Skrevet av Emne: Treningsforum magasinet nr#3  (Lest 24809 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #15 : 11. november 2009, 08:41 »
Det lyser B&K av denne forsiden. Ikke akkurat det mest salgbare bildet jeg kunne tenke meg. Men man kan ikke treffe 100% hver gang.
Og apropos styrkeløftere på forsiden, dere vil vel selge bladet regner jeg med...Kan ikke se for meg at en styrkeløfter som er litt vinterpolstret selger bladet i særlig grad. For det første er det ingen som vet hvem styrkeløfterne er, for det andre er en forside stort sett kun visuell og da må det være tydelig at dette har med muskler å gjøre. Da begrenser det seg stort sett til bb på forsiden.

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #16 : 11. november 2009, 09:15 »
Nå var det vel en bobybuilder på forrige cover av bladet og,trodde treningsforum handlet om litt mer enn bodybuildere,ikke alle som har noen interesse av det.Det er jo noen styrkeløftere/strongman som er i like bra form som figuren på forsiden.
Det lyser B&K av denne forsiden. Ikke akkurat det mest salgbare bildet jeg kunne tenke meg. Men man kan ikke treffe 100% hver gang.
Og apropos styrkeløftere på forsiden, dere vil vel selge bladet regner jeg med...Kan ikke se for meg at en styrkeløfter som er litt vinterpolstret selger bladet i særlig grad. For det første er det ingen som vet hvem styrkeløfterne er, for det andre er en forside stort sett kun visuell og da må det være tydelig at dette har med muskler å gjøre. Da begrenser det seg stort sett til bb på forsiden.
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #17 : 11. november 2009, 09:27 »
Nå var det vel en bobybuilder på forrige cover av bladet og,trodde treningsforum handlet om litt mer enn bodybuildere,ikke alle som har noen interesse av det.Det er jo noen styrkeløftere/strongman som er i like bra form som figuren på forsiden.

Nei, det var ikke en bodybuilder på forrige cover. Forrige covermodell var Tea Havstein Eriksen, mens på første nummeret var det Marius Meter'n Graatrud som pyntet coveret. Neste nummer har en vakker kvinne på forsiden, mens nummeret etter det har en flott mann, og slik blir det framover; annenhvert cover mann/kvinne.

Jeg må innrømme at jeg ikke kan komme på en eneste styrkeløfter eller strongman som er i like bra form som Ahmad. (Det er rimelig respektløst å kalle ham en figur, vil jeg påstå ... ) Ikke en gang Arild i sin aller beste strongmanform er i like bra form som Ahmad viser her. Men jeg påstår ikke med dette at vi aldri kommer til å bruke en styrkeløfter eller en strongman på cover. Gi meg en styrkeløfter eller en strongman i rippet form, så skal vi vurdere ham/henne.

Vi velger en covermodell vi tror vil selge bra, for tross alt er det coveret vi selger på. Denne gangen trodde vi Ahmad ville selge bra ... kanskje tok vi feil, kanskje har vi rett. Det vil tiden vise når Magasinet er i salg i Narvesen, og når dere som er abonnenter har fått det i posten.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #18 : 11. november 2009, 10:08 »
Nei, det var ikke en bodybuilder på forrige cover. Forrige covermodell var Tea Havstein Eriksen, mens på første nummeret var det Marius Meter'n Graatrud som pyntet coveret. Neste nummer har en vakker kvinne på forsiden, mens nummeret etter det har en flott mann, og slik blir det framover; annenhvert cover mann/kvinne.

Jeg må innrømme at jeg ikke kan komme på en eneste styrkeløfter eller strongman som er i like bra form som Ahmad. (Det er rimelig respektløst å kalle ham en figur, vil jeg påstå ... ) Ikke en gang Arild i sin aller beste strongmanform er i like bra form som Ahmad viser her. Men jeg påstår ikke med dette at vi aldri kommer til å bruke en styrkeløfter eller en strongman på cover. Gi meg en styrkeløfter eller en strongman i rippet form, så skal vi vurdere ham/henne.

Vi velger en covermodell vi tror vil selge bra, for tross alt er det coveret vi selger på. Denne gangen trodde vi Ahmad ville selge bra ... kanskje tok vi feil, kanskje har vi rett. Det vil tiden vise når Magasinet er i salg i Narvesen, og når dere som er abonnenter har fått det i posten.

Jeg skal åpne postkassen min litt for å sjekke forsiden, og hvis jeg ikke liker den så nekter jeg å ta bladet ut. Da får det bare ligge der og ha det så godt! Da tipper jeg dere får så hatten passer. HA!

