Skrevet av Emne: Lundefuglen trener  (Lest 331395 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2760 : 13. april 2018, 21:30 »
Fredag 13/4-18:

Styrke

Styrkevendinger.
Tåhev: 3*6, 150 kilo, hver serie etterfulgt av 6 etbeins tåhev på kasse.
Et beins markløft: 3*6, 60 kilo.
Bulgarske utfall: 3*6, 28 kilos hantler.
Et beins beinpress: 3*4, 60 kilo (+ stativet).
Litt magetrening.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2761 : 14. april 2018, 12:18 »
Lørdag 14/4-18:

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 4*5, 175 kilo.
Hipthrusts: 3*6, 210 kilo.
Pullups: Kroppsvekt + 45 kilo, 3*2.
En arms hantel roing: 3*6, 42,5 kilo.

Hadde egentlig planlagt 5*2 i pullups. Tror jeg bare skal henge på færre vekter og ta flere reps. Sånn det er nå tar selve vektskivene og hvordan de henger mer fokus enn å faktisk løfte. Beltet skjærer seg inn i sidene mine. Overhodet ikke behagelig. La på en serie i markløft, det gikk bra. Planlegger 5*5 fremover.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2762 : 15. april 2018, 19:53 »
Søndag 15/4-18:

Morgen

Styrke

Benkpress: 3*5, 95 kilo.
Skråbenk med hantler: 3*6, 32 kilo.
Flyes: 3*8, 16 kilo.
Push-press: 1*3, 65 kilo, 1*3, 70 kilo, 1*3, 72,5 kilo.
Sittende roing: 3*8, 60 kilo.

Bra trykk! Sa jeg ikke bomma på 3ern 70 sist grunnet styrken. Beviste det ved å ta 72,5 i dag.

Ettermiddag

Intervaller på mølle. 4*4 minutter, 2 minutters pause.

Drag 1: 17,0 kilometer i timen, flatt.
Drag 2: 17,0 kilometer i timen, flatt.
Drag 3: 17,0 kilometer i timen, flatt.
Drag 4: 17,0 kilometer i timen, 20,0 kilometer i timen det siste halve minuttet, flatt.

Litt støl etter beintrening på fredag og markløft i går. Det gikk over etter det første draget. Litt høyere puls enn forventa, tror fortsatt pulsklokka er noe ustabil. Ellers gikk alt veldig greit. Løper ikke veldig fort, men det gikk lett. Føles som motoren begynner å komme igang igjen og det er godt! Pulskurve.



Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2763 : 16. april 2018, 22:19 »
Mandag 16/4-18:

Judo. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2764 : 17. april 2018, 21:53 »
Tirsdag 17/4-18:

Styrke

Styrkevendinger
Markløft: 1*5, 110 kilo, 1*5, 120 kilo, 1*5, 130 kilo.
Flatbenk med hantler: 3*6, 32 kilo.
Et beins beinpress: 3*6, 20 kilo (+ stativet).
Sittende roing: 3*8, 60 kilo.
Litt mage.

Konkurranse på lørdag. Kjørte derfor en lett og eksplosiv økt. Føltes bra.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2765 : 18. april 2018, 22:27 »
Onsdag 18/4-18:

Judo. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2766 : 19. april 2018, 21:19 »
Torsdag 19/4-18:

Judo. Teknikk og sparring.

Siste trening før konkurranse på lørdag. Det som blir min siste judokonkurranse. Iallefall på en god stund. Har visst det i 4-5 uker nå. Skrev tidligere at jeg hadde tenkt meg på nordisk mesterskap 26. mai. Jeg hadde det, jeg satte meg for 4-5 uker siden ned og skulle bestille reise/hotell. Også ble det så veldig dyrt. Ikke i nærheten til at jeg faktisk ikke har råd. I stedet for å bare bestille, begynte jeg å tenke på andre ting jeg kunne bruke pengene på. Og da skjønte jeg det. Jeg er ferdig. Jeg har ikke nok lyst lenger.

Nå er planen konkurranse på lørdag. Og bjj konkurranse to uker etterpå. Mest fordi jeg har trent for mye bjj det siste året til ikke å være med. Ikke fordi jeg derfor føler jeg må, fordi jeg har lyst til å se hva jeg får til. Etter det er det styrke som gjelder. Har tenkt å bli benerelt sterkere i løpet av våren/sommeren med 250 kilo i markløft som det store målet. Til høsten tenker jeg å begynne å løpe på ordentlig. Fordi det er moro og fordi jeg er god til det her og nå, nesten uten løpetrening. Hadde vært moro å se hvor god jeg kan bli. Akkurat det med løpinga er ikke 100% sikkert, men det er iallefall det jeg tenker nå. Uansett, det blir ingen kampsportkonkurranser før tidligst høsten 2019. Akkurat nå kjennes det som det ikke blir det da heller.

