Skrevet av Emne: Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!  (Lest 127351 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Silverback - skal...no ass, just überkropp
« #705 : 01. juni 2010, 19:55 »
På reisefot, men ser ut som om jeg får trent noenlunde denne uka lell.
Planen var å dra på et gym et stykke fra hotellet, men pga møteaktivitet som er spredt utover dagen fra morgen til kveld, så har valget falt på å benytte det helt ok trimrommet på hotellet. Litt hantler opp til 40kg er greit, men null stenger med tilbehør, så da må det andre få sitt gjennom de "luftmaskinene" (Keiser) som er der. De var faktisk ikke så ille heller - og en kan justere motstanden til langt over det jeg var i standtil å rikke, så da skal en vel ikke klage Smiley

Splitter i bryst/rygg/skuldre og bein/armer og kjører et par gjennomkjøringer på begge, så da bør det holde Smiley

Kjørte bryst/rygg/skuldre i går, og følte at jeg hadde fått trent alt mer enn godt nok til mitt formål selv om jeg i bunn og grunn hater rein  maskintrening.

Minne fra hotellbadet vedlagt Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Silverback - skal...no ass, just überkropp
« #706 : 04. juni 2010, 06:23 »
Dårlig logging her, men dog...
Meeeen, har trent tre økter denne uka, og i dag/morgen blir det den fjerde slik at kroppen er gjennomgått to ganger om ikke annet:

Kostholdet har vært litt rart sammenlignet med normalen. Har i grunn spist mest karb, og kanskje bare et par hundre gram proteiner dersom en skal være veldig optimistisk mht tallene. Hadde i grunn derfor regnet med at en ville se litt slækk ut etter ei uke stid, men resultatet har i grunn vært stikk motsatt.. Bilder er jo ikke alltid like gode å vurdere slikt ut fra, men jeg ser det utrolig godt i speilet om mårran om ikke annet. Side"ribba" har brått titta skikkelig fram på mårran lissom hehe

Vedlagte bilder er tatt med omlag ei ukes mellomrom- samme tid på døgnet - det første fra i dag, og det andre altså fra ei ukes tid sia. Bildene viser det kanskje ikke så godt, men saken er den at dersom jeg ellers skulle forberedt meg til å få maks ut av formen så ville jeg dratt mye ned på karben for å slippe væske...stikk motsatt av det jeg har gjort denne uka, men like fullt har det nå sluppet mye av en eller annen grunn.....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Silverback - skal...no ass, just überkropp
« #707 : 04. juni 2010, 06:49 »
Hva er det du jobber med? (siden du reiser såpass mye Smiley )
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Silverback - skal...no ass, just überkropp
« #708 : 04. juni 2010, 07:11 »
Hva er det du jobber med? (siden du reiser såpass mye Smiley )

Underbetalt biolog....hmmm det gjelder vel i grunn alle biologer det kanskje..... Vel vel - man høster som man sår, men jeg er født med sølvskje i kjeften og lever godt!  Smile
Reiser i grunn ikke sååå mye da - bare en del vår og høst, og det er i grunn stort sett innenlands pluss noen veldig få turer utenlands årlig.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Silverback - skal...no ass, just überkropp
« #709 : 04. juni 2010, 07:16 »
Underbetalt biolog....hmmm det gjelder vel i grunn alle biologer det kanskje..... Vel vel - man høster som man sår, men jeg lever godt!  Smile
Reiser i grunn ikke sååå mye da - bare en del vår og høst, og det er i grunn stort sett innenlands pluss noen veldig få turer utenlands årlig.
innen hvilket felt?
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Silverback - skal...no ass, just überkropp
« #710 : 04. juni 2010, 07:23 »
innen hvilket felt?

Økologi, biologi, med fokus på fisk og akvatiske miljøer.  Huh
Er opprinnelig utdannet innen zoologi med fokus på fiskeøkologi og populasjonsdynamikk, men jobber i grunn mest med fiskeforvaltningsrelaterte problemstillinger i den jobben jeg har nå.



