Skrevet av Emne: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt  (Lest 222221 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #360 : 25. august 2010, 23:12 »
210 gjorde Øystein på VM i Ostrava i 1987 i 110 ja. kopierte VHS kassetter fra NVF med hele VM, som jeg nesten sleit ut fordi jeg så de så mye.

Dårlig taktisk med 159 ja. Skandale. Sov laglederne?

Gloria in Excelsis Deo


vbear90

  • Gjest
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #361 : 25. august 2010, 23:15 »
210 gjorde Øystein på VM i Ostrava i 1987 i 110 ja. kopierte VHS kassetter fra NVF med hele VM, som jeg nesten sleit ut fordi jeg så de så mye.

Dårlig taktisk med 159 ja. Skandale. Sov laglederne?


Hadde vore tøft å sett! Hugsa fadern hadde liggande ein video frå 100kg klassen på OL i 1988, vart rimeleg sliten etterkvart den og..

Hehe, nei, var eg som sov når eg prøvde på 162kg.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #362 : 25. august 2010, 23:18 »
Forresten, hvilke løft synes du er de mest imponerende gjennom historien? Synes selv det er vanskelig å kåre det beste, men for min del står det mellom:
- Vardanian 400 kg sammenlagt i 1980
- Suleymanoglu 152,5/190
- Blagoev rykk 195,5
- Zakke 210 i rykk i 110
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #363 : 25. august 2010, 23:19 »
Hadde vore tøft å sett! Hugsa fadern hadde liggande ein video frå 100kg klassen på OL i 1988, vart rimeleg sliten etterkvart den og..

Hehe, nei, var eg som sov når eg prøvde på 162kg.

Ligger jo en del fra VM i 87 på youtube, men B-gruppa er nok ikke der. Øystein og Stig løftet vel begge i B-gruppa.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #364 : 25. august 2010, 23:21 »
For flere år siden fikkk Einar Gilberg alle VHS kassettene jeg hadde med vektløfting, styrkeløft og bygging, fordi han hadde planer om å overføre de til DVD. Vet ikke helt om han fikk gjort noe av det. Bl.a. så var det kassettene fra VM i 87 med Øystein og Stig. Du kan jo purre på Einar, hehe.
Gloria in Excelsis Deo


vbear90

  • Gjest
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #365 : 25. august 2010, 23:26 »
Forresten, hvilke løft synes du er de mest imponerende gjennom historien? Synes selv det er vanskelig å kåre det beste, men for min del står det mellom:
- Vardanian 400 kg sammenlagt i 1980
- Suleymanoglu 152,5/190
- Blagoev rykk 195,5
- Zakke 210 i rykk i 110

Hmm, veldig vanskeleg å kåre som du seier. Men helde ein knapp på Blagoev, for 195,5kg i rykk var vel i 90kg klassen?

Tykkjer elles at Zacharevich er ein av dei mest imponerande vektlyftarane gjennom tidene, landslagstrenaren i Latvia konkurrerte mot Zacharevich i si tid og seier at Zacharevich marka 500kg. Han var ekstrem, men så ekstrem?

For flere år siden fikkk Einar Gilberg alle VHS kassettene jeg hadde med vektløfting, styrkeløft og bygging, fordi han hadde planer om å overføre de til DVD. Vet ikke helt om han fikk gjort noe av det. Bl.a. så var det kassettene fra VM i 87 med Øystein og Stig. Du kan jo purre på Einar, hehe.

Hehe, er ein stor jobb! Men hadde vore tøft om han hadde fullført den Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #366 : 25. august 2010, 23:40 »
Hmm, veldig vanskeleg å kåre som du seier. Men helde ein knapp på Blagoev, for 195,5kg i rykk var vel i 90kg klassen?

Tykkjer elles at Zacharevich er ein av dei mest imponerande vektlyftarane gjennom tidene, landslagstrenaren i Latvia konkurrerte mot Zacharevich i si tid og seier at Zacharevich marka 500kg. Han var ekstrem, men så ekstrem?
Hehe, er ein stor jobb! Men hadde vore tøft om han hadde fullført den Smiley

195,5 i 90 ja. Helt vilt.

Tja 500 høres noe drøyt ut. Nesten 200 kg for mye. kan vel ikke huske at jeg har sett noen vektløfter i det hele tatt som har vært sterk i mark i forhold til støt. Bortsett fra det jeg har hørt om Grimseth, men har ikke sett det.

Zakke var jo ikke så voldsomt sterk i bøy i forhold til det han støtet. Det ble sagt at han gjorde 310 eller 315 i bøy.

