Skrevet av Emne: NSM 2010 - den offisielle tråden  (Lest 88258 ganger)

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #315 : 25. mai 2010, 21:22 »
Ha ha det skal jeg motbevise, hvis jeg gidder Wink

ha ha

LYKKE til mot topp 6
Hvis du gidder

Wink

Utlogget Tommy1986

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 920
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 920

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #316 : 25. mai 2010, 21:50 »
Ha ha det skal jeg motbevise, hvis jeg gidder Wink

Den kommenaren skal vi minne deg på når nsm 2011 nærmer seg  Wink
4 plass Norges sterkeste mann -105kg 2013
2 plass Exhale strongman åpen klasse 2014
10 plass Norges sterkeste mann 2014
2 plass Hamar strongman challenge 2015
3 plass Svelvik strongman open

Sponsorer:
Oneco Tecnologies as
Ola skophamar røyrleggjarservice as
Avery dennison NTP as
Ole Mads Norenberg sand og singel

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #317 : 25. mai 2010, 22:06 »
For å si det sånn, hvis en styrkeløfter skulle deltatt på NSM med det nivået som er nå - og skulle hatt et ønske om å plassere seg noenlunde bra, så ville det gått KRAFTIG utover styrkeløfttreningen og løftene i markløft, knebøy og benkpress. Hvis ikke, så kunne de ikke ha prioritert strongmantreningen stort.

Tror det er få som faktisk vet hvor stor belastning yoke og farmers har på blandt annet CNS og muskler/sener.
For min egen del, tar det ca 2 uker mellom en tung yoke- eller farmersøkt før jeg klarer å prestere noenlunde i mark og bøy igjen.
Og for å ikke snakke om overheadpress, mye benktrening vil gjøre OH-pressing mye vanskeligere, spesielt i stokk.
Man er nødt til å spesialisere seg i strongman for å komme høyt opp der på dagens nivå.
Stor forskjell fra 08 da CYC var med - til nå Smiley

Min personlige mening er at INGEN styrkeløftere i Norge ville klart å nå topp 6 på f.eks NSM 2011. (Hvis det var slik at de fikk lov å stille der av NSF)
Nå var det vel strengt tatt Olaaf Dahhl og CYC jeg hadde i tankene da jeg skrev innlegget mitt. Disse to kunne vel strengt tatt ha lagt igjen draktene hjemme og gjort det bra på årets NSM. At de hadde plassert seg blant de 12 beste er vel selvsagt (no pun intended til de som kom til finalen).
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #318 : 25. mai 2010, 22:23 »
Enig med 79

Olaf og cyc både hører hjemme i finalen og ville selvfølgelig vært med.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #319 : 25. mai 2010, 22:33 »
Enig med 79

Olaf og cyc både hører hjemme i finalen og ville selvfølgelig vært med.

Olaf har jo nevnt i intervju at han regner med og satse på styrkeløft i 1-3år til.
så NSM 2013,da blir det liv i salen.

På den tiden så har sikkert Gilbatross tatt 200 i benk også.

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #320 : 25. mai 2010, 22:37 »
Ha ha det skal jeg motbevise, hvis jeg gidder Wink
Go for it..:)hadde ikkje eg deltat i år, men bare sett på Så hadde eg, og kanskje en del andre, garantert tenkt ;Hadde eg bare stilt så hadde eg kjempa med Espen om nr 2,..men konk er konk og det er mye so skal klaffe.  Så det er skummelt og si at den og den hadde klart ditt og datt bare han deltok.Blir ikkje alltid slik ein tror..Men stiller ein får ein det  svart på kvitt.  Noen ganger er det et fint nummer på diplomen andre ganger går diplomen i dass:)

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #321 : 25. mai 2010, 22:40 »
Olaf har jo nevnt i intervju at han regner med og satse på styrkeløft i 1-3år til.
så NSM 2013,da blir det liv i salen.

På den tiden så har sikkert Gilbatross tatt 200 i benk også.
Olaf skal stille i håndbak så snart han er ferdig med styrkeløft....  Det har han lovet meg Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #322 : 25. mai 2010, 23:19 »
Olaf har jo nevnt i intervju at han regner med og satse på styrkeløft i 1-3år til.
så NSM 2013,da blir det liv i salen.

