Skrevet av Emne: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar  (Lest 32353 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #165 : 08. november 2009, 18:32 »
Jeg ser ikke på folk som bruker steroider hele året utenom konkuransetider som rene,
Hvordan kan du vite at de bruker roids hele året?
Jeg sier ikke at de gjør det,
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #166 : 08. november 2009, 18:33 »
Selvfølgelig er muligheten der, det benekter jeg ikke! Og ja, testing utenfor wada er egentlig lite vits i. Men når man har en utestet divisjon i samme konk velger jeg å tro at de fleste urene velger å løfte der istedet.  I bunn og grunn enige? :What:

hehe ja ok da Wink

Må si at du har rimelig stor tro på mennesker vilje til å utdøve god moral.

Utlogget C.Lars1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #167 : 08. november 2009, 18:34 »
angrer meg virkelig for at jeg meldte meg inn på treningsforum, for nå ser jeg hvor sære de fleste styrkeløftere under nsf er!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #168 : 08. november 2009, 18:37 »
hehe ja ok da Wink

Må si at du har rimelig stor tro på mennesker vilje til å utdøve god moral.

Det kan være, ikke verdens mest negative egenskap tør jeg påstå Wink
Non Plus Ultra

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #169 : 08. november 2009, 18:39 »
angrer meg virkelig for at jeg meldte meg inn på treningsforum, for nå ser jeg hvor sære de fleste styrkeløftere under nsf er!

Jeg har en idé, hva om du teller alle de sære styrkeløftprofilene du finner her på TF, og sier ifra når du har nådd rundt 650 som vil være flesteparten Smiley Jeg finner maks 20 jeg Sad

Det kan være, ikke verdens mest negative egenskap tør jeg påstå Wink

hehe, kanskje ikke Wink

Utlogget C.Lars1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #170 : 08. november 2009, 18:44 »
Jeg har en idé, hva om du teller alle de sære styrkeløftprofilene du finner her på TF, og sier ifra når du har nådd rundt 650 som vil være flesteparten Smiley Jeg finner maks 20 jeg Sad

hehe, kanskje ikke Wink

Det er mulig, skal ikke si alle er det. Men syns mye av det som blir skrevet her og på veldig mange andre innlegg er veldig sært!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #171 : 08. november 2009, 18:46 »
Så blir tråden ødelagt igjen.  Moderator, rydd opp og slett de siste 10-20 innlegga. Angry
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #172 : 08. november 2009, 18:48 »
angrer meg virkelig for at jeg meldte meg inn på treningsforum, for nå ser jeg hvor sære de fleste styrkeløftere under nsf er!

Haha, er vell ikke verre enn at du melder deg ut? Ingen som tvinger deg til å være medlem.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget jaycutler

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #173 : 08. november 2009, 19:20 »
angrer meg virkelig for at jeg meldte meg inn på treningsforum, for nå ser jeg hvor sære de fleste styrkeløftere under nsf er!

Du burde vel heller angre på at du meldte deg inn i nsf.
|||||--WPC Norge--|||||

Sterk, blid og fordomsfri

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #174 : 08. november 2009, 20:12 »
angrer meg virkelig for at jeg meldte meg inn på treningsforum, for nå ser jeg hvor sære de fleste styrkeløftere under nsf er!

Men jaggu, er det deg Larsen? hah, tenkte ikke over at det var deg Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #175 : 08. november 2009, 20:19 »
Hvis poenget dit Steinar er at noen har reist til årets  Vm og ikke burde det så mener jeg du tar feil med unntak av at Kristine kanskje burde vært der. Men kun kan ikke konkurrere mer en det hun gjør nå uten å miste henne da hun blir senior. Vi så gjennom hele 90 tallet at gode junior løftere ble matchet for ofte og falt fra.

Når det gjelder herrene burde Roy H vært der av legale grunner men ikke av andre grunner, kanskje CYC burde ha reist men han er fortsatt junior og av samme grunner som Kristine kanskje bør gå gradene.

Jeg mener at skade utøvere som ikke er 100% restituert bør lavere å delta av et helemessig synspunkt. Siden dette er toppidrett vil det da være vanskelig av noen å stille da de fleste har en eller annen skade i en eller annen grad de sliter med.

