Skrevet av Emne: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar  (Lest 32358 ganger)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #120 : 08. november 2009, 02:39 »
NSF virker som et seriøst forbund, det ryktes at NFF også driver å sjikanerer medlemmer over internett, nils johan semb og sondre kåfjord er noen jævler på å slenge dritt til hverandre på forum.

logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #121 : 08. november 2009, 03:08 »
Tror det er på tide at andre tar over styringen... dette er helt vanvittig!

Vet ikke om jeg lenger har lyst til å melde meg inn i NSF i Januar sånn som ståa er nå... SINNSYKT!
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #122 : 08. november 2009, 03:33 »
”J. Hansen” Er ening i mye av du skriver, men det lønner seg å holde tunga rett i munnen når man skriver innlegg i en tråd som dette. Uttalelsene dine om at Asbjørn Randen kjørte en knebøyøkt med blodet stående ut av nesa kan lett misforstås. Det har vært en rekke diskusjoner på forskjellige fora angående Andy Bolton som løfter mark med nettopp blod spruten stående ut av nesa. Og du kan selv tenke deg hvilken retning debatten har tatt i den forbindelse?   
Sf
Kjenner ikke til disse diskusjonene rundt Bolton's neseblod. Men mener bevisst at han løfter i et forbund det ikke er dopingtester? Du tenker på han Andy Bolton med vekstmage som drar mye i mark med myk, lang stang og sjeldent med ordentlig lockout? Tongue
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget fredheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #123 : 08. november 2009, 04:26 »
”J. Hansen” Er vel ikke så mange Andy Bolton som er verdenskjent som markløfter, myk stang eller ikke, 460kg er uansett imponerende vekter og kanskje ikke så rart han får litt ekstra trykk i skallen. Nå er det som du sier at det ikke er noen dopingtester i de stevnene han er med i, men der bør jo diskusjonen stoppe. Ingen har avlevert dopingtest og ingen er tatt for doping. Så da blir alt annet spekulasjoner. Må ikke glemme at det finns stevner i Norge også som ikke har dopingtster og skulle det være det, så er det jo bare et fåtall som blir testet. Når det er sagt, så er min personlige mening at det nå er forsvinnende lite dopingbruk i styrkeløft her hjemme. 

Når det gjelder de programmene jeg trente etter på 80 tallet så var det Vidar Tangen som hjalp meg med disse, hvor lenge jeg fulgte disse programmene var muligens litt til og fra en 9 års periode som Vidar påpeker er riktig, jeg hadde god hjelp av å trene etter disse prinsippene i lange perioder. Men å kalle det Dietmar program blir litt feil, da han så vidt jeg vet, ikke var involvert i noen av de programmene Vidar satt opp til meg. Og dagens Dietmar program kan vel lite sammenlignes med datidens. Mye har forandret seg på 20 år.

Mulig de hadde en dialog sammen om hvordan det skulle gjøres, ikke vet jeg, men det som ble diskutert og lagt opp, gjorde vi på to manns hånd, og vi ble derfor enig underveis om hvordan det skulle trenes. Men å sammenligne datidens program med de som trenes nå, tror jeg er lite sammenlignbart.

På de tyngste øktene kunne jeg trene opp til 15-20 tunge knebøy og markløft sett samme treningsdag. For eksempel. 5x5 på 200kg i knebøy med kun knebind, for deretter å kjøre 5x5 på 220kg i markløft. Noen dager etter kunne jeg prøve meg på oppimot max. Dette var ikke noe uvanlig tunge økter på den tiden. Må huske at jeg var en lett løfter som hentet meg raskt, så jeg kunne vel ikke sammenligne meg med en tung løfter, tviler på de hadde orket dette kjøret over tid. 

Så når jeg ser igjennom hvilke mengder og kg som skal gjennomføres i løpet av uken på de nye Dietmark programmene, så virker det som en slags oppladning i forhold. Mulig det er mer riktig, det skal ikke jeg påstå, siden jeg ikke har prøvd det, annet enn at det opplegget jeg trente hadde god effekt og skaffet meg en rekke titler og rekorder.

Til avslutning vil jeg bemerke en gang for alle. Jeg har aldri påstått at programmene til Dietmar er dårlige, jeg har påpekt at det kan finnes en mulighet for at et annet opplegg passer bedre for andre.

