avstemning
Spørsmål: Vanskeligste sport/idrett i verden
MMA - 16 (13.9%)
Tikamp - 15 (13%)
Sportsfiske - 3 (2.6%)
Kunstløp - 5 (4.3%)
Turn - 15 (13%)
Snooker - 5 (4.3%)
Golf - 3 (2.6%)
Boxing - 4 (3.5%)
Chess-boxing - 0 (0%)
Sykling - 1 (0.9%)
Am. fotball - 2 (1.7%)
Kroppsbygging - 9 (7.8%)
Sjakk - 6 (5.2%)
Motorcross - 4 (3.5%)
Vektløfting - 5 (4.3%)
Skiskyting - 2 (1.7%)
Stavsprang - 3 (2.6%)
Ishockey - 0 (0%)
Tennis - 1 (0.9%)
Baseball - 1 (0.9%)
100/200m Sprint - 5 (4.3%)
Svømming - 2 (1.7%)
Fotball (soccer) - 5 (4.3%)
Basketball - 2 (1.7%)
Alpint - 0 (0%)
Vannpolo - 1 (0.9%)
Stemmer totalt: 112

Skrevet av Emne: Hva er den vanskeligste idretten i verden? (Med avstemning)  (Lest 16279 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget S.O.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 308
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 308

La til en avstemning i tråden, der jeg tok med flere av forslagene dere kom med, samt de i toppen fra ESPN sin artikkel. Stem ivei...
Mål: Bli raskere, spenstigere, og enda mer eksplosiv.

Utlogget S.O.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 308
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 308

Haha, hvem er det som har stemt på fotball aka soccer? Det må jo være en av idrettene hvor det er lettest å nå høyt nivå på.
Mål: Bli raskere, spenstigere, og enda mer eksplosiv.

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Haha, hvem er det som har stemt på fotball aka soccer? Det må jo være en av idrettene hvor det er lettest å nå høyt nivå på.
Der trur eg du tar grundig feil. Eg stemte på 10 kamp, men å sei det er lett å nå eit høgt nivå i fotball er totalt skivebom. Då veit du ikkje ka du snakker om.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

tfildaed

  • Gjest
Der trur eg du tar grundig feil. Eg stemte på 10 kamp, men å sei det er lett å nå eit høgt nivå i fotball er totalt skivebom. Då veit du ikkje ka du snakker om.


Enig, nesten alle gutter i NOrge spiller fotball i barndommen, men i tippeligaen er det 16 x 25 spillere og ca 1/3 er ikke norske, dvs kanskje 250 norske på høyeste nivå, det kalles utsiling.

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Enig, nesten alle gutter i NOrge spiller fotball i barndommen, men i tippeligaen er det 16 x 25 spillere og ca 1/3 er ikke norske, dvs kanskje 250 norske på høyeste nivå, det kalles utsiling.
Vel Norge representerer ikkje eit høgt nivå i fotball, iallefall ikkje pr. no. Høgt nivå då snakker vi om dei beste, og der er det ingen nordmenn som hevder seg Smiley
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

tfildaed

  • Gjest
Vel Norge representerer ikkje eit høgt nivå i fotball, iallefall ikkje pr. no. Høgt nivå då snakker vi om dei beste, og der er det ingen nordmenn som hevder seg Smiley

Statistisk sett kommer vi sikkert rimelig likt med andre nasjoner, i forhold til proffer på nivået utenfor Norge, England, Frankrike, Tyskland, Holland, Spania, Italia mm.

Uansett ca 250 norske på høyeste Nivå iforhold til kanskje 250.000 som spiller aldersbestemt(aner ikke hva tallet er.)

I Amerikansk Fotball er det ca 1.000.000 på HS, mindre én 100.000 på college og 32x53 plus 3-5 man pr lag dvs knappe 2000 spillere på høyeste nivå, kun de aller beste uansett sport kommer på toppen!

Utlogget outfarm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 87

vil no absolutt tøre å påstå at Carew, Riise Brødrene og diverse norske juniorer som ikke er så veldig kjent for mange konkurerer på eitt høgt nivå

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Statistisk sett kommer vi sikkert rimelig likt med andre nasjoner, i forhold til proffer på nivået utenfor Norge, England, Frankrike, Tyskland, Holland, Spania, Italia mm.

Uansett ca 250 norske på høyeste Nivå iforhold til kanskje 250.000 som spiller aldersbestemt(aner ikke hva tallet er.)

I Amerikansk Fotball er det ca 1.000.000 på HS, mindre én 100.000 på college og 32x53 plus 3-5 man pr lag dvs knappe 2000 spillere på høyeste nivå, kun de aller beste uansett sport kommer på toppen!
Tvilsomt at Norge har like mange proffer i dei 4-5 største ligaene som Italia, England, Frankrike Spania, Brasil, Argentina, Nederland med fleire. Tviler faktisk på om vi kjem nokke bedre ut om vi tar høgde for antall innbyggere kontra kor mange som spiller. Men kan hende eg teke feil, men ser no bare kor mange nordmenn som spiller i Premier League, La Liga, Bundesliga, Franske ligaen f.eks. I alle desse ligaene så kan vel nordmenn som spiller regelmessig tellast på ei hand.

vil no absolutt tøre å påstå at Carew, Riise Brødrene og diverse norske juniorer som ikke er så veldig kjent for mange konkurerer på eitt høgt nivå
Carew, John Arne Riise, Hangeland, Braathen speler på lag som hevder seg bra. Men dei er også dei einaste som spiller topp fotball stort sett kvar helg.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Jeg ser for meg at gammel, gresk boksing må ha vært ganske tøft Cheesy  Eller pankration (oversette til norsk noen?) for den slags skyld..

