Skrevet av Emne: Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!  (Lest 128607 ganger)

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #465 : 16. mars 2010, 10:48 »
hehehe ja det kunne en jo gjort Smiley ....Alternativt fått den fisken rett i fryseren så en har krepseåte til høsten....... Abramis brama er nemlig fantastisk krepseåte Wink

I mine ungdomsår fisket vi mang en sekk full med brasme og solgte det til krepsefiskerne i Steinsfjorden...for hundre kroner sekken Smiley
I dag må åtefiske fanges i samme lokalitet som en skal krepse i, så den foretningsideen har i grunn blitt regulert bort Smiley

Hmm - ja, og det var dagens belæring.. Smiley

skandale... hehe, verden er styrt av reguleringer om dagen..
Hadde det ikke vært for at folk ga litt faen i de så hadde vi ikke hatt kreps i kyvatnet her i Tr.heim, hvor jeg forøvrig satt hver sommer og fisket bøtte på bøtte med kreps når jeg var mindre..
Først laga vi masse mel+vann deig, fiska mort (avogtil ble morten til ei gjedde... ) så satt vi der, time på time og fisket av den så utrolig "utryddingstruete" bestanden..

Var der igjen i sommer med fruen, hun trodde ikke på meg, "Det finnes itj kreps i trondheim! " ble det påstått, var litt skeptisk etter de tømte og renska dammen for å bli kvitt morten (som forøvrig ikke funka).

men med en kottiss kuttet i tærninger som ble fordelt på bunnen og 10min ventetid så kan man si at bunnen levde, kreps OVERALT!!

Skal også sies at vi fisket ørret i kyvatnet samme dagen, ca 300g, dvs all utslippsfisken til tofa har satt sine spor Smiley

har du forøvrig noengang inspisert stokkedammen i Trondheim? lite lite vann , en dam mersom i bymarka? Mellom Theisendammen og Baklidammen?
Det tar deg ca 5min å gå en runde rundt dammen, når jeg var mindre var det en lovende gjeddebestand i det vannet, både stor og liten fisk, det var også en koloni mort som bodde der.. Magisk plass for små unger, fordi man ser så og si alt som foregår der...

Var der ifjord igjen, da så jeg ikke en eneste storfisk,jeg fikk fanget en ca 4cm lang gjedde inne i et siv, tidligere så kunne man se store som solet seg, det plasket i vannkanten når man gikk og man kunne se morten..
en salamander fant jeg også, noe som er stikk motsatt av det som bodde der tidligere, finner ikke ut hva som har skjedd...
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #466 : 16. mars 2010, 10:57 »
Hva sier eksperten: villaks- utrydningstruet eller ikke?

Det blir på mange måter et litt akademisk spørsmål. Smile

Asbjørn Vøllestad, som forøvrig var min hovedfagsveileder, sier jo ganske korrekt at slik situasjonen er i dag, så er ikke totalbestanden av villaks truet med utryddelse. Men når han sier at det er mye villaks i havet, så tar han faktamessig feil - særlig når en ser på tilbakevandrende laks. Selv om han aldri har forsket på laks spesifikt så burde han ha fått med seg det forskningsgrunnlaget som ligger til grunn for bestandsanalysen. ....det lukter noe brutal klipping her...

Nå har jeg ikke sett dokumentaren enda, men Magne Sleire har tidligere vist særdeles lemfeldig omgang med fakta i sine tidligere produksjoner. Han plukker ut bruddstykker og presenterer det som den hele sannhet.
I kveld skulle det ikke forundre meg om de viser til lakseoppsvinget i Sørlandselvene som et bevis på at alt er såre vel.... Det skulle heller ikke forundre meg om han i samme omgang utelater å nevne at det i godt over ti år nå er brukt i størrelsesorden 90 millioner kroner årlig på å kalke, og reetablere laksebestandene der - den var praktisk talt utryddet før den velykkede kalkingen tok til...ikke rart det øker voldsomt da...... Og at det også er en del av kysten som er heldig forskånet for negativ påvirkning fra oppdrettsindustrien.