Videre er jeg ikke enig i den politikken som forbundet driver med, skal du være en del av landslaget, så skal Dietmar lage programmene, hvis ikke får man ikke være med på landslaget. Og heldigvis er jeg ikke alene om å mene dette. Jeg tror og håper at det i fremtiden kommer løftere som er gode nok til landslaget, og som samtidig har andre treningsprinsipper de sverger til. Gjerne etter å ha prøvd Dietmar sine først. Først da tror jeg at de som er best med eget treningsprogram vil bli tatt ut på landslaget.
sf

Utlogget jaycutler

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #124 : 08. november 2009, 11:25 »
Kjenner ikke til disse diskusjonene rundt Bolton's neseblod. Men mener bevisst at han løfter i et forbund det ikke er dopingtester? Du tenker på han Andy Bolton med vekstmage som drar mye i mark med myk, lang stang og sjeldent med ordentlig lockout? Tongue


hvis du har lyst til å prøve den typen markstang så kan du bli med på Avancia på Skedsmokorset. Så kan vi se hvor mye mer du drar  Grin
|||||--WPC Norge--|||||

Sterk, blid og fordomsfri

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #125 : 08. november 2009, 12:14 »
”Næææh” Tror det er mange som har fått med seg poenget mitt, og at du er enig i noe av det jeg har skrevet er jo fint. Men siden du er så hyggelig å gratulere meg med ferdigsonet dom, så hadde jeg satt pris på å vite hvem du er, kjekt å vite hvem jeg skal takke for omsorgen.
Sf

Mulig det bare er jeg som er treg, men de 5 første sidene i denne debatten var det jaggu ikke greit å få noe fornuftig ut av. Men for all del, jeg er enig i det du prøver å få frem, selv om det ble veldig mye forklaring rundt noe jeg mener kunne vært sagt ganske enkelt.

Forøvrig var ikke "gratulasjonen" ment som en spydig kommentar, men den kom på feil sted til feil tid, den ser jeg. Om du vil vite hvem du skal "takke for omtanken", foreslår jeg at du sender meg en PM, så skal du få fullt navn, adresse og hvor jeg til daglig oppholder meg Wink
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #126 : 08. november 2009, 12:59 »
Tror det er på tide at andre tar over styringen... dette er helt vanvittig!

Vet ikke om jeg lenger har lyst til å melde meg inn i NSF i Januar sånn som ståa er nå... SINNSYKT!
This! Hadde selv tenkt å melde meg inn i NSF å begynne å løfte litt på stevner osv etterhvert, men lysten er liksom ikke helt der lenger.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #127 : 08. november 2009, 13:03 »
Er vell ikke lenge til WPC kommer til norge,da blir det nok en ny æra innen styrkeløft.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #128 : 08. november 2009, 13:39 »
"slux" Jeg kan komme med et eksempel fra min egen klubb. Rune Rauås i 125kg klassen har løftet rundt 195kg i benkpress uten drakt i flere år. På stevner har han de to siste årene økt fra ca 210 til 235 uten å bli sterkere raw. Her om dagen fikk han en ny benkpressdrakt som gjorde at han løftet 270kg og det uten å løfte en eneste kg mer raw. Så hva vil du tilegne fremgangen? Dietmar, det kan det ikke være for det trener han ikke.

Så å påstå at de som løfter mye med drakt også er de sterkeste uten medfører faktisk ikke riktighet.
sf

Det var et passe uinterresant eksempel på hvorfor mr.hvermansen ikke har fått fremgang, jeg spør spesifikt om hvilke av de utøverene Dietmar følger opp som har hatt manglende fremgang, du mener vel ikke at en skal dømme en landslagsutøvers arbeid utifra en hvilken som helst annen utøvers fremgang?

Det siste du sier vet jeg ikke hvor du henter ifra? Det medfører ikke riktighet nei, men det er ikke det debatten handler om?

Så kom med begrunnelse her Fredheim, hvilke landslagsutøvere har dårlig/ikke tilfredstillende fremgang?

Ser du moderer deg selv til at andre opplegg muligens kunne ha vært bedre. Det skal jeg ikke argumentere for, det vet man ikke før en har prøvd ut alle andre opplegg, men intill videre er det nok Dietmar Wolf som er det beste og sikreste alternativet.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #129 : 08. november 2009, 13:41 »

Ser du moderer deg selv til at andre opplegg muligens kunne ha vært bedre. Det skal jeg ikke argumentere for, det vet man ikke før en har prøvd ut alle andre opplegg, men intill videre er det nok Dietmar Wolf som er det beste og sikreste alternativet.
Først etter 9 sider kommer dette frem, tidligere i tråden har det sett ut som om dere mener at dietmars opplegg er det beste uansett utøver.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #130 : 08. november 2009, 13:50 »
Først etter 9 sider kommer dette frem, tidligere i tråden har det sett ut som om dere mener at dietmars opplegg er det beste uansett utøver.

Dere?
Vi har hver vår egen mening. Jeg snakker for meg selv og ingen andre.
Jeg mener: Dietmars treningsmetodikk tilpasses til hver enkelt utøver (dere snakker om et opplegg i entall, vitner om liten innsikt), derfor tror jeg det spiller mindre rolle variasjon fra utøver til utøver , men at det kan finnes en bedre metode det kan godt hende,men intill denne er funnet og utprøvd er det tryggeste og beste å holde på langslagstreneren og metodikken som har gitt lille Norge verdensmestere, verdensrekorder etc. "Never change a winning team".