På den tiden så har sikkert Gilbatross tatt 200 i benk også.
Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #323 : 26. mai 2010, 00:04 »
Nå var det vel strengt tatt Olaaf Dahhl og CYC jeg hadde i tankene da jeg skrev innlegget mitt. Disse to kunne vel strengt tatt ha lagt igjen draktene hjemme og gjort det bra på årets NSM. At de hadde plassert seg blant de 12 beste er vel selvsagt (no pun intended til de som kom til finalen).

12 beste - Enig!
6 beste (som jeg skrev i innlegget mitt) - Neppe

Smiley

Vel, nå har dette begynt å bli en diskusjon langt ute på viddene. Men litt morro alikevel

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #324 : 26. mai 2010, 00:34 »
12 beste - Enig!
6 beste (som jeg skrev i innlegget mitt) - Neppe

Smiley

Vel, nå har dette begynt å bli en diskusjon langt ute på viddene. Men litt morro alikevel
En flott diskusjon på viddene, der du tar fullstendig feil, dette er 100% sikkert, og jeg vet at jeg har rett Wink
Olaff Dahll er en svært habil strongman, og er sterkere enn noensinne! Jeg skal spå litt (retrospektivt) hvordan han ville gjort det i år.

Her har du resultatene fra 2002 da han ble nr. 2 på NSM som backer opp mine påstander:
http://www.strongmanroyholte.no/resultatlister/norges_sterkeste_2002.html

I år:
Yoke: Olaf ville ha kommet i mål, sannsynligvis foran NKS, men bak Bøs, dvs på 4.plass

Stokk: En av Olafs beste øvelser om ikke jeg tar feil, jeg tipper 160-170kg, dvs delt 2. eller 3. plass

Markløft: There can be only one, uten Haugen tror jeg Olaf ville vunnet foran Skog, minst 2. plass her

Circus dumbell: Har sett Olaf råpresse 2x60kg stående tre reps, jeg tipper 5. eller 6. plass her, minst

Stein: Dette kan Olaf, jeg tipper 4.plass

Dekk, hvis kondisen holder så er han god her også, tipper 4.plass

Det store spørsmålstegnet er kondisjonen, men forutsatt at den er ok så plasserer Olaf seg enkelt og greit blant de 6 beste. Øvelsene i år passer ham perfekt og han kan i teorien kjempe om pallplass Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #325 : 26. mai 2010, 00:41 »
En flott diskusjon på viddene, der du tar fullstendig feil, dette er 100% sikkert, og jeg vet at jeg har rett Wink
Olaff Dahll er en svært habil strongman, og er sterkere enn noensinne! Jeg skal spå litt (retrospektivt) hvordan han ville gjort det i år.

Her har du resultatene fra 2002 da han ble nr. 2 på NSM som backer opp mine påstander:
http://www.strongmanroyholte.no/resultatlister/norges_sterkeste_2002.html

I år:
Yoke: Olaf ville ha kommet i mål, sannsynligvis foran NKS, men bak Bøs, dvs på 4.plass

Stokk: En av Olafs beste øvelser om ikke jeg tar feil, jeg tipper 160-170kg, dvs delt 2. eller 3. plass

Markløft: There can be only one, uten Haugen tror jeg Olaf ville vunnet foran Skog, minst 2. plass her

Circus dumbell: Har sett Olaf råpresse 2x60kg stående tre reps, jeg tipper 5. eller 6. plass her, minst

Stein: Dette kan Olaf, jeg tipper 4.plass

Dekk, hvis kondisen holder så er han god her også, tipper 4.plass

Det store spørsmålstegnet er kondisjonen, men forutsatt at den er ok så plasserer Olaf seg enkelt og greit blant de 6 beste. Øvelsene i år passer ham perfekt og han kan i teorien kjempe om pallplass Smiley

All ære til Olaf - men du er blåst Tongue

Dette innlegget viser egentlig ikke mer enn at du ikke helt forstår hvordan landet ligger. All ære til Olaf, han er råsterk. Men Ivar er nok inne på fasiten her (uten at vi trenger å påkalle Fasitens omfangsrike vokter), og Olaf hadde ikke hatt sjans på topp 6. Gymløft er en ting og konkurranse er noe annet. Selv om Olaf f.eks. presser 60kgs hantlene stående så er det et stykke igjen til den 80 kg hantelen.. Der så du jo hvor utfordrende det var, Richard stod og holdt på i 3 minutter med å presse den vi har på Kaliber uten å bli sliten(!) og den veier 5 kg mer. Men på konkurranse så ble det vanskelig ettersom de hantlene var mye større i forhold til den på Kaliber.

