Skrevet av Emne: Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!  (Lest 130054 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #210 : 14. januar 2010, 15:50 »
Hmm, denne burde jeg vel ikke logge en gang..... Trente skuldre og triceps i går - på det nye gymmet jeg ser ut til å starte opp på.
De har bare fått inn maskinene der så langt...ikke så mye som en kilo med løse vekter. Det betød at jeg altså, antagelig for første gang på 15 år eller så, kjørte hele økta uten å bruke ei frivekt Smiley

Aner ikke kiloene, men du får bare tro meg at jeg fikk en helt mental pump både i skuldre og triceps. Når sant skal sies, så er det ikke akkurat noen krevende øvelse å få pump når en driver og diller med 12-15 repper heller da....   dry

Æsj nei - jeg blir egentlig litt kvalm av å tenke på den treningsformen jeg forfallt til i går, så jeg driter i å skrive mer om den saken!  Undecided

 Kiss


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #211 : 14. januar 2010, 15:53 »
Hehe da skal jeg forsøke å få deg til å skrive bittelitt mer... Hvilke apparater var det og, til å være apparater, hvor godt likte du dem i forhold til andre du har prøvd? Har du noe favorittmerke når det kommer til apparater?
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #212 : 14. januar 2010, 16:38 »
Hehe da skal jeg forsøke å få deg til å skrive bittelitt mer... Hvilke apparater var det og, til å være apparater, hvor godt likte du dem i forhold til andre du har prøvd? Har du noe favorittmerke når det kommer til apparater?

Prøver febrilsk å huske navnet på dem....hmmm tror det het Star Trac eller noe slikt. Vistnok amerikansk.
Virket veldig solide, og banen på de jeg prøvde litt på i går virket veldig bra.

Ja - også var det en fiffig og grei ordning der en switcher over en liten hendel på skivene i racket isteden for å benytte den tradisjonelle "pinnen". Litt vanskelig å forklare kanskje, men det var altså en liten "bryter" på hver av skivene.
Platene var noe tunge - ca 7 kg pr stk, men der var det vistnok mulig å bruke en annen fiffig hendel slik at en kunne øke med 3,5 kg istedenfor ei hel plate - for pikebarn og dets like seff!

Nå var det første gang jeg prøvde noen av dem i går, og jeg er veldig innkjørt på Panatta (og forsåvidt fornøyd med dem) men en får nå se da Smiley

NB! Med få unntak, så er jeg ikke noen stor fan av "rack-maskiner", så har i grunn skydd unna de fleste fra panatta i såmåte også Smiley
Det var i hvertfall nær null merkbar friksjon på de fra "Star-trac", og det er jo bra ......men så var de kliss nye også da...Time will show! Smiley

Det var som sagt ennå ikke frivekter der, og det så nok intuitivt ut som de maskinene til å legge på skiver, var mer spennende enn de med racks Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #213 : 14. januar 2010, 16:51 »
Skumle tendenser Trikeppsman. Skumle tendenser...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #214 : 14. januar 2010, 16:56 »
Har du noe favorittmerke når det kommer til apparater?

Bare måå svare separat på den der.

Vet det er mange som liker fancy maskiner....i går prøvde jeg f.eks liggende skulderpress i maskin....hva faan er poenget med å ligge når en skal kjøre "press over hodet"?  Huh
Jeg synes enkle og solide maskiner er det greieste - men jeg innser at jeg er litt gammeldags, så jeg holder stort sett dette for meg sjøl. Jeg får alikevel smått grøssninger når jeg kommer over romskiplignende maskiner som jeg etter en stunds resultatløs utprøving må få instruksjon i hvordan skal brukes  dry

Mulig jeg er sær, men begrenset utvalg til tross, så er den suverent beste beinpressen, nedtrekken, sittende roing og cross-over laget av gamle "World Class". det er vel et dødt merke, men dog  Smiley

Ellers synes jeg Knut O. Kopland med sitt Gym 2000, lager gode og solide saker

Panatta har en del bra, særlig det utstyret som er laget for å tåle en trøkk, men maskinene virker til tider konstruert for stutte italienere.
Beinpressene deres liker jeg heller ikke noe særlig....skulle gjerne hatt mulighet til å justere vinkelen på fotplata Smiley Men men - det blir litt pirk i grunn Smiley

Hmm ja - og vel, Star Trac så faktisk ikke verst ut det heller. Gleder meg i hvertfall til å prøve ut de til de "frie" vektene Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #215 : 14. januar 2010, 16:57 »
Løft maskinene over hodet. Frie maskiner.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #216 : 14. januar 2010, 16:59 »
Skumle tendenser Trikeppsman. Skumle tendenser...


Æi knåw! Smiley

En blir jo ikke yngre med årene, og årene er vel i ferd med å sakte trekkes inn mht dette frivektsgreiene, så en ender vel snart opp som fast bruker av mage- og rumpestrammermaskinen Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #217 : 14. januar 2010, 17:01 »
Rumpetaskestrammemaskin.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #219 : 14. januar 2010, 17:18 »
Tror jeg så noen magetasker på VM-videoene fra 1987. Mye bra outfit der på hjelperne/coachene og i publikum. McGyver-sveiser, treningsjakker med bl.a. rosa og lilla farger, bolebukser stappet ned i hvite tennissokker og svarte lærmokasiner med dusker....
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #220 : 14. januar 2010, 19:56 »
Tror jeg så noen magetasker på VM-videoene fra 1987. Mye bra outfit der på hjelperne/coachene og i publikum. McGyver-sveiser, treningsjakker med bl.a. rosa og lilla farger, bolebukser stappet ned i hvite tennissokker og svarte lærmokasiner med dusker....


trenger ikke gå tilbake til 1987, de finnes jo fortsatt på diverse treningsstudioer... dog er hyppigheten kanskje noget mindre.
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #221 : 14. januar 2010, 21:43 »
Magetasker er nå forsåvidt greit. Tenker mer på det andre McGyver-tilbehøret. Faktisk så er det mange på plata i Oslo nå som har samme hårsveis og som har samme type klær og farger som de hadde på VM i 87.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #222 : 14. januar 2010, 21:46 »
Magetasker er nå forsåvidt greit. Tenker mer på det andre McGyver-tilbehøret. Faktisk så er det mange på plata i Oslo nå som har samme hårsveis og som har samme type klær og farger som de hadde på VM i 87.


jeg henger ikke så mye der nede siden jeg får like mye show på gym'et Tongue men nå har du avslørt hvor du tilbringer tiden etter trening Tongue
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #223 : 14. januar 2010, 21:49 »
jeg henger ikke så mye der nede siden jeg får like mye show på gym'et Tongue men nå har du avslørt hvor du tilbringer tiden etter trening Tongue

Pleier å kjøpe billig Litago, cuba sjokolade og risifrutti der etter treninga.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #224 : 14. januar 2010, 21:51 »
Pleier å kjøpe billig Litago, cuba sjokolade og risifrutti der etter treninga.


hvis de ikke har pommes frites gidder jeg ikke.
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!