Skrevet av Emne: Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!  (Lest 127333 ganger)

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #135 : 23. desember 2009, 00:53 »
Like så Daniel! Smiley Håper jula blir finfin og det nye året trivelig og fremgangsfullt! Smiley
Skal vi satse på nye 10kg opp? haha

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #136 : 23. desember 2009, 10:43 »
Kan vel karakteriseres som litt skrudd jeg også da  Grin God jul!

jeg er skrudd jeg og =)

Herlig! Cheesy

Kun kort tid til juleribba og pinnekjøttet nå gutter.... Wink Håper dere får ei fortreffelig jul, og at nyåret står til forventningene Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #137 : 23. desember 2009, 10:46 »
Skal vi satse på nye 10kg opp? haha

Ehemmm - jeg er nok litt for mye returbukk til slikt, men jeg har da et lønnelig håp om å øke en kilo i hvertfall. Om jeg greier det, så blir jeg overlykkelig! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #138 : 29. desember 2009, 09:49 »
Ehemmmm...det blei visst ei hvileuke til ut av den ene hvileuka..... Blir sååå sløv av dette juletullet. En har lissom masser av tid...men så bare måååååå en ta en liten aquavitt til maten....og vipps, så fikk en en god unnskyldning til å innta sofaen og bare sløve mer...  dry OK OK det er vel verdt det da!!  Smile

I går fikk jeg nå uansett slept meg på trening....faren er at jeg er i ferd med å bli en klassisk fjortis på gymmet da...bryst og biceps....igjen....  woot

Etter forrige ukes forsøk med flatbenk fant jeg inteligent nok ut at jeg joggu skulle gjøre et nytt forsøk - om enn noe mer moderat. Lite trening i det siste gjorde at jeg valgte ei "sekserøkt" - det vil si seks repper uansett om jeg når jeg kjente vektene ville greid noen repper til. ....velger en ei for tung vekt, så blir det rimelig nok færre enn seks, men det er nå et mål å ikke bomme på det da Smiley

Flat benkpress:
Oppvarming; 10'ere på 50, 80, 110, 140
170kg x 6 (forsåvidt et passelig antall repper med såpass rolig utførelse - fint og "eksplosivt" utført)
2 sett med 150kg x 6 med beina rett ut på benk forran (nokså lett, men veldig rolige og smertefrie repper)

Skrå-flyes:
2 sett med 50kg x 6 (tja - greie sett, men føltes nokså tungt)

Skrå-press i maskin:
1 sett à 6 repper med 80kg på hver vektarm (det var ikke lett i det heletatt!)

Cross-over:
3 sett à 6 repper med 13 plater (sier ingenting for andre enn meg sjøl, men pyttsann)

Hantelcurl:
16kg x 6
20kg x 6
20kg x 6

Scotcurl i maskin:
2 sett à 6 repper med noen plater på

3 sett crunches på skrått underlag

Og dett var dett!

Ellers var det første dagen i jula med noenlunde OK matinntak. Som vanlig har jeg gått ned et par kilo i jula pga få, om enn store, måltider. Når en kommer i normalt gjenge igjen og får opp antall måltider så retter det seg heldigvis raskt igjen Smiley

Jeppsi peppsi! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #139 : 04. januar 2010, 22:08 »
...litt seint godt nytt år til alle!
"Nyttårsforsettet" er greit i grunn - full struktur på kosthold og trening.
Blitt lite trening siste tre uker, men det er forsåvidt greit når jeg nå begynner med 12'ere....phu, det er et ork!!

Fikk trent halvveis siste uke, men litt bob bob... Smiley

Første økt med 12'ere i dag. Bryst og biceps...og litt mage

Skråbenk:
90kg x 12, 100kg x 12, 130kg x 12 og 130kg x 12

Skråflyes:
38kg x 12 - syyyre..

Flatflyes:
34kg x 12- syyyyyyyyyreeeee

Inclinepress - maskin:
55"kg"/arm x 12

Declinepress -maskin:
2 sett  med 120"kg" pr arm -12 repper på første og 10 på andre sett

.....veldig mør....

Hantelcurl:
16kg x 12
20kg x 12

Stangcurl:
50kg x 12

Scottcurl - maskin:
Noen skiver - 2 sett à 12 repper

3 sett crunches på magen til slutt.

Alt i alt ei OK økt, men kjenner at jeg missliker såpass mange repper like mye nå som for 27 år siden!! Smiley




Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #140 : 05. januar 2010, 12:16 »
For de som måtte være interessert.....
Her er omtrentlig daglig kosthold de neste seks månedene.
Spiser i grunn veldig enkelt ved å få i meg bra med proteiner til alle måltid, holde fettinntaket moderat og spise karb av diverse slag helt etter magefølelsen. Spiser meg i grunn bare skikkelig mett til ett måltid (middag), men vil erfaringsvis heller ikke bli sulten mellom måltidene så lenge jeg får i meg såpass mye energi. Om jeg går glipp av et måltid pga jobb el.l., så øker jeg enkelt og greit bare inntaket karb i de øvrige måltiden til et nivå som gjør meg usulten.
Ett og annet brødmåltid vil det rimelig nok også bli innimellom.


