Skrevet av Emne: Krøll med RYP :D  (Lest 2416 ganger)

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Krøll med RYP :D
« : 31. oktober 2009, 19:20 »


Etter å ha kjørt en syklus med Bill Starr 5x5, lurer jeg på å prøve noe annet. Starr funket bra, men jeg føler jeg må prøve noen flere programmer før jeg "låser" meg inn på en form for trening Smiley

Sett på ekstrem muskelvekt programmet, og det ser spennende ut, men jeg lurer på om det er noen forandringer som kan gjøres. For det første, bytte ut øvelser:

Dips med vanlig benk
Roing med stangroing
Arnoldpress med militærpress

Ser for meg å basere det rundt de "store".

Bøy
Benk
Stang-roing
Militærpress

Ser det ikke er noe mark der, kan vel evt legges inn? Ser også veldig tungt ut, med store øvelser tre ganger i uken. Samme slo meg på grunnprogrammet, man kjører jo alle øvelsene 3 ganger i uka. Blir ikke dette mye?

Evt kan en uke se sånn ut?

Mandag: Bøy, Benk, Stang-roing + Sit-ups, Dips

Onsdag: Mark, Militærpress, Pull-ups + Sit-ups, biceps curl

Fredag: Bøy, Benk, Stang-roing + Sit-ups, push downs

Vet jeg lager krøll på opplegget, og prøver å finne opp kruttet på nytt.
Blir på mange måter malen fra Bill Starr, men med reps og dropsett fra RYP.


oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Krøll med RYP :D
« #1 : 31. oktober 2009, 19:30 »

Etter å ha kjørt en syklus med Bill Starr 5x5, lurer jeg på å prøve noe annet. Starr funket bra, men jeg føler jeg må prøve noen flere programmer før jeg "låser" meg inn på en form for trening Smiley

Sett på ekstrem muskelvekt programmet, og det ser spennende ut, men jeg lurer på om det er noen forandringer som kan gjøres. For det første, bytte ut øvelser:

Dips med vanlig benk
Roing med stangroing
Arnoldpress med militærpress

Ser for meg å basere det rundt de "store".

Bøy
Benk
Stang-roing
Militærpress

Ser det ikke er noe mark der, kan vel evt legges inn? Ser også veldig tungt ut, med store øvelser tre ganger i uken. Samme slo meg på grunnprogrammet, man kjører jo alle øvelsene 3 ganger i uka. Blir ikke dette mye?

Evt kan en uke se sånn ut?

Mandag: Bøy, Benk, Stang-roing + Sit-ups, Dips

Onsdag: Mark, Militærpress, Pull-ups + Sit-ups, biceps curl

Fredag: Bøy, Benk, Stang-roing + Sit-ups, push downs

Vet jeg lager krøll på opplegget, og prøver å finne opp kruttet på nytt.
Blir på mange måter malen fra Bill Starr, men med reps og dropsett fra RYP.




Tror du godt kan gjøre et forsøk med å bytte ut "standardøvelsene" med bøy, benk, stangroing og militærpress. Tungt blir det nok, men det ville det ha vært med de opprinnelige øvelsene. Hadde nok ikke ville tatt med markløft ettersom du allerede har flere store øvelser. Alternativet kunne ha vært å bytte ut f.eks. roing med markløft?

Gi det et forsøk, og gi tilbakemelding på forumet hvordan det fungerte! Smiley

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Krøll med RYP :D
« #2 : 31. oktober 2009, 19:38 »
Tror du godt kan gjøre et forsøk med å bytte ut "standardøvelsene" med bøy, benk, stangroing og militærpress. Tungt blir det nok, men det ville det ha vært med de opprinnelige øvelsene. Hadde nok ikke ville tatt med markløft ettersom du allerede har flere store øvelser. Alternativet kunne ha vært å bytte ut f.eks. roing med markløft?

Gi det et forsøk, og gi tilbakemelding på forumet hvordan det fungerte! Smiley

Føles bare som om at det gir mer mening og trene disse Tongue

Men, du sier da jeg skal kjøre alle sammen 3 ganger i uka etter det oppsettet de har på EMV. Synes bare det virker så vanvittig tungt Tongue

Blir jo da slik + evt assists

Mandag

Bøy
Militærpress
Benk
Stang-roing

+ sit-ups, dips?

Onsdag

Bøy
Militærpress
Benk
Stang-roing

+ sit-ups, Curls

Fredag

Bøy
Militærpress
Benk
Stang-roing

+ Sit-ups, Push-downs

--- Alt sammen på samme dag, tre ganger i uka. Belastningen vil jo bli enorm. Men på en annenside er det heller ikke så mange sett. Ser bare for meg at uke 4, 5, 6 vil ta livet av de fleste Tongue Kan jo evt droppe benkpressen og kjøre dips istede. Aldri vært noe glad i benken.

Edit: Men men men, jeg elsker stang-roing Cheesy Også veldig glad i mark. Derfor jeg lurte på å fordele øvelsene ut i uka etter modellen til Bill Starr, bare for å fordele belastningen. Å lage et excel oppsett på det hele er en annen story Tongue
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Krøll med RYP :D
« #3 : 31. oktober 2009, 20:08 »
Hehe! Grin

Det som slår meg aller først er å bare drite i RYP, og heller finne/lage et program som inneholder de øvelsene som du vil ha med.

Det oppsettet som du viste rett ovenfor så ikke så verst ut i mine øyne.. Å ta med mere øvelser på dette tror jeg ville ha blitt i meste laget for mange, men det virker det som om du har skjønt allerede.
EMV skal være tungt, og det er det med det opprinnelige oppsettet også. Tror ikke det vil bli spesielt tyngre med det opplegget du skisserte.

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Krøll med RYP :D
« #4 : 31. oktober 2009, 23:05 »
Hehe! Grin

Det som slår meg aller først er å bare drite i RYP, og heller finne/lage et program som inneholder de øvelsene som du vil ha med.

Det oppsettet som du viste rett ovenfor så ikke så verst ut i mine øyne.. Å ta med mere øvelser på dette tror jeg ville ha blitt i meste laget for mange, men det virker det som om du har skjønt allerede.
EMV skal være tungt, og det er det med det opprinnelige oppsettet også. Tror ikke det vil bli spesielt tyngre med det opplegget du skisserte.

Trur jeg skal gi det et forsøk når jeg er ferdig med deloadinga på Bill Starr. Tar meg en uke fri med litt push-ups og pull-ups, kanskje frekke til med noen spenst hopp. Så begynner jeg på dette. Hadde vært spennende å høre om flere kanskje har prøvd noe som ligner?
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Krøll med RYP :D
« #5 : 01. november 2009, 17:39 »
Noen som har prøvd noe lignende?
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!