Skrevet av Emne: Hvordan få en totalt n00b til å bli fin form til sommern?  (Lest 9548 ganger)

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Mennesker (vitenskapelig navn Homo sapiens, av latin: «tenkende menneske») er en art tobeinte primater i familien menneskeaper [1] [2]. Sammenlignet med andre levende organismer på jorden har mennesket en høyt utviklet hjerne som er i stand til abstrakt tenkning, språk og selvinnsikt (bevissthet). Denne mentale kapasiteten, kombinert med en oppreist kroppsholdning som frigjør dets øvre lemmer slik at det kan manipulere gjenstander, har gjort mennesket i stand til å bruke verktøy i større grad enn noen annen kjent dyreart. DNA-baserte beviser indikerer at moderne mennesker oppstod i Afrika for omtrent 200 000 år siden [3]. Mennesker befolker nå samtlige kontinenter og har per 2008 en total befolkning på over 6,7 milliarder [4].

http://no.wikipedia.org/wiki/Menneske

og allikevel er vi verdens mest selvdestruktive rase:)

fin verden lol
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
og allikevel er vi verdens mest selvdestruktive rase:)

fin verden lol

vet du skulle påpeke den 200.000 kommentaren jeg bare tuller meg litt rundt:)
siden postingen har blitt helt texas her lol
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Du trener nesten ikke bein, kutter ut benkpress i programmet.....vet ikke jeg.

Kutter ikke ut benkpress, har det 1 gang i uka.
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Å skryte over at du har trent i 18 måneder sier vel sitt.. Biff kreft framkallende? - kor er forskningsrapporten du har lest det? vg.no?
Og biff er vel en kjøtt type! Selv om du anbefaler han å ikke spise kjøtt men biff
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

e vet ikke hvor e har lest det. så vis du ikke tror meg. så synd for deg. Men jeg skryter ikke av at jeg har trent i 18 måner, og ikke noen få. Biff(rødtkjøtt) leste et sted. vet ikke hvor at det kan være kreftfremkallende. og at det ikke er bra å spise det mer en 2 ganger i uka.
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget my0

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

e vet ikke hvor e har lest det. så vis du ikke tror meg. så synd for deg. Men jeg skryter ikke av at jeg har trent i 18 måner, og ikke noen få. Biff(rødtkjøtt) leste et sted. vet ikke hvor at det kan være kreftfremkallende. og at det ikke er bra å spise det mer en 2 ganger i uka.

Det er vel ikke biffen som er kreftfremkallende, men fritering og steking eller noe lignende.

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Ja. Det er vertfall ikke sunt å spise for mye rødt kjøtt Smiley
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Ja. Det er vertfall ikke sunt å spise for mye rødt kjøtt Smiley

Det gjelder vel strengt tatt det meste. Det er ikke sundt å spise for mye av noenting.

Kutter ikke ut benkpress, har det 1 gang i uka.
du mener vel ikke at jeg ikke har styr på min egen trening?

Jo, det mener jeg. Ikke for å være frekk, men du trener såpass ubalansert at du burde få litt mere struktur på deg selv før du gir råd til andre Wink
Har du trent i 18 mnd'r og ikke løfter mer enn du gjør, så er det en pekepinn på hvor dyktig du er til å styre progresjonen din. Men du er bare 16 og har mange år å lære på, så DET er positivt. Man lærer kun av å feile. Eller dvs, jeg lærer iallefall kun av å feile Smiley (Det, samt litt studering Tongue)
Hadde du trent riktig, så kunne du ha løftet mye mer enn 65kg kg i benken. Ikke at antall løftet kg i benk er et bevis på hvor mye mann du er, hva nå enn som beviser det..men noe sterkere burde du ha blitt etter 18 mnd.

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

ca et halvt år av treningen min kunne jeg ikke en dritt. men hvor mye syns du e burde klart etter ca et år med skikkelig trening da?
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

ca et halvt år av treningen min kunne jeg ikke en dritt. men hvor mye syns du e burde klart etter ca et år med skikkelig trening da?

