Skrevet av Emne: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar  (Lest 32489 ganger)

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #75 : 06. november 2009, 20:59 »
fredheim:

Først, gratulerer med ferdigsonet dom, håper du kom fra det uten altfor mye drit i ettertid.



Men så lurer jeg på, hva er egentlig problemet? Er det at landslagsløftere som kanskje, muligens, hvisomatte sånn skulle skje kunne fått bedre fremgang ved andre treningsmetoder enn det Dietmar har, MÅ trene etter dietmars prinsipper for å få være med på landslaget?

Isåfall er jeg enig med deg, men dette ble altfor rotete og hypotetisk til at jeg tror noen helt fikk med seg poenget..
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget TheRat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #76 : 06. november 2009, 21:01 »
men ser ikke helt hvor relevansen er?

Relevansen var i at eksempelet ditt var fullstendig irrelevant.
245 - 155 - 262.5 @ Trening, raw
Sterk, Blid og Fordomsfri!

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #77 : 06. november 2009, 21:37 »



Korrekt.


Hvis du har forstått at jeg aldri har diskutert noen av de tingene du tar opp, så er det jo ingen grunn til at jeg evnt skulle måtte ha kompetanse på områdene. DA!

det eneste jeg har gjort i denne tråden er å kritisere måten folk debaterer på (hjertesykdom, fengsel, usaklighet osv) og stilt et spørsmål om hva som er etisk riktig å gjøre viss det dukker opp en persom som er sterkere enn de på landslaget, men som ikke vil følge dietmar.

det går ann å holde mer enn 1 ball i luften når man skriver på et forum. det klarer vi fint i alle andre diskusjoner ihvertfall. skal man i tillegg lage en ny tråd for hver gang man kommer med en side-kommentar til OP's orginal post ville forumet vært utrolig uoversiktelig.

Oppførselen til noen av moderatorene har også vært det jeg vil mene vært langt over streken i denne tråden.


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #78 : 06. november 2009, 21:42 »


”Aktiviteten” du er jo en av de som har et sammensurium av dine egne og andres meninger, selv om de strider mot hverandre, så at du kaller meg en tulling fordi jeg ønsker å skape en debatt tar jeg ikke så veldig tungt. Hvis du er i stand til å analysere det jeg skriver så hadde du kanskje ikke kommet med alle disse idiotiske uttalelsene dine. Har jeg sagt at Inger og Hilde ikke skulle stille? Og hvor har jeg skrevet at landslaget har blitt dårligere under Ditmar? Nei, ta deg litt bedre tid til å les igjennom innleggende du skal svare på, så er det mulig at til og med du vil ende opp med å komme med noen fornuftige svar på innleggende.

1.Alle mine idiotiske uttalelser? Gi meg eksempel please.
2.Nei, du har ikke sagt at Inger og Hilde ikke skulle stille, men ett landslag må jo bestå av noen...Jeg spurte deg om hvem du mener burde gå foran disse to?
3.Du skriver jo indirekte at løftere har blitt dårligere under Dietmar.
4.Jeg har lest dine innlegg og tatt meg god tid.  Anbefaler deg å gjøre det samme her:
http://resultater.styrkeloft.no/lofter_vis.php?id=58  
5.Hvem andre menn burde være på landslaget? Tormod Andersen? ;
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #79 : 06. november 2009, 21:44 »
det eneste jeg har gjort i denne tråden er å kritisere måten folk debaterer på (hjertesykdom, fengsel, usaklighet osv) og stilt et spørsmål om hva som er etisk riktig å gjøre viss det dukker opp en persom som er sterkere enn de på landslaget, men som ikke vil følge dietmar.
Som sagt, så kommenterer jeg selve debatten, ikke saken.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #80 : 06. november 2009, 21:48 »
Så det er lov når slux gjør det, men ikke for oss andre brukere..

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #81 : 06. november 2009, 21:49 »
Djeez.

