Skrevet av Emne: Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!  (Lest 127379 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!
« : 25. november 2009, 09:22 »
Har en stund fundert på å lage en slags treningslogg. Ikke at jeg har de største problemene med å holde motivasjonen opp, men tenkte at det muuuligens kunne bidra til litt mer fokus..

Min vurdering er litt todelt. Det kan være positivt å holde litt "fokus" på treninga, men det kan på den annen side oppleves som noe negativt å blottlegge at en ikke akkurat er den som evner å håndtere de tyngste vektene og at en tilsynelatende trener nokså slækkt...

Jeg er ikke all verdens god til å huske vekter og sett og slikt...og ikke er det så viktig heller, men det kan muligens være av en viss nytte å se hvordan ting utvikler seg over tid også.

Denne uka har så lang bestått av brysttrening mandag og rygg/biceps-trening i går tirsdag.

For min del ble det en noe rotete brysttrening pga ombygging på gymmet.. Jeg kom for å trene beina, men "alt" var opptatt, så jeg switcha over til bryst isteden.
Oppkjøringen før treningen var ikke heeelt optimal...ved at jeg spiste 7 ostepølser i brød til "middag"....føltes noooe sprengt i magan, og det igjen gjorde at jeg i grunn følte meg fullstendig kraftløs..

Skråbenken ble første øvelse...60kg føltes blytung under oppvarming..noooe dårlig start. Deretter ble det:
100kg x 10
140kg x 8
150kg x 8
140kg x 8

Skrå "flyes-press" neste. Her var det fullstendig kaos mht å finne hantler, så valget sto mellom de tyngste (tror de er på 65kg) og noen på 20kg eller så.....
65kg x 6 - kan ikke skylde på skråbenken en gang...det var rett og slett helvetes tungt. Rotet derfor litt rundt og fant noen på 55kg
55kg x 8
55kg x 8...og der blei det tungt som f også gitt... Så da valgte jeg et "lett" sett med rein flyes til slutt
35kg x 10 eller så

Hmmm og så da...jooo til slutt kjørte jeg to sett cross-over med ti plater, bare for å pumpe ut litt.

Deretter skulle jeg vel normalt kjørt biceps, men det gadd jeg ikke!  Smile



...også var det rygg/biceps i går da....skulle vel egentlig hatt bein, men pyttsann det får jeg ta i dag!
Stangroing: Lå ei stang med 180kg på på gulvet...så løftet smart nok den opp på racket i kald og fin form..så det ble oppvarminga for kvelden...bare så det er sagt 180 er tung for meg ass...jeg suuger i markløft:
100kg x 10
140kg x 6
160kg x 6
140kg x6.......og der fikk jeg en god strekk i venstre lats...som kiler litt i dag også. Reppene gikk sånn noenlunde, men spess 160kg var noe tungt enda. Mulig det hadde gått greiere med reimer slik at en kan fokusere mer direkte på draget, men det vites ikke enda Smiley

Hantelroing:
72kg x 6
72kg x 6
65kg x 6

Nedtrekk forran:
80kg x 10
100kg x 8 - var en eller annen håpløs friksjon i apparatet som gjorde det umulig å kjøre helt ned til brystet
80kg x 10

Hmm ja, også tok jeg et par lette sett med smal nedtrekk til slutt...fordi jeg følte meg så lett til sinns og sånn

Bicepstrenings ble som følger:
hantelcurl:
25kg x 8
25kg x 7

Scott-curl med hantel
15kg x 10

Konsentrasjons-curl....ja ja ja jeg veit, men lover at det ikke skal bli en vane...sikkert ti år siden sist
18kg x 8

Magen fikk til slutt 3 x 15 eller så crunches på skrått underlag - enkelt og greit.


Alt i alt to rotetet dager så langt.

Jepp - det var første rapport.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Biffmaister

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Real men lift stones!
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #1 : 25. november 2009, 09:30 »
Syns ikke du kan være flau over de vektene der... Blir gøy å følge med her!
Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
3. Plass Ironmind Grip Classic
Norgesmester Rolling Thunder 2013
Norgesmester Farmers Walk 2013

Utlogget sv1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 170

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #2 : 25. november 2009, 09:34 »
Blir spennende å følge med her!!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #3 : 25. november 2009, 09:42 »
Syns ikke du kan være flau over de vektene der... Blir gøy å følge med her!

Neida. vektene er nå som de er de Smiley Har aldri brydd meg spess mye om hvor mange kilo en belastes med, men heller gått for å la de kiloene en har på bli brukt på en formålstjenlig måte.

Dessuten, så er det vel med meg som så mange andre at en er sterkere i enkelte bevegelser i enn andre  ....for å si det sånn; så gleder jeg meg ikke til å skrive opp markløft og knebøyvektene mine... Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #4 : 25. november 2009, 09:44 »
Til å ha spist 7 ostepølser så synes jeg den økta var ganske bra.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #5 : 25. november 2009, 09:49 »
Til å ha spist 7 ostepølser så synes jeg den økta var ganske bra.


MED RÅ LØK OG POTTITTSALLAT!!

