Skrevet av Emne: sunn mat på bulk?  (Lest 9748 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: sunn mat på bulk?
« #75 : 16. november 2009, 09:41 »
Dessuten, den andre studien (ikke den tredje) har tatt for seg en typisk steinalderdiett, der carbo inntaket er senket og fettprosenten økt, dette har vell en hel del å gjøre med insulinsensitivitet.

Ikke noe særlig. Mindre karbo=mindre glykogen i kroppen. Det jeg lurer på er om to personer med FULLE(Vi bulker jo) glykogenlagre og samme antall kalorier men der den ene spiser mindre karbohydrater enn den andre og mer fett, om han har bedre insulinsensetivitet.

På bulk er det bare bra å ha mest mulig glykogen i muskulaturen, for å være mest mulig sterk under trening.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Børtil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

Sv: sunn mat på bulk?
« #76 : 16. november 2009, 16:38 »
Ikke noe særlig. Mindre karbo=mindre glykogen i kroppen. Det jeg lurer på er om to personer med FULLE(Vi bulker jo) glykogenlagre og samme antall kalorier men der den ene spiser mindre karbohydrater enn den andre og mer fett, om han har bedre insulinsensetivitet.

På bulk er det bare bra å ha mest mulig glykogen i muskulaturen, for å være mest mulig sterk under trening.

Hadde vært interessant å funnet en studie om det ja, men jeg mener likevell at studiene jeg linket peker mot at økt fettinntak i maten ikke har noe å si på insulinsensitiviteten, men heller karbo inntaket.

Litt urelaterd, men lurer selv på å prøve Mauro diPasquales 'anabolic diet' neste høst da jeg skal trappe opp spisingen igjen (eller senvår/sommer, alt ettersom) som går ut på 5 dager med høyfett/prot og 1 til 2 dager med høykarb (snakker rundt 3-4k kcal med carbs alene) som vistnok øker både kroppens syntetisering av testosteron, igf-1, hgh, insulinsensitivitet og tyroidfunksjon, litt skeptisk akkurat til hormonfunksjonene, men jeg ser mange har hatt gode resultater, planlegger å dokumentere med blodprøver ol.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: sunn mat på bulk?
« #77 : 16. november 2009, 16:42 »
UD2 hevdes å være en forbedret videreføring av anabolic diet:P
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Børtil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

Sv: sunn mat på bulk?
« #78 : 16. november 2009, 16:49 »
UD2 hevdes å være en forbedret videreføring av anabolic diet:P

Tja, når jeg velger diett vill jeg heller se på hvilke kvalifikasjoner DiPasquale har i forhold til lyle

doktorgrad i biokjemi og styrkeløfter på nasjonalt nivå vs. fem årig utdannelse innen samme fag (litt usikker) og en ganske skral styrkeløft kariere i forhold. Kan godt hende jeg tar feil av Lyles utdannelse, men jeg vet DiPasquale har lengre utdannelse og erfaring innen ernering og styrkeløft

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!