Skrevet av Emne: Hitler tråden.  (Lest 24659 ganger)

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hitler tråden.
« #60 : 16. november 2009, 15:00 »
[quote author=Rulatoren link=topic=91346.msg1338929#msg1338929 date=1258364

Når det gjelder Zyklon B i veggene i gasskammerene, så er hydrogencyanid mye giftigere for pattedyr enn for insekter.  Derfor kunne man bruke mye lavere konsentrasjoner når man skulle drepe mennesker enn når man skulle avluse klær.


takk. akkurat slik info som dette er det jeg er ute etter =)
veldig interessant.

hvis du har med info om saken så kjør på og informer oss.

Takk for det.  Her er en kilde som ser rimelig kredibel ut:
 
  http://www.holocaust-history.org/dachau-gas-chambers/index.cgi

Jeg siterer fra denne nettsiden: "The question arises of the difference between the method of dispensing of Zyklon-B to the disinfestation chambers and to the extermination chamber. Quite simply: the exposure time and concentration of hydrogen cyanide gas for killing insects is considerably higher than that which is needed to kill humans. According to the manufacturers of the product, it only requires 0.3 grams per cubic meter to kill human beings, whereas concentrations of up to 10 grams per cubic meter were routinely employed to destroy insects. 22 The relative ease with which it is possible to kill humans with low concentrations of hydrogen cyanide makes it simpler and less expensive to use the drawer-like bins in the homicidal chamber rather than to use the costly Degesch dispensers. Additionally, the bins would allow for other volatile poisons to be employed as suggested by Rascher in his letter to Himmler. (See below.)"

Dette snakket om at konsentrasjonene av cyanid var for lave til å kunne drepe mennesker i stor skala, stammer fra en fornekter ved navn Fred A. Leuchter.  Leuchters såkalte rapport er blitt skutt grundig i senk av både historikere, kjemikere og toksikologer.  Seinere har det vist seg at Fred A. Leuchter løy om sin egen utdannelse som ingeniør.  Mannen er en av en gjeng bløffmakere som er gjengangere når holocaustfornektere resirkulerer hverandres argumenter.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Deelay

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

Sv: Hitler tråden.
« #61 : 16. november 2009, 16:04 »
Lest Mein kampf?

Hitler skrev "Mein kampf" da han satt i fengsel. Boken ble nazistenes bibel. Hitler og nazistene vurderte en person etter hvilken rase de kom fra. Nazistene mente den flotteste rasen med høyest rang var arierne. Og nederst på rangstigen kom jødene. Nazistenes oppfatning av jøder var at de var mindreverdige. Hitler ville utrydde alle jøder og det kalte han "den endelige løsning". Først under 2. verdenskrig bestemte Hitler seg for systematisk å utrydde alle jøder i Europa.

Her er et utdrag om die endløsung fra boken Utryddelsen av Ragnar Areklett: http://home.combitel.no/ragare/jodene%20skal%20utryddes%20-%20den%20endelige%20losning.htm

Og sitat fra avslutningen:
Sitat
Det er ikke dukket opp noen skriftlig ordre fra Hitler om jødeutryddelsen. Men det kan ikke være tvil om at  Hitler godkjente ”Die Endløsung” (Tilintetgjørelsen). I sitt politiske testamente fra 1945 fremhevet han at ettertiden ville være ”nasjonalsosialismen evig takknemlig for at jeg har utryddet jødene fra Tyskland og Mellomeuropa”. Reichskansler Henrich Himmler overleverte følgende melding til den utpekte Auschwitzkommandanten Høss: Føreren har gitt ordre til den endelige løsningen på jødeproblemet. Vi, SS, må utføre denne ordren. Jeg har derfor valgt Auschwitz til dette formålet”.
Les også litteraturliste om du har lyst:
http://home.combitel.no/ragare/litteraturliste.htm
Mens sana in corpore sano - En sunn sjel i et sunt legeme

