Skrevet av Emne: Terapeuter? Alternativ behandling? Bare tull? Erfaringer og meninger.  (Lest 3868 ganger)

Utlogget Batistuta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Hei. Jeg lurer rett og slett hva deres erfaringer med forskjellige terapauter er. Hva er deres mening i forhold til kiropraktor, manuell terapeut, homeopat, naprapat osv?
Så senest i dagens avis at Petter Northug velger å benytte seg av naprapat i sin hverdag, naprapater blir jo av mange sett på som alternativ behandling.
Ac Milan bruker en kiropraktor til å ha hovedansvaret for spillernes helse, og han blir til og med kalt klubb lege Jean Pierre meersseman.

Utlogget Batistuta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Er det ingen som har noen formening om terapeuter generelt her?
Setter stor pris på meningene deres.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Homeopati kan ikkje samenliknast med noko av det andre du nevnte. Det er berre tull, tøys og placebo.

Utlogget erikv2

Homeopati kan ikkje samenliknast med nokon av det andre du nevnte. Det er berre tull, tøys og placebo.

eller bare vann. som er enklere forklart.

http://www.youtube.com/watch?v=8KbLHii8M2A

Utlogget Batistuta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Hva er deres mening om kiropraktorer? Noen som har gode eller dårlige erfaringer med disse?

Utlogget Batistuta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Det var ikke mange meninger her, nei.
En del av dere som henger her, må jo bruke terapeuter?

satell

  • Gjest
Har vært borti fysioterapeut, og manuell terapeut - og min erfaring er at nåler, knekking og gnukking funker litt samme dag som behandling, funker greit dagen etter - men så er det tilbake til vondt og plager igjen. Så vil ikke si det funker så bra for min del ihvertfall

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Min erfaring med kiropraktorer er at de behandler symptomer men ikke tilbyr noen varig løsning på problemet.

Jeg hadde blant annet problemer med muskulaturen i øvre rygg og nakke, og ikke en av kiroene jeg var til foreslo at jeg begynte å tøye brystet og lats, selv om dette i ettertid skulle vise seg å være løsningen. Et rimelig enkelt problem egentlig.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Har vært borti fysioterapeut, og manuell terapeut - og min erfaring er at nåler, knekking og gnukking funker litt samme dag som behandling, funker greit dagen etter - men så er det tilbake til vondt og plager igjen. Så vil ikke si det funker så bra for min del ihvertfall

Det kjem mykje an på kva som feilar deg, og om behandlaren finn ut av det. Det fins gode behandlarar og dårlige. Sånn som i alle yrker.  Eg har vore til 3 forskjellige kiropraktorar, og forskjellen er stor. Det er lurt å velge nokon som gir deg litt tid.  Min erfaring er at 10 minutt hos kiropraktor ikkje er mykje til hjelp når ein har eit problem som har vedvart lenge.  Men viss du går til nokon som gir deg litt tid og er flinke, har eg stor tru på at det fungerer svært godt.

Nåler som blir satt i musklane har eg god erfaring med. Det krev ofte at ein jobbar ein del sjølv med plagene sine viss ein vil bli frisk. Viss ein ikkje får oppfølging på den biten skjønnar eg at det ikkje blir bedre av seg sjøl.

Utlogget Batistuta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Tusen takk for svar,Leifbjørn:) Setter stor pris på det, og er veldig enig i det du sier om at det fins gode og dårlige behandlere, akkurat som i alle yrker. Har nå bestemt meg for å bli kiropraktor, må bare finne ut hvor jeg skal studere. Gleder meg skikkelig, skal bli en flink kiropraktor som skal ta meg god tid til folk:) hehe

Utlogget erikv2

 jeg håper ikke du nettop avgjorde livet ditt over en 10-innleggs-tråd på tf.

Utlogget Batistuta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Hehe:) Jo!!!

AntiXrist

  • Gjest
Hei. Jeg lurer rett og slett hva deres erfaringer med forskjellige terapauter er. Hva er deres mening i forhold til kiropraktor, manuell terapeut, homeopat, naprapat osv?
Så senest i dagens avis at Petter Northug velger å benytte seg av naprapat i sin hverdag, naprapater blir jo av mange sett på som alternativ behandling.
Ac Milan bruker en kiropraktor til å ha hovedansvaret for spillernes helse, og han blir til og med kalt klubb lege Jean Pierre meersseman.

Har erfaring med osteopat (lignende manuell terapi og kiropraktikk)
Samt kiropraktor.

Begge var veldig dyktige.
Begge to var effektive.

Ville gjerne utnyttet overnevte 4-5 ganger i året, om jeg hadde hatt råd, men er dessverre student. Så den tid, den sorg.

Utlogget Batistuta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Takk:) Hva slags behandling hadde du? Det som taler til kiropraktor sin fordel er at de er primærkontakt, har også tenkt til å videreutdanne meg til idrettskiropraktor.

AntiXrist

  • Gjest
Takk:) Hva slags behandling hadde du? Det som taler til kiropraktor sin fordel er at de er primærkontakt, har også tenkt til å videreutdanne meg til idrettskiropraktor.

Generell oppløsning av hele kroppen, samt litt special treatment på skulder med dypvevsmassasje!
Veeeldig herlig etter på, føltes ut som kroppen satte pris på litt spesialbehandling!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!