I tillegg oppfatter jeg det som om Sleire har gjort dette til en kamp mellom de ca 1000-1200 fiskerne med faststående redskap i sjøen og de vel 60.000 fiskerne i elvene våre. Det blir etter min mening det reineste sludder. Realiteten er at det fanges omlag like mye laks i sjø som i elv, og at fisket er regulert hardt i begge miljøer - så hardt at frafallet av fiskere i begge leire er markant.

En kan alltid diskutere årsakene til nedgangen, og den kritiske situasjonen i en del regioner, og påpeke at situasjonen ikke er like svart over alt, men at laksen og sjøørreten er i en svært presset situasjon i svært mange vassdrag er dessverre hevet over tvil.
Laksen er reelt utryddet i 50  av 450 vassdrag, og truet eller sårbar i over 200. Det betyr for det våkne øyet at det er en del vassdrag som hverken er utryddet, truet eller sårbare....så slik sett har Asbjørn på sett og vis rett mht utryddningsfaren på kort sikt Smiley

På lengre sikt derimot....vel der må vi i hvertfall jobbe for at det fortsatt er villaks både for villaksens del og for fiskere både i sjø og elv Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #467 : 16. mars 2010, 12:06 »
Honnør for godt svar.

Det var omtrent som jeg antok, at man bruker statistikk for det den er verdt, og at journalister ikke må tolke vitenskapelige data.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #468 : 16. mars 2010, 14:32 »
Honnør for godt svar.

Det var omtrent som jeg antok, at man bruker statistikk for det den er verdt, og at journalister ikke må tolke vitenskapelige data.  Grin

Dessverre blir det ofte slik. Det "skumle" med slike frittstående produksjoner er at de gjerne tar opp type 2 timer med råfilm der de tar opp både det intervjuobjektet er klar over og det de ikke er klar over kan bli brukt ....også benytter de i høyden 1 minutt av i alt 180 minutter med opptak.
En skal være riimelig strukturert for å ikke si noe som kan tolkes feil om det tas ut av den sammenhengen det ble sagt i da..... Hos "oss" var Sleire og filmet i 2,5 strake timer, der han innimellom sa typen "Nå tar vi en pause, så det er bare å slappe av!"...kamera gikk like fullt, og han stillte ett og annet spørsmål som en fort kunne svart litt sleivete på...men vår mann satt i 2,5 strake timer med hendene foldet og blikket fokusert rett inn i kamera.....ikke noe av det ble så vidt jeg vet benyttet.... Wink Årsaken var en episode fra en av Sleires tidligere produksjoner der et par av intervjuobjektene følte seg grovt missbrukt når de så det ferdige resultatet.

Synd - for en med Sleires evner til å sette ting på spissen kunne laget mye interessant om laksen....som endog kunne vært godt underbygget med fakta.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #469 : 17. mars 2010, 08:23 »
Bra bryst-/bicepsøkt i går - i hvertfall kjennes den fint i dag.

Benkpress:
8 x 50, 80, 110, 140kg
6 x 170kg - rolig med lang stopp.....var veldig lett, så sto etterpå og vurderte nøye om jeg skulle legge på 30kg til, men tok til fornuften!
Avsluttet heller med to seksere x 170kg - normalt tempo

Føltes forsåvidt greit, men tror det blir kun skråbenk herfra og utover. Gidder ikke rissikere mer enn nødvendig mht skulderen...dessuten er skråbenk en mye bedre brystbygger Smiley

Incline-press (maskin):
8 kjappe på 120"kg"
8 x 150"kg"
7 x 180"kg"
6 x 180"kg"

