Dette var dagens lille høydepunkt!
Dette måtte bare bli en egen tråd. For her regner jeg med det kommer noen reaksjoner.
Og jeg kvir meg ikke for å starte balletten.
Heldigvis har vi en utmerket resultatdatabase på styrkeloft.no, du kan se litt på rekordutvikling etter at Dietmar lærte oss styrketrening

Det har falt noen rekorder ja!
Utstyret har blitt bedre siden du løftet, i benkpress og kanskje også i knebøy. I markløft hentet folk mer på marathon som du selv kanskje har erfaring med?
Heldigvis har vi forbedret utstyr, for snart er det ingen forpulte jævla steinalder 80-talls rekorder gjort med ræva full av deca, igjen på listene

Du synes kanskje det er leit at kompisene dine forsvinner ut fra bøkene en gang for alle, men du er alene om å ha den oppfattningen dessverre.
Du har vel ikke den helt store peilingen på utstyrer etter 80-tallet har du vel?
Du løftet jo med "ekstrem" utstyret på NM i 2005, så ikke at du satt noen nye rekorder på dette stevne....

Det som har skjedd på utstyrsfronten siden 2004 er at det har komme nye benkpressdrakter, Katana. Jeg bruker samme benkskjorte i dag som jeg gjorde i 2004, Katana har jeg prøvd men de blir for drøye for meg. Har ikke styrken til å håndtere disse. Tor Herman, Inger, Hildeborg og Heidi bruker forøvrig Titan F6 eller Fury, som fantes i 2004. Dagens utgave er identisk.
I tillegg til Katana har Metal King kommet på markedet med bøydrakter og markdrakter. Disse draktene har gitt en del løftere mere kilo i knebøy enn titan (de få gangene disse draktene ikke sprekker). Tor Herman, Hildeborg og Inger har løftedrakter fra titan av samme materiale som de draktene de benyttet i 2004. Heidi har en metal, men vet ikke om dette er King. I markløft bruker de fleste fremdeles Metal, de fungerte utmerket i 2004 og gir ikke noe mer i dag. Gir kanskje nesten like mye som Marathon som du selv kanskje har benyttet. Geir Bedin fikk jo 100 kg ekstra i knebøy med gamle drakter, av typen du selv har brukt. Med din logikk burde han ha fått 200 kg med dagens utstyr.
Tydeligvis har det ikke skjedd noe revolusjonerende på utstyrfronten når fremgangen hos disse løfterene ikke er stor år for år. Du mener vel at folk blir svakere av å trene Dietmar, til tross for en ettehvert empirisk bevismaterie på akkurat det motsatte.... :

Så hvor er de enorme økningene hen? Siden utstyret er blitt så sinnsykt mye bedre!
Inger trener ALDRI med utstyr på trening, så det er nytteløst for henne å spekulere i utstyret. Hun må bruke det utstyret som er enkelt. At Inger ikke øker mye fra år til år er vel kanskje ikke så rart eller?
Deltagerantallet på verdensbasis er "litt" mer enn en håndfull, styrkeløft er i vekst. Også her i Norge.
I dag trener man effektivt fordi det finnes forskning som kan underbygges praktisk. Det brukes veldokumenterte metoder og det er lagt opp til en fornuftig progresjon. F.eks tar man i dag høyde for at man er på toppstyrkemessig rundt 35 år.
Se på nivået på ungdom, junior og etterhvert også den nye bredden som finnes av gode utøvere på seniorsiden.
Styrkeløft er lite utbredt for kvinner i Norge, allikevel forstrer vi verdensmestere! Tidligere skjedde dette med en del junior damer. De ble sterke som faen, men varte i 2-3 år før de var helt ferdige. Trent i senk.
"Sterk, men invalid" er vel kanskje mer din stil Steinar?
At Inger satte sin foreløpige bestenotering på VM i stavanger er vel kanskje ikke så rart. Et hjemmebane VM gir litt ekstra motivasjon!
Tor Herman perser hvert eneste år, ikke på dette VM fordi han det var WORLD GAMES i år.
Du får prøve å gå litt dypere i analysen din og se om det ikke finnes noen logiske brister i det du skriver her....