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hitler tråden.
« #62 : 16. november 2009, 16:23 »
Du har mye å lære når det gjelder bevisførsel.
For det første: Kilden din er wikipedia. At noe står skrevet på internett, betyr ikke at det er sant.
For det andre: Det framgår ganske tydelig at kilden omhandler kremering av enkeltpersoner. ("Asken og eventuelle beinrester blir kvernet sammen til et fint støv og plassert i en aluminiumsurne sammen med en keramisk identifikasjonsbrikke.")
Faktisk setningen rett etter ditt sitat.
Massebrenning(/kremmering) av lik er ikke nevnt i det hele tatt. Den beskriver med andre ord ikke det du snakker om for fem flate øre. For å dra et eksempel som ligner på ditt. La oss anta at en vedovn av typen folk flest bruker kan brenne 100 kilo ved i døgnet. La oss videre anta at noen skriver på wikipedia at en vedovn typisk er i stand til å forbrenne 100 kilo ved i døgnet. Betyr det at det er umulig å lage en vedovn som kan forbrenne 200 kilo i døgnet? 1000 kilo? 50000 kilo? Osv.

Nå vet ikke jeg om du bare er lett å lure eller uenig bare for å være uenig. Uansett hva intensjonene dine er, må du komme opp med noe mye bedre enn det der.



Jeg startet diskusjonen i en annen tråd fordi jeg ikke tror på den offisielle versjonen.
at jeg bruker wikipedia er en hastverksløsning. skal komme med noen andre kilder ikveld.

Når man ser bilder av kremasjonsovnene i Auschwitz,som denne diskusjonen dreier seg om,så tviler jeg sterkt på at de er laget for flere enn 1 person av gangen.

jeg tviler også på det offisielle tallet på 1,1 millioner jøder som skal ha blitt gasset ihjel i Auschwitz,hva som skjedde i andre leire er mindre viktig for denne diskusjonen da den dreier seg om auschwitz.

kan nevne at det før Zundel saken i 1989 sto en svær kobberplakett i auschwitz der det sto at dette var stedet der 4 millioner personer døde,etter rettsaken ble denne skiftet ut med en der det står at 1,1 millioner døde.
alt dette uten at det totale tallet på 6millioner jøder drept under 2 verdenskrig ble forandret.

som sagt så diskuterer jeg både fordi jeg tviler på den offisielle historien,og fordi jeg enda ikke har sett knallharde bevis på at det har skjedd massegassing.
kommer noen med dette skal jeg gi meg.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hitler tråden.
« #63 : 16. november 2009, 16:24 »
Takk for det.  Her er en kilde som ser rimelig kredibel ut:
 
  http://www.holocaust-history.org/dachau-gas-chambers/index.cgi

Jeg siterer fra denne nettsiden: "The question arises of the difference between the method of dispensing of Zyklon-B to the disinfestation chambers and to the extermination chamber. Quite simply: the exposure time and concentration of hydrogen cyanide gas for killing insects is considerably higher than that which is needed to kill humans. According to the manufacturers of the product, it only requires 0.3 grams per cubic meter to kill human beings, whereas concentrations of up to 10 grams per cubic meter were routinely employed to destroy insects. 22 The relative ease with which it is possible to kill humans with low concentrations of hydrogen cyanide makes it simpler and less expensive to use the drawer-like bins in the homicidal chamber rather than to use the costly Degesch dispensers. Additionally, the bins would allow for other volatile poisons to be employed as suggested by Rascher in his letter to Himmler. (See below.)"

Dette snakket om at konsentrasjonene av cyanid var for lave til å kunne drepe mennesker i stor skala, stammer fra en fornekter ved navn Fred A. Leuchter.  Leuchters såkalte rapport er blitt skutt grundig i senk av både historikere, kjemikere og toksikologer.  Seinere har det vist seg at Fred A. Leuchter løy om sin egen utdannelse som ingeniør.  Mannen er en av en gjeng bløffmakere som er gjengangere når holocaustfornektere resirkulerer hverandres argumenter.

bra innlegg.leste denne å fant flere ting jeg ikke viste. honnør.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hitler tråden.
« #64 : 16. november 2009, 16:33 »
Lest Mein kampf?

Ja.


