Skrevet av Emne: Proteinpulver - Noe å anbefale?  (Lest 13108 ganger)

Nameless

  • Gjest
Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #15 : 24. november 2009, 17:38 »
Jeg er tilbøyelig i å være enig i at ON 100% whey gold standard ser forlokkende ut. For et utrent øye kan det fort se ut som at proteinet er "outstanding", og langt bedre enn konkurrentene. Dette er nok også grunnen til at man kan tillate seg skyhøy pris per kg, uten at for mange himler med øynene.

Men så kan man spørre seg om ON 100% whey gold standard er så mye bedre enn alle andre? Alle proteinpulver inneholder nok BCAA til at man får maks utbytte av disse essensielle aminosyrene. I forsøk med store mengder BCAA oppå et proteininntak som allerede er tilstrekkelig (2g / kg kroppsvekt) ser man ingen økt effekt.

Hydrolysert protein er også veldig opphypet.Hydrolysate fra kasein ser ut til å gi en peak i blodverdiene ca 10 minutter før vanlig kasein, mens man ikke så noen forskjell fra myseisolat og myse hydrolysate.

Det finnes mange produkter i samme klasse som ON sitt, og de er betydelig billigere. Til slutt så bunner det også ned i smaken, og vi som har smakt litt pulver vet at for mye hydrolysate gjør proteinpulveret bitter, med en litt rar ettersmak.

Anyway - ser ingen klare holdepunkter eller argument for hvorfor man skal velge et proteinpulver som er så dyrt, når det ikke er bedre enn konkurrentene.

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #16 : 24. november 2009, 17:40 »
Personlig så syns jeg at den er overlegen på smak + at den blander seg veldig lett ut, selv med dobbel dosering. Men ja, den er ganske dyr.  Undecided

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #17 : 24. november 2009, 17:59 »
Jeg er tilbøyelig i å være enig i at ON 100% whey gold standard ser forlokkende ut. For et utrent øye kan det fort se ut som at proteinet er "outstanding", og langt bedre enn konkurrentene. Dette er nok også grunnen til at man kan tillate seg skyhøy pris per kg, uten at for mange himler med øynene.

Men så kan man spørre seg om ON 100% whey gold standard er så mye bedre enn alle andre? Alle proteinpulver inneholder nok BCAA til at man får maks utbytte av disse essensielle aminosyrene. I forsøk med store mengder BCAA oppå et proteininntak som allerede er tilstrekkelig (2g / kg kroppsvekt) ser man ingen økt effekt.

Hydrolysert protein er også veldig opphypet.Hydrolysate fra kasein ser ut til å gi en peak i blodverdiene ca 10 minutter før vanlig kasein, mens man ikke så noen forskjell fra myseisolat og myse hydrolysate.

Det finnes mange produkter i samme klasse som ON sitt, og de er betydelig billigere. Til slutt så bunner det også ned i smaken, og vi som har smakt litt pulver vet at for mye hydrolysate gjør proteinpulveret bitter, med en litt rar ettersmak.

Anyway - ser ingen klare holdepunkter eller argument for hvorfor man skal velge et proteinpulver som er så dyrt, når det ikke er bedre enn konkurrentene.

Eks på liknende produkter til billigere pris?
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Børtil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #18 : 24. november 2009, 18:00 »
Er selv kjempefornøyd med myorevolution sitt proteinprodukt, allsidig pga. både kasein og myse, samtidig som det smaker godt!

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #19 : 24. november 2009, 18:41 »
Jeg har vært veldig fornøyd med PF sitt proteinpulver og har vært fast kunde av dem i noen år men skiftet nå i høst over til Kost1, må støtte det lokale:)

Utlogget Danihaue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 133

  • I´ll Be Back!
Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #20 : 24. november 2009, 18:46 »
Jeg er tilbøyelig i å være enig i at ON 100% whey gold standard ser forlokkende ut. For et utrent øye kan det fort se ut som at proteinet er "outstanding", og langt bedre enn konkurrentene. Dette er nok også grunnen til at man kan tillate seg skyhøy pris per kg, uten at for mange himler med øynene.

Men så kan man spørre seg om ON 100% whey gold standard er så mye bedre enn alle andre? Alle proteinpulver inneholder nok BCAA til at man får maks utbytte av disse essensielle aminosyrene. I forsøk med store mengder BCAA oppå et proteininntak som allerede er tilstrekkelig (2g / kg kroppsvekt) ser man ingen økt effekt.

Hydrolysert protein er også veldig opphypet.Hydrolysate fra kasein ser ut til å gi en peak i blodverdiene ca 10 minutter før vanlig kasein, mens man ikke så noen forskjell fra myseisolat og myse hydrolysate.

Det finnes mange produkter i samme klasse som ON sitt, og de er betydelig billigere. Til slutt så bunner det også ned i smaken, og vi som har smakt litt pulver vet at for mye hydrolysate gjør proteinpulveret bitter, med en litt rar ettersmak.

Anyway - ser ingen klare holdepunkter eller argument for hvorfor man skal velge et proteinpulver som er så dyrt, når det ikke er bedre enn konkurrentene.

hmm, jeg synes ikke det er dyrt med 450kr for 5kg i usa, har en som bor der som sender det til meg, men vis du syns det er dyrt e det jo greit, menmen
Benkpress:      85kg
Markløft:         120kg
Militærpress:   50kg
Knebøy:          100kg
biceps manual: 16,5kg
dette er 1RM

Hear me now, believe me later

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #21 : 24. november 2009, 18:59 »
BSN Syntha-6 kan jeg anbefale!

