Skrevet av Emne: Knebøy med vekt på hæler  (Lest 9334 ganger)

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #15 : 09. november 2009, 01:21 »
Du er obv stiv som stake. Du får reppe litt med stangen (lol) til tøyeligheten er bra nok eventuelt prøve deg på bulgarske knebøy.

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #16 : 09. november 2009, 01:24 »
gjerna du har veldig lange hoftebein og då kan du bestilla någen sko me høye hæler
gamle win-do skoene har 3cm hæl tror eg og de nye har 2cm hæl.. adidas (ironworks og adistar) liger på rundt 2cm eller lavere hæl om eg isje tar feil!

merkelig du kommer ned me stanga men ikke med vekter.. Fdu kan prøve boxbøy ein periode (me gradvis lavere høyde) bare for og lære inn løftet litt "på nytt".. tøy ut hele kroppen og.. før trening kan eg anbefala statisk uttøying av hip flexor (google) og dynamisk av leggene (gastrocnemius dynamic stretch).. Ellers må du bare tøya forside,bakside lår, hofteleddsbøyere(hipflexor),piriformis+glutes(google stretch) kver dag..

Always forgive your enemies - nothing annoys them so much.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #17 : 09. november 2009, 01:28 »
Hvorfor kjøpe sko når jeg kan legge noen vekter under? kjører 50 kg og prøver å trøkke meg ned og så 100+kg med vekter under skoa. Sikkert myk nok til sommeren

no pain no glory

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #18 : 09. november 2009, 01:31 »
Hvorfor kjøpe sko når jeg kan legge noen vekter under? kjører 50 kg og prøver å trøkke meg ned og så 100+kg med vekter under skoa. Sikkert myk nok til sommeren

no pain no glory

Hvorfor gidde å poste et spørsmål på et forum når en tydligvis har svaret selv?
Er det absolutt ingenting i ditt topplokk som sier at det at du må stå på vektskiver for å kunne kjøre knebøy kan gi deg skader i senere tid om du ikke akkurat har vondt nå? Begynn å tøy.

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #19 : 09. november 2009, 01:32 »
quoter meg sjøl som den filosofen eg e...
korfor spør du når du har allerede bestemt dg for svaret sjøl...?


Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #20 : 09. november 2009, 17:44 »
Hvorfor gidde å poste et spørsmål på et forum når en tydligvis har svaret selv?
Er det absolutt ingenting i ditt topplokk som sier at det at du må stå på vektskiver for å kunne kjøre knebøy kan gi deg skader i senere tid om du ikke akkurat har vondt nå? Begynn å tøy.

Men hva skal jeg gjøre til jeg er myk nok? Å ta litt bøy med vekter under beina kan jo ikke være så skadelig. Er jo ikke snakk om jeg tar 300 på ryggen.

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #21 : 09. november 2009, 19:42 »
Men hva skal jeg gjøre til jeg er myk nok? Å ta litt bøy med vekter under beina kan jo ikke være så skadelig. Er jo ikke snakk om jeg tar 300 på ryggen.

Når det gjelder ryggskader har det ofte desverre veldig lite å si om hvor mange kg som befinner seg på nakken. Det er nok i de fleste tilfeller utførelsen som medfører skadene. Jeg ville brukt exrx sine sider og prøvd forskjellige øvelser for trening av bein inntil videre. Dersom alle øvelser som involverer bøy på knær er vanskelige å utføre ville jeg satt beintreningen på hylla inntil videre. Selv trente jeg knebøy i nesten 2 år med dårlig utførelse men uten smerter. I år fikk knærne og ryggen min nok og først i juni tok jeg til vettet. Nå etter 4 måneder med tøying er jeg nærmest smertefri. Dette er ikke noe du bør undervurdere.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #22 : 09. november 2009, 20:55 »
Når det gjelder ryggskader har det ofte desverre veldig lite å si om hvor mange kg som befinner seg på nakken. Det er nok i de fleste tilfeller utførelsen som medfører skadene. Jeg ville brukt exrx sine sider og prøvd forskjellige øvelser for trening av bein inntil videre. Dersom alle øvelser som involverer bøy på knær er vanskelige å utføre ville jeg satt beintreningen på hylla inntil videre. Selv trente jeg knebøy i nesten 2 år med dårlig utførelse men uten smerter. I år fikk knærne og ryggen min nok og først i juni tok jeg til vettet. Nå etter 4 måneder med tøying er jeg nærmest smertefri. Dette er ikke noe du bør undervurdere.

