang, lang tid. Burde derfor ha trent bra i sommer. Skal jeg fortsette slik som jeg har lyst til på lenger sikt, tror jeg derimot at det kan være sunt med en litt roligere sommer. 3dager med styrke får jeg til. Løping også. Bare ikke så mye og med den kvaliteten som jeg tror jeg trenger

Det er det samme løpet som jeg løp i fjor sommer, med 10 kilometer i stedet gor maraton. I fjor gikk alt av praktiske ting som en drøm. Slik blir det ikke i år. Derfor blir konklusjonen at jeg løper hvis jeg tror en tid under 40 er realistisk. Kan avbestille hotellrommet så seint som 25. juli. Så jeg har god til på å bestemme meg.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot bjj-stevne i juni
« #910 : 25. juni 2012, 19:08 »
Mandag 25/6-12:

Styrke.

Markløft: 3*5, 170 kilo.
Benkpress: 3*5, 85 kilo.
Militærpress: 3*5, 52,5 kilo.
Dips: Kroppsvekt, 3*10.
Face-pulls: 3*10.

Markløften var overraskende lett med tanke på hvor støl jeg var i beina i går og delsiv også i dag. Benken var tung. Tøyde til og med skulderområdet litt etter treninga.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener (mot ?)
« #911 : 29. juni 2012, 23:02 »
Fredag 29/6-12:

Judo.

For første gang på alt for lenge. Bare teknikk i dag. Med Mark Huizinga. Han har følgende meritter:

Olympisk mester 2000
Bronse OL 2004
Bronse OL 1996
Bronse VM 2005
Europamester 1996, 1997, 1998, 2001 og 2008
13 gull i World Cup
Gull Tournoi de Paris 2002
Gull Kano Cup 1999
32 medaljer i World Cup
"European judoka of the year" i 1998 og 2000

Trenerferdighetene er ikke nødvendigvis proporsjonale med merittene. I så fall er han den beste treneren jeg har hatt  Når det er sagt. Han kan definitivt judoen sin og det var en veldig lovende start.

Har blitt lite trening denne uka. Prøver så godt jeg kan å gjøre opp for det til helga. Sandnes judoklubb arrangerer litt ekstraopplegg. To økter i morra, en på søndag. Da blir det totalt 4(!) i morra og 3 på søndag. Jeg skal gi det et forsøk Wink

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener (mot ?)
« #912 : 30. juni 2012, 17:29 »
Lørdag 30/6-12:

Økt 1:

Judo. Newaza. Dvs. bakketeknikker. Avslutta med litt sparring. Sparringa gikk bra den Smiley

Økt 2:

Tachi-waza. Altså stående. Mye teknikker, blant annet favorittene til treneren, som har ført til mange gode resultater. Spesielt den ene virket spennende (for meg). Avslutta med litt sparring det gikk også rimelig bra. Kasta blant annet bronsemedaljøren fra NM i +100. Rimelig sikker på at jeg kunne ha slått han i konkurranse. Nå sier det riktignok mer om at nivået i +100 i Norge er rimelig lavt enn at nivået i -81 er så fantastisk høyt. Kan jo blant annet nevne at han som tok bronse i -81 på NM tok gullvinneren fra +100 i åpen klasse. Alt i alt fornøyd med dagens trening.

Ps. Gikk høyt ut g annonserte 4 treninger i går. Det ble ikke noe av gitt. Ekstratreningene var forsåvidt greie de, men bare driller og ganske hardt fysisk. Absolutt ikke unyttig, prioriterer allikevel å være frisk og rask til litt mer tekniske treninger med en olympisk mester. 

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener (mot ?)
« #913 : 01. juli 2012, 21:39 »
Søndag 1/7-12:

Okt 1.

Newaza. Altså bakketeknikker.Kun teknikk. Fikk en liten aha-opplevelse på en teknikk. Det er bra! Ingen sparring i dag. Og en halvtime kortere enn i går.

Økt 2:

Stående teknikker. En del greping. Jeg er ganske god på det. Desscerre er jeg litt dårligere på å faktisk kaste. På ny bare en og en halv time og ikke to.

Alt i alt en har det vært en spennende og lærerik helg. Utrolig å ha en olympisk mester som trener. Moro å se han først vise en teknikk. Så hvsa du kan gjøre hvis motstanderen gjør det eller det. Deretter får vi se på video der akkurat det samme blir utført, bare at nå er det i kvartfinalen i det nederlandske mesterskapet, i en innledende kamp i EM, i semifinalen i OL eller finalen i VM. Av instruktøren selv.

Traff også på noen folk jeg ikke ser så ofte lenger. Spesielt moro var det å treffe på de to som var hovedtrenerne mine de tre årene jeg trente i Trondheim. Selvsagt var det også moro å endelig få trent litt ordentlig judo igjen.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener (mot ?)
« #914 : 02. juli 2012, 21:21 »
Mandag 2/7-12:

Løp meg en tur på omtrent en halvtime. Tok i litt, dro riktignok på ordentlig de siste ti minuttene. Spensten i steget begynner å komme tilbake, deilig. Tviler allikevel litt på at i underkant av 4 uker er nok til at det er håp om å slå 37.53, eller å i det hele tatt komme under 40 på 10000. Planlegger en liten test tirsdagen før løpet. Altså 24. juli. Har også nettopp lest "Born to run" og holder på med "Løping-en verdens historie". Blir litt inspirert, hvem veit hva jeg finner på når jeg omsider har tatt NM-medaljen min.

Jeg ble nemlig mye mer gira av å være på samling i helga. Var drittlei for to måneder siden da jeg bare fikk trent en gang i uka, og brukte bortimot hele dagen på det. Ikke gikk det i nærheten av så bra som jeg håpa på heller. Tror kanskje jeg pressa meg for hardt og ble dårlig som en følge av det. Var blant annet på reise 5 av de 6 første helgene i 2012, samtidig som jeg holdt på å flytte og trente en og av og til to ganger om dagen. Hvem veit, samma det. Føler meg i form nå. Får mer og mer lyst på Oslo.

Til slutt. Hvis noen skulle lure på hvordan en olympisk mester ser ut, er det slik som dette.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!