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #19 : 11. november 2009, 10:16 »
Dette er en bra diskusjon, for det kan komme gode ideer ut av den. SÅ jeg savner litt eksempel fra de som ikke liker denne utgavens cover. Hvorfor bare klage uten å komme med alternativer? Wink

Det fins et par kule fysikker ute og går... Andreas Hjelmtveit er i god muskuløs form hele tiden. Tutta også sannsynligvis.. tror kanskje det er lettere å finne flotte (mainstream) fysikker i de lavere klassene, eller blant vektløfterne!? Smiley





Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #20 : 11. november 2009, 10:42 »
JA, vi strongmenn ser litt for dårlige ut Smiley Og seff selger man magasiner på cover. Er det ikke da en fordel at flest mulig nordmenn kjenner til den personen som er på coveret? Ikke kritikk :Smiley

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #21 : 11. november 2009, 10:52 »
For å komme på forsiden av deres magasin må man altså være i kroppsbygger konkurranseform?En fysikk trenger vel ikke være ripped for å fremstå som sterk,In Shape&symmetrisk eller hva?

Følger du ikke med i Styrkeløft/Strongman altså?,)
Nils Kjetil sande&,Egil Johnsen,Bergan fra forumet her som er styrkeløfter ser jo ut som er i rimelig bra form.

Aldri hørt om han som det er bilde av på forsiden deres da Kroppsbygging ikke interesserer meg i det hele tatt.Derfor refererte til figuren som knapt kan kalles respektløst.
Ellers er det fint at dere lager treningsmagasin.Stå på .


Nei, det var ikke en bodybuilder på forrige cover. Forrige covermodell var Tea Havstein Eriksen, mens på første nummeret var det Marius Meter'n Graatrud som pyntet coveret. Neste nummer har en vakker kvinne på forsiden, mens nummeret etter det har en flott mann, og slik blir det framover; annenhvert cover mann/kvinne.

Jeg må innrømme at jeg ikke kan komme på en eneste styrkeløfter eller strongman som er i like bra form som Ahmad. (Det er rimelig respektløst å kalle ham en figur, vil jeg påstå ... ) Ikke en gang Arild i sin aller beste strongmanform er i like bra form som Ahmad viser her. Men jeg påstår ikke med dette at vi aldri kommer til å bruke en styrkeløfter eller en strongman på cover. Gi meg en styrkeløfter eller en strongman i rippet form, så skal vi vurdere ham/henne.

Vi velger en covermodell vi tror vil selge bra, for tross alt er det coveret vi selger på. Denne gangen trodde vi Ahmad ville selge bra ... kanskje tok vi feil, kanskje har vi rett. Det vil tiden vise når Magasinet er i salg i Narvesen, og når dere som er abonnenter har fått det i posten.
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #22 : 11. november 2009, 10:56 »
Her er greia:

De første coverne var veldig anonyme,  bildene av Marius og Tea var veldig bra og flotte. Men hele coveret ble anonymt og det gjemte seg bort blant resten av bladene på Narvesen. Ettersom vi kom inn på Narvesen fra utgave #2 måtte vi tenke nytt. Hvordan få coveret mer synlig. Når jeg var på Narvesen og leta etter bladet, jeg visste at bladet var der og jeg fant det ikke. Brukte mange minutter. Til slutt skulle jeg spørre butikkansatt om de faktisk hadde det, men da fant jeg det i siste liten. Kanskje det var tilfeldig, kanskje ikke. Jeg mener vi har klart å fått coveret mye mer synlig og bedre enn forrige gang, om ikke alle falt for bilde til Ahmad Ahmad får så være. Som Iceberg sier så er det vanskelig å treffe hver gang og det er også vanskelig å tilfredstille alle. Vi gjør i hvertfall vårt beste.

Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #23 : 11. november 2009, 10:59 »
Jeg kan også tenke meg å ha inn en strongman på cover. Det hadde vært kult!

Nå har vi i allfall spikret vårens cover, så får vi se når vi får inn en strongman. Smiley

Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #24 : 11. november 2009, 11:12 »
Ambra, jeg følger svært lite med i styrkeløft, siden styrkeløft interesserer meg enormt lite. Jeg får med meg litt gjennom Egil - som følger med litt mer enn meg der - men ellers så finner jeg det fint lite interessant.

Angående Egil sin form så kan jeg garantere at han ikke er i coverform. Wink Bergan aner jeg ikke, Nils Kjetil kan være et alternativ ... vi får se. Det jeg vet er at vi må ha cover som selger - og ikke bare selger til styrkeløftere.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #25 : 11. november 2009, 11:15 »
Det er vel så enkelt som at en forside med en bygger i god form og eller en person med en mer fitness/modell-lignende look rett og slett selger mer enn hvis man har andre bilder.

