Skrevet av Emne: Dine trennings tips  (Lest 1257 ganger)

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Dine trennings tips
« : 11. november 2009, 19:55 »
Hei, formålet mitt med denne tråden er at alle som føler de har et tips angående hva som helst innen trenning. Enten det er snakk om tips for og mestre 200 i benk, hvordan få store armer eller artige små tips for og få mest mulig uttav trenningen din. Så del dem med forumet. Jeg vet det sitter en god veteraner på dette forumet, som sikkert har noen gode tips på lager.
Det hadde vert best, vist folk lot vær og ødelegge tråden med diskusjon rundt tipsene. Hva som funker for noen, funker nødvendigvis ikke for deg.

Jeg får gå foran med et godt eks. Å starte med et par av mine yndlings trennings tips:
*Klemme livshiten uttav hantel, barbellen eller hva det skal være. Dette aktiverer nervesystemet, du får og en god følelse av kontrollering av vekten. Prøv å ta et sett med markløft, med realtivt stramt grep. Så ta et nytt sett der du virkelig prøver å ødelegge barbellen med hendene dine.
*Sett deg ned, og virkelig tenk over hva du ønsker uttav trenningen din. Virkelig skrive ned, formuler det gjerne med overbruk av ord. Bare få ned på papir, hva ønsker du og hvorfor.
* Eksprimenter og prøv alt, du finner raskt ut om noe funker for deg eller ikke, uten å tape noe på det. Kanskje i en ekspriments periode, kan du finne noe som kanskje akkurat gir deg den ekstra stimulansen du trenger for og oppnå ditt mål.

Håper folk vill hoppe på og dele sine tips:)

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Dine trennings tips
« #1 : 11. november 2009, 20:17 »
kommer på et tips sånn i farta som jeg kunne ønske jeg hadde gjort med en gang jeg startet å trene:

- Alltid ha en plan, mål og mening med hver treningsøkt!

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Dine trennings tips
« #2 : 11. november 2009, 20:20 »
Sett deg en pla, og tren med hodet. Smiley
Smiley

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Dine trennings tips
« #3 : 11. november 2009, 20:30 »
Selv om du har et program - er det lov å bruke huet også:)

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Dine trennings tips
« #4 : 11. november 2009, 22:32 »
Skviss skulder bladene sammen under to arms roing, for å trene scapular. Å stimulere i høyere grad til muskel vekst av bakre skulder og trapz.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Dine trennings tips
« #5 : 11. november 2009, 22:38 »
1: Legg ikke ut på langtur uten trening. (Sier seg vell selv? Alt over 3 reps er kardiotrening)

2: Meld fra hvor du går. (Gi alltid beskjed til spotter hvor mange reps du skal ha, kjipt hvis han tror du skal ha 10RM og står og chiller når du har lasta på 20kg over 1RM i benk.)

3: Vis respekt for været og værmeldingen. (Ikke pers uten pizza/burgertrykk. Er formen drit, så drit i persing.)

4: Lytt til erfarne fjellfolk. (Tja, fjellfolk?)

5: Vær rustet mot uvær og kulde selv på korte turer. Ta alltid med ryggsekk og det utstyret som fjellet krever. (Viktig å ha utstyret i orden, helst pakket i ryggsekk.)

6: Bruk kart og kompass. (Vit alltid hvor mange set og reps du skal ha. Ikke tren på måfå, da blir det bare tull!)

7: Gå ikke alene. (Det er kjedelig å trene alene, en spotter er alltid kjekt å ha.)

8: Vend i tide. Det er ingen skam å snu. (Om du kjenner formen er drit, så hiver du ikke på 20kg over pers. Det kommer bedre dager!)

9: Spar på kreftene og grav deg inn i snøen om nødvendig. (Om du feiler på pers så er det faktisk ingenting annet å gjøre enn å prøve å skjule det på best mulig måte, 2-3 uker utenfor folks rekkevidde duger som regel til at de har glemt det.)

10: Ha et fuckings balansert treningsprogram! Skuldersmerter er så jævlig dritt!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Dine trennings tips
« #6 : 11. november 2009, 23:09 »
Et par ting jeg har lært den harde måten

- Man trenger ikke bulke som Greg Kovacs. That shit's just nasty
- Ikke bruk halve treningen på å varme opp.
- Kast reimer og pads
- Tren med fokus på deg selv. Hvis treningskompisen ikke bidrar med noe, tren alene. Slitsomt å være "instruktør" i lengden
- Tren selv om du har en dårlig dag. Lett å miste fokus og motivasjon hvis man lar være å trene ved hver minste hindring. Tren et kvarter omså, bare for å få gjort det.
- Ta springfart og renn hodet så hardt inn i veggen at det er billigere å sparkle over deg enn å grave deg ut derfra hver gang du vurderer å bruke et kosttilskudd som slutter på "bolic" "juice" "boost" eller som vist på TV. Ingenting på det lovlige marked gir deg større muskler. Punktum.

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Dine trennings tips
« #7 : 12. november 2009, 01:08 »
8-10 timers kvalitetssøvn så ofte som over hode mulig.

Praktiser øvelser for Rotator Cuffs.

Tren rompen direkte.

Tren ro øvelser like mye som press øvelser, vist du skal fokusere på eks: benkpress. vei det opp med mer ro øvelser i neste periode.

Ikke forsett en øvelse vist du får ledd smerter av øvelsen. Sjekk at teknikken er feilfri, det kan også være at øvelsene kanskje ikke er en øvelse for deg.

Bygg bære bjelkene til huset, før du spesialiserer på hvordan vinduet skal se ut:P Altså bygg opp hele kroppen før du starter spesiall trenning av øvre del av bryst.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Dine trennings tips
« #8 : 12. november 2009, 02:07 »
Kutt ned på treningsfrekvensen..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Dine trennings tips
« #9 : 12. november 2009, 03:31 »
Tren hardt.
Spist nok. (og helst bra Smiley)
Hvil nok.
Lær deg teknikker og tren "de 3 store".
Variasjon er viktig.
Ikke vær redd for å prøve noe nytt.

Følg de tipsa så blir du sterk etterhvert Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Dine trennings tips
« #10 : 12. november 2009, 08:21 »
spis det du tror er nok, så hiver du innpå 3 ganger den mengden =)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!