+1

og da var vi 2:)
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #22 : 24. november 2009, 19:11 »
hmm, jeg synes ikke det er dyrt med 450kr for 5kg i usa, har en som bor der som sender det til meg, men vis du syns det er dyrt e det jo greit, menmen
Nei om du får 4,7kilo (ikke 5kg) for 450.- levert Norge inkl frakt fra butikk i USA til han som kjøper det for deg , inkl frakten derifra og hjem hit , inkl toll og moms så er jeg enig med deg i at det er veldig billig.   450.- for 4,7kilo whey er veldig billig

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #23 : 24. november 2009, 19:15 »
Nei om du får 4,7kilo (ikke 5kg) for 450.- levert Norge inkl frakt fra butikk i USA til han som kjøper det for deg , inkl frakten derifra og hjem hit , inkl toll og moms så er jeg enig med deg i at det er veldig billig.   450.- for 4,7kilo whey er veldig billig

du sender det jo som en privat pakke så du ikke betaler toll og moms. så det blir jo bare frakt og 450 kr:) ca 600 eller 700. og det er ikke så dyrt når det faktisk smaker godt Smiley
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #24 : 24. november 2009, 19:20 »
Nei om du får 4,7kilo (ikke 5kg) for 450.- levert Norge inkl frakt fra butikk i USA til han som kjøper det for deg , inkl frakten derifra og hjem hit , inkl toll og moms så er jeg enig med deg i at det er veldig billig.   450.- for 4,7kilo whey er veldig billig

jeg får send fra folk i utlandet også og blir ganske billig da:) men de som ikke kan det da er det dyrt, og tollerne går jo amok med pakker fra usa hehe

men en ting de ikke har som dere og "mindre" norske nettbutikker har er jo overlegen service..
husker min første bestillling fra nk, fikk jo i pose og sekk med ekstra gratis ting på en bestilling som "kun" var ca 1800 var som en unge på julaften når jeg rotet gjennom pakken hehe
til sammenligning forrige bestilling jeg hadde fra bb.com var 2-3 tusen var vanvittig mye greier som sagt er jo billig der nede...
etter den ordren hadde jeg brukt så mye jeg kunne få gratis gave= shaker el håndkle osv wow(meget ironisk wow lol)
hos dere fikk jeg jo shaker og ++++ting
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Børtil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #25 : 24. november 2009, 19:24 »
det faktisk smaker godt Smiley

Bare femidotter bryr seg om smaken, å importere proteinpulver bare pga smak og hype fortoner seg for meg som ganske idiotisk når man allerede har superb kvalitet på tilskuddene her i landet.

Utlogget Danihaue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 133

  • I´ll Be Back!
Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #26 : 24. november 2009, 19:25 »
jeg får send fra folk i utlandet også og blir ganske billig da:) men de som ikke kan det da er det dyrt, og tollerne går jo amok med pakker fra usa hehe

men en ting de ikke har som dere og "mindre" norske nettbutikker har er jo overlegen service..
husker min første bestillling fra nk, fikk jo i pose og sekk med ekstra gratis ting på en bestilling som "kun" var ca 1800 var som en unge på julaften når jeg rotet gjennom pakken hehe
til sammenligning forrige bestilling jeg hadde fra bb.com var 2-3 tusen var vanvittig mye greier som sagt er jo billig der nede...
etter den ordren hadde jeg brukt så mye jeg kunne få gratis gave= shaker el håndkle osv wow(meget ironisk wow lol)
hos dere fikk jeg jo shaker og ++++ting


hmm, det er ikke toll vis du sender det som privat vettu. koster ca 150 i frakt, så blir 150 mere da... men er billig uansett vis du bestiller mye;)
Benkpress:      85kg
Markløft:         120kg
Militærpress:   50kg
Knebøy:          100kg
biceps manual: 16,5kg
dette er 1RM

Hear me now, believe me later

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #27 : 24. november 2009, 19:34 »
hmm, det er ikke toll vis du sender det som privat vettu. koster ca 150 i frakt, så blir 150 mere da... men er billig uansett vis du bestiller mye;)

ja ikke nevnt noe toll angående det jeg lol
kun når man bestiller direkte og ikke har et mellomledd til og sende pakken til deg da jeg mente tollen blander seg....
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Danihaue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 133

  • I´ll Be Back!
Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #28 : 24. november 2009, 19:41 »
ja ikke nevnt noe toll angående det jeg lol
kun når man bestiller direkte og ikke har et mellomledd til og sende pakken til deg da jeg mente tollen blander seg....

hehe, sorry dude;) leste litt for fort, haha

vet de klikker med pakker fra usa ja;) derfor må e forsiktre meg om at han klarer å for eks ta vekk bodybuilding.com teip osv...
Benkpress:      85kg
Markløft:         120kg
Militærpress:   50kg
Knebøy:          100kg
biceps manual: 16,5kg
dette er 1RM

Hear me now, believe me later

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Sv: Proteinpulver - Noe å anbefale?
« #29 : 24. november 2009, 19:56 »
jeg liker å ON Sine produkter, og de er ikke så dyre når jeg faktisk skal bestille masse annet derfra samtidig. for on har en smak som er skikkelig god Smiley har ikke smakt norkost jordbær men sjokolade. og den smakte ikke særlig godt. men jordbær er sikkert god den.. det vet jeg ingenting om...
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!