Så i den siste tiden har jeg trent litt mindre enn jeg hadde tenkt. Mye styrke. Mindre kampsport. De treningene som har føltes som et ork å dra på, har jeg enten droppa eller trent noe annet. Og jeg har hatt det moro på hver eneste trening jeg har vært på. Nå er jeg i god form. Sterk og utholden. Ikke har jeg glemt alt av kampsport heller. Og triangelen sitter som bare faen. Jeg lover ingentig, ingenting annet enn at jeg ikke drar til Stockholm uten å gi alt jeg har for å vinne. En siste gang. Og jeg gleder meg.

The Killers-All these things I have done.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget nm2012

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Sv: Lundefuglen trener
« #2767 : 20. april 2018, 00:01 »
Torsdag 19/4-18:

Judo. Teknikk og sparring.

Siste trening før konkurranse på lørdag. Det som blir min siste judokonkurranse. Iallefall på en god stund. Har visst det i 4-5 uker nå. Skrev tidligere at jeg hadde tenkt meg på nordisk mesterskap 26. mai. Jeg hadde det, jeg satte meg for 4-5 uker siden ned og skulle bestille reise/hotell. Også ble det så veldig dyrt. Ikke i nærheten til at jeg faktisk ikke har råd. I stedet for å bare bestille, begynte jeg å tenke på andre ting jeg kunne bruke pengene på. Og da skjønte jeg det. Jeg er ferdig. Jeg har ikke nok lyst lenger.

Nå er planen konkurranse på lørdag. Og bjj konkurranse to uker etterpå. Mest fordi jeg har trent for mye bjj det siste året til ikke å være med. Ikke fordi jeg derfor føler jeg må, fordi jeg har lyst til å se hva jeg får til. Etter det er det styrke som gjelder. Har tenkt å bli benerelt sterkere i løpet av våren/sommeren med 250 kilo i markløft som det store målet. Til høsten tenker jeg å begynne å løpe på ordentlig. Fordi det er moro og fordi jeg er god til det her og nå, nesten uten løpetrening. Hadde vært moro å se hvor god jeg kan bli. Akkurat det med løpinga er ikke 100% sikkert, men det er iallefall det jeg tenker nå. Uansett, det blir ingen kampsportkonkurranser før tidligst høsten 2019. Akkurat nå kjennes det som det ikke blir det da heller.

Så i den siste tiden har jeg trent litt mindre enn jeg hadde tenkt. Mye styrke. Mindre kampsport. De treningene som har føltes som et ork å dra på, har jeg enten droppa eller trent noe annet. Og jeg har hatt det moro på hver eneste trening jeg har vært på. Nå er jeg i god form. Sterk og utholden. Ikke har jeg glemt alt av kampsport heller. Og triangelen sitter som bare faen. Jeg lover ingentig, ingenting annet enn at jeg ikke drar til Stockholm uten å gi alt jeg har for å vinne. En siste gang. Og jeg gleder meg.

The Killers-All these things I have done.

Lykke til på lørdag! Spennende med stevne i Sverige.
Når motivasjonen ikke er der lenger er det best å ta en lengre pause, prøve noe annet en stund. Vet hvordan det føles. Om du finner motivasjonen igjen seinere gjenstår å se. Det går mye tid på såpass hard satsing og det er kjedelig hvis det ikke er moro lengre og ikke gir de resultatene man ønsker.

 Hvis du satser på styrke fremover blir det spennende å se hvor mye du øker, uten all den harde kampsporttreninga.


Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2768 : 22. april 2018, 17:36 »
Lykke til på lørdag! Spennende med stevne i Sverige.
Når motivasjonen ikke er der lenger er det best å ta en lengre pause, prøve noe annet en stund. Vet hvordan det føles. Om du finner motivasjonen igjen seinere gjenstår å se. Det går mye tid på såpass hard satsing og det er kjedelig hvis det ikke er moro lengre og ikke gir de resultatene man ønsker.

 Hvis du satser på styrke fremover blir det spennende å se hvor mye du øker, uten all den harde kampsporttreninga.



Takk for det! Blir jo fire måneder med styrketrening fremover. Ikke så voldsomt mye, satser på at grunnformen er bra. Hadde vært moro med 500 sammenlagt. Bør jo gå hvis jeg tar 250  markløft!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2769 : 22. april 2018, 19:37 »
Lørdag 21/4-18:

Sødra open judo. Veier inn på 80,2 kilo. Vekta viste 80,9 da jeg dro fra hotellet. og jeg spiste en is på veien dit. Så min vekt er nok ikke 100% korrekt. Visste at den iallefall ikke viser for mye. Uansett ble jeg ikke noe svekka av det. Og på alle mine judostevner bomma jeg aldri på vekta.