Hitler skrev "Mein kampf" da han satt i fengsel. Boken ble nazistenes bibel. Hitler og nazistene vurderte en person etter hvilken rase de kom fra. Nazistene mente den flotteste rasen med høyest rang var arierne. Og nederst på rangstigen kom jødene. Nazistenes oppfatning av jøder var at de var mindreverdige. Hitler ville utrydde alle jøder og det kalte han "den endelige løsning". Først under 2. verdenskrig bestemte Hitler seg for systematisk å utrydde alle jøder i Europa.

Tviler sterkt på at du har lest mein kampf,der står det ikke noen plass at han ville utrydde jødene.
han skrev noe om den endelige løsning men da snakket han om å få alle jøder ut av tyskland.
Nederst på rangstigen til Hitler var negere.

Her er et utdrag om die endløsung fra boken Utryddelsen av Ragnar Areklett: http://home.combitel.no/ragare/jodene%20skal%20utryddes%20-%20den%20endelige%20losning.htm
Og sitat fra avslutningen:Les også litteraturliste om du har lyst.
http://home.combitel.no/ragare/litteraturliste.htm

skal se hva jeg finner av litteratur,skal lese det jeg kommer over.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hitler tråden.
« #65 : 16. november 2009, 16:35 »
Ja.

Tviler sterkt på at du har lest mein kampf,der står det ikke noen plass at han ville utrydde jødene.
han skrev noe om den endelige løsning men da snakket han om å få alle jøder ut av tyskland.
Nederst på rangstigen til Hitler var negere.

skal se hva jeg finner av litteratur,skal lese det jeg kommer over.
Hva med folk med diverse funksjonshemminger? Hvor på rangstigen lå de? Eler var de ikke definert siden de ikke er en egen rase?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Hitler tråden.
« #66 : 16. november 2009, 16:39 »
Så en rystene dokumentar om Einsatzgruppen i forrige uke. Litt værre å motbevise filmbevisene og de flerfoldige øyenvitner som så denne massakren av godt over en million jøder.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hitler tråden.
« #67 : 16. november 2009, 16:39 »
Hva med folk med diverse funksjonshemminger? Hvor på rangstigen lå de? Eler var de ikke definert siden de ikke er en egen rase?

disse ble jo drept for å hindre videre "avl" på dårlig genmateriale.
det står ikke noen liste over rangeringer av raser i mein kampf,det at Hitler syntes negrene var minst verdt var bare et svar på at deelay sa at jødene var lavest på rangstigen.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hitler tråden.
« #68 : 16. november 2009, 16:40 »
Så en rystene dokumentar om Einsatzgruppen i forrige uke. Litt værre å motbevise filmbevisene og de flerfoldige øyenvitner som så denne massakren av godt over en million jøder.

link? hvor skjedde denne masakren?

Utlogget Deelay

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

Sv: Hitler tråden.
« #69 : 16. november 2009, 16:41 »
Tviler sterkt på at du har lest mein kampf
Du har rett...
Bare nevnte denne kilden jeg...
Mens sana in corpore sano - En sunn sjel i et sunt legeme

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Hitler tråden.
« #70 : 16. november 2009, 17:02 »
Jeg startet diskusjonen i en annen tråd fordi jeg ikke tror på den offisielle versjonen.
at jeg bruker wikipedia er en hastverksløsning. skal komme med noen andre kilder ikveld.

Når man ser bilder av kremasjonsovnene i Auschwitz,som denne diskusjonen dreier seg om,så tviler jeg sterkt på at de er laget for flere enn 1 person av gangen.

jeg tviler også på det offisielle tallet på 1,1 millioner jøder som skal ha blitt gasset ihjel i Auschwitz,hva som skjedde i andre leire er mindre viktig for denne diskusjonen da den dreier seg om auschwitz.

kan nevne at det før Zundel saken i 1989 sto en svær kobberplakett i auschwitz der det sto at dette var stedet der 4 millioner personer døde,etter rettsaken ble denne skiftet ut med en der det står at 1,1 millioner døde.
alt dette uten at det totale tallet på 6millioner jøder drept under 2 verdenskrig ble forandret.

som sagt så diskuterer jeg både fordi jeg tviler på den offisielle historien,og fordi jeg enda ikke har sett knallharde bevis på at det har skjedd massegassing.
kommer noen med dette skal jeg gi meg.

