Skrevet av Emne: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar  (Lest 32349 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #45 : 06. november 2009, 19:28 »
Du har en del praktisk erfaring, men dette stammer fra en helt annen tid....


hvor mye har øvelsene benkpress, knebøy og markløft egentlig endret seg på den tiden?

nok en feig hentydning til doping?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #46 : 06. november 2009, 19:31 »
Nå har dette aldri skjedd. Om du mener "ok" som i lovlig så klart det. Landslagsledelsen bestemmer selv hvem de vil ta ut, og de er jo overbevist om at de trener utøverene sine på den best mulige måten, så såklart vil de at landslaget skal trene på den måten.
Hva handler sporten styrkeløft om? Er dette en sport der en enkelt utøver kan ødelegge for en annen på samme "lag" om han ikke passer inn i systemet? Til veldig liten grad. Bør ikke da den sterkeste løfte på landslaget? Selv om han ikke trener slik landslagstreneren ønsker at han skal.

Er ikke styrkeløft litt som skole, det handler ikke om å vise hva man lærer, det handler om å vise hva man kan.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #47 : 06. november 2009, 19:34 »
Fint om ikke erikv og tfkong... søpler ned denne tråden også.(edit:det er vel umulig...)
Ellers så synes jeg at eksemplene til Fredheim ikke er de beste. Blikra og Hille Arnesen trener vel de de kan/er motivert for i forhold til jobb familie etc. Dvs at de ikke trener optimalt/maksimalt slik de kunne ha gjort med andre forutsetninger.
Som andre sier, se heller på de ungdommene og juniorene som kommer opp nå. De vil vise hva som er mulig.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #48 : 06. november 2009, 19:36 »
Sitat
Tar dette på PM da det er latterlig å bruke tråden i det som kan bli en interessant diskusjon med å diskutere prinsipper som du ikke har peiling på.

Her er mitt svar som egentlig var ment for tråeden.
Sitat fra: ErikV på I dag kl. 19:23
nei, det er du som leser feil.
han sier "viss" noen ønsker.
ikke at de faktisk ønsker det.



Hvorfor tror du at de faktisk ønsker å trene Dietmar sine program da  Roll Eyes 1+1=?
Han har jo ingen kontroll selv på at de trener som de gjør, de kan jo godt ta imot program å trene på sin egen måte.

hva de ønsker og ikke ønsker er totalt urelevant. det er derfor det heter en hypotetisk problemstilling. det betyr altså ikke at den finnes her og nå, men at den en gang kan oppstå. hva som gjøres da er det jeg er ute etter. dette er også relevant for tråden, så jeg kommer til å poste svaret der. hvorfor jeg ikke gidder å være høflig og spørre om tillatelse først er pga din særdeles nedlatende og frekke tone.

når du lærer deg hva en hypotetisk situasjon betyr så kan du prøve å diskutere med meg. [/s][/size]

Redigert av Slux.
EirikV... enten ta den diskusjonen på PM eller ingen sted.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #49 : 06. november 2009, 19:36 »
Fint om ikke erikv og tfkong... søpler ned denne tråden også.
Ellers så synes jeg at eksemplene til Fredheim ikke er de beste. Blikra og Hille Arnesen trener vel de de kan/er motivert for i forhold til jobb familie etc. Dvs at de ikke trener optimalt/maksimalt slik de kunne ha gjort med andre forutsetninger.
Som andre sier, se heller på de ungdommene og juniorene som kommer opp nå. De vil vise hva som er mulig.
Verken jeg eller ErikV har til hensyn å forsøple denne tråden så du kan slappe helt av. Om du mener vi allerede har gjort det så får det stå på din regning.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Lavendel

  • Gjest
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #50 : 06. november 2009, 19:37 »
Hva handler sporten styrkeløft om? Er dette en sport der en enkelt utøver kan ødelegge for en annen på samme "lag" om han ikke passer inn i systemet? Til veldig liten grad. Bør ikke da den sterkeste løfte på landslaget? Selv om han ikke trener slik landslagstreneren ønsker at han skal.

Er ikke styrkeløft litt som skole, det handler ikke om å vise hva man lærer, det handler om å vise hva man kan.

Da lurer jeg på dette:

Finnes det noen på nåværende tidspunkt som er sterkere enn de som er i VM? Og ikke blitt tatt med fordi de ikke vil følge Dietmar? Da mener jeg personer som aldri har blitt tatt i doping?

Som jeg sa, er fersk, og finner det merkelig hvis man kan svare ja på disse tre spørsmålene.
Logikken tilsier jo at de aller beste bør bli tatt ut uansett treningsmetode...  

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #51 : 06. november 2009, 19:37 »
nei, det er du som leser feil.  
han sier "viss" noen ønsker.

 ikke at de faktisk ønsker det.

Slux, jeg mente OK som i moralsk og etisk riktig.



Dersom det ikke er faktiske forhold som diskuteres her, hvorfor diskuterer vi dette i det hele tatt?!
Fredheim legger det frem som om alle som trener Dietmar står stille og kanskje atpåtil blir svakere. Han mener at dagens løftere hadde løftet mer dersom de hadde fulgt andre programmer, til tross for at nivået er høyere enn noensinne i dag! Anti-dopinglisten over dopingtatte består på 80-tallet nesten utelukkende av Nordmenn. Det er disse 80-talls rekordene dagens løftere KNUSER! Og de trener Dietmar.
Dietmar er ansatt i forbundet, dersom kvalifiserte alternativer dukker opp, med en ny empirisk forskning og faktiske resultater, kan det jo hende det ansettes en ny.
Men hvor er alternativene?
De finnes rett og slett ikke.

