Skrevet av Emne: Planlegger nytt strongman stevne på Valhalla den 6 februar  (Lest 17772 ganger)

Utlogget Knut Bjorvatn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 111

Veldig bra løfting i dag.  25 deltagere. Nivået blir bare nedre og bedre.  Egil vil legge ut alle resultatene tidlig neste uke, samt bilder.
De som vil kan også få tilsendt resultatene på email fra meg - bare send meg en email til kbjorvatn@yahoo.com
Her er de beste resultatene
Stokk
under 90kg Sebastian Farmen 120kg (norsk rekord under 90kg)
Under 105kg, Per Andrew Lier 150kg (norsk rekord under 105kg)
åpen Bjørn Solvang 186kg (Norsk rekord)
Farmers, 3 meter
under 90kg Tobias Tellefsen 2 x 147kg
under 105kg, Roald Kollåsen 2 x 170kg
åpen, Ole Øknevad, 2 x 211kg
Rolling Thunder
under 90kg Fredrik Ingebriksten 85kg
Unnder 105, Per Andrew Lier 100kg
Åpen Jan Ivar Sunsdale 110kg
Stein opp til 113cm
Under 90kg Jan Inge Gundersen 170kg
Under 105kg, Nils Kjetil Sande 200kg
åpen, Bjørn Solvang 210kg
Yoke 3 meter
Under 90kg Sebastian Farmen 344kg
Under 105kg Nils Kjetil Sande 426kg
åpen, Nils Kjetil Sande 426kg

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Er det denne( http://ironmind-store.com/Rolling-Thunder174-Revolving-Deadlift-Handle/productinfo/1246/ )rt som ble brukt i dag? Eller er det en eldre eller annerledes model?

Utlogget Biffmaister

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Real men lift stones!
Er det denne( http://ironmind-store.com/Rolling-Thunder174-Revolving-Deadlift-Handle/productinfo/1246/ )rt som ble brukt i dag? Eller er det en eldre eller annerledes model?


Det er en eldre utgave som ble brukt i dag. Med det nye håndtaket hadde nok vektene blitt ca 5kg mindre på alle mann.
Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
3. Plass Ironmind Grip Classic
Norgesmester Rolling Thunder 2013
Norgesmester Farmers Walk 2013

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Det er en eldre utgave som ble brukt i dag. Med det nye håndtaket hadde nok vektene blitt ca 5kg mindre på alle mann.

Ok. Kun 5kg. Satan, da må jeg revurdere verdien av livet mitt, for da er jeg for svak.
Er ikke meningen å ta fra noen prestasjonene fra dagens konkurranse, men 5kg. Der må jeg bare være uenig.

Utlogget Chriselv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 660
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 660

Ok. Kun 5kg. Satan, da må jeg revurdere verdien av livet mitt, for da er jeg for svak.
Er ikke meningen å ta fra noen prestasjonene fra dagens konkurranse, men 5kg. Der må jeg bare være uenig.

Hvordan går det forresten med underarmstreningen din? Går det mye i stålbøying? Cheesy

Du har nok grunn til å tvile på 5 kg lavere på det nye håndtaket ja Smiley Forskjellen er vel sterkt avhengig av hvor mye en løfter, altså prosentvis. I tillegg kommer det an på hvor slitt håndtaket er. Prøvde RT på KK her en dag, og et løft på f.eks 60 kg med den sammenlignet med den nye, er som å sammenligne markløft med og uten sprett Tongue

Jeg klarer nok iallefall 20 kg mer på den gamle.

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Hvordan går det forresten med underarmstreningen din? Går det mye i stålbøying? Cheesy

Du har nok grunn til å tvile på 5 kg lavere på det nye håndtaket ja Smiley Forskjellen er vel sterkt avhengig av hvor mye en løfter, altså prosentvis. I tillegg kommer det an på hvor slitt håndtaket er. Prøvde RT på KK her en dag, og et løft på f.eks 60 kg med den sammenlignet med den nye, er som å sammenligne markløft med og uten sprett Tongue

Jeg klarer nok iallefall 20 kg mer på den gamle.

