Skrevet av Emne: Hitler tråden.  (Lest 24600 ganger)

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Hitler tråden.
« #105 : 16. november 2009, 22:25 »
Nå høres du selv ut som en stereotypisk konspirasjonsteoretiker. Det mindre bevis man kan finne for konspirasjonen viser bare hvor stor og altomfattende den er Wink

Istedenfor å argumentere mot det du har "inntrykk av" at folk mener, så kan du bare lese tråden skikkelig og finne det ut. evnt spørre hvis du er usikker. Jeg har ikke fått inntrykk av at noen benekter holocoust her inne. Er bare noen som stiller spørsmål med hvilke metoder som ble brugt for å drepe jøder og hvor mange av dem det var.

Det er faktisk ikke et dårlig argument i det hele tatt. Hukommelsen til folk er utrolig enkel å føkke med. Fabrikert hukommelse er det noe som heter http://www.acidcats.nl/kari/psykologer_i_rettssalen.html#6.%20Fabrikert%20hukommelse, og the power of suggestion kan være enormt sterk.

Jeg har som nevnt tidligere sett et diskusjonsprogram på youtube der en jøde som overlevde auswtich hardnakket stod og skrek mens hun påstod at tyskerne lagde jødelamper og såper.
Vi vet idag at dette aldri skjedde, men etter en slik hendelse var hun tydeligvis villig til å tro det meste.

En ting er ihvertfall sikkert. Sovjet spilte utrolig skittent etter ww2.

Rulatoren: vet du noe om forandringen i antallet drepte jøder i auswitch på 90tallet? det gikk ifra 4 millioner til 1, og nå tror jeg det offisielle tallet er rundt 750 000 ish. Uansett, ble det verdensdekkende tallet  (6 millioner drepte) ikke endret ved denne rettelsen som teletubbi påstår?



ikke angrip meg, angrip dokumentasjonen eg legge ut heller.. den så e relevant. eg e bare ein 19åring så seie det eg tror og meine..meg kan du vinna mot. det e isje intressangt eller veldig relevant eingang. men om du tar dokumentasjonen min e det mer intressangt og 100% mer relevant Smiley

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hitler tråden.
« #106 : 16. november 2009, 22:29 »
Må bare kommentere at Zykoln B ble brukt som desinfiserende middel for at madrassene ikke skulle kry av lus. Og det samme med alt håret. Bare påpeker det.

dont worry. ble nevnt for et par sider siden Wink

merker den litt redde følelsen for å uttale seg Tongue


Redselen for at det skal oppstå en akksept for holocost bare fordi man evt finner ut at det var litt færre jøder som ble myrdet enn først antatt synes jeg er en direkte nedvurdering av folks intelligens.
Dette har tross alt allerede skjedd ganske kraftig, uten at det skapte en mindre avsky for holocoust.
Om det var én jøde eller 6 millioner som ble drept så er det fortsatt like avskylig, og dette vet alle.
La oss nå ikke skape et tabu rundt dette.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hitler tråden.
« #107 : 16. november 2009, 22:32 »

ikke angrip meg, angrip dokumentasjonen eg legge ut heller.. den så e relevant. eg e bare ein 19åring så seie det eg tror og meine..meg kan du vinna mot. det e isje intressangt eller veldig relevant eingang. men om du tar dokumentasjonen min e det mer intressangt og 100% mer relevant Smiley

jeg angriper deg ikke. alt du legger frem er god informasjon og interessant. at jeg ikke kommenterer det betyr jo bare at jeg ikke ser noe galt/rart/ulogisk i det. =)

Jeg kommenterer bare hvordan du legger ting frem på og dine argumentasjonsmetoder.
Hvordan du legger noe fram kan nemlig være like viktig som hva du legger frem, og det er viktig å huske på i en debatt.

