Skrevet av Emne: Trenger treningstips til armer og bryst!  (Lest 11202 ganger)

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #60 : 14. november 2009, 18:59 »
Men hva er poenget med å bemerke at han skriver nedsettende, når du selv har intensjoner om å spille skittent?

Tar selvkritikk på den. Såpass mann er jeg. Må innrømme at det etterhvert ble svært vanskelig å ikke ta igjen.


Her er forøvrig en liten oppsummering av TFKong1 sine måter å anripe hva jeg har skrevet:

Er dette en helt grei setning?

Hvis du ikke fatta at det var et eksempel på hvor idiotisk det ser ut når du påstår noe og
samtidig sier du ikke kan fastslå dette ved hjelp av kilder, da er du lettere skadd.

"Hvor idiotisk det ser ut".
"Da er du lettere skadd".

Andre vendinger:
"Så får du faen meg backe opp". Banning på et forum ja..
"Hadde du bare holdt kjeft".
"Innlegg det stinker piss av". Din subjektive mening.
"Lær deg det nå!". Som om jeg er en unge?
"Eller bare noe du har gulpa opp".

I tillegg din skrivemåte generelt. Voldsomt mange følelser ut å gå her.


Vet jeg skrev at jeg ikke orker å bruke mer tid på dette. Overså siste setninga di om at du ville ha dine nedsettende vendinger på pm.  La den ut her også så folk vet hva det dreier seg om.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #61 : 14. november 2009, 19:05 »
Tar selvkritikk på den. Såpass mann er jeg. Må innrømme at det etterhvert ble svært vanskelig å ikke ta igjen.


Her er forøvrig en liten oppsummering av TFKong1 sine måter å anripe hva jeg har skrevet:

Er dette en helt grei setning?

Hvis du ikke fatta at det var et eksempel på hvor idiotisk det ser ut når du påstår noe og
samtidig sier du ikke kan fastslå dette ved hjelp av kilder, da er du lettere skadd.

"Hvor idiotisk det ser ut".
"Da er du lettere skadd".

Andre vendinger:
"Så får du faen meg backe opp". Banning på et forum ja..
"Hadde du bare holdt kjeft".
"Innlegg det stinker piss av". Din subjektive mening.
"Lær deg det nå!". Som om jeg er en unge?
"Eller bare noe du har gulpa opp".

I tillegg din skrivemåte generelt. Voldsomt mange følelser ut å gå her.


Vet jeg skrev at jeg ikke orker å bruke mer tid på dette. Overså siste setninga di om at du ville ha dine nedsettende vendinger på pm.  La den ut her også så folk vet hva det dreier seg om.
Frister å legge ut svaret jeg sendte deg på PM, men da hadde jeg vært det du kaller nedsettende. For det jeg svarte deg på PM var nedsettende. Det var hva jeg mener om hvordan du har oppført deg her, men for din egen del så sendte jeg det på PM istedenfor å poste det inn her på forumet. Synes det var voksent gjort av deg å poste inn en PM på forumet.

Jeg kan ta selvkritikk på en ting, det er punkt nr 1, jeg var kanskje litt grov når jeg hinta til at du var skada. Kanskje litt.

Banning på forum er helt ok så lenge det ikke blir for mye. Hvorfor er noen ord værre enn andre? Ord er våpen, og noen ganger må tyngre skyts til for å få motparten til å forstå hva som menes.

Når du først beveger deg ut på et diskusjonsforum og slenger ut en påstand du ikke kan backe opp så må du være forberedt på å få blest rundt det. Welcome to the internet.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #62 : 14. november 2009, 19:41 »
Det jeg sendte deg på pm er eksakt det du har lagt ut her på forumet. Bare en oppsummering. Hva er galt med det?

Leste pm-en din nå.
Så ifølge deg er alt i en debatt lov? Tydeligvis. Skulle alle argumentert på din måte her, hadde hele forumet vært en søppelplass.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #63 : 14. november 2009, 20:01 »
Det jeg sendte deg på pm er eksakt det du har lagt ut her på forumet. Bare en oppsummering. Hva er galt med det?

Leste pm-en din nå.
Så ifølge deg er alt i en debatt lov? Tydeligvis. Skulle alle argumentert på din måte her, hadde hele forumet vært en søppelplass.
Det er tydelig at jeg har prøvd å argumentere mot en ape her hele veien. Det er mange sterke måter å nå fram med sitt budskap på. Uten å måtte snakke nedsettende om den andre personen. Hvis du har noe å fare med da.