Har sikkert sagt det før, men jeg kjøpte løfteskoa og landslags-løfterdrakta til Zakke på Baltic Cup i 1985 (tror jeg det var) etter at han hadde løftet. Da var jeg lite stolt, haha.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #367 : 25. august 2010, 23:41 »
Sjekk forøvrig dette klippet med David Rigert. Spol frem til rykket som starter etter 1 minutt. Se hva han gjør når han skal slippe stanga etter nedsignalet:

http://www.youtube.com/watch?v=XRWIyh6l1k4#noexternalembed&feature=related
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #368 : 25. august 2010, 23:55 »
Mere artigheter. Sjekk han som kommer frempå i splittrykk og løper inn vekta og klarer det. Ett min inn i filmen. Tror det er Serge Reding (?)
http://www.youtube.com/watch?v=_WrUuxzqi2E#noexternalembed&feature=related
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Zuul

Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #369 : 26. august 2010, 09:45 »
Lykke til i alle fall Vebjørn, kjekt å ha en førdianar opp i der Smiley

vbear90

  • Gjest
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #370 : 26. august 2010, 13:58 »
Mange god bitar der! Såg veldig ut som Reding, han må vere ein av tidenes sterkaste. Kan vel vere at Rigert ville demonstrere kor lett han beherska vekta?

Eg har fått høyre at Zacharevich tok 350kg i knebøy, men at han ikkje fronta mykje meir enn det han støyta (250). Stian drog 350kg i mark utan toppform. Men han hadde styrkeoverskot i alle øvingar i forhold til det han lyfta.

Haha, du har vel aldri vaska den drakta? :p

Lykke til i alle fall Vebjørn, kjekt å ha en førdianar opp i der Smiley
Tusen takk, det er kjekt å høyre Smiley Trenar du på gymmen for tida?

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #371 : 26. august 2010, 15:01 »
Eg har fått høyre at Zacharevich tok 350kg i knebøy, men at han ikkje fronta mykje meir enn det han støyta (250). Stian drog 350kg i mark utan toppform. Men han hadde styrkeoverskot i alle øvingar i forhold til det han lyfta.

Har forstått det slik at Stian var ganske ekstrem i styrke i forhold til det han løftet i rykk og støt ja.

Har du leste denne artikkelen her om knebøy? Den er interessant. Der sier de 300x2 i bøy for Zakke, fra "personal communication" med ham.
http://www.dynamic-eleiko.com/sportivny/library/farticles004.html

Serge Reding må ha vært helt vanvittig sterk ja. Den avdøde Mel Siff (som skrev boka "Supertraining") hadde hatt besøk av Reding på 70-tallet når han var på topp, og Siff hevdet å ha sett Reding gjøre 5 raske reps på 400 i bøy. Dette postet Siff selv på "Supertraining" mailinglista. Og Siff var kjent for sin integritet...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Zuul

Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #372 : 26. august 2010, 19:27 »
har blitt lite trening i år, sleit med betennelser i rygg, lyske, hofte etc hele første halvåret etter å gått på en joggesmell Shocked Har styrt med huskjøp og salg, solgte i dag, så skal jeg flytte i en leilighet snart og bo frem til feb. Så satser på å komme i gang når første flytting er gjort

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #373 : 27. august 2010, 00:27 »
hørte av en kar at grimseth hadde gått opp til en fyr, en i toppen i vektløfting når han holdt på og sagt: "jeg har 280kg i frontby".. Så svarte han andre.. "Ja det er en bra start, jeg har 300kg *3".

Husker ikke hva han andre het men. Så de gutta i toppen der er riimelig sterk i bøy hvertfall Grin
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

vbear90

  • Gjest
Sv: Vebjørn Varlid sin veg mot 200kg i støyt
« #374 : 27. august 2010, 20:36 »
Har forstått det slik at Stian var ganske ekstrem i styrke i forhold til det han løftet i rykk og støt ja.

Har du leste denne artikkelen her om knebøy? Den er interessant. Der sier de 300x2 i bøy for Zakke, fra "personal communication" med ham.
http://www.dynamic-eleiko.com/sportivny/library/farticles004.html

Serge Reding må ha vært helt vanvittig sterk ja. Den avdøde Mel Siff (som skrev boka "Supertraining") hadde hatt besøk av Reding på 70-tallet når han var på topp, og Siff hevdet å ha sett Reding gjøre 5 raske reps på 400 i bøy. Dette postet Siff selv på "Supertraining" mailinglista. Og Siff var kjent for sin integritet...
Ja, las denne for nokre år sidan, men skadar ikkje med ein repetisjon. Interessant artikkel med mange resultat opplista. Fem reps på 400kg i knebøy! Det er enormt, eg hugsar også å ha lese at han tok ein firarar på 180kg i sittande nakkepress.

har blitt lite trening i år, sleit med betennelser i rygg, lyske, hofte etc hele første halvåret etter å gått på en joggesmell Shocked Har styrt med huskjøp og salg, solgte i dag, så skal jeg flytte i en leilighet snart og bo frem til feb. Så satser på å komme i gang når første flytting er gjort
Off, jogging er ikkje noko å drive med for sånne travarar som oss veit du Wink Då får du ha gratulerar med sal, så forventar eg å sjå deg på gymmen på morgonane når eg er heime Smiley

hørte av en kar at grimseth hadde gått opp til en fyr, en i toppen i vektløfting når han holdt på og sagt: "jeg har 280kg i frontby".. Så svarte han andre.. "Ja det er en bra start, jeg har 300kg *3".

Husker ikke hva han andre het men. Så de gutta i toppen der er riimelig sterk i bøy hvertfall Grin
Mange harde karar der ja Smiley Stian hadde vel 270kg i frontbøy, for å pirke litt. Hossein Rezazadeh er det mest ekstreme eg har høyrt om i front med 340kg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!