Skrevet av Emne: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar  (Lest 32345 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #60 : 06. november 2009, 19:52 »
Signerer denne veldig, jeg føler kanskje ikke dere har godt nok innblikk i dette til å komme med noe saklig i denne diskusjonen, ikke vondt ment Smiley
Merkelig hvordan den ene brukeren omtrent oppfordrer til spam med en kommentar, mens den andre kan vri samme kommentar om til det motsatte.

Bergan er tydeligvis litt mer oppegående enn gammern, men det er kanskje ikke godt å være gammel med alt det fører med seg.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #61 : 06. november 2009, 19:53 »
Urintråd...
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget TheRat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #62 : 06. november 2009, 19:57 »
For å sette dette rekordjaget i perspektiv; hvor lenge er det ikke siden Thorkildsen perset i spydkast? 3 år! Hvorfor? På toppnivå handler det om å treffe toppformen, en kan rett og slett ikke sette pers på hver bidige stevne på det nivået.

Artig eksempel med tanke på at Andreas selv har uttalt at han lett kunne satt ny pers om han valgte å konkurere på mindre stevner med åpen stadion.
245 - 155 - 262.5 @ Trening, raw
Sterk, Blid og Fordomsfri!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #63 : 06. november 2009, 20:00 »
Jo, kanskje artig det. Bolt kunne feks ha løpt bedre om han kunne fått lov til å løpe utendørs i sterk medvind, og landslagsløfterene kunne nok løftet mer på et VM på hjemmebane enn i india, men ser ikke helt hvor relevansen er?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #64 : 06. november 2009, 20:03 »
Masse fjas og tull her, men hr. Fredheim klarer jaffal å skape engasjement og vekke følelser. 100 personer følger debatten og innleggene ryr inn. Ikke verst tidlig en fredag aften Smiley
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #65 : 06. november 2009, 20:19 »
Dette er en type debatt som vi kjenner så alt for godt fra fotball.  Man argumenterer imot ledelsen eller treneren i en klubb eller et landslag utifra en eller annen ønskedrøm om hvordan et alternativ kunne blitt.  Dette er tenkemåten bak mang en 'kast treneren'-kampanje.

Isteden for sånn kontrafaktisk argumentasjon vil jeg heller lese hva kritikerene av Dietmar mener at Dietmar faktisk gjør feil.  Folk med god greie på trening har greid å skyte vranglæra til Mike Mentzer og Arthur Jones i senk med god og saklig argumentasjon.  Vi bør kreve at kritikerene av Dietmar enten greier det samme eller at de trekker kritikken sin.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #66 : 06. november 2009, 20:32 »
Skjønner at det er en sykdom så du har vel 20-30 innlegg i denne tråden også, snart.

Jeg skjønner egentlig ikke hva du vil frem til.

Det er lov å poste. Du er ingen som tvinger deg til å lese hva jeg skriver.




Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #67 : 06. november 2009, 20:35 »
Signerer denne veldig, jeg føler kanskje ikke dere har godt nok innblikk i dette til å komme med noe saklig i denne diskusjonen, ikke vondt ment Smiley

det eneste jeg har gjort er å stille et par spørsmål som burde hvert enkle å svare på. folk har desverre istedenfor gått helt i defensiv modus og tilta helt.

no offense taken =)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #68 : 06. november 2009, 20:37 »

Steinar Fredheim ble bura inne før han rakk å flytte sin rekord som enda står fra 80-tallet, dette var en narkotikarelatert dom, ikke anabole steroider. Kompisen hans som også har en rekord stående fra 80-tallet, Knut Johansen, ble tatt i doping.

er det derfor dere er så utrolig frekke mot ham? at folk disser OP for å hatt hjerteproblemer synes jeg er på grensen til skandaløst, men ingen reagerer. derimot når jeg kommer og stiller et par spørsmål freaker alle.

for oss utenforstående virker dette nærmest som ren mobbing. hva kompisen hans har gjort/ikke gjort er jo totalt irrelevant.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #69 : 06. november 2009, 20:39 »
Det sier litt om hvilke treningsforhold man hadde på den tiden, og hvorfor treningsfilosofien en hadde på den tiden ikke er helt gjelendende i dag.

EirikV - har du noen kommentarer til analysen av VM og Dietmar? Noe du vil legge til der?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #70 : 06. november 2009, 20:40 »
Det sier litt om hvilke treningsforhold man hadde på den tiden, og hvorfor treningsfilosofien en hadde på den tiden ikke er helt gjelendende i dag.

EirikV - har du noen kommentarer til analysen av VM og Dietmar? Noe du vil legge til der?

ja, jeg har tenkt å svare på posten din =)

Celdiir

  • Gjest
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #71 : 06. november 2009, 20:42 »
Steinar Fredheim ble bura inne før han rakk å flytte sin rekord som enda står fra 80-tallet, dette var en narkotikarelatert dom, ikke anabole steroider. Kompisen hans som også har en rekord stående fra 80-tallet, Knut Johansen, ble tatt i doping.