Når det gjelder kravet om å trene etter Dietmars opplegg er dette er fornuftig syn da mange av våre beste damer var ferdige "før de begynte" pga høy intensitets trenings om du promoterer og liker. Når det er sagt sier jeg ikke at det er et system som fungerer men risiko for skader er 10-100 ganger større (personlig erfaring pluss observasjoner og ulike samtaler). Når det er sagt hadde jeg håpet at dette kravet ikke var et krav for internasjonal deltagelse da det er et system som tar myyyye tid.

Mange sliter med å få til å gå opp med en hentisk hverdag. Nå er det heller ikke slik at alt Dietmar og utøveren gjør er offisielt og flere tilpassininger må gjøres. Men til Dietmars fortjeneste tror jeg at både Russerne og Ukraineren trener øst blokk stil som har sine fordeler.

Får vel du junior verdensmester og ikke åpen verdensmester, men det mulig jeg tar feil. Den første junior verdensmesteren Roger Eriksen nærmest lo når han fikk program fra Dietmar første gangen men har i ettertid sammen med utdanning brukt mye at mengdetreningsfilosofien da det faktisk fungerer.

Nå er vel din kritikk til Inger og Heidi med flere som serr ut stil å stagnere at de bør prøve andre metoder som mere tung trening. Jeg vil gå videre å si eksplosiv og eksentrisk problemet er vel egentlig at alle har kommet på et så høyt nivå at skadeproblemer pga slitasje setter sperrer for dette. Til orientering hadde Hildeborg så store skade problemer uka før VM at hun nesten ikke klarte å bøye seg for å ta på sokkene. Inger har neste ikke vært på tunge vekter pga prolaps og Heidi har mer enn nokk å gjøre. Jeg vil heller si hipp, hipp, hipp hurra for dame, veldig bra.

Når det gjelder utstyr er det ingen av dame som er veldig flinke på det eller får ut maks. Få av herrene er  100% på utstyr, Tor Herman er nok den som behersker det best. jeg tipper 10-20 kg mer på damene og 15-30 kg mer på herrene.

Årets VM var litt under det jeg selv hadde forventet av herrene til tross for en meget bra innsats av et "halv invalid kjerringlag" (damen skjønner spøken). Siden jeg ikke kjenner omstendigheten til de herrene blir det vanskelig å uttale seg. Asbjørn hadde 390 x 2 i bøy et par uker før, 300 kg benk og 330 i mark å han har enda mer å kjempe for på NM (som blir tidenes). Olaf hadde rapportert gode vekter og Tor Herman var i god form. Kanskje tidsforskjellen, bakterie kultur .... hadde noe å si.

Hvis poenget ditt Steinar er at de trolig kan få enda mer ut av høy kvalitets trening er vi ening med et unntak som heter skader.

Jeg tror mange her undervurder deg... godt med noen som har et annet syn. Kanskje du bør ta med systemer og helter det har fungert for som Caleb Willimas, Ricky dale Crain, ...

Jeg tipper de som blir best er de som klarer å bruke det beste fra alle.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #176 : 09. november 2009, 17:04 »
En kan vel si mye om Dietmar og hans disipler men han har vel vært flink til å la ting ta litt tid.
Det blir vel alltid en diskusjon når man er i toppen om potensial og utnyttelse av det men det så mange faktorer med i bildet også på individnivå.
Det virker i alle fall logisk for meg at tunge løftere som er rene må holde lavere intensitet enn lette utøvere (rent generelt) med så mye masse og relativ belastning.
Det som predikes av høyintensitetstrening kommer vel fra huler der dopbruken har vært konstant i 30 år omtrent.

Utlogget 110%

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #177 : 09. november 2009, 18:34 »

Utlogget klikketryne

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #178 : 11. november 2009, 15:43 »
Så blir tråden ødelagt igjen.  Moderator, rydd opp og slett de siste 10-20 innlegga. Angry

gamle grinebiter. slett min og hans post også.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Steinar Fredheim - Analyserer VM og Dietmar
« #179 : 11. november 2009, 16:57 »
For å sette dette rekordjaget i perspektiv; hvor lenge er det ikke siden Thorkildsen perset i spydkast? 3 år! Hvorfor? På toppnivå handler det om å treffe toppformen, en kan rett og slett ikke sette pers på hver bidige stevne på det nivået.


Han trener Bjartmar. Ikke rart det er 3 år siden han perset.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!