100kg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Danihaue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 133

  • I´ll Be Back!
Det gjelder vel strengt tatt det meste. Det er ikke sundt å spise for mye av noenting.

Jo, det mener jeg. Ikke for å være frekk, men du trener såpass ubalansert at du burde få litt mere struktur på deg selv før du gir råd til andre Wink
Har du trent i 18 mnd'r og ikke løfter mer enn du gjør, så er det en pekepinn på hvor dyktig du er til å styre progresjonen din. Men du er bare 16 og har mange år å lære på, så DET er positivt. Man lærer kun av å feile. Eller dvs, jeg lærer iallefall kun av å feile Smiley (Det, samt litt studering Tongue)
Hadde du trent riktig, så kunne du ha løftet mye mer enn 65kg kg i benken. Ikke at antall løftet kg i benk er et bevis på hvor mye mann du er, hva nå enn som beviser det..men noe sterkere burde du ha blitt etter 18 mnd.


ja, enig med deg der, man burde ha blitt litt sterkere enn 65 i benk på 18måner...

jeg har trent i ca 6måner tok 41kg i benk først, nå trener jeg med ca 65-70 har ikke tatt maks løft på en srund!
Benkpress:      85kg
Markløft:         120kg
Militærpress:   50kg
Knebøy:          100kg
biceps manual: 16,5kg
dette er 1RM

Hear me now, believe me later

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

jeg har heller ikke tatt max på en stund. så det stemmer ikke helt. men.
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget my0

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

ca et halvt år av treningen min kunne jeg ikke en dritt. men hvor mye syns du e burde klart etter ca et år med skikkelig trening da?

Er sikkert veldig varierende resultatene etter ett års trening. finnes sikkert gutter som benker mere uten en dag med trening også. så akkurat dær backer jeg Johannes93.
Fordi det går ikke å sammenligne kunnskap med hvor mye enn tar i benken.

Men må som de andre si at det ser ut som om du ikke har så veldig mye kunnskap om trening og kosthold.
Det kan jeg også se, uten spesiellt mye kunnskap selv.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Når du ikke er i nærheten av en rep på kroppsvekt etter 18 eller 12 måneder med trening, gjør du mer enn en ting feil- og jeg sier ikke det for å være slem eller noe.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Vanskelig å si. Men du burde iallefall øke strategisk fra uke til uke. Greide du 65kg i forrige uke, så prøver du
68kg denne uka. Det gjelder å prøve å øke belastningen fra uke til uke. Begynn arbeidssettene på 50% av maksløftet ditt, så kan du øke opp til 10% fra uke til uke, avhengig av hvor fort du utvikler deg. Og i din alder har du gjerne såpass mye hormoner i kroppen at det burde gå relativt greit Wink
Tren strategisk. Om du trener 3 dager i uka, så la gjerne den første være en høyrepetisjonsdag for hele kroppen og de to neste en 2 split med lavrep. For å bli sterkere må du fokusere på tunge baseløft. Du kan f.eks velge ut en hovedøvelse for hver treningsdag og supplere med et par isolasjonsøvelser og litt core. Men gi alt på baseøvelsene. Og ikke minst riktig teknikk. Det er mange ekstra kg og hente på riktig teknikk.
Søk på youtube etter Mark Rippetoe. Styrkecoach. Han har noen klipp som viser korrekt utførelse av baseløftene. Ellers er det mange som har god effekt av et ordntli' 5x5.
Det smarteste du kan gjøre er å sette deg ned foran pc'n å søke opp alt mulig som du lurer på, å lære deg å sile ut myter fra fakta. Les om treningsprogrammering, skadeforebygging, oppvarming, kjernemuskulatur, progresjon, belastning, volum.
På exrx.net finner du bilder og beskrivelser av samtlige øvelser.




Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!