Skrevet av Emne: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar  (Lest 32339 ganger)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #90 : 06. november 2009, 23:10 »

Jævla mange som bommer her!...

Steinar stiller ikke nødvendigvis spørsmål om Dietmars kompetanse eller trenings opplegg. Han stiller vel mer spørsmål om regelen som sier at du MÅ trene Dietmars opplegg for å kunne representere Norge.
Og dette spørsmålet ev vel betinget å stille? For meg minner denne regelen forbundstyret har innført om rent diktatur.
Steinar sier vel at det KAN være at andre treningsopplegg en det Dietmar lager kan være bedre, for noen?

Nå har jo man fått inn bare Dietmar elever i forbundsstyret, så det skal jo ikke bli enklere å få forståelse for at man ønsker å trene annerledes. Det er dumt.

Og, er det ikke noen som har problemer med å trene opplegget til Dietmar? Eller er det slik at de som HAR problemer, og ikke den framgangen det ønsker og forventer, ikke TØR å si ifra, da de da vil ryke ut av landslaget? Samtaler jeg har hatt med utøvere tyder på at dette er tilfellet.

Og igjen, at noen av dere, som f.eks. Aleksander Kirketeig, trekker inn i diskusjonen antydninger om at Steinar har sonet og har hjertesykdom, er direkte lavmål! Dere burde være jævlig flau, og dere står igjen som noen idioter her forran hele Treningsforum!
Fy fan`for noen drittsekker!!!

Jeg vil tro at i alle idretter så ønsker treneren at utøveren skal følge trenerens opplegg.  Hvis ikke er man jo ikke trener.  I styrkeløft jobber alle løftere som er på høyt plan/eller går skole,  de er spredd over hele landet, styrkeløft har små ressurser og er en liten idrett så og si uten sponsorer.  Alt dette fører til at treneren ikke treffer løfteren så ofte, og måten man skal holde kontroll på ting på bør jo gjøres ved at man følger en treners opplegg...
Dietmar tilpasser programmene til hver enkelt utøver, det finnes ikke kun ett Dietmarprogram... :Smiley

Soning og hjerteproblemer har ikke noe i debatten å gjøre, er helt enig i det.  
Er du denne Bård Havnerås?
http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/7764.html
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget TheRat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

245 - 155 - 262.5 @ Trening, raw
Sterk, Blid og Fordomsfri!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #92 : 06. november 2009, 23:20 »
Følte du det var MER relevant?
Relevant? Det var vel mer nysgjerrighet på hvem man debaterer med.  Noen gjemmer seg bak nick, andre bruker navnet sitt.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Waal

  • Gjest
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #93 : 06. november 2009, 23:21 »
Ingen vet hva som er best for andre, og hvertfall ikke når det gjelder trening  Wink

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #94 : 06. november 2009, 23:27 »
Ingen vet hva som er best for andre, og hvertfall ikke når det gjelder trening  Wink
Derfor er det viktig å utvikle et optimalt program. Dette gjøres best med en utdannet, kompetent trener uansett idrett. Har man ikke en regionstrener, klubbtrener e.l. som kan hjelpe til med dette kan det fungere også fungere meget bra å være sin egen trener Wink
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget TheRat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #95 : 06. november 2009, 23:30 »
Relevant? Det var vel mer nysgjerrighet på hvem man debaterer med.  Noen gjemmer seg bak nick, andre bruker navnet sitt.

Da hadde det kanskje vært bedre å spørre i en PM i stedet for å dra det inn i debatten her?
245 - 155 - 262.5 @ Trening, raw
Sterk, Blid og Fordomsfri!

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #96 : 06. november 2009, 23:36 »
.

Utlogget powercream

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #97 : 07. november 2009, 01:46 »
Ser tydelig det er mange her som har liten eller ingen kompetanse av hva de skriver.
Steinar har helt klart ett stort poeng, enhver som har trent i flere år ( 5-10 år) eller mer, det være med treningsprogram satt opp av trenere eller av sitt eget hode vet aller best hva som fungerer for egen kropp.
skal fremgangen komme må man ha tro på det en gjør..  det sitter veldig mye mellom ørene for fremgang...  fikk forresten mitt første program av Eivind Rekustad som ikke var så aller verst til å løfte tunge vekter..   verdensrekord, OL deltager osv..   