PS: Har til gode å se HVA dere mener er feil med Dietmars treningsmetode, som er tuftet på det meste av forskning på periodisering, intensitet osv  what Dette er ikke som forskjellen på RYP og 5x5..






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #131 : 08. november 2009, 15:41 »
Slux... Fredheim har aldri nevnt hildeborg, som du bruker som "bevis" på dietmar sin fortreffelighet. Han viste meget tydelig i første innlegg vel, at det var utøvere som har hatt tilnærmet null fremgang på 4 år. les hans tidlige innlegg om igjen tror jeg...

Argumentet ditt litt tilbake her om hildeborg sin jevne fremgang blir litt å skyte seg selv i foten, da den jevne fremgangen har kommet sammen med den jevne vektoppgangen på ca 50 kg...

Er det så vanskelig å svelge at andre tilnærminger for enkelte utøvere kan føre til gode resultater, selv om få andre har en så langsiktig filosofi som Dietmar. Smiley

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #132 : 08. november 2009, 15:48 »
PS: Har til gode å se HVA dere mener er feil med Dietmars treningsmetode, som er tuftet på det meste av forskning på periodisering, intensitet osv  what Dette er ikke som forskjellen på RYP og 5x5..

Nå må du høre på hva folk sier da mann... Ingen som sier at det er noe FEIL med Dietmar... bare påpekes at andre treningsmetoder kan være like så god om ikke bedre for visse individer...
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #133 : 08. november 2009, 15:50 »
Dere?
Vi har hver vår egen mening. Jeg snakker for meg selv og ingen andre.
Jeg mener: Dietmars treningsmetodikk tilpasses til hver enkelt utøver (dere snakker om et opplegg i entall, vitner om liten innsikt), derfor tror jeg det spiller mindre rolle variasjon fra utøver til utøver , men at det kan finnes en bedre metode det kan godt hende,men intill denne er funnet og utprøvd er det tryggeste og beste å holde på langslagstreneren og metodikken som har gitt lille Norge verdensmestere, verdensrekorder etc. "Never change a winning team".

PS: Har til gode å se HVA dere mener er feil med Dietmars treningsmetode, som er tuftet på det meste av forskning på periodisering, intensitet osv  what Dette er ikke som forskjellen på RYP og 5x5..
Dere?
Vi har hver vår egen mening. Jeg snakker for meg selv og ingen andre.
Hvis du har lest hva jeg har skrevet tidligere i tråden så ser du at jeg er klar over at dietmarprogrammene tilpasses hver enkelt utøver, og at jeg ikke vil kommentere dette da jeg ikke er landslagsutøver og ikke har innsikt i dette.

Ja nå har jeg vell faktisk kommentert dietmars opplegg på et vis. Poenget mitt var, som både du og jeg forstår, at det er tilnærmet umulig å finne det ultimate opplegget til en utøver, selv om en utøver har god fremgang med et program, så vites det ikke om samme utøver kunne hatt bedre fremgang med et annet program. Jeg mener ikke at det er noe galt med dietmar, og om det er inntrykket du sitter igjen med så har du ikke lest gjennom hva jeg har skrevet.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #134 : 08. november 2009, 15:54 »
Hvem er det som tilnærmet har hatt null omgang på 4 år Egil? Inger Blikra, som i all annen idrett hadde "lagt opp" pga at hun har vunnet og utrettet alt som er mulig allerede, men heller setter atter en ny norgesrekord, eller Heidi som satt ny personlig rekord for to måneder siden? Om jeg bør lese førstepost om igjen bør kanskje du sjekke resultatlistene til NSF?

Ang det å kritisere "jevn fremgang" med vektoppgang så er jo det helt naturlig i en løfters utvikling uansett treningsopplegg- men klart det hjelper på. Heldigvis faller ikke min argumentasjon ene alene på Hildeborgs fremgang, men på den samlede fremgangen til hele landslaget.

Om du leser mitt innlegg så er jeg jo kjempeåpen for at det fins andre opplegg, men jeg mener det er ingenting som kan slå det å ha en trener (istedenfor å "trene" egne opplegg som snakkes om), og at det pr dags dato er ingen grunn til å lete etter andre som kan ta over jobben for Dietmar. Norge kunne kanskje vunnet fotball-VM med en annen trener enn Drillo i gullperioden, men man var en idiot om en faktisk skiftet han ut.

Nå må du høre på hva folk sier da mann... Ingen som sier at det er noe FEIL med Dietmar... bare påpekes at andre treningsmetoder kan være like så god om ikke bedre for visse individer...

Hvorfor dette fokuset på individ til individ?

Ok, kjempefin ting å påpeke, kan Norge fortsette å vinne medaljer med Dietmar nå?  :Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!