1: Frokost (06):60 gram protein(shake) / 70g havregryn 10-15 gram udos choise


2: Lunsj 1 (09): 250g kyllingfilet, eple/banan el.l, 10 mandler


3: Lunsj 2 (11.30): 250g laks, noen havreknäcke


4: Lunsj 3 (14.30): 250 g laks, 1 eple og 1-2 havreknäcke


5: Middag (17): 250g kjøtt eller mager fisk, passelig med ris/potet/pasta


6+7: Shake før/etter trening: 60 gram protein, 50 gram karb i form av riskaker el.l., Drikk 1-2 dl 15 min før trening: Resten rett etter trening.


8: Kveldsmat (22.30): 2-3 brødskiver, omelett av 4-5 egg  (eller 200g kylling/fiskemat/rødt kjøtt og 1ss olivenolje )


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #141 : 05. januar 2010, 12:23 »
sterk i bryst mann Smiley
rå flyes kjøring på deg og

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #142 : 05. januar 2010, 12:38 »
sterk i bryst mann Smiley
rå flyes kjøring på deg og

Helt grei styrke til formålet.....men heldigvis var jeg allikevel ferdig med brystøkta før Karlsen og Ole Martin kom for å trene mark Smiley

Flyes var tungt i går, men det får de uvante 12'erne i skråbenk ta skylda for.
Hadde planer om å ikke gå høyere enn 110kg der siden det var første "høyreppøkt", men siden jeg måtte steppe inn sammen med en annen så tok egoet over slik at det blei 20kg tyngre på arbeidssettene. 130kg gikk forsåvidt veldig greit, men det spørs om jeg har noe å øke med til neste brystøkt. De to siste reppene på det siste settet gikk nemlig litt på autopilot pga tiltagende melkesyreopphopning hehe Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget GrEmLiNgS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • WWW.NORKOST.NO
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #143 : 05. januar 2010, 12:39 »
hei på deg og godt nytt år! Smiley

fin fine økter på deg om dagen da!
hva er planene dine fremover? blir det forann eller bak og på scenen i år? Cheesy

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #144 : 05. januar 2010, 12:46 »
hei på deg og godt nytt år! Smiley

fin fine økter på deg om dagen da!
hva er planene dine fremover? blir det forann eller bak og på scenen i år? Cheesy

Tja si det du Smiley
Jeg kommer til å trene og spise som om jeg hadde bestemt meg for å delta til høsten, men drøyer en god stund før jeg tar avgjørelsen mht om jeg faktisk skal stille.
Må se ann de litt viktigere tingene i livet først .....å gå på diett sommerstid er ikke heeelt optimalt mht andre hyggelige ting heller kan man si.... Smiley
Stikkord:
- ferietid
- grilltid
- kalde utepilstid

- for min del; en del reisevirksomhet i jobb særlig juni, august, september og oktober


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget GrEmLiNgS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • WWW.NORKOST.NO
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #145 : 05. januar 2010, 12:52 »
Tja si det du Smiley
Jeg kommer til å trene og spise som om jeg hadde bestemt meg for å delta til høsten, men drøyer en god stund før jeg tar avgjørelsen mht om jeg faktisk skal stille.
Må se ann de litt viktigere tingene i livet først .....å gå på diett sommerstid er ikke heeelt optimalt mht andre hyggelige ting heller kan man si.... Smiley
Stikkord:
- ferietid
- grilltid
- kalde utepilstid

- for min del; en del reisevirksomhet i jobb særlig juni, august, september og oktober

føler jeg har hørt deg si dette før  Erter

men forståelig tankegang da! tenker egentlig ganske likt selv og har selv lagt opp løpet til at det kan bli konkuranse.
det er det som er ønske men alt må klaffe både i hverdagslivet og i hodet Smiley hehe...

kjenner jeg deg rett så starter du på diett LITT senere enn du selv mener du burde og klarer fortsatt å komme på scena i en form til å vinne med  bodybuilder

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #146 : 05. januar 2010, 13:10 »
føler jeg har hørt deg si dette før  Erter

men forståelig tankegang da! tenker egentlig ganske likt selv og har selv lagt opp løpet til at det kan bli konkuranse.
det er det som er ønske men alt må klaffe både i hverdagslivet og i hodet Smiley hehe...

kjenner jeg deg rett så starter du på diett LITT senere enn du selv mener du burde og klarer fortsatt å komme på scena i en form til å vinne med  bodybuilder

hehe joa jeg har vel sagt noe tilsvarende før, en kan lissom ikke bestemme seg 100% før en selv er sikker på at en er klar for en tøff diett...og en selv tror at grunnlaget er greit nok Smiley