Kanskje det hadde hjulpet for deg å lagt noen vekter under hælen Wink Hvis jeg har oppfattet riktig, så er det like bra trening å ha noe under. Så jeg bare kjører på til knærne knekker. 30 x 3 spensthopp hver dag bør gjøre susen.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #23 : 09. november 2009, 22:50 »
Kanskje det hadde hjulpet for deg å lagt noen vekter under hælen Wink Hvis jeg har oppfattet riktig, så er det like bra trening å ha noe under. Så jeg bare kjører på til knærne knekker. 30 x 3 spensthopp hver dag bør gjøre susen.
Har du ikke lest noen av svarene du har fått? Jeg gir opp what
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #24 : 09. november 2009, 22:53 »
gjerna du har veldig lange hoftebein og då kan du bestilla någen sko me høye hæler
gamle win-do skoene har 3cm hæl tror eg og de nye har 2cm hæl.. adidas (ironworks og adistar) liger på rundt 2cm eller lavere hæl om eg isje tar feil!

merkelig du kommer ned me stanga men ikke med vekter.. Fdu kan prøve boxbøy ein periode (me gradvis lavere høyde) bare for og lære inn løftet litt "på nytt".. tøy ut hele kroppen og.. før trening kan eg anbefala statisk uttøying av hip flexor (google) og dynamisk av leggene (gastrocnemius dynamic stretch).. Ellers må du bare tøya forside,bakside lår, hofteleddsbøyere(hipflexor),piriformis+glutes(google stretch) kver dag..

Always forgive your enemies - nothing annoys them so much.
Dette er noe av det beste som wisdding noen gang har skrevet... og så LYTTER faen meg ikke den som spurte en gang??!! det var da som faen... hehe!

Honnør til Widding!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #25 : 09. november 2009, 22:56 »
Skal si trådstarter lever opp til navnet sitt...  :Smiley

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #26 : 09. november 2009, 23:04 »
Kanskje det hadde hjulpet for deg å lagt noen vekter under hælen Wink Hvis jeg har oppfattet riktig, så er det like bra trening å ha noe under. Så jeg bare kjører på til knærne knekker. 30 x 3 spensthopp hver dag bør gjøre susen.

Har ombestemt meg. Bare glem alle svar som er skrevet i denne tråden. Brainscan is what you need son.

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #27 : 09. november 2009, 23:09 »
hvorfor er frontbøy fysisk umulig for deg?
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #28 : 10. november 2009, 00:14 »
Å holde overkroppen oppreist og bøye meg ned til 90grader er umulig. Ender med at kroppen lener seg framover og er umulig å bøye knærne og få rumpa ned. Prøver jeg tryner jeg bakover hvis jeg trøkker kroppen til å være oppreist og helt ned til 90 grader.

Ja, jeg er stiv som en stokk. Stivere enn 99,5% av alle på forumet her garantert. Sikkert en jød her ute som er verre enn meg.

Eneste løsninga jeg har per dags dato er vekt under hæler. Blablabla du må tøye ut. Jævlig lett å fjerne en stiv fotballkropp til å bli stiv over uka. De som tror det er så lett kan ta seg tur i skauen. Siden jeg er så stiv, er sikkert beina mine lenger her og mindre der. Så jeg kjører på med vekt under hæler.

Spørte jeg i første posten om det er skadelig? Jeg lurte bare på om det gav like bra effekt.  Dere anbefaler sko. Går jo på akkurat det samme. Sannsynligheten for å skade knærne med å kjøre vekter under beina til jeg forhåpentligvis er myk nok om 1 år? Regner med null komma niks hvis jeg hører på kroppen og satser perfekt stil. Noe som er drit lett med heva hæl.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Knebøy med vekt på hæler
« #29 : 10. november 2009, 01:15 »
Film og legg ut knebøyteknikken din da, tviler på at den er perfekt selv med heva hæl.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!