Skrevet av Emne: Trenger treningstips til armer og bryst!  (Lest 11203 ganger)

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #30 : 13. november 2009, 09:13 »
sant det men fordøyelses prossesen tar lang tid og da taes protein i maten sakte opp, derfor er mat med proteiner bra gjennom dagen, men etter trening, er det bra med protein tilskudd for det bli tatt opp med en gang

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #31 : 13. november 2009, 11:41 »
sant det men fordøyelses prossesen tar lang tid og da taes protein i maten sakte opp, derfor er mat med proteiner bra gjennom dagen, men etter trening, er det bra med protein tilskudd for det bli tatt opp med en gang

Ved å pirke på om proteinene er kjappe eller trege, middels eller noe i mellom der vil ikke gi resultater i særlig grad. Bare få i seg nok protein, så er det for de fleste som ønsker gode resultater godt nok.

Som bjørn nevnte, tunfisk er billig proteinrik mat. Får jo nesten ikke mat med mer protein og så lite krabo/fett. Jeg kjøper first price. 2 stk, ca 115gram netto i hver boks for 11kr på kiwi. Dvs 5,5 kr pr boks med ca 120g tunfisk. Det er billig
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #32 : 13. november 2009, 20:49 »
han som ønsket tips her, vil trene armer og bryst, da sier jeg at proteiner i mat taes senere opp, da han ønsker muskel økning, derfor bør han bruke proteintilskudd etter trening, da en trenger proteiner rast etter en trenings økt.

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #33 : 13. november 2009, 22:49 »
Skjønner hva du mener. Men denne forskjellen er ikke nevneverdig stor og derfor ikke noe å tenke på. Imidlertid sa jeg ikke at man ikke trenger proteiner etter ei treningsøkt. Han kan likså godt ta en boks tunfisk etter trening, selv om dette er mer tungvindt
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #34 : 14. november 2009, 01:43 »
gidder ikke skrive så mye mer om proteiner, men sier det igjen det å ta en boks tunfisk etter trening er ikke det samme som proteintilskudd, fordi proteinen taes opp når maten fordøyes, å det går mye saktere en proteintilskudd, når kroppen trenger raskt inntak av proteiner etter trening for maks efekt av trening. mat med protein er bra igjennom hele dagen for da taes det sakte opp etterhvert.

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #35 : 14. november 2009, 03:51 »
han som ønsket tips her, vil trene armer og bryst, da sier jeg at proteiner i mat taes senere opp, da han ønsker muskel økning, derfor bør han bruke proteintilskudd etter trening, da en trenger proteiner rast etter en trenings økt.

Kilder på hvorfor man trenger proteiner raskt rett etter trening?

Skal du først nevne et kosttilskudd han burde kjøpe kan du neve raske karbohydrater, som er langt viktigere enn proteiner rett etter trening.

Musklene bygger seg opp mens du restituerer, og kan ta opp til 2 dager på de største muskelgruppene. Så det å si at proteiner rett etter trening er ett must, vil jeg gjerne se kilder på.
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #36 : 14. november 2009, 12:18 »
gidder ikke skrive så mye mer om proteiner, men sier det igjen det å ta en boks tunfisk etter trening er ikke det samme som proteintilskudd, fordi proteinen taes opp når maten fordøyes, å det går mye saktere en proteintilskudd, når kroppen trenger raskt inntak av proteiner etter trening for maks efekt av trening. mat med protein er bra igjennom hele dagen for da taes det sakte opp etterhvert.

Det å ta en boks tunfisk etter trening (ikke at jeg gjør det, gidder bare ikke) blir ikke det samme som å ta proteinpulver. Jeg påstår at mat nesten garantert er bedre enn pulver. Og det at det er et must i det hele tatt å kjøre i seg protein og karbo rett etter trening er omdiskutert.

Kan ikke legge ut lenker til konkurrerende forum, men Børge Fagerli har laget en artikkel om periodisk faste, så bare søk på periodisk faste. Beefcake som er rutinert og har holdt på i dette gamet en stund har med stor suksess drevet med periodisk faste. Da spiser kun ett måltid om dagen.

