Hvordan er latsen festet, og hva er oppgaven til latsen? Hvordan er trapezius festet, og hva er oppgaven til trapezius? Hvordan er deltoids festet, og hva er oppgaven til deltoids, og hva med rhomoboids? Hvilke av disse musklene passer best til å trekke armene og skuldrene bakover, og hvilke passer best til å trekke armene og skuldrene nedover? Hvilken av disse retningene er omvendt av fremover?
Tror du at hvis du trener en muskelgruppe en tredjedel så mye som en annen muskelgruppe så vil begge muskelgruppene utvikle seg like raskt? At jeg må forklare dette er beyond me..
Fortell meg hvordan du ville skreddersydd et program etter forutsetningene til en nybegynner

(uten å spekulere i tøyelighet)
Om noe fungerer eller ikke er irrelevant. Alt fungerer til en viss grad for en nybegynner. Det som er relevant er om et treningsprogram er effektivt. Programmet ditt har ingen form for periodisering eller cycles. Det inneholder heller ikke belastningsintervaller i form av kg eller %. Det tar ikke i bruk noen spesielle treningsteknikker som trege negativer, eksplosivitetstrening, dropset, pyramider, supersett og lignende. Programmet ditt har også mangler når det kommer til øvelser (som diskutert tidligere).
Floorpress er ikke førstevalget når det kommer til noobøvelser for min del, men det er en subjektiv mening det ikke er vits å gå innpå.
rhomboids = retraksjon og stabilisering av scapula.
tverrgående trapezius = retraksjon av scapula.
nedre trapezius = depresjon av scapula.
lats = adduksjon, ekstensjon og medial rotasjon av humerus
bakre delta = ekstensjon av humerus
alle disse bevegelsene skjer i chin-ups. jeg har som sagt mange ganger allerede tatt imot kritikken av roingen, og rettet opp på dette. du kan ikke ri denne bølgen lengre nå.
jeg sier jo at hun skal legge til vekter hver økt. hvorfor skal hun trene supersett, pyramider, dropset osv? hun er jo nybegynner. dette er den såkalte starting strength modellen, google it. (der er heller ikke roing med, men power cleans). kort fortalt: man øker vektene hver gang fordi superkompensasjon skjer hurtig. dette foregår i en lineær progresjon