Barn sulter og dere diskuterer Dietmar.. Skuffa over dere alle som begynner å dra på åra..
Når jeg blir statsminister, skal dere sulte som pensjonister.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #82 : 06. november 2009, 21:53 »
Djeez.

Barn sulter og dere diskuterer Dietmar.. Skuffa over dere alle som begynner å dra på åra..
Når jeg blir statsminister, skal dere sulte som pensjonister.

Og der kom moralisten... da ble også denne debatten en fullverdig TF-tulling-tråd!

Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #83 : 06. november 2009, 21:53 »
Djeez.

Barn sulter og dere diskuterer Dietmar.. Skuffa over dere alle som begynner å dra på åra..
Når jeg blir statsminister, skal dere sulte som pensjonister.
Det er jo det ofte forum brukes til da Smartaas.  Du diskuterer dietter mens barn sulter, være det vel?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #84 : 06. november 2009, 21:59 »
Litt stolt fordi jeg ga 200kr på en bøsse idag ser du Smiley Ikke all ungdom som gjør det!

Nei faen, dette har jo absolutt ingenting med Dietmar å gjøre, uff. Noen ganger er jeg bare såå off-topic..

Bare fortsett dere, skal ikke forstyrre Smiley

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #85 : 06. november 2009, 22:11 »
Stiller Pudz?

Utlogget Bård Havnerås

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #86 : 06. november 2009, 22:25 »
Men du tok deg allikevel tid til å svare....
Hvorfor stille spørsmåtegn ved kompetansen til Norges fremste ekspert på styrktrening uten å komme med noen alternativer? Og få det til å fremstå som det er stor missnøye med det systemet som finnes i dag, når det ikke er det!
Det er det Fredheim gjør her. Han nevner ingen erstatning/alternativ og han kan ikke komme med noen uttøvere som har problemer med å trene Dietmar. Han har også blitt arrestert på at løfterene til Dietmar ikke har fremgang. Løftere på toppnivå perser fremdeles.




Jævla mange som bommer her!...

Steinar stiller ikke nødvendigvis spørsmål om Dietmars kompetanse eller trenings opplegg. Han stiller vel mer spørsmål om regelen som sier at du MÅ trene Dietmars opplegg for å kunne representere Norge.
Og dette spørsmålet ev vel betinget å stille? For meg minner denne regelen forbundstyret har innført om rent diktatur.
Steinar sier vel at det KAN være at andre treningsopplegg en det Dietmar lager kan være bedre, for noen?

Nå har jo man fått inn bare Dietmar elever i forbundsstyret, så det skal jo ikke bli enklere å få forståelse for at man ønsker å trene annerledes. Det er dumt.

Og, er det ikke noen som har problemer med å trene opplegget til Dietmar? Eller er det slik at de som HAR problemer, og ikke den framgangen det ønsker og forventer, ikke TØR å si ifra, da de da vil ryke ut av landslaget? Samtaler jeg har hatt med utøvere tyder på at dette er tilfellet.

Og igjen, at noen av dere, som f.eks. Aleksander Kirketeig, trekker inn i diskusjonen antydninger om at Steinar har sonet og har hjertesykdom, er direkte lavmål! Dere burde være jævlig flau, og dere står igjen som noen idioter her forran hele Treningsforum!
Fy fan`for noen drittsekker!!!
Bård.

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #87 : 06. november 2009, 22:55 »
Ja..! det e itj liv laga! Ka det e for nå henne? ka det e for nå denne? Rulletrapp, å dæven steike for ei faaart!

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #88 : 06. november 2009, 23:09 »
Tror det finnes en del personer på dette forumet som rett og slett ikke har kunnskap nok til å diskutere i denne tråden. Dere må forstå koblingen mellom trenerteam og utøver. Denne prosessen går over lange perioder. Analyse, langsiktige målsetninger, finne svakheter, korrigere svakheter på best mulig måte, legge planer, kommunikasjon, samarbeid osv osv er stikkord som må til for å nå et toppnivå.

