Skrevet av Emne: VM I STYRKELØFT 2009  (Lest 15293 ganger)

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #90 : 08. november 2009, 17:57 »
Asbjørn Randen fikk vel, om jeg husker riktig, også dømt bort førsteløftet sitt på samme NM pga at det var marginalt for grunt.

Man blir vel ikke bortdömt ikke löftet er djupt nok?
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #91 : 08. november 2009, 18:03 »
Hei på du Smiley skjønner ikke helt hva du mener, altså at bortdømt egentlig brukes om en urettferdig dommeravgjørelse? Ikke det jeg mente med det, slet bare med å finne et ord som kunne beskrive å få to eller flere røde lys fra dommerene Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #92 : 08. november 2009, 20:30 »
Tkninkk på konkurranser ja... på dette nivået er det vanskelig men jeg skal gi Asbjørn beskjed.

Slutt surmulinga di nå.

Han er sterk ja,ingen tvil. men må terpe teknikk.
derfor jeg nevner at det ofte skjer at landslagsløftere får snill dømming på NM. slik har det vært i årevis. bjørnetjeneste spør du meg.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #93 : 08. november 2009, 20:54 »
Tkninkk på konkurranser ja... på dette nivået er det vanskelig men jeg skal gi Asbjørn beskjed.

Slutt surmulinga di nå.


Nivået har vel ingenting å si,enten har man god teknikk eller så har man det ikke.
dette er ikke surmuling,dette er en diskusjon.

Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #94 : 08. november 2009, 21:24 »
Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #95 : 08. november 2009, 22:42 »
Ser jo på bildet umiddelbart feilen som gjør at OD ikke kommer enda lengre i mark.  Nesten strake lår før stanga har passert knea gjør at tyngdepunktet på stanga kommer for langt unna kroppen.  Jeg er rimelig sikker på at OD har tatt mer i mark om han har brukt låra litt mer og fått blikket opp, men det kreves selvsagt masse teknikktrening...
(beklager avsporingen...)
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #96 : 08. november 2009, 22:48 »
Ser jo på bildet umiddelbart feilen som gjør at OD ikke kommer enda lengre i mark.  Nesten strake lår før stanga har passert knea gjør at tyngdepunktet på stanga kommer for langt unna kroppen.  Jeg er rimelig sikker på at OD har tatt mer i mark om han har brukt låra litt mer og fått blikket opp, men det kreves selvsagt masse teknikktrening...
(beklager avsporingen...)
Mulig det, men om du ser på filmen så går jo stanga i full fart opp til nesten utrettet posisjon før grepet glipper på 360kg. Vil påstå at OD har komt mye lenger en dette resultatet tilsier, styrken i rygg å ben er der, mangler bare litt på grepet.

Men du har rett i at det kanskje er mer å hente om han finpusser teknikken Wink
Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #97 : 08. november 2009, 22:56 »
Ser jo på bildet umiddelbart feilen som gjør at OD ikke kommer enda lengre i mark.  Nesten strake lår før stanga har passert knea gjør at tyngdepunktet på stanga kommer for langt unna kroppen.  Jeg er rimelig sikker på at OD har tatt mer i mark om han har brukt låra litt mer og fått blikket opp, men det kreves selvsagt masse teknikktrening...
(beklager avsporingen...)
Som Walgermo diplomatisk prøver å si, og jeg ikke like diplomatisk, så er dette helt feil. På samme måte som at stevne-erfaring ikke vil gjør meg bedre på trening så vil ingen annen teknikk gjøre at Olaf løfter mer. Det er grepet som sviktet for han. Styrken var der til 380. Det er det ingen vil om hvis man ser filmen. Utretting, så lenge grepet er der, har aldri vært noen problemer for Olaf. Han er like langt fram i knebøy og prøver bevisst på å ikke gå langt ned med rumpa i begynnelsen av løftet. Som kommentatoren på IPF-videoene sier så skal man starte med hofta så langt opp som mulig. Olaf og Konstantinovs har to ting til felles ; høyest mark i verden på sitt nivå og hoftene høyt i starten av løftet. Enorm ryggstyrke som ikke er det svake punkt.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #98 : 08. november 2009, 22:58 »

Veldig bra oppsumering på siden din.

legger merke til at det kansje er 50stk i salen som publikum?
har ikke ipf noen som helst planer om å bringe styrkeløft ut i media og drive reklame?
alexander larsen sa vel at det var veldig tomt i salen under forrige vm så virker som dette er en trend.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #99 : 08. november 2009, 23:02 »
Som kommentatoren på IPF-videoene sier så skal man starte med hofta så langt opp som mulig. Olaf og Konstantinovs har to ting til felles ; høyest mark i verden på sitt nivå og hoftene høyt i starten av løftet. Enorm ryggstyrke som ikke er det svake punkt.

