Skrevet av Emne: NSM 2010 - den offisielle tråden  (Lest 88242 ganger)

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #300 : 23. mai 2010, 15:09 »

CYC kom vel på 6-7 plass eller noe slikt som 17 åring langt svakere enn han er nå, så jeg tipper han på pallen om han hadde trent spesifikt for det Grin Wink Heldigvis for oss styrkeløftinterreserte prøver han å bli best mulig der.

Nivået har økt rimelig greit de siste 3 åra. tviler på at noen i norge klarer å slå dagens topp 6 på nsm. sett bort ifra Svend Karslen og Arild Haugen.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #301 : 24. mai 2010, 01:12 »
Kjedelig liv om en skal holde seg unna alt som kan gi skader.

Man må gjøre det man kan for å holde seg skadefri, om man faktisk vil bli god. Personlig synes jeg ikke det er mye å forlange fra NSF sin side. Under Dietmar og J. Haug sin ledelse er det utrolig få som i det hele tatt har vært ute med skade, spesielt på juniorsiden, der det er veldig fokus på skadeforebygging.

Om man ser på f.eks Strongman er vel ikke saken helt den samme?
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #302 : 24. mai 2010, 01:22 »
Men jaggu er det kjedelig med kroniske skader også.

Kjedelig liv om en skal holde seg unna alt som kan gi skader.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #303 : 24. mai 2010, 07:15 »
Klart det, men finnes jo en mellomting mellom kroniske skader å kun drive med styrkeløft Wink
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #304 : 24. mai 2010, 07:26 »
Strongman er farlig det, spesielt for biceps...

Helt ærlig så er jeg av den oppfatning at ledelsen ønsker å distansere utøverne fra dopingstempelet som henger over strongman. Har man tidligere løftet atlasstein på litt for regelmessig basis, og mottatt premie (gjerne en bøtte med protein) så blir man utestengt på livstid fordi man da pr definisjon er en boler. NSF sloss mot gamle fordommer og sagn som sier at alle vektløftere (styrkeløftere inkludert) benytter seg av doping!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #305 : 24. mai 2010, 12:15 »
Klart det, men finnes jo en mellomting mellom kroniske skader å kun drive med styrkeløft Wink

'Selvfølgelig, men er det så vanvittig vanskelig å forstå at landslagsledelsen ikke vil at vi skal bedrive idrett/sport som er uvant for oss, slik at vi blir utsatt for noen som helst form av skader?

Strongman er farlig det, spesielt for biceps...

Helt ærlig så er jeg av den oppfatning at ledelsen ønsker å distansere utøverne fra dopingstempelet som henger over strongman. Har man tidligere løftet atlasstein på litt for regelmessig basis, og mottatt premie (gjerne en bøtte med protein) så blir man utestengt på livstid fordi man da pr definisjon er en boler. NSF sloss mot gamle fordommer og sagn som sier at alle vektløftere (styrkeløftere inkludert) benytter seg av doping!

Jeg synes jeg ser en eller flere deltagere faller om nesten hvert strongmanarrangement?

Det er ikke det som er greia, regelen gjelder all konkurranseidrett/sport/Show whatevver. Det er ikke spesielt retta mot strongman.
NSF har jobbet opp et veldig godt antidopingmiljø med sterke holdninger. Ting har forandret seg siden tidlig 80. Om noen betviler det vil jeg gjerne høre
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #306 : 24. mai 2010, 12:56 »
Kjedelig liv om en skal holde seg unna alt som kan gi skader.

Handler enkelt og greit om 1 eneste ting og det er prioritering, både fra utøvers og ledelses side.

Har man et ønske om å bli en best mulig idrettsutøver innen en eller annen idrett så betyr det ekstremt prioritering av enkelte ting, samt en ekstrem nedprioritering av andre ting.

Går man bort til en bygger som er på diett og bare har spist torsk, kylling og brokkoli i et år og sier "fy faen, du lever et kjedelig liv ass, spiser bare mat som smaker dritt, koser deg aldri og drar aldri på fylla"? For de aller fleste her i landet er det et kjedelig liv, men for utøveren selv så betyr det mer enn noe annet, altså prioritering.

Har du et lite forbund som vil satse på deg, med begrensede midler, men har lyst til å bruke de midlene på deg, så er det klart det følger med forpliktelser.

Hva som er et kjedelig liv for en person, kan være drømmen til en annen person  Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #307 : 24. mai 2010, 14:25 »
Ganske mange morsomme ansiktsuttrykk på bildene fra NSM.  Grin



Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #308 : 25. mai 2010, 19:39 »
'Selvfølgelig, men er det så vanvittig vanskelig å forstå at landslagsledelsen ikke vil at vi skal bedrive idrett/sport som er uvant for oss, slik at vi blir utsatt for noen som helst form av skader?

Jeg synes jeg ser en eller flere deltagere faller om nesten hvert strongmanarrangement?

Det er ikke det som er greia, regelen gjelder all konkurranseidrett/sport/Show whatevver. Det er ikke spesielt retta mot strongman.
NSF har jobbet opp et veldig godt antidopingmiljø med sterke holdninger. Ting har forandret seg siden tidlig 80. Om noen betviler det vil jeg gjerne høre
NSF har gjort en kjempejobb angående antidoping, ingen tvil om det! Jeg tviler sterkt på at noen i Norge på landslagsnivå benytter seg av ulovlige midler.

