Skrevet av Emne: skremt livet ut av pga hjertet:/  (Lest 4759 ganger)

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

skremt livet ut av pga hjertet:/
« : 24. november 2009, 21:49 »
Hadde mitt livs vemmeligste 3-4 minutter noensinne idag.. Var å trente innebandy med en kompis gjeng som vi gjør hver tirsdag, jeg er ikke veldig godt trent kondisjonsmessig og trener kun vekter! Hadde ganske høy puls og løp etter ball for å slå den vekk.. bøyde meg ned å slo til ball også fikk jeg hjertebank som jeg ofte får, men kun 1-2 hjertebank etter hverandre... men denne gangen varte det i hele 3-4min.. var bare ett donk lissom og ikke donkdonk om dere skjønner å hjertet slo i kjempe høyt tempo de minuttene.. jeg ble helt svimmel og de andre sa jeg ble kritthvit i ansiktet! Følte åsså at jeg kom til å besvime, men klarte å holde meg ved bevissthet og gikk ut å pustet dypt inn med nesa og ut gjennom munn ca en 3-4 ganger å så kom hjertet seg tilbake til vanlige slag igjen! Ble vettskremt av dette.. har som sagt hjertebank fra tid til annen, men har aldrig hatt noe likt dette! Hva kan dette ha vært? Er det tegn på at hjertet mitt sliter når jeg trener kondisjon? Veier ca 108kg og har en del fett og som sagt trener jeg sjeldent kondis og jeg presser meg ganske hardt på bandyn!

Kan også legge til at jeg sliter en del med angst for å være syk og har gjort dette lenge, men har aldrig tørt å dra til lege.. dette er kanskje en påvirkende årsak ettersom jeg stadig bekymrer meg for å ha kreft pga at jeg har hatt vondt i ribbeina i noen år nå! I know its stupid, men har vært med på å se svigerfaren dø av denne sykdommen og etter det har angsten kommet! dette går hardt utover livskvaliteten min og jeg klarer ikke se fremover, men har bestemt meg for å dra til lege nå!
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #1 : 24. november 2009, 22:07 »
hei, angst for kreft har jeg også hatt siden min stemør døde av spiserørskreft for noen år siden
dette er  meget slitende og jeg har i perioder vert skikkelig hypokonder
å gå til lege var en smart beslutning
problemene  dine er iallefall ikke typiske symtomer for kreft,og det er også en svært liten sjangs for at du har problemer med hjertet,men det er mulig du har det
hjerteproblemer er heldigvis ikke så lumske som kreft,og di fleste med hjerteproblemer for den hjelpa dem trenger
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #2 : 24. november 2009, 22:08 »
Kanskje du burde dra til legen å sjekke hjertet..

Er det noen grunn til at du skulle kunne ha problemer med hjertet? Hjerte sykdom i familien, medikamenter, kosthold osv?
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #3 : 24. november 2009, 22:11 »
Jeg vil tro stresset kroppen gjennomgår gjør at denne hjertebankingen kommer, men besøk en lege og be om å få ta prøver, sjekk ut om familien din har hatt hjerteproblemer i omløp før du drar til legen.

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #4 : 24. november 2009, 22:11 »
jepp.. skal til lege imorgen! Nei igrunn ikke.. går ikke på medikamenter, har ikke noe hjerteproblemer i nærmeste familie og kostholdet mitt er helt greit! Spiser stort sett kun ris, havregryn, egg, kylling, laks, biff samt prot pulver på hverdagene.. i hlegen koser jeg meg med litt snop, men ikke noe mer enn det!
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #5 : 24. november 2009, 22:15 »
Er vel ikke akkurat lite kjent at stress fører til stress, og angst = stress. Men besøk en lege for ytterligere info og undersøkelser, litt vanskelig for selv en lege(om det skulle være en her) å kunne svare på ting sånn over internett.

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #6 : 24. november 2009, 22:19 »
Jeg vil tro det er stress/angst ettersom hjertebanken startet etter angsten kom og det er noe jeg tenker på morgen, middag og kvelds! Har dette alltid i tankene og kommer ikke unna det om dere skjønner! Er helt kjørt psykisk føler jeg og imorgen ringer jeg fastlegen min og bestiller time!
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #7 : 26. november 2009, 11:24 »
Da har jeg vært hos lege og han mente uten tvil at det ikke var noe galt med hjertet mitt. Han sa at jeg i så ung alder uten noen i nærmeste familie som har/har hatt hjerteproblemer ikke burde bekymre meg for det og at forklaringen i hjetebanken skyldes angsten og stresset det fåfører kroppen. Han sa åsså at i så ung alder så kan det hende hjertet slår noen ekstra slag om dagen og spesielt om man trener etc og ved tilfelle på bandy banen på tirsdag så sa han at så lenge hjertet kom til seg selv igjen når jeg gikk ut og pustet rolig å fikk roet meg ned så var dette en form for angstanfall. Jeg stresset jo til situasjonen noe ekstremt ettersom jeg ble livredd.