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #98 : 07. november 2009, 02:06 »
Hvis man ikke føler at man får bra resultater på dietmars opplegg... hva skal man da gjøre hvis man er på landslaget eller har ett ønske om å være på det???

Men nå har det seg uansett sånn alle sammen... At ingen kan si at det å det programmet er best! Det er det INGEN som har kompetanse nok til å uttale seg om og jeg tror aldri noen vil få den kompetansen... rett å slett fordi det er ingen løftere som er like! Smiley Så det er egentlig bare å finne seg et program man føler gjør en til en bedre løfter og være fornøyd...

og hvis man ikke er fornøyd... prøv noe annet, landslag eller ikke! Smiley

Jeg tror at noen program helt klart vil være bedre enn dietmar sine... PÅ VISSE PERSONER!! Det er et argument ingen kan motsi... for det finnes ikke grunnlag for et motargument...

Det er jo bare å lese logger her på forumet.... mange som trener sheiko, 531 og andre programmer som har utrolig bra fremgang... Hvem av dere som er med i denne diskusjonen kan påstå at disse ville fått bedre uttelling på et dietmar-program!??!!?!?!?! og som har et grunnlag for å si det...
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #99 : 07. november 2009, 02:22 »
Hvis man ikke føler at man får bra resultater på dietmars opplegg... hva skal man da gjøre hvis man er på landslaget eller har ett ønske om å være på det???

Men nå har det seg uansett sånn alle sammen... At ingen kan si at det å det programmet er best! Det er det INGEN som har kompetanse nok til å uttale seg om og jeg tror aldri noen vil få den kompetansen... rett å slett fordi det er ingen løftere som er like! Smiley Så det er egentlig bare å finne seg et program man føler gjør en til en bedre løfter og være fornøyd...

og hvis man ikke er fornøyd... prøv noe annet, landslag eller ikke! Smiley

Jeg tror at noen program helt klart vil være bedre enn dietmar sine... PÅ VISSE PERSONER!! Det er et argument ingen kan motsi... for det finnes ikke grunnlag for et motargument...
Kan egentlig be deg om å lese posten min fra isted, men kan forklare poenget mitt igjen:

Poenget er at løfterne på landslaget får TILPASSEDE PROGRAMMER! Altså dersom et program ikke passer for dem, så tar man det som en erfaring og gjør endringer på neste program. Det er ingen standardiserte program. Ergo passer teoretisk sett programmene for alle forskjellige løftere. Selv har jeg prøvd mye forskjellig.

For eksempel har jeg hatt mest fremgang i mark av å satse på lite tung mark, men mye trening på min svakhet som er øvre del av løftet. Ergo har vi benyttet mange øvelser som styrker dette i form av rykkdrag, mark med bredt grep, negativer osv.

Ble det litt klarere nå?



380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #100 : 07. november 2009, 02:32 »
Ble det litt klarere nå?

Joda... ser den! Men du kan ikke si at du ville hatt dårligere fremgang på noen av de hundretalls (om ikke flere) programmene som sirkulerer rundt om? så egentlig er dette en dødfødt diskusjon... Det skulle jeg frem til nå!

Som sagt... man får være fornøyd og fortsette på det man holder på med, eller ikke være det og finne noe annet som passer en bedre! Det er fremgang vi alle er på jakt etter og da må mange valg taes... man får bare håpe man velger det som er riktig! Wink

Føler egentlig at jeg skriver litt uryddig nå... klar for sengen! Tongue
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #101 : 07. november 2009, 02:40 »
Utrolig mye tull fra begge sider her  rofl