Derfor står jeg fortsatt ved det jeg sier. Mange lar seg blende av hvor bra tilskudd faktisk er, men kosttilskudd-industrien ønsker ikke å hjelpe oss. De ønsker å tjene penger på oss.
Så spis ordentlig mat
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #37 : 14. november 2009, 12:25 »
Sitat
Jeg påstår at mat nesten garantert er bedre enn pulver. Og det at det er et must i det hele tatt å kjøre i seg protein og karbo rett etter trening er omdiskutert.

Kan ikke legge ut lenker til konkurrerende forum,
1: Hvis du påstår noe så må du backe det opp. Jeg påstår at jorda er flat, men jeg har ikke noe bevis å backe det opp med.
2: Du kan legge ut linker til konkurrerende forum.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #38 : 14. november 2009, 12:34 »
Jeg påstår at mat nesten garantert er bedre enn pulver. Og det at det er et must i det hele tatt å kjøre i seg protein og karbo rett etter trening er omdiskutert.

Kan ikke legge ut lenker til konkurrerende forum,
1: Hvis du påstår noe så må du backe det opp. Jeg påstår at jorda er flat, men jeg har ikke noe bevis å backe det opp med.
2: Du kan legge ut linker til konkurrerende forum.

Er vel strengt talt BTD som har påstått ting etter ting her uten å backe opp med kilder Wink
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #39 : 14. november 2009, 12:39 »
Er vel strengt talt BTD som har påstått ting etter ting her uten å backe opp med kilder Wink
Nå har de jo gjort det begge to.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #40 : 14. november 2009, 12:52 »
1: Hvis du påstår noe så må du backe det opp. Jeg påstår at jorda er flat, men jeg har ikke noe bevis å backe det opp med.
2: Du kan legge ut linker til konkurrerende forum.

Hehe. Det hele startet med at jeg kritiserte kommentaren til BTD som var: "Bruk proteinpulver", når han anbefalte noen hvordan vedkommende burde spise. Som om dette var sidestilt med kylling/fisk og annen vanlig mat.

Så du tror ikke noe på at vanlig mat er bedre enn pulver? Er det noen grunn til at man ikke skal gå på "pulver-suppedietter" fra nutrilett og slikt over lengre tid? Eller er dette noe du kunne tenkt deg? For pulver er jo like bra/bedre enn mat?

Jeg har i alle fall før fått smekk for å legge ut linker til konkurrerende forum. Det er uansett lett å finne artikler om periodisk faste. Søk på periodisk faste.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #41 : 14. november 2009, 12:55 »
Så du tror ikke noe på at vanlig mat er bedre enn pulver? Er det noen grunn til at man ikke skal gå på "pulver-suppedietter" fra nutrilett og slikt over lengre tid? Eller er dette noe du kunne tenkt deg? For pulver er jo like bra/bedre enn mat?
Jeg ba bare om kilder... Det er null problem å legge ut linker til konkurrerende forum som kilder, så legg det ut nå eller get lost med påstandene dine.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #42 : 14. november 2009, 12:58 »
Jeg ba bare om kilder... Det er null problem å legge ut linker til konkurrerende forum som kilder, så legg det ut nå eller get lost med påstandene dine.

Skal du ha kilder på at jorda er rund også?
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #43 : 14. november 2009, 13:06 »
Dessuten er det vel en grunn til at det bak på ethvert kosttilskudd står at dette aldri/ikke er ment til å erstatte ditt normale kosthold?
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #44 : 14. november 2009, 13:34 »
Skal du ha kilder på at jorda er rund også?
Hvis du ikke fatta at det var et eksempel på hvor idiotisk det ser ut når du påstår noe og samtidig sier du ikke kan fastslå dette ved hjelp av kilder, da er du lettere skadd.
Dessuten er det vel en grunn til at det bak på ethvert kosttilskudd står at dette aldri/ikke er ment til å erstatte ditt normale kosthold?
Nå spør du? Trodde du var sikker på dette siden du var så skråsikker tidligere i tråden. Skal liksom jeg motbevise påstanden din nå? Det er ikke slik det fungerer, kommer du med en påstand så får du for faen meg backe den opp også. Det er ikke det at jeg ikke tror på det du skriver, det er det at du kommer med en påstand og samtidig skriver at du ikke kan backe det opp som provoserer meg. Hadde du bare holdt kjeft og bedt BTD om kilder på hans påstander så hadde du vært "in the clear".
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!