Har ikke bøyd på en stund nå. Går mest i håndbak-relaterte øvelser for arm og underarm om dagen. Og litt rolling thunder, som det ikke ser ut til at jeg blir noe sterkere i. Pluss revet noen telefonkataloger siste ukene. Men det krever jo egentlig ingen styrke uansett.

Ja håper det minst er rundt 20kg forskjell. Grunnen til at henger meg opp i dette er følgende:
Starter med meg selv :
Jeg har såvidt snauet 80kg av bakken. 75 har jeg løftet godkjent, mens til vanlig har jeg mer enn nok med 70.
Jørgen Hansen har vel såvidt lirket opp 75.
Bo Bergan fikk vel opp 70, men det kjentes.
Kim Andre Blikås klarte ikke 70 og han har voldsom styrke i grepet. Synd med stutte dverg-fingre men men.
Lars Samnøy har vel 60 eller 65 tror jeg.
Bjørn Olsen?, 2 meter høy og hender som står minst i stil til høyden fikk opp 90kg. Og han er temmelig vass i nevene.

Alt dette med den nyeste utgaven av rt.

Derfor stusser jeg over dagens løfting.

Utlogget Biffmaister

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Real men lift stones!
Har ikke bøyd på en stund nå. Går mest i håndbak-relaterte øvelser for arm og underarm om dagen. Og litt rolling thunder, som det ikke ser ut til at jeg blir noe sterkere i. Pluss revet noen telefonkataloger siste ukene. Men det krever jo egentlig ingen styrke uansett.

Ja håper det minst er rundt 20kg forskjell. Grunnen til at henger meg opp i dette er følgende:
Starter med meg selv :
Jeg har såvidt snauet 80kg av bakken. 75 har jeg løftet godkjent, mens til vanlig har jeg mer enn nok med 70.
Jørgen Hansen har vel såvidt lirket opp 75.
Bo Bergan fikk vel opp 70, men det kjentes.
Kim Andre Blikås klarte ikke 70 og han har voldsom styrke i grepet. Synd med stutte dverg-fingre men men.
Lars Samnøy har vel 60 eller 65 tror jeg.
Bjørn Olsen?, 2 meter høy og hender som står minst i stil til høyden fikk opp 90kg. Og han er temmelig vass i nevene.

Alt dette med den nyeste utgaven av rt.

Derfor stusser jeg over dagens løfting.


Jeg tok tallet 5kg kun ut fra egen erfaring. Har klart 103 med et nytt håndtak, riktig nok litt slitt.

Ta med deg den nye RT'en til Lillestrøm neste helg,hvis du skal, så tester vi Wink
Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
3. Plass Ironmind Grip Classic
Norgesmester Rolling Thunder 2013
Norgesmester Farmers Walk 2013

Utlogget Chriselv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 660
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 660

Har ikke bøyd på en stund nå. Går mest i håndbak-relaterte øvelser for arm og underarm om dagen. Og litt rolling thunder, som det ikke ser ut til at jeg blir noe sterkere i. Pluss revet noen telefonkataloger siste ukene. Men det krever jo egentlig ingen styrke uansett.

Ja håper det minst er rundt 20kg forskjell. Grunnen til at henger meg opp i dette er følgende:
Starter med meg selv :
Jeg har såvidt snauet 80kg av bakken. 75 har jeg løftet godkjent, mens til vanlig har jeg mer enn nok med 70.
Jørgen Hansen har vel såvidt lirket opp 75.
Bo Bergan fikk vel opp 70, men det kjentes.
Kim Andre Blikås klarte ikke 70 og han har voldsom styrke i grepet. Synd med stutte dverg-fingre men men.
Lars Samnøy har vel 60 eller 65 tror jeg.
Bjørn Olsen?, 2 meter høy og hender som står minst i stil til høyden fikk opp 90kg. Og han er temmelig vass i nevene.

Alt dette med den nyeste utgaven av rt.

Derfor stusser jeg over dagens løfting.


Spennende trening! Har du fått testet noe mer grippere da?

Vurderer å prøve meg litt på håndbak jeg også, men får jo tilbake senebetennelsen i bicepsfeste så fort jeg kjører en liten økt :p

Jeg trener også med det nye håndtaket, og har forsåvidt nesten ikke økt noe som helst siden mitt første løft. Det skal sies at det har blitt svært lite systematisk trening, men uansett dårlig progresjon.

