Skrevet av Emne: Hvordan få en totalt n00b til å bli fin form til sommern?  (Lest 9546 ganger)

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Johannes93, skal jeg være ærlig tror jeg ikke du har trent mer enn toppen 2mnd.
Du har samme høyden som meg, jeg veier 2kg mindre enn deg og tar akkurat like mye som deg i benk, knebøy og markløft.
Jeg har trent 2mnd, startet med å bare kunne ta 45kg i benk, 60 i mark og 60 i bøy - har trent som jeg skal, benk 1 gang i uken som deg, har ikke spist 100% som jeg skal, men allikvel er jeg like sterk som deg. Jeg har bare en fordel, altså 1 år eldre enn deg, men det er bare tall så nærme i alder vi er.

Og uansett hvor feil du har trent i 18mnd kan det ikke være mulig å løfte så lite med mindre du har totalt skjeve gener eller trener med å løfte på familiemedlemmer eller hva du nå finner på med treningen din.



Okei. E starta med å kunne løfte 35 kilo. kanskje ikke ejg har stege så mye. men e driter fult og lenge i hva som skjer med du...
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Hvordan skal folk få den kunnskapen de søker om folk hele tiden kommer med urelevante kommentarer? (Pissprat på godt norsk).

Det bør absolutt være rom for digresjoner, IHeiane, med også digresjoner burde ha en viss relevans til trådstarter og emne Wink

Og i hvilken grad du mener en gitt ting er drittkasting/mobbing/diskrimenering osv, så er det ingen garanti for at andreparten har like høy terskel som deg selv Smiley

Tullekomentarer gangner iallefall ikke trådstarter. Han spurte om et seriøst spørsmål og forventer seriøse svar.





ja greit nok alt det men var bare at folk blir så hårsår, det var jo tross alt han som tullekommentaren var rettet mot som startet avsporingen kombinert med et par andre..

og såpass terskel burde alle som er voksen nok til og diskutere på et treningsforum kunne ha, er man gammel nok til og pumpe jern må man være gammel nok til og tåle litt tulleball og:)

The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Okei. E starta med å kunne løfte 35 kilo. kanskje ikke ejg har stege så mye. men e driter fult og lenge i hva som skjer med du...
Honnør. Tsk tsk der ble du eid noe grønnjævlig.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget tsk tsk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 106

  • Nei nei
Honnør. Tsk tsk der ble du eid noe grønnjævlig.

Ja, ble eid til de grader *sukk*

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Mennesker (vitenskapelig navn Homo sapiens, av latin: «tenkende menneske») er en art tobeinte primater i familien menneskeaper [1] [2]. Sammenlignet med andre levende organismer på jorden har mennesket en høyt utviklet hjerne som er i stand til abstrakt tenkning, språk og selvinnsikt (bevissthet). Denne mentale kapasiteten, kombinert med en oppreist kroppsholdning som frigjør dets øvre lemmer slik at det kan manipulere gjenstander, har gjort mennesket i stand til å bruke verktøy i større grad enn noen annen kjent dyreart. DNA-baserte beviser indikerer at moderne mennesker oppstod i Afrika for omtrent 200 000 år siden [3]. Mennesker befolker nå samtlige kontinenter og har per 2008 en total befolkning på over 6,7 milliarder [4].

http://no.wikipedia.org/wiki/Menneske

Med tanke på at gjennomsnittshøyden for unggutter på sesjon går opp med 1 cm hvert 10. år, så for 200 000 år siden var vi ca -20 mil høye, jeg vil kalle det en rimelig stor forandring! Jeg ville garantert ha mobbet en person som stakk 20 mil ned i bakken..

Utlogget Danihaue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 133

  • I´ll Be Back!
Ja, ble eid til de grader *sukk*

ja det ble du!
Benkpress:      85kg
Markløft:         120kg
Militærpress:   50kg
Knebøy:          100kg
biceps manual: 16,5kg
dette er 1RM

Hear me now, believe me later

Utlogget n00ben

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Takk takk for en høyt inspirert diskusjon av *testo ?* **Fnis*

Jeg kjenner meg igjen fra mange andre forum der den [Obligatoriske kommentaren] kommer kjappt om man skriver 1-2 feil ord i en settning Smiley

Jeg er veldig glad for oppmerksomhet, og ikke minst fra de som er n00bs selv fordi de kan nok fortelle meg mest om hvor jeg skal starte. En annen ting jeg kjenner meg selv igjen er det når man kan noe veldig godt og er "proff" så glemmer man lett hvor man startet, de utfordringene Mr.Universe hadde i starten er nok de samme som mine blir...... selvom jeg og han kan ikke sammenlignes. Så Johanes.. jeg hører gjerne på det du har å si for jeg er faktiskt helt på start når det gjelder trening og der kan nok du og jeg sammenlignes.