Men joa, når en først kommer i gang så går det jo stort sett greit selv om en føler at det henger litt igjen mht futt og fart Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Zuul

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #6 : 25. november 2009, 09:50 »
Drit i vektene, 99 prosent av verdens menn hadde dødd av glede om de hadde din fysikk mann woot Tenk heller på oss gamle skrotinger som i tillegg til å se ut som levende døde ikke løfter all verden heller lenger Grin

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #7 : 25. november 2009, 10:04 »
The King Is Back Smiley

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #8 : 25. november 2009, 10:30 »
Drit i vektene, 99 prosent av verdens menn hadde dødd av glede om de hadde din fysikk mann woot Tenk heller på oss gamle skrotinger som i tillegg til å se ut som levende døde ikke løfter all verden heller lenger Grin

 woot Men hva med damene? Hva med damene?  Huh

Har alltid driti i vektene jeg..ikke sånn reint bokstavlig seff, men fokusen har aldri vært 1RM for å si det sånn Smiley
Jeg forventer uansett ingen styrkeøkning av betydning fremover...til det har det blitt alt for mange år med trening.
....og det merkes at en lettere drar på seg skader om en presser vektene for langt opp.

Jeg trener jo fordi det er moro å trene i seg selv, samt forsøke å forbedre litt her og der, så kjører en linje med better safe than sorry mht vektbelastningen!  Smile
.....meeeen, det er jo ikke det samme som at en ikke prøver å ligger opp mot grensen av hva en takler, slik at en vil gå på en smell fra tid til annen  Undecided


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Zuul

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #9 : 25. november 2009, 10:31 »
woot Men hva med damene? Hva med damene?  Huh

Har alltid driti i vektene jeg..ikke sånn reint bokstavlig seff, men fokusen har aldri vært 1RM for å si det sånn Smiley
Jeg forventer uansett ingen styrkeøkning av betydning fremover...til det har det blitt alt for mange år med trening.
....og det merkes at en lettere drar på seg skader om en presser vektene for langt opp.
Jeg trener jo fordi det er moro å trene i seg selv, samt forsøke å forbedre litt her og der, så kjører en linje med better safe than sorry mht vektbelastningen!  Smile
.....meeeen, det er jo ikke det samme som at en ikke prøver å ligger opp mot grensen av hva en takler, slik at en vil gå på en smell fra tid til annen  Undecided

Du vet hva damene vil med skroget ditt Mr. Fisker

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #10 : 25. november 2009, 10:32 »
Og det er langt å gå
Det er lengselen som driver deg
Mot et lys som du kan se men ikke jeg
Tenk deg om nå
Hvor farer du hen
Du har vandret alt for lenge

Mil etter mil etter mil
etter mil etter mil etter mil
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #11 : 25. november 2009, 10:40 »
Bra du er på G igjen  Smiley

Jeg føler ihvertfall at jeg er berettighet til å si:
Det er ikke tyngden på vektene i forhold til andre gymrotter som har noe å si  Grin

Lift smart & stay healthy  Wink
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #12 : 25. november 2009, 11:01 »
Bra du er på G igjen  Smiley

Jeg føler ihvertfall at jeg er berettighet til å si:
Det er ikke tyngden på vektene i forhold til andre gymrotter som har noe å si  Grin

Lift smart & stay healthy  Wink

En filosofi jeg med brukbart hell har fulgt på gymmet i 27 strake år, så jeg er aldeles enig! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #13 : 26. november 2009, 12:37 »
En logg må følges opp!
Sitter på et lugubert hotell i Dublin med stive bein etter et forsøk på beintrening i går. Må straks løpe på jobb, men skal forsøke å få slengt inn essensen.
Har ikke fått trent beina på noen uker, så bestemte meg for å ta det litt rolig, hvilket jeg også greide fint....ingen problem mht beintrening akkurat det - it's as easy as that!

Knebøy: tredje eller fjerde knebøyøkta på et år....men lover å skjerpe meg!! Forsåvidt den tredje eller fjerde på tre måneder også, så det er ikek sååå ille som det høres.
100kg x 10
3 sett à 6 repper på 150kg

Strakmark: Hmmmm andre på et år eller så, og første på ca 1 måneder eller så.
4 sett à 6 repper på 140kg  Enda ikke klar for å stå på noe for å gå ekstra langt ned, men helt greit


Lårstrekk:
4 sett à 8 repper med stabelen

Sittende lårcurl:
3 sett à 8 repper med stabelen


...og det holdt i grunn til å begynne med....nok til å ikke se fram til morgendagen vaffal Smiley


Ha en fortreffelig dag...her skal det drekkas!!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #14 : 26. november 2009, 12:49 »
Strakmark: Hmmmm andre på et år eller så, og første på ca 1 måneder eller så.
4 sett à 6 repper på 140kg  Enda ikke klar for å stå på noe for å gå ekstra langt ned, men helt greit

Har det å gå dypt/dypere i strakmark noen fysiologisk effekt i forhold til bygging? Dvs får man noen større effekt som bygger av å gå dypere enn i standard mark med "rette" bein? Har du noen tanker og erfaringer rundt dette? Personlig kan jeg ikke helt se at dette skulle gi noen bedre effekt?
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!