Formen er veldig bra til årstiden å være nå, med en fettklypemåling på mellom 6 og 7mm i snitt, så om jeg holder den formen gjennom vinteren og samtidig får trent bra, så skal du joggu ikke se bort fra at jeg hiver meg på en diett i juli  Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget GrEmLiNgS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • WWW.NORKOST.NO
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #147 : 05. januar 2010, 13:59 »
hehe joa jeg har vel sagt noe tilsvarende før, en kan lissom ikke bestemme seg 100% før en selv er sikker på at en er klar for en tøff diett...og en selv tror at grunnlaget er greit nok Smiley

Formen er veldig bra til årstiden å være nå, med en fettklypemåling på mellom 6 og 7mm i snitt, så om jeg holder den formen gjennom vinteren og samtidig får trent bra, så skal du joggu ikke se bort fra at jeg hiver meg på en diett i juli  Wink

gleder meg til å se hva avgjørelsen blir! Smiley håper virkelig du blir å se på scenen i år igjen!

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #148 : 05. januar 2010, 17:48 »
For de som måtte være interessert.....
Her er omtrentlig daglig kosthold de neste seks månedene.
Spiser i grunn veldig enkelt ved å få i meg bra med proteiner til alle måltid, holde fettinntaket moderat og spise karb av diverse slag helt etter magefølelsen. Spiser meg i grunn bare skikkelig mett til ett måltid (middag), men vil erfaringsvis heller ikke bli sulten mellom måltidene så lenge jeg får i meg såpass mye energi. Om jeg går glipp av et måltid pga jobb el.l., så øker jeg enkelt og greit bare inntaket karb i de øvrige måltiden til et nivå som gjør meg usulten.
Ett og annet brødmåltid vil det rimelig nok også bli innimellom.


1: Frokost (06):60 gram protein(shake) / 70g havregryn 10-15 gram udos choise


2: Lunsj 1 (09): 250g kyllingfilet, eple/banan el.l, 10 mandler


3: Lunsj 2 (11.30): 250g laks, noen havreknäcke


4: Lunsj 3 (14.30): 250 g laks, 1 eple og 1-2 havreknäcke


5: Middag (17): 250g kjøtt eller mager fisk, passelig med ris/potet/pasta


6+7: Shake før/etter trening: 60 gram protein, 50 gram karb i form av riskaker el.l., Drikk 1-2 dl 15 min før trening: Resten rett etter trening.


8: Kveldsmat (22.30): 2-3 brødskiver, omelett av 4-5 egg  (eller 200g kylling/fiskemat/rødt kjøtt og 1ss olivenolje )

godt nyttår til deg og dine også  Cheesy
tenkte i samme slengen å spørre deg om det er noen spesiell grunn til at du har "såpass mye" carbo til kveldsmåltidet?
di gangene jeg er nøye med kosten så pleier jeg¨å spise kun kjøtt eller fisk til det siste kveldsmåltidet
er det ikke sånn at karbo rett før en legger seg har en tendens til å legge seg på kroppen?
egentlig så har jeg ikke så veldig peil,så da spør jeg heller noen som har det Cheesy
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #149 : 06. januar 2010, 08:42 »
godt nyttår til deg og dine også  Cheesy
tenkte i samme slengen å spørre deg om det er noen spesiell grunn til at du har "såpass mye" carbo til kveldsmåltidet?
di gangene jeg er nøye med kosten så pleier jeg¨å spise kun kjøtt eller fisk til det siste kveldsmåltidet
er det ikke sånn at karbo rett før en legger seg har en tendens til å legge seg på kroppen?
egentlig så har jeg ikke så veldig peil,så da spør jeg heller noen som har det Cheesy

Tja, det er vel mest fordi jeg har prøvd begge deler og funnet ut at det ikke gjør noen stor forskjell. Dessuten blir det ikke mye karb da - 40-50g etter trening sånn i 19-tia, og et par brødskiver før leggetid lissom Smiley

Totalt sett vil jeg tro jeg får i meg ca 3500kcal, og det skal etter planen medføre at jeg holder vekten noenlunde samtidig som jeg øker muskelmassen litt....med tilsvarende nedgang i fett over litt tid. Antagelig vil jeg nok heller gå opp et par kilo i vekt i løpet av vinteren, men det får en nå se hva en gjør med. Har uansett såpass lite fett på kroppen nå, så det er rom for litt til uten at det er noen fare mht å greie å bli kvitt det på en eventuell deff Smiley

Når jeg begynner på diett inkluderer jeg litt lett kardio 5 dager i uka, samt at jeg reduserer energiinntaket til ca 3000kcal i første omgang og jobber meg gradvis ned mot drøyt 2500kcal dersom det er nødvendig.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!