Skrevet av Emne: Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!  (Lest 127337 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #195 : 11. januar 2010, 15:30 »
Hva med brilleslange?

Aldri prøvd det, men dersom det er den relle slangen og ikke min eksvenn Roy-Arne med "colabånnane" du tenker på, så er det sikkert helt greit det Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #196 : 11. januar 2010, 15:37 »
Aldri prøvd det, men dersom det er den relle slangen og ikke min eksvenn Roy-Arne med "colabånnane" du tenker på, så er det sikkert helt greit det Smiley

Tenkte at du muligens hadde fordommer mot mat som vekker assosiasjoner til optiske hjelpemidler, ettersom du har bannlyst linser Tongue

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #197 : 11. januar 2010, 15:55 »
Tenkte at du muligens hadde fordommer mot mat som vekker assosiasjoner til optiske hjelpemidler, ettersom du har bannlyst linser Tongue

Nei på ingen måte - men linser har lissom ikke øyne - belgfrukter har jo ikke det. .....samt at det som en digresjon, nok må tas i betraktning at linser på mange måter er et noe missvisende navn på noe som er ugjennomsiktig Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #198 : 12. januar 2010, 10:21 »
I gårkveld var det bryst/biceps/mage

Skråbenk:
12x 50kg, 80kg, 110kg, 140kg, 130kg - skulle egentlig hatt to sett på 140, men vurderte det dithen at jeg ikke ville greie 12 repper på den, så droppet ned til 130.....hvilket var lurt, for etter den åttende reppen på 130kg gikk det på autopilot. Forsåvidt ikke tungt, men måtte lissom la stanga hvile 2 sekunder eller så på brystet mellom hver repp etter den åttende.... Fiiiint sett!

Skrå hantelflyespress:
12 x 42kg
10 x 38kg....stoppa opp gitt

Flatflyes:
12 x 34kg
9 x 34kg .......ooooooo syyyreeee

Cross-over:
16 x 9 plater pr stabel
14 x 9 plater pr stabel

Hantelcurl:
12 x 15kg
12 x 15kg

Scott-curl i maskin - en arm av gangen:
12 x noen plater
12 x noen plater (måtte hjelpe til slik at det blei negativer på de siste 4-5 reppene)

Føltes som om jeg hadde pump alle steder annet enn mellom beina når jeg puslet bort for å ta mageøvelsene. Herlig "monster"følelse!  Smile

Crunches:
3 x 15-20


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #199 : 12. januar 2010, 10:24 »
Syre er d ikke noe å si på, bra feeling d Smiley
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #200 : 12. januar 2010, 10:46 »
Syre er d ikke noe å si på, bra feeling d Smiley

Jepp - men er fortsatt litt uvant med det, så jeg må si jeg sliter litt med å holde trykket opp hele veien....selv når øktene er såpass korte som mine er Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #201 : 12. januar 2010, 13:03 »
Ja, de fleste sliter me å holde trykke oppe når syra har meldt seg Wink
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #202 : 12. januar 2010, 14:12 »
Ja, de fleste sliter me å holde trykke oppe når syra har meldt seg Wink

jepp - men snart er det heldigvis 8'ere, så da kan en endelig føle at en trener sånn noenlunde igjen Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #203 : 12. januar 2010, 14:19 »
ja 8ere er overkommelig Smiley
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #204 : 12. januar 2010, 14:42 »
12x140 i skråbenk synes jeg er bra altså. Nå hadde jeg riktignok supersett med benk til kloss først, men jeg klarte bare såvidt 5x112,5 på min første skråbenkøkt med vanlig grep på over 1 år. Håper og tror ting blir bedre og bedre. Programmet sier 5x140 om noen uker. Det virket nesten urealistisk i forrige uke. Får håpe tyngre vekt blir mye lettere denne uka. I såfall så kan det gå. Og det BØR gå når jeg ser du gjør 12x140 Wink Ellers veldig artig å se deg logge treningene her. Det er sjelden man ser vektene som skaper greske guder Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #205 : 12. januar 2010, 14:55 »
12x140 i skråbenk synes jeg er bra altså. Nå hadde jeg riktignok supersett med benk til kloss først, men jeg klarte bare såvidt 5x112,5 på min første skråbenkøkt med vanlig grep på over 1 år. Håper og tror ting blir bedre og bedre. Programmet sier 5x140 om noen uker. Det virket nesten urealistisk i forrige uke. Får håpe tyngre vekt blir mye lettere denne uka. I såfall så kan det gå. Og det BØR gå når jeg ser du gjør 12x140 Wink Ellers veldig artig å se deg logge treningene her. Det er sjelden man ser vektene som skaper greske guder Smiley

