Skrevet av Emne: Hva gjør jeg feil?  (Lest 4382 ganger)

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #15 : 24. november 2009, 15:58 »
det er det helt sikkert. Jeg foretrekker skikkelig musklatur og ikke svampaktig.
Jo sterkere og mer fit, jo bedre.

Muskler er muskler.
Smiley

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Hva gjør jeg feil?
« #16 : 24. november 2009, 16:07 »
muskler som bare ser store og fine ut men ikke har noe hold i seg. Man ser stor og sterk ut, men klemmer man på den så synker den fort sammen.Muskelen er liksom ikke hard. Det er ikke noe styrke/hold der. Samtidig er den bygd på proteinpulver og ikke skikkelig mat. Vet liksom ikke helt ossen jeg skal forklare det.

Virker som du mener muskler som er bløte. Folk som har mye intra og ekstra-cellulært vann får bløte muskler. Noe som også gjør at de får en litt mer smooth look.

Enig i det roolfe skriver. Det er strengt tatt ikke mindre fett som så, du er ute etter, men en recomposition av kroppen din. Du vil definitivt oppleve degselv som slankere om du bygger litt muskler. Du blir ikke seende ut som en Miss.Olympia utøver over natten, så ikke vær redd for å løfte litt tungt. Det hjelper også på forbrenningen. Dvs, strammere rumpe, hofter, mage, lår, uten å påvirke kroppens failsafe mekanisme som er lagring av fett Smiley Kroppen lagrer fett og forbrenner muskler som energi om du ligger i underskudd for lenge. Ikke minst om du ligger i et feilkomponert underskudd.

Roolfe var inne på noe her. Regn ut BMI'n din og legg deg opp til 500kcal i overskudd i en gitt periode, så kan du gradvis senke, helt ned til 1300 om du ønsker det. Men sørg for at fettet i kosten kommer fra selolje/mct-olje, proteinene fra magre kilder og karbo'n fra grov pasta, jasminris, maisbrød, grønnsaker etc etc...

www.bodyrecomposition.com er en nydelig side. Lyle Mcdonald kan jobben sin Smiley




Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #17 : 24. november 2009, 16:24 »
For det første, proteintilskudd er et næringskonsentrat. Dvs konsentrert mat. Eneste grunnen til at mat generelt sett er bedre er fordi fordøyelsen får noe å jobbe med.

For det andre, du har noen skremmende vrangforestillinger. At du synes de få kiloene kreatin og vann ga deg fikk deg til å se for stor ut på en bmi av 18 er en tankevekker. Du sier du vil ha funksjonelle muskler, utholdenehet, se fit ut etc. Det å ha så lite kjøtt på kroppen er ikke fit i det hele tatt.

Du trener også 80% overkropp og få funksjonelle øvelser. Dette er ikke en god oppskrift på å bli fit. Det meste av muskelmasse på kroppen ligger i rygg rumpe og bein, det er da her du bør legge inn mesteparten av arbeidet.

Gjør om på treningsopplegget ditt, bygg minst 5 kg muskelmasse og ta deffen derfra. Med mer masse har du økt forbrenning, sterkere kropp, bedre holdning og mere overskudd.

Just my 2 cents.
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #18 : 24. november 2009, 16:28 »
muskler som bare ser store og fine ut men ikke har noe hold i seg. Man ser stor og sterk ut, men klemmer man på den så synker den fort sammen.Muskelen er liksom ikke hard. Det er ikke noe styrke/hold der. Samtidig er den bygd på proteinpulver og ikke skikkelig mat. Vet liksom ikke helt ossen jeg skal forklare det.
det er det helt sikkert. Jeg foretrekker skikkelig musklatur og ikke svampaktig.
Jo sterkere og mer fit, jo bedre.

Tror du trenger å lese litt! kunnskapene dine er ikke eksisterende, og det vises i treningsprogrammet ditt og åssen du spiser!

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #19 : 24. november 2009, 16:32 »
Honnør, Rez! Smiley


Trådstarter:
Rent estetisk er det kun to ting man kan gjøre med en muskel - den kan bli større, eller den kan bli mindre. Hvordan den blir seende ut er avhengig av størrelsen, fettprosent og viktigst av alt - genetikk. Proteinpulver er kun en av mange kilder til protein, og skiller seg IKKE ut ved at det gir deg "svampeaktige muskler". I så fall måtte du samtidig unngått alle meieriprodukter, soya, egg osv., da dette gjerne er hva man lager pulveret av.

Du kaster bort veldig mye tid på gymmet. Å kjøre med "medium lette vekter" har ingenting for seg! Saken er jo at du ikke trener for utholdenhet slik du holder på, vil du ha utholdene muskler så er det kardio og eventuelt høy-rep trening som gjelder. Det du trener, er et tafatt forsøk på å bygge muskler.
Det eneste som skjer når du trener med lave vekter er at det tar mye, mye lengre tid å nå målet ditt! Om målet mitt var å spare 100 000 kroner, så hadde selvsagt ambisjonene mine vært å tjene mest mulig hver dag, jeg ville ikke unngått det som ga meg mest utbetalt i frykt for å bli for rik!