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Silverback - skal...no ass, just überkropp
« #711 : 04. juni 2010, 07:28 »
WWF?Cheesy, er vel ikke av mange som har den utdannelsen som ikke jobber som lærer Smiley
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Silverback - skal...no ass, just überkropp
« #712 : 04. juni 2010, 07:42 »
WWF?Cheesy, er vel ikke av mange som har den utdannelsen som ikke jobber som lærer Smiley

Ikke WWF nei, men jeg kjenner Rasmus og hans menn og kvinner godt Wink
Det var nok enkelte med den typen utdannelse som ble lærere i videregående o.l. tidligere, men ikke hoveddelen.
Reine universitetsudannelser inneholder null pedagogikk - i hvertfall UiO - så de er mer rettet inn mot forskning og forvaltning reint arbeidsmessig.... For egen del er jeg er i grunn veldig glad for at jeg ikke endte opp innen den delen av forskningen - mye stress med å få fingrene i alt for begrensede midler....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget NifS

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 593
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 593

  • i dont want to know your name, i just want BANG!
Sv: Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!
« #713 : 08. juni 2010, 17:12 »
legger fra meg en lur kommentar så det blir lettere å følge med på tråden Cheesy

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!
« #714 : 08. juni 2010, 23:39 »
Hadde selv tenkt å bli biolog, men jeg var ikke motivert for skole på den tida, så jeg slo det fra meg. Hadde heller ikke lyst til å gå landbruksskolen borti strøket, dvs noen mil herfra, ute på åkrene. Ble tre år, pluss tre, kanskje fem år i Bergen eller et annet sted som lå langt borte, og det ville jeg ikke. Hjemmekjær kar, så jeg gav slipp på den utdanninga. Nå har jeg i alle fall motivasjonen. Hvordan er selve yrket? Smiley
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!
« #715 : 09. juni 2010, 10:13 »
Vel vel, så er en tilbake i mer normale omstendigheter igjen.
Litt stress med en dings jeg driver og mekker i hagen...som selvfølgelig skulle vært gjort ferdig i fjor, så mandag gikk med til spaing av grus, og resten av uka må det rettes opp og legges "dragere" og skrus plank sånn at det hele er klart til innvielse lørdag, men trene skal en alltids få tid til lell.

I går var det nå bryst og biceps som skulle få sitt. Tenkte som så at ei uke med "luftmaskintrening" ville medføre et voldsomt styrkeoverskudd, men det gjorde det i grunn ikke. Alt var på det jevne i grunn!  Smile

Skråbenkpress:
Målet var en sekser på 170kg, så jeg startet etter oppvarming med:
4 x 160kg.....uff - rolige og kontrollerte repper, men det var ikke dagen....
6 x 150kg
6 x 150kg
6 x 150kg

Skrå flyespress:
10 x 52kg
5 x 65kg - bom stopp gitt - i grunn et dårlig sett, så det teller ikke!
8 x 52kg

Flat flyes:
8 strikte og 3 hiv og hoi repper med 40kg

Cross-over:
2 sett til utmatelse med henholdsvis 12 og 13 plater (sier null, men for min egen del...)

Hantelcurl:
8 x 20kg
7 x 25kg

BicepsRøssbøcurl:
1 sett til 8 pluss 3-4 riv og røsk repper med 40"kg"
1 sett til...hmm det var først en repp der jeg holdt statisk på toppen i ca 20sek og deretter en repp der jeg holdt i ca 15sek, og deretter en masse halvrepper i øvre halvdel av bevegelsen, og deretter reiste jeg meg opp og curlet uten belastning til jeg ikke greide å bøye armene mer

DONE!

