Skrevet av Emne: NSM 2010 - den offisielle tråden  (Lest 88251 ganger)

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #255 : 18. mai 2010, 22:08 »
Det var kjempestemmning i Telemarkshallen lørdag. ikke opplevd lignende på noen konkuranser jeg har vært på før uansett sport.

spesielt når NKS gikk hele distansen med yoke,BØS løftet hele steinserien og Solvang showet på siste rep på hantelpressen.

på dekkvelt å tror jeg vi havnet blandt de av publikum som var fra Drammen. alle heiet på Ole Martin.


Var mange høydepukt men de fleste strongmen har noe  lære når det gjelder showmanship.
var altfor mange som etter å ha løftet bare så ned i bakken og gikk av scenen,koster ikke mye og vinke til publikum eller få opp stemmningen før løft.

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #256 : 19. mai 2010, 07:40 »
Det var kjempestemmning i Telemarkshallen lørdag. ikke opplevd lignende på noen konkuranser jeg har vært på før uansett sport.

spesielt når NKS gikk hele distansen med yoke,BØS løftet hele steinserien og Solvang showet på siste rep på hantelpressen.

på dekkvelt å tror jeg vi havnet blandt de av publikum som var fra Drammen. alle heiet på Ole Martin.


Var mange høydepukt men de fleste strongmen har noe  lære når det gjelder showmanship.
var altfor mange som etter å ha løftet bare så ned i bakken og gikk av scenen,koster ikke mye og vinke til publikum eller få opp stemmningen før løft.

Er nok lett for mange å føle at de ikke er helt der enda,tror jeg skulle vært med en god stund og vært ganske høyt oppe selv før jeg hadde blitt komfortabel med å showe:)

Det hjelper vell heller ikke at vi har en kultur som "fordømmer" slik oppførsel heller,janteloven m.m,men det skal sies at den dritten der er i ferd med å løsne litt opp

Arild er flink showman,gir f..står respekt av det.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #257 : 19. mai 2010, 09:26 »
Er nok lett for mange å føle at de ikke er helt der enda,tror jeg skulle vært med en god stund og vært ganske høyt oppe selv før jeg hadde blitt komfortabel med å showe:)


så hvis du hadde kommet til finalen i nsm så hadde du ikke showet hvis du ikke ble bedre enn feks 10 plass?

Folk driter i om man er best eller værst!
bedre å se en som shower og drar 4 repper på 300 i mark enn en som drar 6 og ser ned på skoa før og etter løftet.

Publikum betaler for å se et bra show.
Kan trekke fram Egil og Nils. ingen av disse to er sterke nok til og klare topp 6,men de lagde desidert mest show.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #258 : 19. mai 2010, 09:40 »
Jeg syns selv jeg strevde med å både få kamerakontakten til å sitte og publikumskontakten.

JEg showet litt for de som satt nærmest arenaen, kom med noen slengere og hadde det artig selv... men atmosfæren var trykket mellom utøverne... viktige poeng for flere og det var mye fokus på seg selv... det går ut over publikum.

Jeg tror også vi kan bli flinkere. Mye flinkere! Se på Stefan Sølvi Petursson, Kevin Knee og flere av de internasjonale... gode med publikum!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #259 : 19. mai 2010, 10:25 »
Jeg tror Egil har et viktig poeng her; det at det er en trykket stemning blant utøverne som igjen går ut over publikum. Utøverne må lære seg at det ikke blir konkurranser uten publikum, og at for å holde på publikum må de showe mer enn de gjør.

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget lolitz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #260 : 19. mai 2010, 10:49 »
nå var jeg ikke på nsm, men var på fitnessmessa. der stod utøverne midt i synsfeltet for publikum når de andre utøverne løftet. det var mektig irriterende hvertfall! så jeg tror på at utøverne ikke tenker nok på hva publikumet faktisk betyr.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #261 : 19. mai 2010, 10:54 »
Vi fikk kjørt tv intervjuene på høytaleranlegget på NSM nå, (ikke at jeg fikk med meg så mye av det, men) innbiller meg at det kortet ned ventetiden mellom de froskjellige øvelsene og gjorde at publikum fikk en bedre kontakt med utøverene.

Kommer mange gode showere til VPC, feks Misha.. så tror det blir artig for publiken Smiley



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #262 : 19. mai 2010, 11:25 »
Vi fikk kjørt tv intervjuene på høytaleranlegget på NSM nå, (ikke at jeg fikk med meg så mye av det, men) innbiller meg at det kortet ned ventetiden mellom de froskjellige øvelsene og gjorde at publikum fikk en bedre kontakt med utøverene.

Kommer mange gode showere til VPC, feks Misha.. så tror det blir artig for publiken Smiley

Dette gjorde stor forskjell i forhold til tidligere år merket jeg.

Når det gjelder utøverne så virket en av de beste (gidder ikke skrive navn,nevner heller de som gjorde en god profil ) utøverne på lørdag så sur og overlegen at det var ikke noe særlig moro å se han løfte i det hele tatt.ikke noe smil,ikke noe kontakt med publikum,og når han var ferdig og løfte hadde han en overlegen mine i ansiktet og gikk av scenen.

