Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 459486 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3435 : 16. mai 2020, 11:51 »
Lørdag 16/5-20:

Rulleski intervaller. 4* 2.3 kilometer, ca. 1 minutt pause. Satte pers i maksfart med 29.2 kilometer i timen. Holdt på å tryne over en fartsdump. Jeg har skrevet det før og gjentar det gjerne. Bare et tidsspørsmål før dette går til helvete. Og det blir skumlere og skumlere til mer komfortabel jeg føler meg. Til tross for det har jeg blitt veldig glad i rulleskia mine. Jeg avlaster leggen som jeg har slitt litt med totalt når jeg bruker de, og når jeg i tillegg staker får også lårene og knærne hvile. Dessuten får jeg opp pulsen og jeg blir bedre forberedt til neste vinter. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3436 : 17. mai 2020, 20:54 »
Søndag 17/5-20:

7,5 kilometer løping i utfordrende terreng. Løp dessuten en del feil. Totalt litt under 47 kilometer denne uka, relativt mange av dem med ganske ok fart. Planlegger litt mindre neste uke. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3437 : 20. mai 2020, 20:14 »
Onsdag 20/5-20:

I underkant av 4 kilometer rolig løping. Søndag kveld fikk jeg feber, hodeverk, muskelverk og følte meg generelt slapp. Har blitt gradvis bedre og fikk i dag tidlig et negativt prøvesvar på covid-19. Dro derfor på jobb og testa formen med litt løping i kveld. Føltes bra. Blir tøffere trening i morgen, går det bra, blir det 1000 meter intervaller i løpet av helga. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3438 : 21. mai 2020, 20:40 »
Torsdag 21/5-20:

Først 15,5 kilometer rulleski med middels intensitet. Deretter 9 kilometer rolig løping på grus, sti og asfalt. Rulleski blir mer og mer moro, fikk ok gjennomsnittsfart. Ellers offisielt frisk igjen. Pulskurve (rulleski), pulskurve (løping).

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3439 : 22. mai 2020, 17:49 »
Fredag 22/5-20:

Intervaller på bane. 8*1000 meter. Pause på 1 minutt.

Drag 1: 3,45.
Drag 2: 3,45.
Drag 3: 3,45.
Drag 4: 3,45.
Drag 5: 3,45.
Drag 6: 3,45.
Drag 7: 3,40.
Drag 8: 3,40.

Snitt 3.44. Jevnt som ei klokke på de 6 første. Så ble jeg litt ivrig da havna rett bak noen jeg kjenner som løp 400 metere på den sjuende. Den åttende og siste hadde jeg uansett tenkt å ta litt raskere. Det var ikke like lett som sist gang da jeg snitta på 3.46, men det er fortsatt mer inne og beina var litt tunge etter i går. 2 sekunder raskere enn i fjor sommer og betraktelig lettere. Dette begynner å bli bra! Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3440 : 23. mai 2020, 10:07 »
Lørdag 23/5-20:

10 kilometer rulleski, ganske rolig. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3441 : 24. mai 2020, 19:10 »
Søndag 24/5-20:

9*2*200 meter motbakkeintervaller. 2 minutter pause mellom de to seriene. Snitt ca. 47 sekunder på dragene. Totalt 34,5 kilometer denne uka. Skulle gjerne hatt mer, skylder på sykdom. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3442 : 25. mai 2020, 09:50 »
Mandag 25/5-20:

Beinpress: 3*5, 180 kilo.
Bulgarske utfall: 3*8, 14 kilos hantler.
Stående tåhev på kasse i smith-maskin: 3*8, 80 kilo (pluss stanga).
Nedtrekk: 3*6, 105 kilo.
Omvendt roing: Kroppsvekt, 3*6.
En arms hantel roing: 3*10, 22 kilo.
Sittende brystpress: 3*8, 90 kilo.
Skråbenk med hantler: 3*8. 22 kilo.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3443 : 26. mai 2020, 18:27 »
Tirsdag 26/5-20:

Intervaller på bane. 9*1000 meter. Pause på 1 minutt.