Hele diskusjonen handler vel egentlig om det er riktig at man MÅ følge opplegg fra dietmar, dersom man gjør det bra uten? Er langt fra sikkert at det finnes noe bedre program, men hvor hadde verden vært i dag om det ikke var lov å prøve noe nytt? Husk, det er bare 4-500 år siden "expertene" var helt sikker på at joren var flat. Man mente også intil ganske nylig at kvinner ikke burde ha stemmerett, nå kan denne "underlegne rasen" være styrkeløft president Shocked
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #102 : 07. november 2009, 02:51 »
Utrolig mye tull fra begge sider her  rofl

Hele diskusjonen handler vel egentlig om det er riktig at man MÅ følge opplegg fra dietmar, dersom man gjør det bra uten? Er langt fra sikkert at det finnes noe bedre program, men hvor hadde verden vært i dag om det ikke var lov å prøve noe nytt? Husk, det er bare 4-500 år siden "expertene" var helt sikker på at joren var flat. Man mente også intil ganske nylig at kvinner ikke burde ha stemmerett, nå kan denne "underlegne rasen" være styrkeløft president Shocked

Fra undertrykkelse til foreningsleder - Kvinnekamp gjennom 100 år. - Kvinnegruppen Ottars jubileumsbok
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #103 : 07. november 2009, 03:00 »
Joda... ser den! Men du kan ikke si at du ville hatt dårligere fremgang på noen av de hundretalls (om ikke flere) programmene som sirkulerer rundt om? så egentlig er dette en dødfødt diskusjon... Det skulle jeg frem til nå!

Som sagt... man får være fornøyd og fortsette på det man holder på med, eller ikke være det og finne noe annet som passer en bedre! Det er fremgang vi alle er på jakt etter og da må mange valg taes... man får bare håpe man velger det som er riktig! Wink

Føler egentlig at jeg skriver litt uryddig nå... klar for sengen! Tongue

Jeg skal nå oppsummere kort for deg, hvordan det fungerer, så kan du si om du trur man kunne hatt bedre fremgang med noe annet:

-Dietmar er internasjonalt kjent for sin kunnskap, han har brukt mange år på å tilegne seg dette via forskning, erfaring, tilbakemelding osv. Denne kunnskapen bruker han i tillegg til å trene utøvere, til å lære opp andre.

-Landslagsutøvere er på samlinger regelmessig, her har Dietmar/Jørgen Haug mulighet til å rette på tekniske feil, og ha samtaler med løfterne.

-Løfterne skriver logg for hver dag, og sender dette etter hver eneste endte treningsuke, om noe ikke fungerer, kommenteres dette. Om noe virker å fungere bra, kommenteres dette. Etter endt program blir evaluert, samme regle her. Dietmar/Jørgen Haug tar dette til etteretning, og kan analysere resultatene av programmet.

-Dietmar/Jørgen Haug klarer å kartlegge svakheter ganske raskt med så tett oppfølging, treningen blir lagt opp for å styrke nettopp dette.

Jeg trur ikke noen, som trener under Dietmar/Jørgen Haug pr dags dato, har DET MINSTE TVIL om at de ikke vil ha bedre økninger på andre programmer. Når det gjelder punktene over, så er det akkuratt samme for de som blir trent av Jørgen Haug på Jr. Landslaget, meg inkludert.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #104 : 07. november 2009, 03:36 »
Jeg skal nå oppsummere kort for deg, hvordan det fungerer, så kan du si om du trur man kunne hatt bedre fremgang med noe annet...

Hva jeg eller andre tror spiller liten til ingen rolle... om ting skal bevises må man ha det svart på hvitt... og det er ingen forskning som tilsier at dietmar er bedre enn noe annet og omvendt! Det ville tatt noen år... Tongue

Jeg sier ikke at det er et dårlig opplegg det her Bergan.. jeg sier ikke at noe kan gjøres annerledes... for det høres ut som et bra system! Smiley det jeg sier er at det ikke kan bevises at dette er best overfor noe annet! Den siste setningen her må du vel være enig i?

Men nå legger jeg ikke øynene mine på denne diskusjonen mer... for det blir for dumt hele opplegget! Smiley

Dere får trene hardt og bli sterk folkens... hvordan dere gjør det er opp til dere selv! Wink
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!