Men jeg tror jeg har funnet hovedårsaken til den dårlige progresjonen. Jeg har alltid løftet med aktivt håndledd. Ifølge gutta som er sterk i RT vil en rimelig raskt møte veggen ved bruk av aktivt håndledd. 70 - 80 kg er et typisk område der en vil oppnå stagnasjon. Derfor er det  viktig å løfte med et helt nøytralt håndledd, altså kun bruke styrke i klypa.

Her er en video av Steve Gardener http://www.youtube.com/watch?v=Ng4eidxpeGc#noexternalembed&feature=player_embedded

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Har ikke bøyd på en stund nå. Går mest i håndbak-relaterte øvelser for arm og underarm om dagen. Og litt rolling thunder, som det ikke ser ut til at jeg blir noe sterkere i. Pluss revet noen telefonkataloger siste ukene. Men det krever jo egentlig ingen styrke uansett.

Ja håper det minst er rundt 20kg forskjell. Grunnen til at henger meg opp i dette er følgende:
Starter med meg selv :
Jeg har såvidt snauet 80kg av bakken. 75 har jeg løftet godkjent, mens til vanlig har jeg mer enn nok med 70.
Jørgen Hansen har vel såvidt lirket opp 75.
Bo Bergan fikk vel opp 70, men det kjentes.
Kim Andre Blikås klarte ikke 70 og han har voldsom styrke i grepet. Synd med stutte dverg-fingre men men.
Lars Samnøy har vel 60 eller 65 tror jeg.
Bjørn Olsen?, 2 meter høy og hender som står minst i stil til høyden fikk opp 90kg. Og han er temmelig vass i nevene.

Alt dette med den nyeste utgaven av rt.

Derfor stusser jeg over dagens løfting.


Hvis ikke jeg husker feil så hadde Egil " Nyra" Skallagrimson med seg den nye typen Rolling thunder med seg  til " Heilt Vilt Strongman" tidligere i år. Klarte 72kg på den da og greide 75kg og nesten 80 på den i Vahalla idag. Så hvis det stemmer så er nok ikke en -5kg så aller værst tippet....
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Honnør til Knut for bra konk i Valhalla gym nok en gang, selv om vi alle er enige i at det tok for lang tid.  Smiley

"LMS -og 4/5 forsøk" konkurranser tar erfaringsmessig myyye lengere tid enn tradisjonelle konkurranser med bestemt vekter for tid, serier osv., så de fleste foretrekker nok det!
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Har ikke bøyd på en stund nå. Går mest i håndbak-relaterte øvelser for arm og underarm om dagen. Og litt rolling thunder, som det ikke ser ut til at jeg blir noe sterkere i. Pluss revet noen telefonkataloger siste ukene. Men det krever jo egentlig ingen styrke uansett.

Ja håper det minst er rundt 20kg forskjell. Grunnen til at henger meg opp i dette er følgende:
Starter med meg selv :
Jeg har såvidt snauet 80kg av bakken. 75 har jeg løftet godkjent, mens til vanlig har jeg mer enn nok med 70.
Jørgen Hansen har vel såvidt lirket opp 75.
Bo Bergan fikk vel opp 70, men det kjentes.
Kim Andre Blikås klarte ikke 70 og han har voldsom styrke i grepet. Synd med stutte dverg-fingre men men.
Lars Samnøy har vel 60 eller 65 tror jeg.
Bjørn Olsen?, 2 meter høy og hender som står minst i stil til høyden fikk opp 90kg. Og han er temmelig vass i nevene.

Alt dette med den nyeste utgaven av rt.

Derfor stusser jeg over dagens løfting.

Jeg har alltid løftet godt på RT'en på valhall.
Min egen drar jeg kanskje 85-90 kg på, og har derfor 10 kg mer på den gamle.

Det sagt... de vektene du ramser opp på gutta var bemerkelsesverdig lave.. Jeg må få prøve den RT'en du har der Carl. Smiley Kanskje jeg greier 50 kg! Smiley

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Da ligger den fulle resultatlista ute på Styrkeportalen  Smiley

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

i kveld kl 21 kommer det innslag fra stevnet på golden gold på tv2

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!