Jeg klarer ikke å se hva dette har noe med diskusjonen å gjøre.

Fredheim må nå få lov å komme med "upopulære" meninger uten at hans fortid, som overhodet ikke er relevant, trekkes inn her. Kompisen hans har hvertfall ikke noe med dette å gjøre.

Må minne mine crew-medlemmer om å holde denne diskusjonen sivil, selv om enkelte av dere er styrkeløftere.  Lips Sealed

http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem




Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #72 : 06. november 2009, 20:44 »
Jeg klarer ikke å se hva dette har noe med diskusjonen å gjøre.

Fredheim må nå få lov å komme med "upopulære" meninger uten at hans fortid, som overhodet ikke er relevant, trekkes inn her. Kompisen hans har hvertfall ikke noe med dette å gjøre.

Må minne mine crew-medlemmer om å holde denne diskusjonen sivil, selv om enkelte av dere er styrkeløftere.  Lips Sealed

http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem





ENDELIG.

ja, jeg vet du er uenig med meg osv osv, men takk for denne posten =)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #73 : 06. november 2009, 20:46 »
Hvilke ubehaglige spørsmål EirikV? Vet du hva du diskuterer her? Hva var norsk styrkeløft før Dietmar? Hva har han gjort annerledes? Hvilke faktorer hadde vi på 80 og 90 tallet i norsk styrkeløft som vi ikke har nå? Hvorfor er landslagsutøverene sterkest? Hvem er Dietmar? Hvordan er det han trener? Hva er hans treningsforskning basert på?

Nå har jeg lest igjennom alle mine innlegg i denne tråden på nytt.

Det eneste spørsmålet som trenger å besvares er ditt andre.

Til deg vil jeg bare si: les igjennom mine innlegg på nytt du også og spør deg selv hva det er jeg diskuterer her. jeg har aldri snakket om noe av det andre du drar frem her.


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #74 : 06. november 2009, 20:48 »

Det samme kan sies om treningsprogrammene de har fulgt de siste årene, her vil jeg rette kritikk mot Ditmar. Vi snakker om utøvere som har fult spesialprogrammene til Ditmar i år etter år med null fremgang som resultat, etter flere år med hard trening. Dette fordi de ikke har hatt noe annet alternativ eller valg. da de da ville blitt kastet ut av landslaget. Hvordan han legger opp sine program er for meg en gåte, da enkelte utøvere trener disse programmene år etter år uten antydning til fremgang. Jeg vil presisere at dette er løftere som har holdt på noen år, for alle har jo rimelig bra fremgang de første årene uavhengig av åssen program de trener. Det er vel først etter 4-5 år med seriøs trening, når det begynner å bli vanskelig å øke vektene.  Det er vel da at man må ta i bruk litt mer avanserte treningsopplegg. Bli seriøs for å øke videre.

Når det gjelder de to løfterne Inger og Heidi, som er tatt ut på laget. Så er det vel ingen av de som de siste 5 årene har hatt noen særlig fremgang det er hvert å skrive hjem om.



Formkurven til Hildeborg.
Har hun blitt en dårligere løfter? Her har hun over doblet totalen sin på 10 år, er det dårlig? Hun har jo i tillegg tatt ny verdensrekord to ganger i år, en forbedring av sin egen rekord fra 2006 (og i mellomtiden har hun tilogmed hatt pause fra seriøs styrkeløft). 

Inger satt senest personlige, og norgesrekorder rett før årsskiftet 08, den siste tiden har vært preget av litt skader etter det jeg har forstått - så det du kommer med er direkte løgn. Er ikke personlige rekorder satt for under et år siden, når man er på ett toppnivå fremgang?

Kan du forklare hvem det er som har hatt "manglende fremgang" på landslaget? Inger og Hildeborg er det ikke, selv om det må gå imot alle naturlover at Inger skal fortsette å øke med tanke på alder (ikke vondt ment Inger  Wink ) og ikke minst nivået hun er på nå!

Hva mener du er feil med dietmars prinsipper, siden du mener at det er på tide å ty til mer "avanserte programmer", forresten?

Nå har jeg lest igjennom alle mine innlegg i denne tråden på nytt.

Det eneste spørsmålet som trenger å besvares er ditt andre.

Til deg vil jeg bare si: les igjennom mine innlegg på nytt du også og spør deg selv hva det er jeg diskuterer her. jeg har aldri snakket om noe av det andre du drar frem her.

Korrekt. Men man skulle tro at for å gå inn i en debatt på hvordan norsk styrkeløft har utviklet seg med en viss landslagstrener så krevde en av seg selv at en skulle ha peiling på norsk styrkeløft, styrkeløfttrening eller trening i det hele tatt.  Har man ikke den minimumskunnskapen så bør en kanskje holde seg utenfor? 






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!