Og det er bare ett eksempel...

Prove me wrong Olaf Smiley

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #326 : 26. mai 2010, 00:52 »
Ja, Olaf ville nok vært rundt Rørbakken sine prestasjoner på NSM i år. Det var derfor jeg skrev NSM 2011, for Rørbakken sine prestasjoner i år var bob-bob i forhold til hva han "burde" prestert Wink

og hvem vet hva arild haugen finner på etter sommeren.. joiner han, blir det enda mer vanskelig å komme med i finalen :p

arild er jo sikra top 2 på NSM vil jeg påstå, hvis han satser igjen. Mest sannsynelig nr.1
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #327 : 26. mai 2010, 01:25 »
All ære til Olaf - men du er blåst Tongue

Dette innlegget viser egentlig ikke mer enn at du ikke helt forstår hvordan landet ligger. All ære til Olaf, han er råsterk. Men Ivar er nok inne på fasiten her (uten at vi trenger å påkalle Fasitens omfangsrike vokter), og Olaf hadde ikke hatt sjans på topp 6. Gymløft er en ting og konkurranse er noe annet. Selv om Olaf f.eks. presser 60kgs hantlene stående så er det et stykke igjen til den 80 kg hantelen.. Der så du jo hvor utfordrende det var, Richard stod og holdt på i 3 minutter med å presse den vi har på Kaliber uten å bli sliten(!) og den veier 5 kg mer. Men på konkurranse så ble det vanskelig ettersom de hantlene var mye større i forhold til den på Kaliber.

Og det er bare ett eksempel...

Prove me wrong Olaf Smiley
Hei, det er ikke noen grunn til å bli ufin her inne, ta deg sammen!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #328 : 26. mai 2010, 14:50 »
Nå skal jo Benedikt være med i ISM 16-17 juni. Så da får vi hvertfall sett en halvsterk styrkeløfter opp mot en halvsterk strongman.

http://www.ironmind.com/ironmind/opencms/Articles/2010/May/Benedikt_Magnusson_Joins_Field_for_2010_Icelandxs_Strongest_Man.html


 
“Benedikt Magnússon just told me he will be compete at ISM [Iceland’s Strongest Man] in June,” Hjalti Arnason reported to IronMind.

 Weighing the impact of adding Benedikt Magnússon to the field at the 2010 Iceland’s Strongest Man contest, Arnason told IronMind, “it is not going to be a walk in the park for Stefán Sölvi
[Petursson].”

After all, when you are talking about Benedikt Magnússon, you are talking about a man who thinks in terms of deadlifting 455 kg (about 1003 lb.).
 



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: NSM 2010 - den offisielle tråden
« #329 : 26. mai 2010, 15:24 »
All ære til Olaf - men du er blåst Tongue

Dette innlegget viser egentlig ikke mer enn at du ikke helt forstår hvordan landet ligger. All ære til Olaf, han er råsterk. Men Ivar er nok inne på fasiten her (uten at vi trenger å påkalle Fasitens omfangsrike vokter), og Olaf hadde ikke hatt sjans på topp 6. Gymløft er en ting og konkurranse er noe annet. Selv om Olaf f.eks. presser 60kgs hantlene stående så er det et stykke igjen til den 80 kg hantelen.. Der så du jo hvor utfordrende det var, Richard stod og holdt på i 3 minutter med å presse den vi har på Kaliber uten å bli sliten(!) og den veier 5 kg mer. Men på konkurranse så ble det vanskelig ettersom de hantlene var mye større i forhold til den på Kaliber.

Og det er bare ett eksempel...

Prove me wrong Olaf Smiley
He he prøvde jo i ni år da, det får holde;)


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!