Jeg har lest flere artikler som har omtalt erfaringene man har hatt med dette i f.eks Flex og M&F. Det som selger mest er en en forside med en relativt rippa fitness/bygger/modelltype sammen med ei "enhanced" jente/dame som ser ut som en modell. I artiklene sa de rett ut at hver gang men hadde en hard core byggerforside, hvis covermodellen ikke var hvit, eller hvis de ikke hadde med ei jente på forsiden, ja da solgte de mye færre blader. Synd, men sant (med mindre det ikke er riktig det de sier). Så da må man velge, om man vil være idealistisk, eller om man vil være mindre idealistisk og selge flere blader.
 
Jeg tror nok dessverre at av de potensielle kjøperne av bladet, så vil et fåtall av de synes at en styrkeløfter eller strongman har den ideelle fysikken. De som tror at bladet vil selge like mye med en styrkeløfter eller strongman på forsiden, selv med den de av som har den aller beste fysikken, tror jeg tar feil. Men det er riktignok bare min personlige mening...

[edit]
Men det er jo interessante eksperimenter dette, å følge med på antall solgte blad. Men før bladet er godt etablert med javne salgstall så er det vel vanskelig å vite hvor mye forsiden påvirker salget.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #26 : 11. november 2009, 11:20 »
Vi vil få litt uklare salgstall nå i begynnelsen av magasinets levetid også... kanskje vil salget i narvesen stige naturlig fra hver annen måned til hver annen måned.. uavhengig av hvem som erpå forsiden. De overskriftene og andre bildene vil også avgjøre om noen plukker det med seg.

Uansett er det spennende å finne et utvalg av forskjellige godt trente mennesker (fortrinnsvis nordmenn) som kan pryde forsiden.

(leser med et smil at mitt navn kommer opp.. jeg tror faktisk det VILLE ØKT salgstallene!! Jeg vet flere som ville kjøpt bladet bare for å pisse på meg, for eksempel!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #27 : 11. november 2009, 11:21 »
Hvis du hadde bygget opp barten din enda mere så tenker jeg det hadde blitt sus i salget.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget GrEmLiNgS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • WWW.NORKOST.NO
Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #28 : 11. november 2009, 11:21 »
poenget med et slikt et blad er jo å få det til å fremstå som et blad som handler om trening og hva er vell da bedre enn å ha en ShcVÆR TRENT kar på fremsiden??? syntes coveret var HELRÅTT jeg og INGEN kan overhodet missforstå hva bladet handler om Smiley

det er da muskler som fenger for folk flest og folk som kjøper dette bladet har nok celler nok til og forstå at dette bladet ikke handler om BARE slike gutter som ahmad! hehe...

men at det kanskje kunne vært litt profilert i et av vinduene på fremsiden med en kraftsport utøver hadde nok ikke vært en dum idè Smiley

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Treningsforum magasinet nr#3
« #29 : 11. november 2009, 11:25 »
Jeg deler ikke din oppfatning,tror heller en strongman appelerer mer til folket enn en kroppsbygger.Interessen rundt strongman er på full fart framover.
Det er vel så enkelt som at en forside med en bygger i god form og eller en person med en mer fitness/modell-lignende look rett og slett selger mer enn hvis man har andre bilder.

Jeg har lest flere artikler som har omtalt erfaringene man har hatt med dette i f.eks Flex og M&F. Det som selger mest er en en forside med en relativt rippa fitness/bygger/modelltype sammen med ei "enhanced" jente/dame som ser ut som en modell. I artiklene sa de rett ut at hver gang men hadde en hard core byggerforside, hvis covermodellen ikke var hvit, eller hvis de ikke hadde med ei jente på forsiden, ja da solgte de mye færre blader. Synd, men sant (med mindre det ikke er riktig det de sier). Så da må man velge, om man vil være idealistisk, eller om man vil være mindre idealistisk og selge flere blader.
 
Jeg tror nok dessverre at av de potensielle kjøperne av bladet, så vil et fåtall av de synes at en styrkeløfter eller strongman har den ideelle fysikken. De som tror at bladet vil selge like mye med en styrkeløfter eller strongman på forsiden, selv med den de av som har den aller beste fysikken, tror jeg tar feil. Men det er riktignok bare min personlige mening...

[edit]
Men det er jo interessante eksperimenter dette, å følge med på antall solgte blad. Men før bladet er godt etablert med javne salgstall så er det vel vanskelig å vite hvor mye forsiden påvirker salget.

140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!