8 deltagere, 2 puljer med 4 deltagere der alle møter alle.

Blir kasta en gang til poeng i den første kampen. Får inn en armbar fra triangle og vinner.

Kamp to er den jeg er mest fornøyd med. Går bra, holder på å kaste til poeng et par ganger. Og så gjør jeg noe smart. Jeg blir (litt) med på et kastforsøk. Nok til at han får poeng, men så går han rett inn i holdegrepet mitt. Det var faktisk med vilje. Masse rot fordi de med poengtavla trykker feil. Holder han lenge, uten å gå alt for nøye inn på reglene og hva som skjedde, må jeg slippe helt opp mens scoringene fikses og begynne på nytt. Hadde ikke noe å si, holdt han sikkert et halvt minutt til sammen og han satt bom fast. Vant.

Siste kampen er ikke noe særlig. Nære å kaste motstanderen til poeng et par ganger. Han gjør det to ganger og vinner derfor.

Nå er vi i den situasjonen at det er tre stykker som har to seiere. Vi har alle slått hverandre og alle seierne har vært før tida har gått ut, noe som bare teller i slike situasjoner. Da avgjør vekt, den letteste vinner. Jeg blir nummer to. Ingen aning hva de andre veier, men min feilkalibrerte vekt kan ha sørget for at jeg ikke ble nummer tre. Er i semifinalen, trekker meg grunnet skade. Føles som et overtråkk som sitter veldig høyt opp på fotbladet. Det var det absolutt siste som skjedde i den tredje kampen min og hadde ikke noen betydning for utfallet. Kunne nok ha fortsatt. Umulig å vite om det hadde blitt verre, var ikke villig til å risikere det. Veteran utgikk også.

Alt i alt fornøyd. Jeg låste meg ikke. Jeg gikk offensivt. Av og til når jeg blir pressa har jeg en tendens til å oppsøke å havne på bakken. Gjorde aldri det i dag. Holdt på å kaste flere ganger. Utnytta mulighetene som oppsto på bakken. I dag gikk jeg som jeg vil gå judo. Jeg gikk for å vinne, ikke for å unngå å tape. At jeg tapte den ene kampen selv om jeg hadde en realistisk sjanse til å vinne den får bare være.

De to beste var nok de to som gikk videre fra den andre gruppa. De ble nummer en og to. De var ikke bedre enn at jeg kunne ha slått de uten at det var helt urealistisk. Hadde jeg prestert som jeg mener jeg burde, hadde jeg slått de. Når det er sagt har jeg nok litt for høye forventninger til meg selv (ut fra forutsetningene, høyere enn for alle andre). Uansett surt å ikke få prøve. Angrer ikke på at jeg trakk meg. Var aldri denne konkurransen som virkelig var målet.

Jeg hadde forventa å bli mye bedre enn jeg ble, med et håp om å bli enda bedre enn det igjen. Denne konkurransen var et godt bilde på hva jeg kan og ikke kan. Jeg er god nok på bakken til å dominere de fleste jeg møter i judo. Når det kommer til styrke og kondis kan jeg gjøre ting de fleste jeg møter i -81 ikke kan. Alt dette gjelder selvsagt konkurransene jeg deltar på. Ikke de som er virkelig gode i judo. Når det kommer til det viktigste i judo, å kaste, kan ikke bare de virkelig gode, men også de jeg møter på konkurranser gjøre ting jeg ikke kan. Jeg fikk det bare aldri til å sitte ordentlig. Hadde jeg gjort det, hadde motstanderne fått mye mer å bekymre seg for, noe som totalt sett ville gjort meg til en mye bedre og farligere utøver. Engang trodde jeg at det kunne løsne. Nå har jeg null tro på det. Planen er å fortsette med en judotrening i uka. Ingen ambisjoner, ingen konkurranser, bare fordi jeg tross alt synes det er moro.