Likte veldig godt når Sigbjørn forsøkte og løfte hantelen.det var helt dødt blandt publikum de første 10-15 sekundene før han snudde seg rundt og ropte "kom igjen da". ble med en gang mere liv og folk klappet selv om han ikke fikk opp en eneste rep.

sålenge folk prøver sitt beste så er publikum med på notene.

Kansje man skulle belønnet de som er showmen med pengepremier?
1000,- for best in show og 500,- til de andre som får med folk til og klappe og juble.

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #263 : 19. mai 2010, 11:30 »
En egen øvelse for beste show er rett og slett løsningen her.

Jeg tror ikke roboten er programmert til å smile, bare prestere Cheesy
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Svend Viking Karlsen

  • Verdens Sterkeste Mann 2001
  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 238
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #264 : 19. mai 2010, 11:46 »
Jeg satte personlig opp 1500,- til den som showa mest føre stevnet starta. Jeg påpekte for utøverne hvor viktig dette var.
Og i og med at pengene kom fra min egen lomme valgte jeg å gi dem til Nils Kjetil Sande, i mine øyne ga han mest av seg selv i helgen Grin
Men håper at utøverne tar dette til seg for fremtiden.
PGA den kritikken vi har fått før om lite info til publikum la jeg intervjuene for TV live til publikum i år, dette samme gjaldt intro av øvelsene.  Dette håper jeg var til hjelp. Hadde i utgangspunktet også tenkt å ha en storskjerm med info, men pga lysforholdene i hallen var dette vanskelig.

MVH Svend


Verdens Sterkeste Mann 2001
www.viking-power.no


Sjef for Legger uten grenser (57 cm @ 137 kg KV)

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #265 : 19. mai 2010, 12:06 »
Må si meg veldig enig i mye av det som blir sagt her Smiley Det som manglet ifjor var med iår. (resultat service osv) Men vi har nok å blitt litt bortskjemt med showene til Arild, men som sagt det var mange som gjorde sitt til at det ble underholdene iår å, all ære til de Smiley Men skjønner jo å at vist man har en tung dag å ingenting stemmer at man ikke alltid har like lett for å bruke energi på å showe for publikum.
Men det gjør utrolig mye at utøverene gjør de små tingene som får publikum til å heie, le og kose seg Smiley
Så vill si at den utviklingen som har vært med hele opplegget på NSM gjør det virkelig moro å være publikum Smiley Så all ære til Svend Karlsen og teamet hans for det de gjør for sporten   
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #266 : 19. mai 2010, 18:03 »
Et av helgas aller flotteste øyeblikk var for meg da Truls Nebell takket Lene Karlsen for alt hun har gjort for strongmansporten i Norge, og det påfølgende minuttet med stillhet. Det var et godt minutt!

Vet ikke hvor det er blitt av HR, men er det planlagt et "Dreamteam II" *?* ...


Dere kan jo kalle dere "Power Puff Girls" *?*  innocent    Doktor   Smile
HABEAS CORPUS

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #267 : 20. mai 2010, 15:55 »
Jeg satte personlig opp 1500,- til den som showa mest føre stevnet starta. Jeg påpekte for utøverne hvor viktig dette var.

Er nok smart å flytte dette ned til drammen/oslo området ja,det vil nok trekke en del mer folk og øke oppmerksomheten rundt det hele..Drammenshallen 2011 svend!!

erru klar

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #268 : 20. mai 2010, 16:04 »
så hvis du hadde kommet til finalen i nsm så hadde du ikke showet hvis du ikke ble bedre enn feks 10 plass?

Jeg tror det er ganske menneskelig å ikke føle for å stikke seg frem med mindre du tilhører toppen,hvis du var ny utøver i år,ville du følt deg komfortabel med å stå ved siden av topp3 og du var den som strammet muskler til kameraet?jeg syntes vi bør ha forståelse for at det er en følelse som er vanlig.

står respekt til de som turte å gjøre litt vesen ut av seg,det gjør mye av showet,syntes det var litt morsomt når richard slo skuldrene i yoken så støvet stod..om det var for å få blodsirkulasjon eller for show

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #269 : 20. mai 2010, 16:32 »
Arild kommer nok tilbake når boksinga er ferdig. Hvor lang tid det tar vet bare han, men hvis han går på et par smeller i ringen er det lite vits å holde på med boksing...

han skal delta på strongman i london i sommer kommer det frem på siden hans,han kommer nok ikke til å delta her i norge før han er sikker på å vinne,står det med andre ord Smiley

tap er nok noe han ikke tar lett på

dette er helt fantastisk å få tilbake den mann med den ekstreme bodyn,er moro bare å se på han:)

han sier at det tar 4 måneder å bli like sterk som han var på topp,så dette kan gå fort opp igjen:)

jeg er i ekstase som haugen-fan

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!