Når det gjelder min bekymring for å være syk hele tiden og bekymringene for at jeg har kreft forklarte han meg at åsså dette i ung alder ikke er noe vanligdags.. Det man bør sjekke opp i så ung alder er testikkelkreft og lymfekreft. Jeg var også å tok blodprøver for 1 år siden hvor jeg fikk litt dårlig informasjon forrige gang jeg var der, med at jeg kun spurte om prøvene var bra og han fortalte da kun om at verdiene var bra etc å jeg følte meg fornøyd å gadd ikke grave mer, men idag gravde jeg mer i blodprøven min fra ifjor og med den så fortalte han at på den blodprøven sjekket de alt og ingenting var unormalt med prøvene. Jeg spurte åsså om han kunne henvise meg til røntgen avdelingen på sykehuset her for å ta røntgen bilder av kroppen så jeg kunne slå meg til ro med den tanken å ha kreft, men han sa da at den blodprøven forteller mye mer enn røntgenbilde!? Jeg forklarte han også det med ribbeina med kløing/stikking samt at jeg lenger ned under ribbeina på siden føler at jeg har noe der at det er no innvendig som presser ut å at jeg ikke ligger på venstre siden min på natta samt at jeg er veldig følsom på den siden og da forklarte han det med at siden jeg konstant tenker på det så kan det føles slik og at milten min ligger der og at det er den jeg muligens kjenner/føler å at dette åsså er vanlig ved hard trening av vekter.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro folkens.. tar han for lett på dette? Jeg spurte han flere ganger om jeg kunne bli sendt til steder og få sjekket ut begge tingene, men han mente det ikke var nødvendig ettersom han kunne med go sikkerhet si at det var i hodet mitt det ligger og henviste meg til psykolog. Skal prøve med Cipralex en stund fremover samt dra til psykolog å se om jeg klarer å slå meg til ro viss ikke vet jeg ikke hva jeg kan gjøre!!??
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #8 : 26. november 2009, 11:30 »
Lett at dette har med astma å gjøre! Smiley Har hatt samme sak MANGE MANGE ganger, og legen min sa det var direkte relatert til astmaen min.

No worries, men gå å sjekk det i tilfelle det er noe annet Wink
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #9 : 26. november 2009, 11:39 »
Det er så enkelt som det her: hvis det hadde vært noe feil med deg i det hele tatt så ville det vist seg på blod prøvene iform av for høy senkning. det er den beste og enkleste måten å utelukke alt av kreft til forkjølelse i kroppen. Så slapp av og stol på legen, da de hadde blitt bekymret om d fantes noe å bli bekymret for. Kick back, relax og start med å nyte livet og ikke vær redd for alt som kan skje. Si til de selv neste gang du blir redd: fuck it! utrolig hvor d hjelper:)
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #10 : 26. november 2009, 11:45 »
Angsten gir deg panikkangst, og det føles ut som man er iferd med å dø. Pulsen øker, og det kan også forekomme at du kjenner faktiske smerter, selv om alt sitter i hodet. Etter å ha lest hva du skriver, er jeg 100% sikker på at det er det det er - så lenge legene har sjekket ut det fysiske med deg, og det er OK.

Gjør deg selv din kanskje aller største tjeneste; OPPSØK en angst terapeut. Du kommer deg ut av det ser du, selv om det kan ta litt tid.

Angst kan komme av mange ting, som oftest er det en sammenheng med mye press fra mange kanter ( jobb, familie etc ) og ingen "fri" steder å slappe av. Angst er på en måte kroppens alarmsystem som ber deg roe ned, og prøver å fortelle deg at måten du lever, tenker og handler på ikke er bra for deg. Mye bekymringer, stress osv er med på å trigge angst, og det er faktisk VELDIG vanlig å ha angstanfall eller panikkangst, hos alt fra ungdom som pugger hardt på skolen og bekymrer seg over resultater og karakterer, til husmødre som løper etter umulige unger hele dagen og blant f.eks. bedriftsledere og sjefer med mye ansvar.

Ta kontakt med en terapeut, via fastlegen din, og bestem deg for å bli kvitt det. Begynn å tenk progressivt og positivt på hvordan du skal bli kvitt det - begynn å ta mer og mer kontroll over tankene dine.

Les bøker om angst - jo mer du vet om det jo lettere blir det å hanskes med.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #11 : 26. november 2009, 11:46 »
Atsma er det vertfall ikke for det har jeg ikke og har heller aldrig hatt Wink

Jepp, så de kan sjekke alt av kreft sykdommer i selve blodprøven altså? Endelig kan jeg ivertfall forsøke igjen å leve ett normalt liv igjen, med tanke på at jeg har vært hos lege å fått bekreftet at det ikke er noe galt. Må bare stole på dette og tenke fremover nå!
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #12 : 27. november 2009, 21:38 »
Ikke frykt psykologen, selvom ordet er veldig mektig og det ligger veldig mange fordommer bak det. Det er kanskje psykologen som kan hjelpe deg, er ikke vanlig å oppleve så mye sorg i ung alder, og man trenger å snakke om det med profesjonelle dersom en ikke klarer å snakke med familie/venner om dette.


Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #13 : 27. november 2009, 21:45 »
Det du skriver om ribbeina er litt morsomt. Har hatt det samme i snart 10 år nå. Vondt å ligge på venstre siden, kjennes ut som det er noe bak der som blir skviset når man ligger på det. Vondt ved harde trykk også. Tror det er helt normalt, men det er bare vi som legger merke til det Wink

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: skremt livet ut av pga hjertet:/
« #14 : 27. november 2009, 21:52 »
Å være nervøs for helsa er ifølge forskning det som ødelegger livskvaliteten mest.

Sliter mye med det selv i perioder jeg oppdager symptomer. Ikke bra.

Mye lys, trening og sosial omgang er det som hjelper for min del. (Og selvfølgelig fravær av symptomer)
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!