Dietmar har gjort en fremragende jobb med å utdanne trenere og sprer kunnskapen rundt i regionene og klubbene. Er det stor missnøye med Jobben Dietmar gjør og resultatene uteblir, må det jo dukke opp noen andre som kan bevise at de gjør en bedre jobb!

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #52 : 06. november 2009, 19:37 »
Fint om ikke erikv og tfkong... søpler ned denne tråden også.


hvis du ikke takler ubehagelige spørsmål tror jeg ikke et diskusjonsforum er rette sted å henge på.

jeg har vært totalt saklig fra første stund i denne tråden, så du har ingenting å sutre over.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #53 : 06. november 2009, 19:40 »
Dersom det ikke er faktiske forhold som diskuteres her, hvorfor diskuterer vi dette i det hele tatt?!




Hvis vi skulle brukt denne logikken ellers i samfunnet hadde lite godt rundt.

når regler blir laget må man selvfølgelig diskutere alle mulige utfall og konsekvenser den kan ha, ikke bare "vi tar det viss det dukker opp".

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #54 : 06. november 2009, 19:41 »
Hvilke ubehaglige spørsmål EirikV? Vet du hva du diskuterer her? Hva var norsk styrkeløft før Dietmar? Hva har han gjort annerledes? Hvilke faktorer hadde vi på 80 og 90 tallet i norsk styrkeløft som vi ikke har nå? Hvorfor er landslagsutøverene sterkest? Hvem er Dietmar? Hvordan er det han trener? Hva er hans treningsforskning basert på?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #55 : 06. november 2009, 19:43 »
Dersom det ikke er faktiske forhold som diskuteres her, hvorfor diskuterer vi dette i det hele tatt?!
Fredheim legger det frem som om alle som trener Dietmar står stille og kanskje atpåtil blir svakere. Han mener at dagens løftere hadde løftet mer dersom de hadde fulgt andre programmer, til tross for at nivået er høyere enn noensinne i dag! Anti-dopinglisten over dopingtatte består på 80-tallet nesten utelukkende av Nordmenn. Det er disse 80-talls rekordene dagens løftere KNUSER! Og de trener Dietmar.
Dietmar er ansatt i forbundet, dersom kvalifiserte alternativer dukker opp, med en ny empirisk forskning og faktiske resultater, kan det jo hende det ansettes en ny.
Men hvor er alternativene?
De finnes rett og slett ikke.

Dietmar har gjort en fremragende jobb med å utdanne trenere og sprer kunnskapen rundt i regionene og klubbene. Er det stor missnøye med Jobben Dietmar gjør og resultatene uteblir, må det jo dukke opp noen andre som kan bevise at de gjør en bedre jobb!


Leste første settning og ga opp der. Hvis du ikke forstår grunnen til å diskutere en hypotetisk problemstilling så er det ikke vits å diskutere med deg.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #56 : 06. november 2009, 19:43 »
hvis du ikke takler ubehagelige spørsmål tror jeg ikke et diskusjonsforum er rette sted å henge på.

jeg har vært totalt saklig fra første stund i denne tråden, så du har ingenting å sutre over.

Går vel heller på at du og kompisen din pumper ut innlegg overalt, i et jævla renn. Skjønner at det er en sykdom så du har vel 20-30 innlegg i denne tråden også, snart.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #57 : 06. november 2009, 19:47 »
hvor mye har øvelsene benkpress, knebøy og markløft egentlig endret seg på den tiden?

nok en feig hentydning til doping?

Dette innlegget synes jeg rett og slett var meget meget dårlig....
Du bærer fremdeles rundt på en kalv hver eneste dag, og blir sterkere etterhvert som den vokser?

Du forstår det at det har skjedd veldig, veldig mye på styrketreningsfronten siden 80-tallet?
I norge har Dietmar på få år revolusjonert styrketrening!
Dersom du ikke har de minste begreper om styrketrening, og hva det innebærer i dag kontra 80-tallet, ber jeg deg slutte å poste i denne tråden! Du har tatt deg vann over hodet.
Rett og slett!

Steinar Fredheim ble bura inne før han rakk å flytte sin rekord som enda står fra 80-tallet, dette var en narkotikarelatert dom, ikke anabole steroider. Kompisen hans som også har en rekord stående fra 80-tallet, Knut Johansen, ble tatt i doping.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #58 : 06. november 2009, 19:50 »
Fint om ikke erikv og tfkong... søpler ned denne tråden også.(edit:det er vel umulig...)


Signerer denne veldig, jeg føler kanskje ikke dere har godt nok innblikk i dette til å komme med noe saklig i denne diskusjonen, ikke vondt ment Smiley
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #59 : 06. november 2009, 19:51 »
Leste første settning og ga opp der. Hvis du ikke forstår grunnen til å diskutere en hypotetisk problemstilling så er det ikke vits å diskutere med deg.

Men du tok deg allikevel tid til å svare....
Hvorfor stille spørsmåtegn ved kompetansen til Norges fremste ekspert på styrktrening uten å komme med noen alternativer? Og få det til å fremstå som det er stor missnøye med det systemet som finnes i dag, når det ikke er det!
Det er det Fredheim gjør her. Han nevner ingen erstatning/alternativ og han kan ikke komme med noen uttøvere som har problemer med å trene Dietmar. Han har også blitt arrestert på at løfterene til Dietmar ikke har fremgang. Løftere på toppnivå perser fremdeles.

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!