Skrevet av Emne: Aune Sand  (Lest 27843 ganger)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Aune Sand
« #90 : 17. mars 2010, 15:39 »
Dette er jeg uenig med deg i.  Richard Dawkins og Sam Harris er ikke snodige eller utagerende på noe vis.  Men de er blitt kjendiser rett og slett fordi de er formidable retorikere.  Populær TV behøver ikke være teatralsk TV.

tja, litt vanskelig å svare på dette, men jeg vil nok si at Dawkins fremstår som ganske spesiell og smart. Dawkins sitter ikke å kniser når han får komplimenter og han er heller ikke redd for å si sin mening. Jeg mener at han er veldig utadvendt, Sam Harris har jeg ikke noe forhold til.

Dawkins liker å lage drama ihvertfall Smiley
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Aune Sand
« #91 : 17. mars 2010, 15:41 »
tja, litt vanskelig å svare på dette, men jeg vil nok si at Dawkins fremstår som ganske spesiell og smart. Dawkins sitter ikke å kniser når han får komplimenter og han er heller ikke redd for å si sin mening. Jeg mener at han er veldig utadvendt, Sam Harris har jeg ikke noe forhold til.

Dawkins liker å lage drama ihvertfall Smiley

Og hvem "sitter å kniser" når han får komplement, eller er redde for å si sin mening egentlig?
Tror du har et helt feil bilde av forskere - med intellegens kommer ofte humor, og høy iq betyr ikke lav sosial iq/eq som er en myte på linje med "styrketrening stopper lengdeveksten".







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Aune Sand
« #92 : 17. mars 2010, 15:43 »
Tror ikke folk har interesse i å se et talkshow bestående av sjenerte forskere og de folka som faktisk driver med veldedighetsarbeid som ikke tar kreds for det.

Jeg mener at folk vil ha utadvendte folk med rare personligheter, som Aune Sand og gjengen.

Greit nok at det er morsomt å se på retards på tv, som f.eks Harrytur til grenseland, eller horer og harrytasser i spania (eller hva de programmene heter). Men de fleste av oss, antar jeg, synes det er mye mer interessant å se en forsker snakke om noe spennende på nrk, enn retard tv`en på tv3.

Jeg hører heller på hva en sjenert smarting har å si, enn et utadvent fjols.
Sa brura

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Aune Sand
« #93 : 17. mars 2010, 15:58 »
Og hvem "sitter å kniser" når han får komplement, eller er redde for å si sin mening egentlig?
Tror du har et helt feil bilde av forskere - med intellegens kommer ofte humor, og høy iq betyr ikke lav sosial iq/eq som er en myte på linje med "styrketrening stopper lengdeveksten".



marit bjørgen satt å kniste når hun fikk komplimenter av kat von d.

Jeg er enig i at intelligente personer har ofte humor og høy sosial intelligens. Men de er som regel ikke tv-folk ( I MINE ØYNE), de forskerne jeg har møtt opp igjennom tidene er svært ydmyke og liker ikke å snakke dritt om andre forskere og lignende.

Litt vanskelig å få igjennom budskapet mitt for det virker som om du vil kverrulere til du spyr fordi du har møtt en forsker og to på NTNU.
Greit nok at det er morsomt å se på retards på tv, som f.eks Harrytur til grenseland, eller horer og harrytasser i spania (eller hva de programmene heter). Men de fleste av oss, antar jeg, synes det er mye mer interessant å se en forsker snakke om noe spennende på nrk, enn retard tv`en på tv3.

Jeg hører heller på hva en sjenert smarting har å si, enn et utadvent fjols.

jeg gjør også det, men paradise hotel er et genialt tv-konsept om du fjerner psykologihorene.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Aune Sand
« #94 : 18. mars 2010, 16:08 »
marit bjørgen satt å kniste når hun fikk komplimenter av kat von d.

Jeg er enig i at intelligente personer har ofte humor og høy sosial intelligens. Men de er som regel ikke tv-folk ( I MINE ØYNE), de forskerne jeg har møtt opp igjennom tidene er svært ydmyke og liker ikke å snakke dritt om andre forskere og lignende.

Litt vanskelig å få igjennom budskapet mitt for det virker som om du vil kverrulere til du spyr fordi du har møtt en forsker og to på NTNU.

Liker å kverulere, og du gjør det ekstremt lett for meg Tongue

"de forskerne jeg har møtt opp igjennom tidene er svært ydmyke og liker ikke å snakke dritt om andre forskere og lignende. "
Så de må baksnakke litt for at det skal være spennende? Må være nok å presantere det de holder på med på en spennende måte vel?

Har ikke møtt noen forskere på ntnu, men var b.la på foredrag med Knut Jørgen Ødegaard når jeg gikk på VGS, og det var dritbra. Tror han + et par andre kunne trommet sammen det som ville bli et veldig populært program på TV om de fikk lov, greit nok så hadde det kanskje blitt litt lite intriger, baksnakking og slikt da men... Litt som Schrödingers katt, bare litt mer vitenskapelig og med programledere som har bra peiling. Evt et Skavlan der en inviterte folk med litt akademisk tyngde... hmm. 






