Skrevet av Emne: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar  (Lest 32476 ganger)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #135 : 08. november 2009, 15:54 »
Dette blir litt "for og imot Dietmarprogram".  Og det er vel ikke debatten, den dreier seg om at Fredheim synes at landslagsutøverene må få bestemme selv hvilke program de skal trene etter.  Og jeg spør igjen, i hvilken individuell idrett kan landslagsutøverne selv bestemme sine programmer?  Gjør friidrettsutøvere, turnere, hoppere hva de vil?

Det er ikke sikkert du er en tulling Fredheim, jeg kjenner deg jo ikke annet enn igjennom dine innlegg her.  Og på TF er du for meg en tulling, privat er du sikkert en ok fyr.  Og jeg er helt enig, det er ikke alt jeg skriver som er like fornuftig, det er vel mest fordi jeg er en selvutnevnt kverulant.

Og til Bård, det er enkelt å finne ut hvem jeg er ved å google mitt nick, eller eventuellt gå inn på www.aktiviteten.no.  Så jeg er ikke en av de som gjemmer seg. Smiley

”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #136 : 08. november 2009, 15:58 »
Hvorfor dette fokuset på individ til individ?

Fordi alle er ikke like...
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #137 : 08. november 2009, 16:03 »
Er vell ikke lenge til WPC kommer til norge,da blir det nok en ny æra innen styrkeløft.

Det tror jeg også! Doping + dobbellagsdraker = superpopulært i Norge.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #138 : 08. november 2009, 16:04 »
Det tror jeg også! Doping + dobbellagsdraker = superpopulært i Norge.

Haha,dette innlegget var lavmål selv for deg å være.
du har tydeligvis null peiling på hvordan det er i wpc.
de har egen raw "divisjon" + dopingbestemmelser som er strengere enn de du finner i nsf.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #139 : 08. november 2009, 16:10 »
Slux... å være på et landslag og i en satsningsgruppe bør gjøre løfteren bedre. Det steinar påpeker er at ikke alle av dem har blitt nevneverdig bedre. Da burde det vært prøvd andre ting! Smiley

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #140 : 08. november 2009, 16:12 »
Haha,dette innlegget var lavmål selv for deg å være.
du har tydeligvis null peiling på hvordan det er i wpc.
de har egen raw "divisjon" + dopingbestemmelser som er strengere enn de du finner i nsf.

Og dei er like flinke til å teste? Wink

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #141 : 08. november 2009, 16:15 »
Fordi alle er ikke like...

Derfor er det flott at hvert program blir spesialsydd. Det eneste som er felles er forskning, som på alle andre felt er allmenngyldig.

Slux... å være på et ladslag og i en satsningsgruppe bør gjøre løfteren bedre. Det steinar påpeker er at ikke alle av dem har blitt nevneverdig bedre. Da burde det vært prøvd andre ting! Smiley

Såklart Smiley Og det har da landslaget blitt har de ikke det da? Hvem har ikke blitt bedre? Ikke Inger, ikke Heidi, ikke Hildeborg , ikke Randen, ikke Olaf, må jeg fortsette?

Klart det er enkelte som ikke har hatt ensidig nye perser på alle stevner gjennom alle år, men i en liten idrett som styrkeløft så blir resultatene også mye preget av at en må trappe ned på treningen på grunn av jobb, familieforøkelse og også skader og lignende, men trass i dette er Norge et av de beste styrkeløftnasjonene - og det er ikke på grunn av et stort utvalg løftere å finne talent i, men god trening.

Om det er løftere på landslaget som ikke har hatt god nok fremgang over en periode er jeg sikker på at landslagstreneren har endret på opplegget, som er tuftet på gjennomforsket periodiseringsvitenskap. Klart det kan finnes andre bedre alternativer, hvem vet, men hvorfor gjøre det når fremgangen og resultatene er mer enn tilfredstillende?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #142 : 08. november 2009, 16:19 »
... du trenger virkelig å lese førsteinnlegget til steinar igjen.. Wink

Det fins løftere som trener annerledes og som også har fremgang. Noen internasjonale ville garantert hatt godt av å trent etter dietmar sine prinsipper noen år... på samme måte som det fins gode, gamle og velfundamenterte regimer som gir enkelte utøvere bedre progresjon. Smiley

Skylapper er ingen god ting... ta dem av! Smiley

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #143 : 08. november 2009, 16:21 »
Haha,dette innlegget var lavmål selv for deg å være.
du har tydeligvis null peiling på hvordan det er i wpc.
de har egen raw "divisjon" + dopingbestemmelser som er strengere enn de du finner i nsf.

Ja det stemmer nok med tanke på at vi ikke får lov til å ha egne bestemmelser på det feltet. Da vil jo faktisk alle forbund som ikke er under paraplyen til Nif, som har egne bestemmelser, være strengere enn de som er i NSF. Vi får se om WPC-Norge får komme inn i Nif med "en divisjon som blir testet" og en "her er det ingen kontroll divisjonen."

