Skrevet av Emne: Hva gjør jeg feil?  (Lest 4387 ganger)

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #30 : 14. desember 2009, 13:51 »
Hi!

Ser du har faatt endel svar allerede, noen bra..andre ikke!
Mine tips til deg for å redusere din fett% er foelgende:

-Kutt ut alle smaaoevelser du trener( kickbacks, wristcurl osv) Du bruker my tid
på oevelser som "ikke virker"
-Fokuser kun på basic-oevelser, spesielt kneboey!
- Ikke spis mat de siste 3-4 timene foer du legger deg, men ta deg feks
en caseinshake(protein) og 5ml tran 1-2 timer foer leggetid!
- Ta deg tid til en spasertur på minimum 45 min hver dag!
- Hold deg til din kostplan, husk at en sjokolade inneholder myye kalorier, og unngaa
maaltider som innholder karbohydrater og fett!
-Hver 10ende dag kan du "freakeout", og spise hva du vil!
-Og husk at ditt daglige calori inntak maa vaere litt lavere en ditt forbruk!

Dette er mine enkle og beste tips til deg Smiley  Jeg har drevet med trening i snart 15 aar, og vet at dette
funker!!  I tillegg er dette enkelt for deg å foelge!!!
Etter 1 mnd vil du begynne aa se resultater....then keep on the good work!!




vil ikke hakke ned på dine kunnskaper, men når du sier at man skal unngå måltider som inneholder fett så mener du vel ikke all type fett? så vidt jeg har forstådt det så er fett veldig viktig for fettreduksjon!

Utlogget Pastranaa

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #31 : 14. desember 2009, 18:54 »
Beklager, men for meg virker du mer som en med anoreksia... SPIS MAT, KROPPEN TRENGER DET FOR Å BYGGE!

Utlogget NINA L.

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 3

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #32 : 15. desember 2009, 02:55 »
vil ikke hakke ned på dine kunnskaper, men når du sier at man skal unngå måltider som inneholder fett så mener du vel ikke all type fett? så vidt jeg har forstådt det så er fett veldig viktig for fettreduksjon!

Hi TeamDal, og takker for at du peker paa en mulig misforstaaelse!!
Skjoenner at du regerte litt paa denne uttalelsen..  formulerte meg kansje litt dumt! Det som jeg mener er
at en skal unngaa karbo og fett i samme maaltid!!  Resultatet av det er nemlig at en mye lettere vil lagre triglycerider(fett)!!
Kan forenklet forklare hvorfor:  Naar en inntar karbohydrater, blir de nedbrutt i mage/tarmsystemet, og opptatt som glycose i blodet!  Blodsukkeret vil da gaa opp, og kroppen svarer med aa produsere inculin( et hormon produsert av beta-cellene i bukspyttkjertelen) !   Dette inculinet har som oppgave aa hjelpe glucose ut av blodbanen og in i kroppens celler!  Hovudsaklig muskellceller som bruker mest brennstoff!
Bakdelen er at inculinet ogsaa binder seg til triglyceridene, og hjelper med aa dytte dem in i kroppens fettceller..!!!  Derfor boer en unngaa maaltider med mye karbo og fett!
Kan ogsaa legge til hvordan karbohydrater blir til fett:   Hvis kroppen ikke trenger glycosen til forbrenning(rask energi), blir glycosen fraktet til leveren, hvor den blir omdannet til glycogen!
Deretter blir glycogenet fraktet ut til cellene igjen og lagret...glycogen er altsaa lagrbar energi!!  Mange celler kan lagre glycogen, men bare muskler og lever kan lagre stoerre mengder! Hvis derimot glycogenlagrene er fulle...skjer det en ny prosses med glycogenet...nemlig at det blir omdannet enda en gang i leveren. Denne gangen til triglycerider.....og vi har faatt mere fett til fettcellene!!
Haaper dette var enkelt nok forklart og til opplysning for noen!
Kansje ogsaa enkelte skjoenner bakgrunnen for aa kombinere inculin og steorider ogsaa..., noe jeg maa si jeg tar sterk avstand fra! ( er personlig imot doping)

Maa jo ogsaa faa nevne at det finnes mange kilder til karbo, med forskjellig molekylstruktur og dernest opptaksrate og blodsukkervirkning...alt er ikke sukker!  Og rett etter en tung treningsoekt, er det mange som sverger til raske karbo!  Har selv et delt syn paa effekten av det...men ok:-)

Sunne fettsyrer er derimot oenskelig!  Til varm matlagning vil jeg anbefale enumettede fettsyrer(den mest varmestabile), ellers husk omega 3! Anbefaler ca 2-3000 mgs daglig! Omega 6 faar vi nok av i et normalt kosthold, saa ikke tenk paa den!  Kunne sagt mye om fett ogsaa, men nok er nok!!:-)
Chins 23reps, press 102.5kg, squat 167.5kg, snatch 60kg, C&J 85kg, 3000m run 11.53, 100m run 13.49. 169cm and 68kg! Alsidig trening er nøkkelen til "real shape"Smiley PS this is done with a "clean" body;-)

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Hva gjør jeg feil?
« #33 : 15. desember 2009, 12:57 »
okei. nå skjønner jeg hva du mente! takk for grundig tilbakemelding Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!