Observasjon: To unge karer var godt inne i benkpresstreninga når jeg kom, og holdt fortsatt på med benkpress når jeg var ferdig med alt mitt - de tok hvert sett til full failure
.....de avsluttet omsider...oooog begynte med skråbenk.... Jeg sto og skravlet i resepsjonen i nærmere tre kvarter...og de holdt joggu på med skråbenk i en drøy halvtime....før de gikk over til stangroing. Vel vel - boys will be boys!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!
« #716 : 09. juni 2010, 11:03 »
Hadde selv tenkt å bli biolog, men jeg var ikke motivert for skole på den tida, så jeg slo det fra meg. Hadde heller ikke lyst til å gå landbruksskolen borti strøket, dvs noen mil herfra, ute på åkrene. Ble tre år, pluss tre, kanskje fem år i Bergen eller et annet sted som lå langt borte, og det ville jeg ikke. Hjemmekjær kar, så jeg gav slipp på den utdanninga. Nå har jeg i alle fall motivasjonen. Hvordan er selve yrket? Smiley

Biologi er jo så mangt, og mulighetene er som for de fleste utdanninger mange – selv om det begrenser seg noe dersom en ønsker å drive med eksakt det en utdannet seg som.
En universitetsutdanning er på mange måter ofte like mye en utdanning i å tilegne seg generell kunnskap som det å inneha spesifikk kunnskap innen et snevert felt. ….selv om en rimelig nok begrenser seg en del gjennom den retningen en velger.
Det varierer nok litt fra universitet til universitet, men grunn- og mellomfagene innen de ulike retningene er såpass brede at selv om en har et hovedfag i populasjonsbiologi på abbor, så er ikke overgange til å jobbe med for eksempel reinsdyr eller vannlopper større enn at det er greit overkommelig.

De jeg studerte sammen med begynte innen: diverse forskning (privat og universitet), legemiddelindustri, sykehuslaboratorier, læreryrket, diverse miljø- og naturforvaltning, noen få i perioder på Newton etc, og jeg i en frivillig organisasjon, ++

Mitt opprinnelige mål var å satse på forskning, men i løpet av studietiden så jeg hvor mye en gjerne måtte ofre for å ha en grei karriere innen det segmentet (jeg er også veeeldig hjemmekjær), så jeg revurderte den planen før jeg var ferdig på universitetet.
Som nyutdannet jobbet jeg først med et par mindre prosjekter som jeg fikk finansiert via forskningsrådet, deretter var jeg en kort sveip innom fylkesmannens miljøvernavdeling, før jeg uventet fikk en telefontilbud om å komme på intervju hos min nåværende arbeidsgiver. En jobb som ga god frihet til å planlegge egen hverdag i et trivelig miljø med likesinnede – og der har jeg i grunn trives så godt at jeg til nå ikke har funnet grunn til å skifte beite Smiley
Jeg liker trygghet, og når tryggheten følges av oppgaver som jeg som oftest brenner for også – vel da er det jo greit nok for min del Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!
« #717 : 11. juni 2010, 08:26 »
Trente nå i hvertfall rygg i går...etter å ha spadd/krafsa/raka ut betydelige mengder subus i innkjørsel og på gårdsplass....så traps og rygg var i grunn gode og møre før en kom i gang.

Ble derfor en haug med dilleøvelser:
Nedtrekk bak
Nedtrekk foran
Sittende roing
Hantelroing
Pluss et par andre dragøvelser uten navn

6-8 repper på alt, og totalt hele 14 sett

Kjørte 4 sett mageøvelser til slutt

Alt i alt ei bra økt faktisk  Smile

...deretter var det tilbake til det hjemmlige arbeidet!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!
« #718 : 11. juni 2010, 08:47 »
Silverback - skal ... ?
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Silverback - skal...s48 - oi sideribbe jo!
« #719 : 11. juni 2010, 09:01 »
Silverback - skal ... ?

......han begynner å få suget, men skal en tur til Bjarne for å få en mulig prediettstatus til uka hehe Wink
En morgenvekt på 129kg og et midjemål på 97-98cm er litt kjipt, men ikke umulig Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!