Markløft er ryggstyrke,ikke beinstyrke. så er helt enig med einar her,ingen løfter tøffere mark i norge enn mr Dahl. kansje sett bort fra gjerdrum og rørbakken.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #100 : 08. november 2009, 23:06 »
Markløft er ryggstyrke,ikke beinstyrke. så er helt enig med einar her,ingen løfter tøffere mark i norge enn mr Dahl. kansje sett bort fra gjerdrum og rørbakken.

Om man tar med alle slik så er det vel en mulighet for at Haugen også fremdeles kan nå de vektene. Men har vel lite med VM
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #101 : 08. november 2009, 23:29 »
Om man tar med alle slik så er det vel en mulighet for at Haugen også fremdeles kan nå de vektene. Men har vel lite med VM

vil ikke legge opp til en "hvem er sterkest" diskusjon,men nevnte bare noen som løfter tøff mark.
bein burde vært forbudt og bruke i mark,egentlig burde det vært påbudt med stiffleggutførelse.. Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #102 : 08. november 2009, 23:38 »
Vi har da på en annen side sterke markløftere som begynner lavt med ræva
http://www.youtube.com/watch?v=YWx44ZwIi54#noexternalembed

Som i alle andre øvelser er vel teknikken i mark noe en må tilpasse til sin egen fysikk og til sine eventuelle svakheter.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #103 : 09. november 2009, 00:19 »
Vi har da på en annen side sterke markløftere som begynner lavt med ræva
http://www.youtube.com/watch?v=YWx44ZwIi54#noexternalembed

Som i alle andre øvelser er vel teknikken i mark noe en må tilpasse til sin egen fysikk og til sine eventuelle svakheter.
Han er faktisk ikke så veldig langt ned med rumpa. Starter nok lengre ned enn OD, ja, men stangen letter ikke fra gulvet før rumpa er der OD starter. Spørsmålet er dermed om det å starte lav var verdt det? Jeg vet ikke svaret på akkurat dette. Ser vi videre ut i løftet så er Andreas lengre fram med ryggen når stanga er ved knærne enn det Olaf er.

Ellers har du selvsagt helt rett. Og i markløft så har lårbeinets lengde stor betydning for hvor estetisk fint en normal stance markløft kan bli. Er lårbeinene lange, slik som til Olaf, så er det umulig å ha ryggen rett. Da kommer ikke stangen forbi knærne. De aller fleste som har god teknikk kan se ut som om har dårlig teknikk hvis man fryser bevegelsen på et eller annet tidspunkt. Det er sumo som er den estetiske varianten.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: VM I STYRKELØFT 2009
« #104 : 09. november 2009, 00:28 »
Han er faktisk ikke så veldig langt ned med rumpa. Starter nok lengre ned enn OD, ja, men stangen letter ikke fra gulvet før rumpa er der OD starter. Spørsmålet er dermed om det å starte lav var verdt det? Jeg vet ikke svaret på akkurat dette. Ser vi videre ut i løftet så er Andreas lengre fram med ryggen når stanga er ved knærne enn det Olaf er.

Ellers har du selvsagt helt rett. Og i markløft så har lårbeinets lengde stor betydning for hvor estetisk fint en normal stance markløft kan bli. Er lårbeinene lange, slik som til Olaf, så er det umulig å ha ryggen rett. Da kommer ikke stangen forbi knærne. De aller fleste som har god teknikk kan se ut som om har dårlig teknikk hvis man fryser bevegelsen på et eller annet tidspunkt. Det er sumo som er den estetiske varianten.
Enig med deg i at han faktisk ikke starter å løfte før han kommer godt opp med rumpa, reagerte selv på dette når jeg så videoen.
Av egen erfaring så mister jeg mye trykk med å starte med rumpa "for langt nede". Det vil si at jeg starter med rumpa lenger ned enn hvor jeg begynner løftet. Men dette trenger selvsagt ikke å være likt for alle, og det så jo ut som et rimelig lett løft i videoen også.

Men hva er dårlig teknikk i markløft? Eller, hva er bra teknikk? Den teknikken som lar deg løfte mest mulig kg, eller den teknikken med lavest skaderisiko?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!