Selve programmet du har fått satt opp gir deg også veldig lite for innsatsen din. "Infront raise" "shrugs" og "kickbacks" er isolasjonsøvelser ment for veldig muskuløse mennesker som ønsker å finjustere symmetrien osv. De øvelsene som gir deg mest "bang for your buck" er store flerleddsøvelser som markløft, dype knebøy, benkpress, roing, chins osv.

Målet ditt, slik jeg har forstått det, er å ha en fin, slank figur, sterke, stramme muskler og utholdenhet. Dette er fine målet, men du kommer deg aldri dit om du ikke er villig til å sette fra deg litt vranglære, gi litt mer innsats på gymmet, sette deg litt mer inn i hvordan kroppen fungerer, og endre vanene dine!

edit:
Honnør til de to over meg og, de rakk og poste innleggene sine innen jeg fikk skrevet ferdig mitt..

Utlogget kiani

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #20 : 24. november 2009, 16:47 »
SO ENLIGHTEN ME!

Hva skal jeg spise og hvordan skal jeg trene da?
 
Vegetarianer, glutenallergi. Har fibro (ikke angrip meg for denne værsåsnill, alt er konf med lege/sykehus) og vil derfor ikke løfte tungt. jeg har trent systematisk i mange år etter fysio anb. og er bra nå. har ikke mulighet til å trene på gym, må trene hjemme, fritt.

Jeg er åpen for forslag.

Utlogget Bruce Wayne

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #21 : 24. november 2009, 16:54 »
Hvis du er vegetarianer så må du nesten ha proteinpulver, da det er vanskelig å få i seg nok proteiner gjennom ren vegetarmat. Tren store baseøvelser som markløft, knebøy, benkpress, militærpress og roing. Veksle mellom å trene få repetisjoner med høy belastning i en 1-3 måneders periode og å trene med lett belastning og mange sett og repetisjoner i 1-2 måneders perioder.

Hva er fibro? Og hvorfor fører det til at du ikke kan løfte tungt?

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #22 : 24. november 2009, 16:55 »
SO ENLIGHTEN ME!

Hva skal jeg spise og hvordan skal jeg trene da?
 
Vegetarianer, glutenallergi. Har fibro (ikke angrip meg for denne værsåsnill, alt er konf med lege/sykehus) og vil derfor ikke løfte tungt. jeg har trent systematisk i mange år etter fysio anb. og er bra nå. har ikke mulighet til å trene på gym, må trene hjemme, fritt.

Jeg er åpen for forslag.

JanBdiddl her på forumet er vegetarianer og han har klart å kommet i konkurranseform.
Smiley

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #23 : 24. november 2009, 17:20 »
SO ENLIGHTEN ME!

Hva skal jeg spise og hvordan skal jeg trene da?
 
Vegetarianer, glutenallergi. Har fibro (ikke angrip meg for denne værsåsnill, alt er konf med lege/sykehus) og vil derfor ikke løfte tungt. jeg har trent systematisk i mange år etter fysio anb. og er bra nå. har ikke mulighet til å trene på gym, må trene hjemme, fritt.

Jeg er åpen for forslag.

Om det er fibromyalgi du sikter til, så skal du selvsagt lytte til lege og fysioterapaut. Rådene jeg har kommet med tidligere i tråden var rettet mot en frisk person, du skrev ingenting om dette. Prinsippene jeg har skrevet om er uansett det du bør streve etter, hvorvidt og i hvilken stor grad dette lar seg gjøre, er noe du som sagt bør forhøre deg med fysioterapaut og lege med!

Det er ekstra viktig å være nøye med kosten som vegeterianer, da du må lete litt lengre etter gode protein- og fettkilder. Jeg antar du ikke er veganer, så nøtter, frø, belgfrukter, soyaprodukter, egg, tran osv. er fine ting å ha i handlekurven. Dette er noe du lett kan søke deg opp til på internett, bare husk å være kritisk til det du leser, og ikke hold deg utelukkende til en kilde.

Uavhengig om du kan trene tungt eller ikke, så er treningsprogrammet du følger rimelig bortkastet. Som nevnt tidligere, alt du trenger er en markløftvariant, en knebøyvariant, litt foroverbøyd roing og pullups for ryggen, og en press-øvelse eller to i vertikal og horisontal retning.

Om du absolutt må trene hjemme så gjør du en god investering i å kjøpe en olympiastang med vekter, en benk og et pullups-stativ.

Utlogget kiani

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #24 : 24. november 2009, 19:53 »
ok det jeg ikke skjønner er hvorfor akkurat bare sikte til de store muskelgruppene?
Hva med støttemusklatur?