Drag 1: 3,49.
Drag 2: 3,47.
Drag 3: 3,48.
Drag 4: 3,47.
Drag 5: 3,48.
Drag 6: 3,49.
Drag 7: 3,47.
Drag 8: 3,49.
Drag 9: 3,41.

Snitt 3.47. Brutal vind og noe tunge bein etter styrke i går. En tilsvarende økt på det som er siste trappetrinnet før 10*1000 meter. Fornøyd med gjennomføringen. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3444 : 27. mai 2020, 18:59 »
Onsdag 27/5-20:

10 kimometer rullesik til jobb og 8 kilometer rulleski fra jobb. Knakk ytterste delen av staven halvveis på vei til job, så det ble noe redusert. Kjøpte nye staver etter jobb og gikk fra Majorstua og hjem etter jobb. Det var ikke noe særlig grunnet mye folk, blier, sykler og bikkjer. Pulskurve (til jobb), pulskurve (fra jobb).

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3445 : 28. mai 2020, 20:09 »
Torsdag 28/5-20:

9*10*200 meter motbakkeintervaller. Ca. 4 minutter pause mellom de to seriene. LØp en annen bakke enn vanlig, den var noe slakere enn den jeg vanligvis løper i. Dessuten ble det betraktelig lenger pause enn jeg pleier å ha siden jeg løp med noen andre. Alt i alt en knall økt. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3446 : 30. mai 2020, 12:16 »
Lørdag 30/5-20:

11 kilometer løping. Et drag på 4 minutter og et drag på 7 minutter på jakter etter kroner på Strava. Var ute etter tre stykker og fikk dem alle. Ellers rolig for å få litt kilometer. Moro å leke seg, spesielt nå som det ikke er noen løp i nær fremtid. Testa dessuten nye konkurransesko. De er fantastiske. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3447 : 31. mai 2020, 14:43 »
Søndag 31/5-20:

11,5 kilometer rolig løping stort sett på sti i terreng. Løp litt feil. Fantastiske terrengløyper utenfor Gjøvik. Totalt 45,5 kilometer denne uka. En del av dem med god fart. Totalt 184 kilometer løping i mai og 88 kilometer på rulleski. Beina føles rimelig bra. Tenker fem økter løping neste uke i tillegg til noe rulleski. I morgen er planen å leke meg med litt fart over tid. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3448 : 01. juni 2020, 10:25 »
Mandag 1/6-20:

10 kilometer løping- Lekte meg med en aldri så liten formsjekk. Målet var rett under 40 minutter. Det ble 39.30. Egentlig ganske kontrollert i en løype med over 80 meter høydeforskjell. Null høydemeter forskjell netto. Skrev i slutten av mars at jeg trodde jeg ville løpt mellom 41 og 39 minutter i en konkurranse. Helt sikker på at i dag ville jeg løpt under 39 minutter i en konkurranse i en flat løype. Kanskje ned under 38 minutter også. Og da er det bare 7 sekunder igjen til persen på 37.53. Dette lover bra til jeg faktisk skal løpe konkurranse igjen. Forhåpentligvis til høsten. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 3 490
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 490

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198
« #3449 : 02. juni 2020, 11:43 »
Tirsdag 2/6-20:

4*ca. 7 minutter (ca. 2,3 kilometer rulleski), 1 minutt pause. Prøvde de nye stavene på ordentlig for første gang i dag. Det gikk fort, 1 kilometer i timen raskere på dragene enn for 2-3 uker siden med de forrige stavene. Pulsen var riktignok noe høyere, forklaringen på det tror jeg var at jeg nå hadde kontroll på at pausene faktisk var et minutt og at de nok var litt lenger sist gang. Tror årsaken er at stavene er 5 cm lenger enn de forrige og at det hjelper mye på stakinga. Uansett, moro er det! Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

Hvordan få mer ut av markløft?

Trening27.05.202040

Slik får du mer ut av markløft.
Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.