Sitat
Rules boxing:
No holds or wrestling
Any type of blow with the hand was allowed but no gouging with the fingers
No ring was used
There were no rounds or time limits
Victory was decided when one fighter gave up or was incapacitated
No weight-classes, opponents were selected by chance
Judges enforced the rules by beating offenders with a switch
Fighters could opt to exchange blows undefended if the fight lasted too long

Spesielt den sistnevnte regelen, den burde gjeninnføres.

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Er du verdens beste i crossfit, er du i vanvittig god form, kanskje like god form eliten i tikamp.
Crossfit krever veldig mye viljestyrke for å bli god, og er en særdeles hard form for trening. Likevel vil jeg ikke rangere de høyere enn tikjemperne. Tikjemperne legger ned usaklig mange timer på trening, og er jevnt over sinsnykt godt trent. I tillegg er så godt som samtlige av øvelsene veldig tekniske, spesielt stavsprang. Du må være fokusert _hele_ tiden, hvis ikke føkker du det til. Det at de løper 1500m på 5-6 min er jo såklart på bekostning av den enorme eksplosiviteten de har.
Jeg stemmer på tikamp, fordi det er enorme treningsmengder og mange ulike tekniske øvelser som krever masse terping.

MMA kommer jo selvsagt også høyt opp på listen, sammen med banesykling (maks antall runder på 1 time).
Støttes av Lånekassen

Utlogget TAFATT

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 296

motocross, uten tvil. prøv det...
Alle Forbedringer er til det bedere.

Utlogget Hellbouncer

motocross, uten tvil. prøv det...
Jeg tror fullt og fast at cross er vanskeligere enn alt dette andre som er nevnt. Sikkert ikke så mange her inne så har prøvd, så det kommer nok dårlig ut i pollen.
Die trying

Utlogget ^HsA^

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Skihopping.

Må til enhver tid ha en opptimal BMI for ikke å bli disket og for ikke å være for tung, da kommer man ikke langt. Ligger på grensen hele tiden. (året rundt, ikke 3 mnd som mange byggere)
Dessuten er det en av de mest tekniske sportene som finnes. En teknisk perfekt satts gjort iløpet av ett tienel sekund i 90 km/t. Dette skal også gjøres med mest mulig kraft som betyr at man trenger en utrolig relativ styrke i beina selv på en tynn liten kropp.

I tillegg bør man være litt gal om man skal hoppe over 200 meter Tongue

tfildaed

  • Gjest
Tvilsomt at Norge har like mange proffer i dei 4-5 største ligaene som Italia, England, Frankrike Spania, Brasil, Argentina, Nederland med fleire. Tviler faktisk på om vi kjem nokke bedre ut om vi tar høgde for antall innbyggere kontra kor mange som spiller. Men kan hende eg teke feil, men ser no bare kor mange nordmenn som spiller i Premier League, La Liga, Bundesliga, Franske ligaen f.eks. I alle desse ligaene så kan vel nordmenn som spiller regelmessig tellast på ei hand.
Carew, John Arne Riise, Hangeland, Braathen speler på lag som hevder seg bra. Men dei er også dei einaste som spiller topp fotball stort sett kvar helg.

Hvor mange Engelskmenn, Tyskere, Spanjoler spiller i Italia, det er svært få utenlandske spillere i Italia og få Italienere i andre land og de har 12-16 ganger så mange folk som Norge.

Men alt det er OT.

Vi har også et snillere system i Norge iforhold til fotball kontra andre land.
Men driver du med svømming, turn, dans etc så er det nesten ikke regler for mye de kan trene i ung alder, med alvor tidlig!

Ti-kamp er en idrett hvor man kan se hva de å være god i 10 øvelser reduserer ytelsene i alle øvelser i forhold til de enkelte spesialistene, men det meste er anaerobe øvelser.

World records (WR) compared to Decathlon bests (DB)Event   WR–World record/
DB–Decathlon best   Athlete   Record   Score   Difference
100m
WR   Usain Bolt   9.58 s   1203   
DB   Chris Huffins   10.22 s   1042   −161
Long Jump
WR   Mike Powell   8.95 m   1312   
DB   Erki Nool   8.22 m   1117   −195
Shot Put
WR   Randy Barnes   23.12 m   1295   
DB   Edy Hubacher   19.17 m   1048   −247
High Jump
WR   Javier Sotomayor   2.45 m   1244   
DB   Rolf Beilschmidt &
Christian Schenk   2.27 m   1061   −183
400m
WR   Michael Johnson   43.18 s   1156   
DB   Bill Toomey   45.68 s   1025   −131
110m Hurdles
WR   Dayron Robles   12.87 s   1126   
DB   Frank Busemann   13.47 s   1044   −82
Discus Throw
WR   Jürgen Schult   74.08 m   1383   
DB   Bryan Clay   55.87 m   993   −390
Pole Vault
WR   Sergey Bubka   6.14 m   1277   
DB   Tim Lobinger   5.76 m   1152   −125
Javelin Throw
WR   Jan Železný   98.48 m   1331   
DB   Peter Blank   79.80 m   1040   −291
1500m
WR   Hicham El Guerrouj   3 m 26.00 s   1218   
DB   Robert Baker   3 m 58.70 s   963   −255
Total   World record               12545   
Decathlon sigle best added   10485

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!