Litt artig å tenke på at han er dritsvak men likevel kjører 12 reps på 140 i skråbenk.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #206 : 13. januar 2010, 08:20 »
12x140 i skråbenk synes jeg er bra altså. Nå hadde jeg riktignok supersett med benk til kloss først, men jeg klarte bare såvidt 5x112,5 på min første skråbenkøkt med vanlig grep på over 1 år. Håper og tror ting blir bedre og bedre. Programmet sier 5x140 om noen uker. Det virket nesten urealistisk i forrige uke. Får håpe tyngre vekt blir mye lettere denne uka. I såfall så kan det gå. Og det BØR gå når jeg ser du gjør 12x140 Wink Ellers veldig artig å se deg logge treningene her. Det er sjelden man ser vektene som skaper greske guder Smiley

Bruker praktisk talt kun skråbenk jeg, og slik har det i grunn vært i ganske mange år nå. Årsaken er at jeg etter mange år med flatbenk av en eller annen grunn lett begynte å få skulderproblemer av øvelsen, noe jeg ikke opplever ved bruk av skrå benk.
Vel vel - resultatet er i hvertfall at det sikkert ikke er store forskjellen i styrke mellom de to øvelsene for min del. Kan være at jeg er ti kilo "sterkere" i flatbenk med det "flatbenkgrunnlaget" jeg har nå, men stort mer tror jeg joggu ikke det er heller Smiley
Men jeg har jo seff registrert at det ikke er sååå mange på gymmet som kjører skråbenk med stort mer enn 80kg da....og bryst og triceps har i grunn aldri vært mine svake sider mht det visuelle heller, så litt bør en jo greie å presse lissom Smiley

Litt artig å tenke på at han er dritsvak men likevel kjører 12 reps på 140 i skråbenk.


Det "kuleste" er vel at jeg for tiden bruker høyere vekter i skråbenk enn i knebøy.........og det til tross for at benkvektene ikke er sååå voldsomme lissom  Undecided

...burde kanskje vurdert å tenke litt på det faktumet nå som prioriteringene skal settes for årets treningsinnsats  Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #207 : 13. januar 2010, 08:23 »
Det "kuleste" er vel at jeg for tiden bruker høyere vekter i skråbenk enn i knebøy.........og det til tross for at benkvektene ikke er sååå voldsomme lissom  Undecided

Det er selve definisjonen på en handicaputøver det; høyere vekter i benk enn bøy.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #208 : 13. januar 2010, 08:31 »
Forøvrig rygg/legger i går Smiley

Markløft - hevet til midt på leggen:
12 x 60, 100, 140, 160kg ....gikk helt greit, men måtte skifte grep etter tiende reppen på 160...Holder rettvendt, og mine revmatiske hender er ikke hva de var...

Stangroing - godt fremoverlent:
12 x 100kg
12 x 120kg - greit, men litt tungt på de siste par reppene (var nedom gulvet et lite sekund mellom de siste)

puuuump....  Ohmy

Nedtrekk:
12 x 75kg....litt lett, så den går som oppvarming
12 x 80kg
12 x 80kg ....måtte fuske litt på de siste 2-3 reppene.....veldig pump etter denna...

Sittende roing: - skulle vært serratus push-down, men trente sammen med en kar som hadde sååå vondt i skuldera
2 sett à 12 x 100kg - veeeldig fin kontakt (lenge siden jeg har kjørt denne)

Tåhev:
3 sett på 120"kg" til failure....15 repper eller så


Vel...egentlig ei kanonøkt for min del...og den kjennes fint i dag også - JIPPIIII!  Smile






Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #209 : 13. januar 2010, 08:34 »
Det er selve definisjonen på en handicaputøver det; høyere vekter i benk enn bøy.  Grin

Hehe ja det er vel det, men det skal sies at jeg alltid har vært "svak" i knebøy og markløft da.....meeeen det får da være måte på lissom Smiley

Trøsten får være at jeg garantert har høyere 1RM i bøy og mark enn i benk Smiley  .....vel, i motsatt fall går jeg og dør på meg!!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!