Veit fortsatt ikke om jeg angrer på at jeg fortsatte såpass lenge. Sånn i ettertid skulle jeg nok iallefall ha gitt meg sommeren 2017. Følte meg riktignok veldig bra i oktober 2017 før jeg av diverse årsaker fikk en alt for lang pause etter det. Tok en NM-medalje i 2014. Var ikke noe bedre da enn jeg er nå. Heller motsatt. At det ble medalje da og ikke seinere skyldes en kombinasjon av tilfeldigheter og at nivået i toppen ble litt jevnere godt. Det eneste som jeg er bitter for er NM 2015. Da var den klare eneren i -81 de 4-5 foregående årene skada. De som kom opp fra -73 og tok over da han gikk opp til -90 var fortsatt i -73. Så det var derfor min beste sjanse til å vinne. Dessverre skada jeg først skuldra en gang. Fikk en infeksjon i fingeren og tror jeg fikk et lite brudd i en annen finger (tok aldri bilde og jeg har fortsatt en latterlig stor klump på leddet). Før jeg slo opp igjen skuldra tre uker før NM. Sparra omtrent ingenting mellom det og NM. Var fortsatt skada på NM. Usikker på om skuldra hindra meg direkte, men jeg var overhodet ikke forberedt. Selv om jeg sannsynligvis ikke hadde vunnet uansett, skulle jeg veldig gjerne vært med på mitt aller beste da.

Nå har jeg igjen en kampsportkonkurranse, bjj-stevne lørdag 5. mai. Tror ikke skaden jeg fikk i går er alvorlig. Dessuten bør bjj gå bedre enn judo. Får se litt ann hvordan treningen blir de to neste ukene.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2770 : 23. april 2018, 19:01 »
Mandag 23/4-18:

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 5*5, 175 kilo.
Hipthrusts: 3*6, 210 kilo.
Pullups: Kroppsvekt + 30 kilo, 3*5.
En arms hantel roing: 3*4, 45 kilo.

Planen var å trene kampsport i dag. Det utgikk pga. foten. Den var verst på lørdag kveld og har siden blitt mye bedre. Merka den bare da jeg tok vendinger og kjørte derfor litt lettere enn vanlig der. Tenkte å løpe på mølla i morgen. Går det fint, teiper jeg den opp og prøver bjj på onsdag. Lett er et subjektivt begrep, så jeg nøyer meg med å si at det er mer inne i markløft og det var bra trykk. Var litt spent på om innveiinga ville sette meg tilbake. Den gjorde ikke det.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2771 : 24. april 2018, 18:31 »
Tirsdag 24/4-18:

Morgen

4*4 minutter sittende "tau-klatring", 2 minutters pause. Pulskurve.

Ettermiddag

Forsøk på å løpe på mølla. Oppvarming gikk fint. Mildt ubehag i foten da jeg løp fort. Enorm fremgang siden lørdag da smerten kunne hugge til ved ugunstig belastning. Føles stabil, merker det når jeg sparker fra. Løp ca. et minutt før jeg stoppa. Mest for sikkerhets skyld. Planen er fortsatt teiping og bjj i morgen. Håper på å løpe torsdag.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2772 : 25. april 2018, 20:42 »
Onsdag 25/4-18:

Bjj. Teknikk og sparring.

Gikk bra med foten. Merka den litt uten at det direkte hindra meg.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2773 : 26. april 2018, 19:07 »
Torsdag 26/4-18:

Intervaller på bane. 5*1000 meter. Pause på 2.30.

Drag 1: 3,33.
Drag 2: 3,54.
Drag 3: 3,51.
Drag 4: 3,44.
Drag 5: 3,38.

Moro å løpe på bane igjen. Ble litt i overkant ivrig da i starten da jeg så først hang på, så løp forbi og så holdt bak meg to crossfitdamer som løp 600 meter. Det gikk fortere enn jeg trodde, tror jeg lå ann til under 3.20 etter 600 meter. Senka farta litt i overkant, både på siste runden av det første draget og de to neste. Mangler rett og slett litt fartsfølelse. Snitt på 3.44. Alt i alt passe fornøyd. Det her kommer til å gå fortere utover sommeren. Beste snittet i fjor var 3.37, satser på under 3.30 i sommer. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 862
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 862

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2774 : 28. april 2018, 11:52 »
Fredag 27/4-18:

Styrke

Benkpress: 3*5, 95 kilo.
Skråbenk med hantler: 3*6, 32 kilo.
Flyes: 3*8, 16 kilo.
Push-press: 1*3, 65 kilo, 1*3, 70 kilo, 1*2, 70 kilo.
Sittende roing: 3*8, 60 kilo.

Pushpress satt ikke helt, ellers usedvanlig bra trykk til å være etter innveiing. Ser ut som jeg skal greie å opprettholde styrken ganske bra gjennom to innveiinger.



Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

8 spennende oppskrifter på grillmat.
BCAA består av de essensielle aminosyrene, Valin, Leucin og Isoleucin.

Tren tabata i sommer

Trening19.07.2018224

En garantert effektiv økt.

5 toppturer du bør bestige

Trening18.07.2018363

Har du lyst til å oppleve Norges flotteste fjell?
Med disse treningsøktene kan du trene når og hvor som helst.