Du brukte en artikkel på wikipedia til å "bevise" at de umulig kunne ha kremert 9000 mennesker daglig, fordi en vanlig kremasjonsovn brukt i dag ikke har kapasitet til det. Det ble vist 8750 mennesker "til overs".

Jeg studerer forøvrig fysikk(mastergrad). Og jeg har ikke sett konkrete bevis på alle relasjoner, teorier og natur"lover" jeg har lært der. Ikke har jeg sett eneste konkret bevis på at det var en borgerkrig i USA, at vikingene bodde i langhus, at romerne erobret England osv. Og grunnen til det er at jeg ikke har kapasitet til å sette meg inn i alt på egenhånd. Med andre ord godtar jeg det som er allment ansett som sant.

For all del, hvis du er skeptisk til en allmenn akseptert sannhet og vil undersøke selv, må du  gjøre det. Det er tross alt sånn verden beveger seg framover. Men da får du gjøre det skikkelig. Ikke bare slenge ut påstander uten dekning. Normalt ville jeg ikke brydd meg en døyt, men når du snakker om noe så kontroversielt, synes jeg du får se til å ha kildene og argumentasjonen din i orden.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget halluites

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Hitler tråden.
« #71 : 16. november 2009, 17:09 »
Hitler hadde sin forkjærlighet i romertiden, noe byen Germania illustrerte godt samt måten de hilset hverandre på (strak arm). Siden hans mor døde av brystkreft som følge av en noe vågal og udokumentert metode for å bli kvitt kreften på. Det sies at Hitler fikk et hat ovenfor jøder siden legen som bisto han også var jødisk. Ikke at jeg ønsker at jøder skal bli utryddet, men skulle gjerne sett Germania.. hadde sikkert vært et utrolig syn.

Utlogget Deelay

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

Sv: Hitler tråden.
« #72 : 16. november 2009, 17:10 »
Og, kan du gi en troverdig kilde på at Hitler-Tyskland ville deportere jøder til England? En tale Hitler sier dette i, en skriftlig kilde e.l.
Mens sana in corpore sano - En sunn sjel i et sunt legeme

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hitler tråden.
« #73 : 16. november 2009, 17:12 »
Du brukte en artikkel på wikipedia til å "bevise" at de umulig kunne ha kremert 9000 mennesker daglig, fordi en vanlig kremasjonsovn brukt i dag ikke har kapasitet til det. Det ble vist 8750 mennesker "til overs".

Jeg studerer forøvrig fysikk(mastergrad). Og jeg har ikke sett konkrete bevis på alle relasjoner, teorier og natur"lover" jeg har lært der. Ikke har jeg sett eneste konkret bevis på at det var en borgerkrig i USA, at vikingene bodde i langhus, at romerne erobret England osv. Og grunnen til det er at jeg ikke har kapasitet til å sette meg inn i alt på egenhånd. Med andre ord godtar jeg det som er allment ansett som sant.

For all del, hvis du er skeptisk til en allmenn akseptert sannhet og vil undersøke selv, må du  gjøre det. Det er tross alt sånn verden beveger seg framover. Men da får du gjøre det skikkelig. Ikke bare slenge ut påstander uten dekning. Normalt ville jeg ikke brydd meg en døyt, men når du snakker om noe så kontroversielt, synes jeg du får se til å ha kildene og argumentasjonen din i orden.

Veldig bra innlegg.
gøy å diskutere med folk som faktisk skal holde seg saklig.
skal unngå wikipedia fra nå av.

men da kan jeg komme med et spørsmål til deg,hvordan kan det ha blitt kremert 1,1millioner personer i Auschwitz? er dette fysisk mulig?
jeg har ikke funnet noen kilder som klarer å forklare dette tallet. hvis du kan gi meg en link,eller komme med en fornuftig forklaring så skal jeg aldri diskutere dette tema igjen.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hitler tråden.
« #74 : 16. november 2009, 17:14 »
Og, kan du gi en troverdig kilde på at Hitler-Tyskland ville deportere jøder til England? En tale Hitler sier dette i, en skriftlig kilde e.l.
http://groups.google.com/group/no.samfunn.politikk.historie/browse_thread/thread/b88207fc82048045/6aaa8d0759261ce8
For what it's worth.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!