Skrevet av Emne: Flere ting som hjelper til muskelbygging?  (Lest 2719 ganger)

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Flere ting som hjelper til muskelbygging?
« : 22. november 2009, 19:20 »
Er det flere ting enn mat, søvn, trening med vekter etc som kan hjelpe for muskelbygging?
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Flere ting som hjelper til muskelbygging?
« #1 : 22. november 2009, 22:00 »
Er det flere ting enn mat, søvn, trening med vekter etc som kan hjelpe for muskelbygging?

Ja, det er en ting til, men den anbefales ikke av helsemessige årsaker...

Forresten, hvordan er det mulig å stille et slikt banalt spørsmål med det nivået du holder styrkemessig? Hva er det egentlig du lurer på!?

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Sv: Flere ting som hjelper til muskelbygging?
« #2 : 23. november 2009, 10:56 »
Sorry folkens.. Har en lillebror som stadig er inne på min bruker her. Det han lurer på er om kondisjonstrening har noe å si for muskelbygging? Han trener selv kun med vekter og sjeldent kondisjon!
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Flere ting som hjelper til muskelbygging?
« #3 : 23. november 2009, 14:08 »
Det kommer jo ann på mange faktorer, men som en generel regel vil kondisjonstrening ha negativ innvirkning på styrkeøkning og hypertrofi.

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Flere ting som hjelper til muskelbygging?
« #4 : 23. november 2009, 14:23 »
kondisjonstrening påvirker evnen til å tilføre kroppen oksygen, noe som er ekstremt viktig under vekttrening.

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Flere ting som hjelper til muskelbygging?
« #5 : 23. november 2009, 14:36 »
Ikke egentlig. Det vil selvsagt komme ann på hvordan du trener, men generelt er ikke oksygenopptak en begrensende faktor i styrketrening.

Met ikke om du er seriøs eller ikke, men men Tongue

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Flere ting som hjelper til muskelbygging?
« #6 : 23. november 2009, 14:41 »
Dårlig kondisjon bør ikke være et problem under "vanlig" styrketrening. En sjelden kondisjonsøkt er vel bare bra, men blir det mye av det , kan det gå utover bentreningen (hvis det er snakk om å bruke bena under kondisjonstreningen). Dessuten suger det en del kalorier.

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Flere ting som hjelper til muskelbygging?
« #7 : 23. november 2009, 15:38 »
har nok ikke noe særlig å si hvis man driver med hobbytrening, men for en som driver mer seriøst så vil nok litt kardiovaskulær trening bare være positivt.

det at muskelen ikke får nok oksygen under vekttrening har nok litt å si ja.

som stiansoftcore sier så suger det en del kalorier, men da må man bare spise mer ikke sant Wink selvsagt så burde man ikke gå over styr da.

selv så hater jeg det. men det forrandrer ikke saken om at du kan få en positiv innvirkning på løftene dine med hjelp fra kardiotrening.

Utlogget Evnn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

Sv: Flere ting som hjelper til muskelbygging?
« #8 : 12. desember 2009, 15:06 »
Oksygenopptaket i kroppen har jo ingenting å si for muskelveksten. Styrketrening går på det anaerobe, altså tar musklene bare fra glykogenlagrene, ikke oksygenet.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Flere ting som hjelper til muskelbygging?
« #9 : 12. desember 2009, 15:09 »
Hvis målet er å bygge muskler, og BARE å bygge muskler, så er kondisjonstrening fulstendig waste of time. Hvis du på en annen side er litt opptatt av funksjonalitet, så kan kondisjonstrening være en idé Wink

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Flere ting som hjelper til muskelbygging?
« #10 : 13. desember 2009, 13:43 »
Hvis målet er å bygge muskler, og BARE å bygge muskler, så er kondisjonstrening fulstendig waste of time. Hvis du på en annen side er litt opptatt av funksjonalitet, så kan kondisjonstrening være en idé Wink
Nå er det jo ganske vanlig å bulke seg opp, for så å deffe av seg fettet man legger på seg under en eventuell bulk. Trener du kondisjon under bulkperioden, slipper du å bygge opp kondisjonen når du senere skal deffe. Noe som gjør deffen både psykisk og fysisk ganske mye lettere.

Utlogget Lille trille 86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 952
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 952

Sv: Flere ting som hjelper til muskelbygging?
« #11 : 16. desember 2009, 00:20 »
Personlig trener jeg litt kardio året rundt, da jeg er av den oppfatningen at det er hjertet sin kapasitet som begrenser hvor mye muskler du har mulighet til å legge på deg. En skal heller ikke glemme alle helsegevinstene en oppnår ved kardio trening. Kardio trening reduserer risikoen for hjerteinfarkt og andre hjertelidelser, gir lengre levealder, redusere faren for diabetes type 2. Sikkert en hel rekke andre fordeler som jeg ikke kommer på i slengen Smiley

Men igjen, alt med måte Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!