Cross-over:
3 sett x 8, 10, 11 repper med 12 plater

Hantelcurl:
8 x 5, 10, 15 og 20kg
6 x 25

Scottcurl (maskin):
3 sett 8-9 repper på et antall plater

Crunches på skrått underlag:
3 sett til utmattelse

Alt i alt ei veldig god økt. selv om jeg savnet hanteløvelser. men pyttsann - variasjon skal vistnok være bra


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #470 : 17. mars 2010, 08:31 »
skandale... hehe, verden er styrt av reguleringer om dagen..
Hadde det ikke vært for at folk ga litt faen i de så hadde vi ikke hatt kreps i kyvatnet her i Tr.heim, hvor jeg forøvrig satt hver sommer og fisket bøtte på bøtte med kreps når jeg var mindre..
Først laga vi masse mel+vann deig, fiska mort (avogtil ble morten til ei gjedde... ) så satt vi der, time på time og fisket av den så utrolig "utryddingstruete" bestanden..

Var der igjen i sommer med fruen, hun trodde ikke på meg, "Det finnes itj kreps i trondheim! " ble det påstått, var litt skeptisk etter de tømte og renska dammen for å bli kvitt morten (som forøvrig ikke funka).

men med en kottiss kuttet i tærninger som ble fordelt på bunnen og 10min ventetid så kan man si at bunnen levde, kreps OVERALT!!

Skal også sies at vi fisket ørret i kyvatnet samme dagen, ca 300g, dvs all utslippsfisken til tofa har satt sine spor Smiley

har du forøvrig noengang inspisert stokkedammen i Trondheim? lite lite vann , en dam mersom i bymarka? Mellom Theisendammen og Baklidammen?
Det tar deg ca 5min å gå en runde rundt dammen, når jeg var mindre var det en lovende gjeddebestand i det vannet, både stor og liten fisk, det var også en koloni mort som bodde der.. Magisk plass for små unger, fordi man ser så og si alt som foregår der...

Var der ifjord igjen, da så jeg ikke en eneste storfisk,jeg fikk fanget en ca 4cm lang gjedde inne i et siv, tidligere så kunne man se store som solet seg, det plasket i vannkanten når man gikk og man kunne se morten..
en salamander fant jeg også, noe som er stikk motsatt av det som bodde der tidligere, finner ikke ut hva som har skjedd...

Kjenner ikke til det lille vannet du nevner, men det er ikke uvanlig at fiskebestanden endrer seg ganske vesentlig over tid, "permanent" eller i sykluser (avhengig av artssammensettning og for en stor del styrke på årsklasser)

krepsefiske er uansett moro da - og en kan stort sett lokke den til seg med det meste så lenge det er animalsk. har selv brukt mest fisk - brasme, abbor, makrell(veldig bra), men også slakteavfall og annet - jepp koteletter også Wink
Mener å huske at det var kreps i Jonsvatnet også, men mulig jeg husker feil.
den er uansett frosøkt satt ut en rekke plasser...og er i grunn et godt eksempel på artsfacisme i forvaltning...og blandt oss fiskere. ....Greit med kreps og ørret i vann den ikke forekom fra før lissom, men kom for all del ikke med ørekyte, sørv, mort eller annet svineri... Wink

Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #471 : 17. mars 2010, 11:35 »
Johnsvatnet har masse kreps ja, men etter x antall runder med dorging med magnum rapala wobblere så har jeg ingen planer om å plaske med hånden i vannoverflaten der.. (har forøvrig hytte der ute, satte garn over natta for se om det var mye fisk utenfor hytta.. midt på natta var jeg og en kompis ute for å se på vannet så ble vi faktisk vitne til at man kunne se at garnet flyttet på seg!) no more swimming in that water.. ikke uten harpun iallefall!! hehe