Håper dere andre ikke tar det ille opp fordi jeg vil jo såklart ha den beste informasjonen og motivasjonen jeg kan få... De gamle er eldst og de sitter med utrolig god kunnskap tviler jeg ikke på. Bare husk at jeg er helt på starten, så med å si til meg at du bare tar noen øvelser med bulgarsk utslag og spiser litt tunfisk kommer ikke til å funke for meg.. jeg trenger veiledning i detalj.

Med det sagt.. takk på forhånd for all erfaring dere kan dele med meg, jeg er virkelig takknemlig og vil holde dere oppdatert om dere synes det er gøy å høre om mine erfaringer der jeg prøver ut deres tips og erfaringer.

Håper resten av trådene ikke handler om definisjon av hva ett to-beint vesen er, eller for den saks skyld tre-beint Tongue men en diskusjon om hvordan den første måneden min kommer til å se ut og hva jeg brurde satse på av øvelser og trening. Mål er å øke energinivå, form og langsiktig mål er å se fin ut til sommeren samtidig som jeg klarer å holde motivasjonen oppe Smiley

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Er dette positivt eller negativt rettet mot meg Tongue ?? skjønte liksom ikke alt Cheesy
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget n00ben

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Hehe... jeg vet ikke, men de andre her mener visstnok at du er 1 person som ikke brude si noe. Jeg derimot vil gjerne høre fra noen som er nye i trening også. Vi skal da alle starte ett sted og jeg er ikke sikker på at de som har trent i 15 år alltid husker utfordringene den dagen de kjøpte seg ett treningskort.

Nei.. det er ikke negativt rettet Johannes

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

de mener sikkert at jeg kan lite om trening. selv syns jeg ikke jeg kan så lite. men vil ikke si at jeg er så veldig god heller. jeg har vel egentlig bare fortalt hva som fungerer på meg og kanskje vil funke for deg også Smiley

så vist alle de andre er imot meg så vill jeg vel bare si... ikke hør på meg da.
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget Danihaue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 133

  • I´ll Be Back!
de mener sikkert at jeg kan lite om trening. selv syns jeg ikke jeg kan så lite. men vil ikke si at jeg er så veldig god heller. jeg har vel egentlig bare fortalt hva som fungerer på meg og kanskje vil funke for deg også Smiley

så vist alle de andre er imot meg så vill jeg vel bare si... ikke hør på meg da.

hmm syns nå du burde få si dine egene meninger om ting da, er ikke et fasit svar på for eks om den treningsmetoden funker for deg, eller kosttilskudd.. er foskjellig for alle.. så dere som sier han snakker dritt om dette, burde slutte å si det, pga alle er forskjellige å selvom du er en nazi på trening å ikke har bedere å gjøre, la andre få lov å si ting fordiom...
Benkpress:      85kg
Markløft:         120kg
Militærpress:   50kg
Knebøy:          100kg
biceps manual: 16,5kg
dette er 1RM

Hear me now, believe me later

B:I:G

  • Gjest
Hehe... jeg vet ikke, men de andre her mener visstnok at du er 1 person som ikke brude si noe. Jeg derimot vil gjerne høre fra noen som er nye i trening også. Vi skal da alle starte ett sted og jeg er ikke sikker på at de som har trent i 15 år alltid husker utfordringene den dagen de kjøpte seg ett treningskort.

Nei.. det er ikke negativt rettet Johannes

Ok, synes folk skal begynne å komme med litt skikkelige råd til nOOben nå og ikke bare ødelegge tråden med tull Smiley

Hva vil du oppnå med treninga da, n00ben? Ned i vekt? Bli sterkere? Få bedre kondisjon? Få mer muskler? Kan godt gi deg litt basic råd om hvordan du kan spise sunt og hvordan du skal trene. Er ingen nybegynner bare så det er sagt Smiley

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Det du første må gjøre er å få litt orden på kostholdet ditt! Tenk deg om over hva du spiser en normal ukedag. Hva kan du forandre på? Og utifra hva du har sagt tviler jeg på at det er særlig optimalt for å slanke seg / bygge muskler. Kutt ut ferdig mat, lag maten din selv utifra råvarer, som melk, egg, ris, poteter, grønnsaker, kjøtt, fisk, korn, nøtter... MANGE muligheter!
 
Spis omtrent 2,0g protein/kg. kroppsvekt, få i deg rikelig med karbohydrater og gjerne litt ekstra fett, Enten fra nøtter eller kaldpresset olje.

Enkelt og greit; Skal du opp i vekt, må du spise mer enn du forbrenner hver dag, og skal du ned i vekt må du forbrenne mer enn du spiser;)

Les artikler om kosthold og trening, der lærer du mye.
http://treningsforum.no/php/art.php?id=1124]
[url]http://treningsforum.no/php/art.php?id=1124
[/url]

Siden du er helt ny vil jeg råde deg til å prøve ut RYP grunnprogram.

B:I:G

  • Gjest
Støtter det Fatboy Slim sier Wink
Last ned RYP-heftet gratis her: http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=572 , og les gjennom hele heftet

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Smart av deg og lese det heftet du fikk link til ja! Wink Printa det ut selv for en stund tilbake nå og det står mye nyttig informasjon der Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!