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Aune Sand
« #95 : 18. mars 2010, 16:32 »
Liker å kverulere, og du gjør det ekstremt lett for meg Tongue

"de forskerne jeg har møtt opp igjennom tidene er svært ydmyke og liker ikke å snakke dritt om andre forskere og lignende. "
Så de må baksnakke litt for at det skal være spennende? Må være nok å presantere det de holder på med på en spennende måte vel?

Har ikke møtt noen forskere på ntnu, men var b.la på foredrag med Knut Jørgen Ødegaard når jeg gikk på VGS, og det var dritbra. Tror han + et par andre kunne trommet sammen det som ville bli et veldig populært program på TV om de fikk lov, greit nok så hadde det kanskje blitt litt lite intriger, baksnakking og slikt da men... Litt som Schrödingers katt, bare litt mer vitenskapelig og med programledere som har bra peiling. Evt et Skavlan der en inviterte folk med litt akademisk tyngde... hmm. 
yarr Smiley

har også vært på foredrag med Ødegaard ( btw han er ikke en akademiker Smiley ), det er noe av det kuleste jeg har vært med på, tror du skal lete lenge etter å finne en som er mer engasjert og kunnskapsrik innen sitt felt enn han. Synd at de andre fittene i Oslo ødela for han.

Hadde ikke hatt noe i mot å sett et program med han, men jeg tror problemet vil være å finne noen som er like engasjerte og udadvendte. Mange gråe personer med høy utdannelse Smiley
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Aune Sand
« #96 : 18. mars 2010, 16:38 »
har også vært på foredrag med Ødegaard ( btw han er ikke en akademiker Smiley ), det er noe av det kuleste jeg har vært med på, tror du skal lete lenge etter å finne en som er mer engasjert og kunnskapsrik innen sitt felt enn han. Synd at de andre fittene i Oslo ødela for han.
Hvorfor er ikke Ødegaard en akademiker?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Aune Sand
« #97 : 18. mars 2010, 16:42 »
Ødegaard er ihvertfall en tidligere akademiker da Smiley Jeg tror du er litt for pessimistisk, greit nok at vi ikke finner en som han på alle kontor rundt omkring på landets universitet, men det er massevis av artige typer rundtomkring! Selv 70 år gamle Ivar Giæver fikk en sal på godt over 300 personer til å le gjentatte ganger under et foredrag om utviklingen av liv på jordkloden..

Er matteforelesninger (b.la) på NTNU hvor folk drar bare fordi professorene som foreleser er så funny.

Det er mange gråe personer med høy utdannelse ja, mange kjedelige/tørre typer og mange artige folk også. De er som folk flest bare med eeeh høyere utdanning.. Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Aune Sand
« #98 : 18. mars 2010, 16:48 »
Hvorfor er ikke Ødegaard en akademiker?

han fullførte aldri utdannelsen sin og mistet jobben sin "innen det akademiske arbeidet" han hadde.

Ødegaard er ihvertfall en tidligere akademiker da Smiley Jeg tror du er litt for pessimistisk, greit nok at vi ikke finner en som han på alle kontor rundt omkring på landets universitet, men det er massevis av artige typer rundtomkring! Selv 70 år gamle Ivar Giæver fikk en sal på godt over 300 personer til å le gjentatte ganger under et foredrag om utviklingen av liv på jordkloden..

Er matteforelesninger (b.la) på NTNU hvor folk drar bare fordi professorene som foreleser er så funny.

Det er mange gråe personer med høy utdannelse ja, mange kjedelige/tørre typer og mange artige folk også. De er som folk flest bare med eeeh høyere utdanning.. Smiley

Kan godt stemme det, har fått et helt annen inntrykk av de professorene som var i Agder og tildels Stavanger ihvertfall innen realfag.

logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Aune Sand
« #99 : 18. mars 2010, 16:56 »
han fullførte aldri utdannelsen sin og mistet jobben sin "innen det akademiske arbeidet" han hadde.
På Harestua tenker du på? Fyren har jo noen publikasjoner og holder på med en doktorgrad, så det bør vel kvalifisere til å bli kalt akademiker?

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Aune Sand
« #100 : 18. mars 2010, 18:50 »
På Harestua tenker du på? Fyren har jo noen publikasjoner og holder på med en doktorgrad, så det bør vel kvalifisere til å bli kalt akademiker?

har han begynt på studiene igjen? isåfall kvalifiserers det selvfølgelig.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Aune Sand
« #101 : 18. mars 2010, 18:53 »
har han begynt på studiene igjen? isåfall kvalifiserers det selvfølgelig.


Dessuten har han vel allerede master som han nå bygger på med Ph.D, men det er jo egentlig ganske irrelevant.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Aune Sand
« #102 : 18. mars 2010, 19:02 »
Dessuten har han vel allerede master som han nå bygger på med Ph.D, men det er jo egentlig ganske irrelevant.

jeg er faktisk ikke sikker på om han har master engang, mener å ha lest noe om det på vg!
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Aune Sand
« #103 : 18. mars 2010, 19:33 »
jeg er faktisk ikke sikker på om han har master engang, mener å ha lest noe om det på vg!
Du får ikke PhD-opptak uten master/hovedfag.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Aune Sand
« #104 : 19. mars 2010, 14:39 »
Ødegaard - som solgte seg som ett ludder til en mobil reklame?

Man gir ikke sånne folk spenn fra statskassa og oppmerksomhet i media. Tvangstrøye og full frontal lobotomi er løsningen.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!