Skrevet av Emne: hei har noen spm om benkpress  (Lest 10774 ganger)

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: hei har noen spm om benkpress
« #90 : 15. november 2009, 17:28 »
Hvorfor er det ingen som har nevnt den beste øvelsen for bryst? som ikke er isolasjons øvelsen flyes som bare gir stimulanse i halve øvelsen.Å en øvelse du ikke kan bruke mye vekt på. Siden vi alle vet at vekt= muskelvekst (lett forklart). Så sier det seg sjøl at denne øvelsen ikke funker godt nokk.
Det er heller ikke styrke løftet benkpress, som gir stimulanse av fremme skuldre, tricep, bryst og vinger vist du har riktig teknikk vel og merke. Hvorfor ikke? Fordi den tar kraftig på hovedsakelig 3 sterke muskler. Å vist då en av de musklene er sterkere i utgangspunktet. Noe tricep og fremme skuldre ofte er siden det er en mer brukt muskel i det daglige livet, å de fleste former for sporter vi driver med når vi er små. Så gjør kroppen det den er best i, nemmelig og bruke den sterkeste muskelen til og utføre løftet. Vist du då er uheldig og ha en sterkere tricep (noe veldig mange har, meg selv inkludert) vill tricepen få stimulansen til økt styrke og vekt, å bare bli sterker mens brystet henger mer og mer etter. Ja du kan bruke spesielle tekniker for og gjøre benkpress til en mer bryst stimulerende øvelse: breiere grep og "dra" stangen utover når du presser. Benkpress er og en av de øvelsene som gir mest skulder skader, har ingen statestikk. Men vist man har lest på dette forumet og lest et par artikklet. Er det benkpressen som går igjen som skyldig.

Så til den beste øvelsen for bryst: lent framover dips. Dips gir deg en bedre strek i muskulaturen som er en av hoved årsakene til vekst og økt styrke. Du kan bruke ekstre vekt med brukt av dips belte/strikk/kjettinger. Som vill si at du får den ekstra motstanden som er nødvendig for at en muskel skal bli "tvingt" til å vokse/bli sterkere.

Kilder:
http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/best_of_chest



og si at her er den beste øvelsen i bryst blir litt for corny for meg og lese ihvertfall, litt vel ekstrem uttalelse, alle har sine favoritt øvelser og noen vokser bedre på bryst med benk en dumbells og motsatt, noen får bedre effekt med f.eks øvelsen du nevner noen not so mutch...
get my drift?

og introen i posten din, flyes ikke funker skikkelig..ja ja besvisser litt mitt poeng for det funker bra på meg...og flyes var jo med i programmet i linken din til han som anbefaler flying dips og programmet er kallt best of chest, og ja flyes var med i den..........................
 
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: hei har noen spm om benkpress
« #91 : 15. november 2009, 17:38 »
Tok vel litt av der, Bør forandre det til at JEG mener at det er den bestre bryst øvelsen, fordi det er den som har gitt meg mest utbytte Tongue men jeg sa aldri at flyes ikke fungerer som en bryst øvelse, men jeg anser ikke den som den beste.

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: hei har noen spm om benkpress
« #92 : 15. november 2009, 17:51 »
Tok vel litt av der, Bør forandre det til at JEG mener at det er den bestre bryst øvelsen, fordi det er den som har gitt meg mest utbytte Tongue men jeg sa aldri at flyes ikke fungerer som en bryst øvelse, men jeg anser ikke den som den beste.


da er vi enig igjen da ihvertfall lol
el kanskje vi skal fyre igang 7 sider diskusjon om kilder på dette her ;)p
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: hei har noen spm om benkpress
« #93 : 15. november 2009, 19:08 »
Nå er det den som påstår noe som må fremlegge bevis, og det var kompisen din som sa at det ikke var en del skulderplager.

må du holde deg i buksa.

har bare sakt den generelle befolkningen går ikke rundt med skulderplager. At det er en "del" skader har jeg aldri benektet.

13% av menn er svært eller ganske plaget av skulder, nakke og øvredel rygg.

med nakke og øvre del av rygg ute av statistikken så sitter vi igjen med et enda lavere tall.

Dette er ikke nok til at man kan generalisere og si norske menn har skulderproblemer. Norske menn har faktisk ifølge denne statistikken ikke skulderproblemer, da de som har det er untaket heller enn regelen. 9/10 har altså ikke skulderplager. Som jeg har sakt hele tiden.


Fordi noen folk kjører benk med feil teknikk kan man som tfkong1 ikke si det er noe galt med benk. det blir totalt feil slutning å trekke.


Nei, jeg gjør det ikke på samme måte da ingen har spurt meg om kilder. Jeg gikk ut ifra at dette var commen knowledge. Hadde noen spurt kunne jeg funnet frem til samme statistikk som deg.

Man trenger ikke legge kilder ved hver eneste ikke-kontroversielle påstand man kommer med fordi det blir upraktisk for alle. Er det derimot noen som spør, må du kunne levere.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!