Hvor gammel er du?
I repeat, jeg har ikke snakket nedsettende om deg.

Advarsel, dette innlegget er litt nedsettende, så om du ikke tåler det så foreslår jeg at du ikke leser det.



At du føler deg truffet er fordi du har blitt satt til veggs etter å ha kommet med en påstand du ikke kan backe opp (merk: jeg sier ikke at den er gal) og det må du tåle. Hvor gammel er jeg? Hva har det med saken å gjøre? Jeg vet i alle fall å henvise til kilder når folk spør om det. Dersom du ikke tåler å ha feil, så anbefaler jeg deg at du lukker kjeften, for hvert innlegg du skriver i denne tråden eier du deg selv litt mer, og du er ikke smart nok til å se det selv en gang.

Dersom du mener at dette innlegget var veldig nedsettende så anbefaler jeg deg å komme deg til helvete av internett, for her møter du folk som ikke er enig med deg, og du kommer til å møte folk som er usaklige og bare skriver dritt, jeg er ikke en av dem uansett hva du måtte mene.

PS: Alt er lov i en debatt i Norge så lenge det ikke strider med de gitte forumreglene (om man er på forumet) eller strider med norsk lov. Vi har da ytringsfrihet? Hvordan du fremstår om du ønsker å trekke dette til det ekstreme er en annen sak.
PS2: Hadde alle lært seg å bruke kildehenvisning og kildekritikk her på forumet så hadde alt det blitt sykt mye lettere.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #64 : 14. november 2009, 20:33 »
Beklageligvis har jeg ikke kilder på det jeg skal si nå, men men:

David Hook (beefcake på forumet, han har konkurert etc) har sagt en del ganger at f,x myse stimulerer mye til oppbygging og lite til nedbryting etter en treningsøkt. Med kase er det omvendt. Proteiner+karbo=litt oppbygging og bremsing av nedbrytning, med bare proteiner er det en del oppbygging men en del nedbrytning også. Dette har jo også med proteintype da.

Han har skrevet at proteiner er viktigst etter en økt pgqa signalrespons på proteinsyntesen(siden den er høy etter en økt), men at det ikke er så nøye med karbohydrater. Og i hvert fall ikke raske karbohydrater. UTENOM hvis du skal trene igjen snart! Da bør du jo utnytte vinduet med forhøyet insulinsensetivitet til å gjennoppfylle muskelglykogen, men hvis det er to dager til du skal trene de samme musklene igjen og du spiser ok mengde karbohydrater mener han det ikke er så viktig.

OBS: Kan hende jeg har feiltolket han.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #65 : 14. november 2009, 21:07 »
for å ta dette tilbake til start, jeg kan ikke legge ved en link der det står at det jeg sier er sånn det er. jeg studerer kosthold og ernæring, ut fra det snakker jeg av egne erfaringer, det er vel litt av poenget med forum, at en kan dele egne erfaringer. kroppen den trenger proteiner gjennom hele dagen, det er almen vite. når en trener hard et behovet ekstra stort etter trening, da taes proteiner fra pulver mye rasker opp i kroppen en fra mat, sier ikke at pulvet skal erstatte mat på noen måte, sunn og bra mat etter hvordan en trener er jo det beste igjennom dagen.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #66 : 14. november 2009, 21:11 »
for å ta dette tilbake til start, jeg kan ikke legge ved en link der det står at det jeg sier er sånn det er. jeg studerer kosthold og ernæring, ut fra det snakker jeg av egne erfaringer, det er vel litt av poenget med forum, at en kan dele egne erfaringer. kroppen den trenger proteiner gjennom hele dagen, det er almen vite. når en trener hard et behovet ekstra stort etter trening, da taes proteiner fra pulver mye rasker opp i kroppen en fra mat, sier ikke at pulvet skal erstatte mat på noen måte, sunn og bra mat etter hvordan en trener er jo det beste igjennom dagen.

Kroppen trenger ikke proteiner hele dagen, sjekk ut  proteinpuls-studiene. Noen indikerer at kroppen reagerer BEDRE på få men store proteinpulser. Dessuten er nitrogen-balansen den samme uansett. Og når den er det, betyr det at alle proteinene blir brukt. Dessuten er det mange som har fått kjempegode resultater av periodisk faste.