Flytting av fisk er artig ja, har vært med på å sette ut ørret i flere småvann rundt Glåmos og Røros(har hytte der oppe og). Fisken kommer ifra glomma så den er ikke flyttet langt. Er nå flere myr"hull" som er "connected" med bekker osv som har masse småørret nå, hvor det før var tomt for fisk Smiley

siste gjedda jeg og en kompis(han som er avbildet) tok der ute ifjord.. 8kg Smiley

maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #472 : 17. mars 2010, 13:13 »
Johnsvatnet har masse kreps ja, men etter x antall runder med dorging med magnum rapala wobblere så har jeg ingen planer om å plaske med hånden i vannoverflaten der.. (har forøvrig hytte der ute, satte garn over natta for se om det var mye fisk utenfor hytta.. midt på natta var jeg og en kompis ute for å se på vannet så ble vi faktisk vitne til at man kunne se at garnet flyttet på seg!) no more swimming in that water.. ikke uten harpun iallefall!! hehe


Flytting av fisk er artig ja, har vært med på å sette ut ørret i flere småvann rundt Glåmos og Røros(har hytte der oppe og). Fisken kommer ifra glomma så den er ikke flyttet langt. Er nå flere myr"hull" som er "connected" med bekker osv som har masse småørret nå, hvor det før var tomt for fisk Smiley

siste gjedda jeg og en kompis(han som er avbildet) tok der ute ifjord.. 8kg Smiley



Flott gjedde!
Jeg har mang en gang måtte kaste garn etter prøvefiske (fiske for å undersøke sider ved fiskebestanden). Noen ganger har det vært et antall større ørret som har gjort det til en tuggete ball, men verst er alltid gjedde. Ei gjedde  (eller to) på størrelse med den på bildet, har såpass stor kraft at den raskt bunter sammen et 25-meters-garn til noe som mest av alt minner om et hampetau - de er rett og slett helt utrolige til å rulle seg rundt selv når de er helt tildekket med garn...de rekker noen rundkast før de kveles... Smiley

Så at garnet rører på seg er ganske så normalt - og bør automatisk øke iveren framfor redselen Wink



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #473 : 17. mars 2010, 13:30 »
går dykkerrykter om folk som har sett "tømmerstokker" av gjedder Wink
Samt at på en av fiskesjappene her har det gått en vandrehistorie om at det er blitt funnet rester av ei gjedde på ca 30kg...Har respekt for stor rovfisk jeg, heller ei gjedde på 15kg enn en ørret på 5 Smiley (kampen!!! ) Smiley
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #474 : 17. mars 2010, 20:21 »
Sikkert litt kjip denne logginga da...lissom ingen progresjon - blei ferdig med denslags for minst 15 år siden  Smile

I dag var det nå like forbanna nok en gang rygg og legger:

Stangroing:
8 x 50, 80, 120kg
6+1+1 x 160kg
8 x 150kg
6+1+1 x 150kg

Hantelroing - frittstående:
8 x 58kg
6+1 x 58kg

Nedtrekk:
Forran - 2 åttere med 100"kg"
bak - 100"kg" x ca8

Serratus push-down:
2 sett x 8 repper pluss en del cheatingrepper - med 95"kg"

Tåhev:
2 sett med hele røysa - 10-15 repper

Donkey-Raises:
2 sett med ganske mange skiver - 12-15 repper


Fikk ikke den helt gode følelsen, men fikk en slags pump, så økta teller den.  Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #475 : 17. mars 2010, 20:23 »
Gleder meg til lørdag!!!


Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #476 : 17. mars 2010, 20:24 »
Gleder meg til lørdag!!!


hva skjer på lørdag?? Fylla??? Drankere

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #477 : 17. mars 2010, 20:28 »
Gleder meg til lørdag!!!

Vi også! Smiley

hva skjer på lørdag?? Fylla??? Drankere

Jeg er i hvertfall med på alt! Må benytte anledningen i tiden før dietten starter Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #478 : 17. mars 2010, 22:20 »
hva skjer på lørdag?? Fylla??? Drankere

låvedans i solbergskauen Grin
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tricepsman - en lang vei å gå, og godt er det!
« #479 : 18. mars 2010, 08:32 »
låvedans i solbergskauen Grin

Stokkeskauen i såfall Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!