Hjelper ikke å ha bestemmelser man ikke håndhever Wink

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #144 : 08. november 2009, 16:23 »
I alle dager Egil? Hva er det du vil frem til? Jeg har lest innlegget to og tre ganger, svart på deg - men du fortsetter å unnga å svare på det jeg spør om likt med Fredheim. JA det finnes kanskje måter å få mer fremgang på. Jeg er faktisk nesten sikker på at samtlige på landslaget kunne løftet MER vekter for 5 år siden enn de gjorde da, med en annen filosofi, men da er det ikke sikkert de hadde kunne tatt norgesrekorder nå. Jeg har aldri sakt at Dietmar er eneste alternativet.
Men det er ikke uten grunn at man sier "never change a winning team". Hvem er det som ikke har tilfredstillende fremgang/resultat?? Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #145 : 08. november 2009, 16:30 »
I alle dager Egil? Hva er det du vil frem til? Jeg har lest innlegget to og tre ganger, svart på deg - men du fortsetter å unnga å svare på det jeg spør om likt med Fredheim. JA det finnes kanskje måter å få mer fremgang på. Jeg er faktisk nesten sikker på at samtlige på landslaget kunne løftet MER vekter for 5 år siden enn de gjorde da, med en annen filosofi, men da er det ikke sikkert de hadde kunne tatt norgesrekorder nå. Jeg har aldri sakt at Dietmar er eneste alternativet.
Men det er ikke uten grunn at man sier "never change a winning team". Hvem er det som ikke har tilfredstillende fremgang/resultat?? Smiley
Var jo derfor jeg to ganger har bedt deg lese innlegget hans. Det står der.  Hvis hans utregninger og kontroll av resultatene stemmer, så er det kanskje to-tre av landslagsløfterne som med fordel kunne trent etter litt andre prinsipper. Tatt i betraktning utviklingen av draktene osv... jeg husker i 2004 og 2005 da FAK var lengst fremme på treningsmetodene i benkpress... og ble delvis latterliggjort for det.. nå er de prinsippene implementert i dietmar sine programmer... flere år senere. Og det er flott at man til slutt ser at westside og andre tanker og verktøy virker! Smiley 

Utlogget C.Lars1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #146 : 08. november 2009, 16:35 »
Jeg  har til dags dato aldri blitt testa av nsf, så kan ikke si jeg er imponert over dopingkontrollene på stevnene, har blitt testa noen ganger i vektløfting da, virker som det er mye mer testing der! der kommer vi innpå det med roy holte å, han blir kasta ut pga han har innrømt dopingbruk til forbundet, men løftere kan konkurere aktivt i flere år uten å bli testa, skaper ikke veldig stor tillit til løfterne det heller syns jeg. sier det her pga folk på senteret spør om je har blitt testa liksom, å jeg kan jo ikke ljuge å si JA, ser de rynker på nesa liksom, jeg vet med meg selv at jeg aldri har brukt noe liksom, men folk er jævlig skeptiske innenfor den doping greia, er ikke mye som skal til for at folk blir misstenksomme eller mister tillitt!

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #147 : 08. november 2009, 16:37 »
Og det er flott at man til slutt ser at westside og andre tanker og verktøy virker! Smiley 

Liten digresjon:
Westside er utviklet utfra hvordan treningsmetodene til russerne var for en del år siden, det samme er Dietmar sine metoder. Så i bunn og grunn er det samme utgangspunkt, men forskjellige tolkninger.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #148 : 08. november 2009, 16:56 »
Veldig stor forskjell i praksis på et WS prog og et dietmarprogram, men flere av grunntankene kommer fra det tidligere vektløftingsmiljøet i østeuropa, ja. Smiley

Jeg for min del (for å spore fullstendig av) hadde mye moro med dietmar mengde for så å gå over på en tungt westsideperiode.

Det fins GULL i begge metodene og variasjon er for enkelte nøkkelen... andre TRENGER tre økter på benk pr uke for å opprettholde gode prestasjoner...

Når det gjelder disse løfterne, så er det eneste steinar ikke tar med i betraktning kanskje den egentlige årsaken til "stagnasjonen"... nemlig forhold som ligger utenfor idretten og selve treningen.

Kanskje resultatene ikke hadde vært så gode hvis det ikke var for den langsiktige tanken til Dietmar!?

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #149 : 08. november 2009, 16:57 »
Liten digresjon:
Westside er utviklet utfra hvordan treningsmetodene til russerne var for en del år siden, det samme er Dietmar sine metoder. Så i bunn og grunn er det samme utgangspunkt, men forskjellige tolkninger.

Dette er et godt poeng, og det viser at russerne har vært de banebrytende innen kunnskap om styrketrening.  Sheiko er også et russisk system som har produsert gode resultater, demonstrert ved Wade Hooper og såvidt jeg har forstått Erik Stiklestad.  Så når russere soper med seg medaljer og rekorder i vektløfting og styrkeløft, skyldes det nok mer enn et frynsete forhold til doping.

Det skal også sies at Westsidesystemet er i stadig utvikling, og i stor grad forandret siden nittitallet.  Mange amerikanere som trener Westside har nå forlatt dynamic effort-delen av systemet helt.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!