Og det at myse blir tatt opp fort vet jeg, men du kan ikke si at f,x flytende eggeproteiner blir tatt opp raskere enn faste? Hva mener du egentlig med det?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #67 : 14. november 2009, 21:14 »
I repeat, jeg har ikke snakket nedsettende om deg.

Advarsel, dette innlegget er litt nedsettende, så om du ikke tåler det så foreslår jeg at du ikke leser det.

What? hehe... fra å ha vært irritert over din måte å argumentere på, har jeg nå bare gått over til å le.
Lest forumreglene?

§2 - Ufornuftige innlegg
Ethvert innlegg som er av støtende, angripende, ærekrenkende, fornærmende, rasistiske og truende karakter er strengt forbudt. Søk å vise respekt for menneskers egenart og identitet, privatliv, rase, nasjonalitet og livssyn. Du forplikter deg til ikke å krenke privatlivets fred. Hold det seriøst, unngå drittkasting og mobbing. IP-adressen din registreres i alle innlegg og kan bli benyttet ved et brudd på disse betingelsene. Alvorlige forhold kan bli politianmeldt.

All spamminga har nå utvanna denne tråden til å bli fullstendig uten mening. Men én ting har den lært meg: Noen personer er det ikke verdt å diskutere med.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #68 : 14. november 2009, 21:15 »
What? hehe... fra å ha vært irritert over din måte å argumentere på, har jeg nå bare gått over til å le.
Lest forumreglene?

§2 - Ufornuftige innlegg
Ethvert innlegg som er av støtende, angripende, ærekrenkende, fornærmende, rasistiske og truende karakter er strengt forbudt. Søk å vise respekt for menneskers egenart og identitet, privatliv, rase, nasjonalitet og livssyn. Du forplikter deg til ikke å krenke privatlivets fred. Hold det seriøst, unngå drittkasting og mobbing. IP-adressen din registreres i alle innlegg og kan bli benyttet ved et brudd på disse betingelsene. Alvorlige forhold kan bli politianmeldt.

All spamminga har nå utvanna denne tråden til å bli fullstendig uten mening. Men én ting har den lært meg: Noen personer er det ikke verdt å diskutere med.
Jeg holder meg innenfor regelverket, er du ferdig med å eie deg selv nå? Og btw, jeg har ikke diskutert med deg, jeg har forklart deg hvorfor man skal ha kilder på det man skriver, og hvordan ting fungerer når man ikke har det. Jeg har opplyst deg, ikke diskutert med deg, hva du kaller det oppkastet du har komt med for driter jeg egentlig i.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #69 : 14. november 2009, 21:18 »
hva mener du med flytende eggeproteiner? protein pulver skal ikke fordøyes, det taes opp med en gang det kroppen trenger, proteiner i mat taen opp sakte mens maten fordøyes.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #70 : 14. november 2009, 21:22 »
hva mener du med flytende eggeproteiner? protein pulver skal ikke fordøyes, det taes opp med en gang det kroppen trenger, proteiner i mat taen opp sakte mens maten fordøyes.

Nå snakker du om inntak av isolerte proteiner kontra proteiner i kombinasjon med de andre næringstoffene.

Proteinene havner i magen der peptidbindingene brytes opp av enzymet pepsin. Deretter går aminosyrene ned til øverste del av tynntarmen der de blir brytt opp ytterligere av enzymet trypsin. Studerer du ernæring vet du jo dette?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #71 : 14. november 2009, 21:25 »
ja jeg vet det, men poenget er at protein pulver etter trening gir bedre resultater en en boks fisk

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #72 : 14. november 2009, 21:28 »
ja jeg vet det, men poenget er at protein pulver etter trening gir bedre resultater en en boks fisk

Aha. Da så..
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #73 : 14. november 2009, 21:33 »
at det er forskjeld på proteiner, det meste som er spiselig inneholder proteiner i en viss grad. som det står på pakkene at det ikke skal erstatte kosthold, det er jo riktig, men etter trening har kroppen bedre utbytte av protein pulver en en kylling eller noe annet med protein.

Utlogget Berbatov

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Trenger treningstips til armer og bryst!
« #74 : 15. november 2009, 00:30 »
er du ferdig med å eie deg selv nå?

En vis mann sa en gang det følgende: «Å bruke ordet «eie» – det tåpeligste av alle ord i fjortis-sjargongen – er det samme som å erklære seg selv som taper av en diskusjon»

Denne vise mannen det er snakk om er altså meg. For all del, fortsett gjerne. Veldig underholdende, men det er ikke akkurat kraftfullt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!