Hva spesefikt er det som er så galt med det prog. jeg har? hvorfor er det jeg er ute etter.
Man må da ikke være verdensmester for å trene det? feks har jeg trøbbel med å få bra legger, mens rompe og lår blir veldig fort store. Derfor trener jeg lite av disse øvelsene nå. Jeg roterer hver 6 uke fordi jeg blir fort gørr lei. De forrige 6 ukene hadde jeg 50% rygg, rumpe og ben, og bygger meg fort opp der. Overkroppen derimot sliter jeg med å bli sterk. Spes skuldre og triceps. Øvelsene er satt opp på den måten akkurat fordi jeg er svakere på ett sted enn andre steder feks baksidelår kontra foran. Bare for å nevne det så deloader jeg en til tredje hver gang i mellom skift av prog. dvs pause mellom 12-14 uke eller fra 18-20 uke alt utifra hva formen sier.

jeg har trent styrke i 6 år nå og selv om dere syns at jeg er vranglært sier jeg meg ikke helt enig i alt.

Og ikke heng dere opp i fibroen, det er bare noe jeg må ta hensyn til , men pt er jeg så og si å regne som helt frisk. Bruker ingen meds eller noe nå de siste 2 år:)Jeg må bare ikke overblelaste for mye i forhold til slitasjeskadene (skuldre) Dvs, at jeg bør være litt forsiktig med å presse meg til failure, men selv det har også gått helt fint så lenge jeg passer nøye på kostholdet. det forutsetter masse tilskudd som udo\s, nattlys olje, hampeprotein, sunflower peanut protein,olovenbladekstrakt osv osv.

Utlogget Bruce Wayne

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #25 : 24. november 2009, 19:59 »
ok det jeg ikke skjønner er hvorfor akkurat bare sikte til de store muskelgruppene?
Hva med støttemusklatur?

Fordi ved å trene baseøvelser vil du trene både de store musklene og flere støttemuskler samtidig, så kan du heller ta et par færre sett på støttemusklene etterpå.

Utlogget kiani

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #26 : 24. november 2009, 20:14 »
ok point taken

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #27 : 24. november 2009, 21:45 »
Det er akkurat det, store flerleddsøvelser/baseøvelser er helt klart best når det kommer til å trene støttemuskulatur. Markløft troner toppen av statistikken her, da omtrent alt av kroppens muskler må hjelpe til indirekte eller direkte for å løfte vekten, samtidig har øvelsen overføringsverdi til hverdagen, da du blir naturlig drillet inn med korrekt løfteteknikk, samt at musklene du bruker til daglig blir sterkere.

En tommelfingerregel er at minst 80% av treningen bør være fra baseøvelser, resten kan være fra isolasjonsøvelser for områder du er misfornøyd med. 

Det som da spesifikt er galt med programmet ditt er at det er alt for få, gode baseøvelser, det er en haug med jalla-øvelser (slik som triceps kickbacks med strikk), det mangler balanse, og det virker generelt veldig lite gjennomtenkt.

Om lege/fysio har gitt deg "go" på å trene styrke, så for all del, tren hardt, kontinuerlig og med stadig progresjon i vektbelastningen, hvis ikke kommer du ingen vei! Det har liten hensikt om du kjører et sett til fullstendig utmattelse (failure), du kan gjerne stoppe en rep før det skjer, men det viktigste er da at du neste trening enten legger på litt mer vekt, eller tar en ekstra repetisjon.

Smiley

Utlogget kiani

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #28 : 25. november 2009, 07:34 »
ok takker for tilbakemeldingen:)

Utlogget NINA L.

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 3

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #29 : 14. desember 2009, 01:54 »
Hi!

Ser du har faatt endel svar allerede, noen bra..andre ikke!
Mine tips til deg for å redusere din fett% er foelgende:

-Kutt ut alle smaaoevelser du trener( kickbacks, wristcurl osv) Du bruker my tid
på oevelser som "ikke virker"
-Fokuser kun på basic-oevelser, spesielt kneboey!
- Ikke spis mat de siste 3-4 timene foer du legger deg, men ta deg feks
en caseinshake(protein) og 5ml tran 1-2 timer foer leggetid!
- Ta deg tid til en spasertur på minimum 45 min hver dag!
- Hold deg til din kostplan, husk at en sjokolade inneholder myye kalorier, og unngaa
maaltider som innholder karbohydrater og fett!
-Hver 10ende dag kan du "freakeout", og spise hva du vil!
-Og husk at ditt daglige calori inntak maa vaere litt lavere en ditt forbruk!

Dette er mine enkle og beste tips til deg Smiley  Jeg har drevet med trening i snart 15 aar, og vet at dette
funker!!  I tillegg er dette enkelt for deg å foelge!!!
Etter 1 mnd vil du begynne aa se resultater....then keep on the good work!!


Chins 23reps, press 102.5kg, squat 167.5kg, snatch 60kg, C&J 85kg, 3000m run 11.53, 100m run 13.49. 169cm and 68kg! Alsidig trening er nøkkelen til "real shape"Smiley PS this is done with a "clean" body;-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!