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Hitler tråden.
« #108 : 16. november 2009, 23:00 »
godt poeng!
Retorikk
Logos - logikken (Taler til leserene sin logikk)
Patos - Følelsene (Spiller på leserene sine følelser)
Etos - Image (Gjerne isje min sterkaste sia her inne) fail Cheesy
kan ver eg har blanda de eller tar litt feil siden det e øve et år siden eg holdt på me dette men uansett i mine framtidige debatter ska eg skriva mer tydelig + legga stoffet fram mer seriøst

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hitler tråden.
« #109 : 16. november 2009, 23:03 »
konge =)


Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Hitler tråden.
« #110 : 16. november 2009, 23:21 »
å bruke øyevitner når folk har vært gjennom helt sinnsykt traumatiske hendelser har vist seg å fungere dårlig i flere tilfeller. Har sett overlevende jøder ifra auswitch som fortsatt påstår at tyskerne lagde jødelamper og såpe av slekten deres. de mener de har rett fordi de var der og opplevde det.

hukommelse er overanske enkel å messe med.

Jeg snakker om flere titusener av vitner her. Eller benekter du kanskje at det i det hele tatt var noen tysk Einsatzgruppen?

Fant ikke navn på dokumentaren, men sjekk ut denne videon for litt pics og info.

http://www.youtube.com/watch?v=Pur9Bmj8k9M#noexternalembed

Edit:

http://www.youtube.com/watch?v=0cQ2yVKcAWw#noexternalembed&feature=related
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Hitler tråden.
« #111 : 17. november 2009, 00:20 »
Nå har jeg ikke lest alle innleggene, men jeg håper det ikke er noen som benekter at det ble begått massedrap på jøder under krigen? Man må få lov til å stille spørsmåltegn ved antall drepte, det er ikke usannsynlig at de allierte og sovjet overdrev for å rettferdiggjøre splittelsen og okkupasjonen av Tyskland... men man kan ikke nekte for at en hel god del jøder strøk med i konsentrasjonsleirene rundt omkring i europa.

Når det er sagt, så lurer jeg på hvorfor skolebarn ikke lærer om de sovjetiske GULAG-leirene, hvor hundretusener av mennesker jobbet seg til døde, eller de japanske leirene i Kina, hvor de mest perverse eksperimentene ble utført på kinesiske fanger (google "unit 731" eller se filmen "Men Behind the Sun" om du har mage til det, filmen inneholder en del sterke scener).

Tyskland var ikke alene om å utføre folkemord under krigen, selv om man skulle tro det når man leser historiebøkene skolene benytter seg av.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Hitler tråden.
« #112 : 17. november 2009, 00:28 »
pluss at dette er veldig morsomt og diskutere da veldig mange blir utrolig provosert og i tillegg ikke kan komme med klare,konkrete bevis mot det jeg skriver.
å hvis noen motbeviser det jeg sier så skal jeg som sagt ta tilbake alt jeg skriver og tro på den offisielle historien.

Vitenskapen opererer ikke med "negativ bevisbyrde". Det er den som fremmer en påstand som har det hele og fulle ansvar å sannsynliggjøre den for sine omgivelser.

Andre må sannsynliggjøre sine påstander. Du må sannsynliggjøre dine. "Motbevis" (som i "negativ bevisbyrde") eksisterer ikke som annet enn et kvasibegrep. Med samme utgangspunkt bak øret er det uinteressant å "motbevise" at det finnes en rosa elefant et eller annet sted der ute.

Gass, kule i skallen, kremering, massegraver ... ett fett ... Det er egentlig litt utrolig vi har denne diskusjonen anno 2009.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hitler tråden.
« #113 : 17. november 2009, 03:10 »
Jeg snakker om flere titusener av vitner her. Eller benekter du kanskje at det i det hele tatt var noen tysk Einsatzgruppen?

Fant ikke navn på dokumentaren, men sjekk ut denne videon for litt pics og info.

http://www.youtube.com/watch?v=Pur9Bmj8k9M#noexternalembed

Edit:

http://www.youtube.com/watch?v=0cQ2yVKcAWw#noexternalembed&feature=related

Jeg har ikke benektet noe som helst i hele tråden jeg.
takk for filmen =)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hitler tråden.
« #114 : 17. november 2009, 03:13 »


Gass, kule i skallen, kremering, massegraver ... ett fett ... Det er egentlig litt utrolig vi har denne diskusjonen anno 2009.

