Skrevet av Emne: 8 enkle regler for inntak av næring (?)  (Lest 4338 ganger)

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: 8 enkle regler for inntak av næring (?)
« #30 : 15. november 2009, 13:25 »
Nei, jeg har bare hørt å lest det overalt der det er snakk om å slanke seg.


Ja, det er helt riktig at mange sier at man skal spise hver 3. time for å få opp forbrennigen. Men jeg har enda til gode å se noen som kan forklare hvorfor dette øker forbrenningen.
Grunnen til at man anbefaler å spise hver 3. time er for å unngå blodsukkerfall.

Mange av de som holde seg til lav karbo/høyt fett dietter spiser rundt 3 måltider om dagen. Og de som bruker dette for å slanke har veldig vellykket diett.

Forskning viser at de som spiser en del karbohydrater må spise mye mindre kcal enn de som spiser mye fett og lite karbohydrater, for å gå ned i vekt.
Og da ser man jo at det viktigste er hva man spiser, ikke hvor ofte man spiser.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: 8 enkle regler for inntak av næring (?)
« #31 : 15. november 2009, 13:34 »
Greia med stabilt blodsukker under periodisk faste er jo egentlig bare insulintilpassninger ikke sant?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: 8 enkle regler for inntak av næring (?)
« #32 : 15. november 2009, 13:38 »
Ja, det er helt riktig at mange sier at man skal spise hver 3. time for å få opp forbrennigen. Men jeg har enda til gode å se noen som kan forklare hvorfor dette øker forbrenningen.
Grunnen til at man anbefaler å spise hver 3. time er for å unngå blodsukkerfall.

Mange av de som holde seg til lav karbo/høyt fett dietter spiser rundt 3 måltider om dagen. Og de som bruker dette for å slanke har veldig vellykket diett.

Forskning viser at de som spiser en del karbohydrater må spise mye mindre kcal enn de som spiser mye fett og lite karbohydrater, for å gå ned i vekt.
Og da ser man jo at det viktigste er hva man spiser, ikke hvor ofte man spiser.

Jeg tror det greiene der bunner ut i en teori om at siden man spiser ofte så vil det gå med mer varmeenergi til forbrenning (altså mer jevn varmeenergi) Men det er jo ikke logisk i det hele tatt, for varmeenergien avhenger jo kun av energien du får i deg (i hvert fall i størst grad). Så få, eller mange måltider, tidlig eller seint spiller liten rolle, som du sier.

Er nok bare en TV-shop scheme det der.
Sa brura

Gå til:  

Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!

5 proteinrike smoothies

Kosthold27.06.2021431

La deg friste av proteinrik dessert-smoothie og sjokolademilkshake.

5 mettende mellommåltider

Kosthold28.04.2021192

Sunn og kjapp mat på farten.

Kardio eller styrketrening først?

Trening27.04.2021353

Hva bør du trene først for optimal effekt?