Landslagsutøvere får ikke et standardisert program. De får et spesialtilpasset program for den enkelte utøver.

At Dietmar har oppnådd de resultatene han har gjort her til lands er for mange uforståelig. Dette er utøvere som jobber, studerer og lever vanlige liv ved siden av all treningen. Utfordringene hans er enorme.

Vil benytte denne anledningen til å belyse hverdagen til Asbjørn Randen. Møtte han på en fellestrening før VM nå. Han hadde akkuratt unnagjort en 60 timers arbeidsuke. Kom direkte til trening og gjorde bøy på 390 kg så blodet stod ut av nesa. Hadde også utstyr i benkpress opp til 300 kg. Direkte etter trening dro han avgårde til Kvam for å holde foredrag dagen etter. Dette er selvfølgelig ikke optimalt. All heder til de norske seniorløfterne for det de oppnår!

Til slutt vil jeg takke Jørgen Haug og Dietmar. Fra 510 kg totalt i -100kgs klassen i 2003 til 885 kg sammenlagt i -110 kgs klassen 2009. Hadde aldri klart dette uten dere.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #89 : 06. november 2009, 23:10 »

Jævla mange som bommer her!...

Steinar stiller ikke nødvendigvis spørsmål om Dietmars kompetanse eller trenings opplegg. Han stiller vel mer spørsmål om regelen som sier at du MÅ trene Dietmars opplegg for å kunne representere Norge.
Og dette spørsmålet ev vel betinget å stille? For meg minner denne regelen forbundstyret har innført om rent diktatur.
Steinar sier vel at det KAN være at andre treningsopplegg en det Dietmar lager kan være bedre, for noen?

Nå har jo man fått inn bare Dietmar elever i forbundsstyret, så det skal jo ikke bli enklere å få forståelse for at man ønsker å trene annerledes. Det er dumt.

Og, er det ikke noen som har problemer med å trene opplegget til Dietmar? Eller er det slik at de som HAR problemer, og ikke den framgangen det ønsker og forventer, ikke TØR å si ifra, da de da vil ryke ut av landslaget? Samtaler jeg har hatt med utøvere tyder på at dette er tilfellet.

Og igjen, at noen av dere, som f.eks. Aleksander Kirketeig, trekker inn i diskusjonen antydninger om at Steinar har sonet og har hjertesykdom, er direkte lavmål! Dere burde være jævlig flau, og dere står igjen som noen idioter her forran hele Treningsforum!
Fy fan`for noen drittsekker!!!

Jeg har aldri påpekt at Steinar har hatt hjertesykdom, jeg påpekte at Inger ikke har hatt det.
At Steinar har vært utilgjengelig i en del år, var mer som enn unnskyldning for at han ikke følger med i utviklingen.

At jeg kom med disse to setningene var jo heldig for deg, slik at du kunne få henge deg på en tråd til. Jeg og du kommer aldri til å bli enig, og det tror jeg må være ett av mine sterkeste karaktertrekk.

Om Steinar har tatt seg nær av dette, beklager jeg til Steinar.
Om Steinar kan se forbi mine utsagn om at Inger ikke har hatt infarkt og at han selv var utilgjengelig noen år.

Så lurer jeg fortsatt på hva Steiner ville gjort annerledes, hvor lenge man kan forvent å utvikle seg som løfter?

Steinar kommer med en del påstander, som han ikke videre begrunner
Steinar nevner to kvinnelige løftere med LANGE karrierer bak seg og hevder de ikke har utviklet seg tilstrekkelig. Hvor mye burde disse ha utviklet seg de siste årene, og hvilke grep vil han ta for sikre deres videre utvikling?

Jeg skjønner heller ikke hvor han vil med debatten, men håper den har sitt utspring i sin interesse for Styrkeløft generelt.

"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!