Selvfølgelig er det ett fett, men jeg synes ikke det er kritikkverdig å prøve å finne ut sannheten bak holocoust. Jeg vil tro at det mer vi vet, det bedre er det mtp å forsikre at noe slikt aldri skjer igjen.

For 20-30 år siden hadde nok folk sakt det samme, men så plutselig viste det seg jo at antallet jøder drept i auswitch var 4 ganger for høyt.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hitler tråden.
« #115 : 17. november 2009, 08:40 »
Selvfølgelig er det ett fett, men jeg synes ikke det er kritikkverdig å prøve å finne ut sannheten bak holocoust. Jeg vil tro at det mer vi vet, det bedre er det mtp å forsikre at noe slikt aldri skjer igjen.

For 20-30 år siden hadde nok folk sakt det samme, men så plutselig viste det seg jo at antallet jøder drept i auswitch var 4 ganger for høyt.


Det er bra at alle sider ved Holocaust blir kartlagt og diskutert, for all del.  Men vi bør dra kjensel på forsøk på å så tvil om Holocaust i det hele tatt fant sted.  Dokumentasjonen er bunnsolid og soleklar.  Dersom antall jøder drept i Auschwitz er blitt satt fire ganger for høyt, må dette ha vært en av relativt få store feil.  I leksika fra femtitallet (f.eks. Familieboka) er det totale antall drepte jøder oppgitt til ca. 5.5 millioner, og man hadde allerede den gangen god oversikt over det totale konsentrasjonsleirsystemet.  Man kjente til Majdanek, Sobibor, Belchek, Chelmno og Treblinka, ikke bare Auschwitz/Birkenau.

I den grad det har eksistert et tabu rundt Holocaust, må det være i hvor stor grad ikke-tysktalende folk deltok.  Holocaust blir ofte i for stor grad framstilt som et ensidig tysk-østerrisk prosjekt, men realiteten er at folk fra hele det okkuperte Europa deltok.  Jødene i Norge ble f.eks. arrestert av norsk politifolk.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hitler tråden.
« #116 : 17. november 2009, 12:00 »
Jeg tror ikke de engang fins jøder, og at det hele bare er oppspinn fra ende til annen. Hadde 2. verdenskrig utspilt seg idag ville det ikke kommet med i avisen engang, det var jo bare en litt hissig debatt om tyskere kunne få reise på ferie rundt omkring i europa uten pass eller ikke.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hitler tråden.
« #117 : 17. november 2009, 14:13 »
Jeg tror ikke de engang fins jøder, og at det hele bare er oppspinn fra ende til annen. Hadde 2. verdenskrig utspilt seg idag ville det ikke kommet med i avisen engang, det var jo bare en litt hissig debatt om tyskere kunne få reise på ferie rundt omkring i europa uten pass eller ikke.
Du tar i grunnen Holocaustfornekting på kornet.  I Storbritannia finnes det en liten gruppering som påstår at de er marxister og som kaller seg 'Living Marxism'.  Denne gruppa har påstått at folkemordet i Rwanda aldri skjedde.  I Sverige finnes det en liten gruppe som tror at VM i fotball i 1958 aldri skjedde.  Denne gruppa har gjort seg skyldig i terrorisme.  De sprengte huset til en journalist i lufta.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hitler tråden.
« #118 : 18. november 2009, 09:30 »
  De sprengte huset til en journalist i lufta.

Jeg var med på det, han journalisten skrev en nedsettende kronikk om hagenisseutstillinger.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Hitler tråden.
« #119 : 22. november 2009, 14:27 »
kan ikke du heller bevise at det IKKE skjedde?

Det er den som er anklager som skal bevise, hinsides enhver rimelig tvil, at den forbryterske handlingen fant sted. Det er elementær strafferett. Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!