Det er helt rett som du sier at det faller minst en deltaker om med skade hvert NSM som avholdes. Men har det vært et problem at styrkeløfterne skades under strongman-stevner?

Jeg tror det kunne vært positivt både for strongman og styrkeløft om styrkeløfterne på landslagsnivå ble tillatt å delta i f.eks. nsm. Strongman ville bli kvitt noe av dopingsstemplet og man får vist at man kan delta uten å bole. Styrkeløft ville også tjent på å få vist at deltakerne er sterke selv uten drakter og knebind.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #309 : 25. mai 2010, 20:50 »
NSF har gjort en kjempejobb angående antidoping, ingen tvil om det! Jeg tviler sterkt på at noen i Norge på landslagsnivå benytter seg av ulovlige midler.

Det er helt rett som du sier at det faller minst en deltaker om med skade hvert NSM som avholdes. Men har det vært et problem at styrkeløfterne skades under strongman-stevner?

Jeg tror det kunne vært positivt både for strongman og styrkeløft om styrkeløfterne på landslagsnivå ble tillatt å delta i f.eks. nsm. Strongman ville bli kvitt noe av dopingsstemplet og man får vist at man kan delta uten å bole. Styrkeløft ville også tjent på å få vist at deltakerne er sterke selv uten drakter og knebind.

For å si det sånn, hvis en styrkeløfter skulle deltatt på NSM med det nivået som er nå - og skulle hatt et ønske om å plassere seg noenlunde bra, så ville det gått KRAFTIG utover styrkeløfttreningen og løftene i markløft, knebøy og benkpress. Hvis ikke, så kunne de ikke ha prioritert strongmantreningen stort.

Tror det er få som faktisk vet hvor stor belastning yoke og farmers har på blandt annet CNS og muskler/sener.
For min egen del, tar det ca 2 uker mellom en tung yoke- eller farmersøkt før jeg klarer å prestere noenlunde i mark og bøy igjen.
Og for å ikke snakke om overheadpress, mye benktrening vil gjøre OH-pressing mye vanskeligere, spesielt i stokk.
Man er nødt til å spesialisere seg i strongman for å komme høyt opp der på dagens nivå.
Stor forskjell fra 08 da CYC var med - til nå Smiley

Min personlige mening er at INGEN styrkeløftere i Norge ville klart å nå topp 6 på f.eks NSM 2011. (Hvis det var slik at de fikk lov å stille der av NSF)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #310 : 25. mai 2010, 21:11 »
Olaf...dahl (må lure gud-funksjonen) ville greid å komme opp omkring Lars Rørbakken sin plassering i år.

410 yoke, 150 stokk, flere reps på 300, hantelen, steinene og dekket.. Jo, Olaf ville kommet akkurat i det sjiktet. Smiley

Det hadde vært fantasisk om han hadde blitt med..

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #311 : 25. mai 2010, 21:14 »
Olaf...dahl (må lure gud-funksjonen) ville greid å komme opp omkring Lars Rørbakken sin plassering i år.

410 yoke, 150 stokk, flere reps på 300, hantelen, steinene og dekket.. Jo, Olaf ville kommet akkurat i det sjiktet. Smiley

Det hadde vært fantasisk om han hadde blitt med..

Ja, Olaf ville nok vært rundt Rørbakken sine prestasjoner på NSM i år. Det var derfor jeg skrev NSM 2011, for Rørbakken sine prestasjoner i år var bob-bob i forhold til hva han "burde" prestert Wink

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #312 : 25. mai 2010, 21:15 »
Seieren på mark gikk vel på 7 reps - det tror jeg kanskje Olaf hadde matchet. Usikkert om han hadde klart å matche det etter øvelsene som var i forkant dog.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #313 : 25. mai 2010, 21:18 »
Seieren på mark gikk vel på 7 reps - det tror jeg kanskje Olaf hadde matchet. Usikkert om han hadde klart å matche det etter øvelsene som var i forkant dog.

8 reps var det vinneren stakk av med.
Og ja, som du sier. Er noe helt annet å løfte mark med 2 tunge øvelser først. Spes yoke!

Edit: Og dette er 1 av 3 øvelser Olaf prioriterer.
Som strongman er dette kanskje 1 av 10 man prioriterer Wink (ikke for å rakke ned på Olaf sine prestasjoner altså) Smiley

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #314 : 25. mai 2010, 21:19 »
For å si det sånn, hvis en styrkeløfter skulle deltatt på NSM med det nivået som er nå - og skulle hatt et ønske om å plassere seg noenlunde bra, så ville det gått KRAFTIG utover styrkeløfttreningen og løftene i markløft, knebøy og benkpress. Hvis ikke, så kunne de ikke ha prioritert strongmantreningen stort.

Tror det er få som faktisk vet hvor stor belastning yoke og farmers har på blandt annet CNS og muskler/sener.
For min egen del, tar det ca 2 uker mellom en tung yoke- eller farmersøkt før jeg klarer å prestere noenlunde i mark og bøy igjen.
Og for å ikke snakke om overheadpress, mye benktrening vil gjøre OH-pressing mye vanskeligere, spesielt i stokk.
Man er nødt til å spesialisere seg i strongman for å komme høyt opp der på dagens nivå.
Stor forskjell fra 08 da CYC var med - til nå Smiley

Min personlige mening er at INGEN styrkeløftere i Norge ville klart å nå topp 6 på f.eks NSM 2011. (Hvis det var slik at de fikk lov å stille der av NSF)

Ha ha det skal jeg motbevise, hvis jeg gidder Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!