Skrevet av Emne: Kan noen anbefale ett program?  (Lest 4008 ganger)

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #15 : 03. desember 2009, 21:30 »


okei, takk Cheesy så hvis jeg har 140-120-190 så skal jeg altså bare fylle inn ca 10kg mindre inn som makser så funker det? er nybegynnerprogrammene også såpass harde ?

Dietmar sine programmer (mengde&oppkjøring) er begge relativt lett basert trening så du må nok ha stilt inn noe feil enten det er målene eller belastningsprosenten. Har vært igjennom oppkjøringsprogrammet, skal over på mengde og må si disse programmene er virkelig å anbefale. Både jeg og flere andre som har gjennomført programmene har økt utrolig mye. All skryt til dietmar som har gjort litt av en jobb med utvikling av disse programmene.

Ettersom du har et så tungt sett allerede i uke 4 må det være noe som ikke stemmer, last ned på nytt og prøv å still inn målene dine. Anbefaler deg å ikke gi opp på disse programmene for de gir virkelig resultater, lykke til!
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #16 : 04. desember 2009, 01:16 »
1. Da må du ha trent dietmarprogrammene feil.
2. Det er vel en mulighet for at 1,5 år med dietmar hadde en viss innvirkning på de 30 kiloene økning som du hadde. Du har kanskje hørt om at mange styrkeløftere periodiserer treningen med en del mengde i et par mnd, for så å trene tyngre frem mot et stevne. Man øker ikke nødvendigvis i 1rm under mengdedelen, men det gir grunnlaget for enda bedre økning når man begynner å trene mindre mengde og litt tyngre.

Siden jeg hverken er nybegynner eller tilbakestående er jeg fullt klar over hvordan man periodiserer og planlegger micro-, meso- og makrosykluser osv. Dietmarprogrammene har den ulempen at de er lineære og man taper seg i styrke i løpet av oppkjøringsprogrammets første 5 uker på understimulering. Det er ingen logisk grunn til å ikke vedlikeholde maksimal styrke ved tidvis full fiberaktivering. Sheiko løser dette elegant med noen få løft på 80-85% i det minste ukentlig. Dessuten har jeg økt godt på å lage hybrider av sheiko med wsb hvor jeg blander ikke-lineær periodisering med prinsipper om startstyrke og dynamisk styrke. Jeg skjønner at enkelte av dere som trener dietmar aldri har trent sheiko og wsb men likevel er overbevist om at dere vet alt om disse ideene, men jeg har altså prøvd samtlige over lengre perioder og funnet det som fungerer best for meg. Smiley
Dietmar tok benken min til 120kg eller så. På wsb fikk jeg den opp til 165, og på sheiko passerte jeg 200 raw @ 108. Marken min har økt godt på Jim Wendlers 531, noe jeg aldri hadde trodd på om du hadde sagt det til meg for 8 uker siden. Bøyen min er like tragisk uansett hva jeg trener riktignok, så den er jeg åpen for å eksperimentere med. Kan alltids trene dietmar mengde og oppkjøring på den og marken og avlegge rapport til deg om 18 uker. Smiley
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #17 : 04. desember 2009, 01:26 »
Dietmar programmer lineære? Sikker på at du ikke har trent RYP? :Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #18 : 04. desember 2009, 12:24 »
De baserer seg på gradvis økende intensitet og reduksjon i volum fra uke til uke? Det er vel selve definisjonen på et lineært program. Smiley
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

rodjka

  • Gjest
Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #19 : 04. desember 2009, 13:44 »
Dietmar programmer lineære? Sikker på at du ikke har trent RYP? :Smiley

Javel...

Kjapp oversikt over tyngste sett i knebøy (mandagene) på oppkjøringsprogrammet som ligger ute på nett:
1 80%
2 82,5%
3 85%
4 90% + 90% med drakt
5 90%
6 90% + 95% med drakt
7 92,5%
8 92,5% + 97,5% med drakt
9 90%
10 95% + 100% med drakt
11 deload
12 stevne

For å unngå flisespikking er det ikke prosenter av 1RM, men av den treningsvekten man stiller inn (mål x belastningsintervall).

rodjka

  • Gjest
Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #20 : 04. desember 2009, 13:45 »
...

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #21 : 04. desember 2009, 14:13 »
Siden jeg hverken er nybegynner eller tilbakestående er jeg fullt klar over hvordan man periodiserer og planlegger micro-, meso- og makrosykluser osv. Dietmarprogrammene har den ulempen at de er lineære og man taper seg i styrke i løpet av oppkjøringsprogrammets første 5 uker på understimulering. Det er ingen logisk grunn til å ikke vedlikeholde maksimal styrke ved tidvis full fiberaktivering. Sheiko løser dette elegant med noen få løft på 80-85% i det minste ukentlig. Dessuten har jeg økt godt på å lage hybrider av sheiko med wsb hvor jeg blander ikke-lineær periodisering med prinsipper om startstyrke og dynamisk styrke. Jeg skjønner at enkelte av dere som trener dietmar aldri har trent sheiko og wsb men likevel er overbevist om at dere vet alt om disse ideene, men jeg har altså prøvd samtlige over lengre perioder og funnet det som fungerer best for meg. Smiley
Dietmar tok benken min til 120kg eller så. På wsb fikk jeg den opp til 165, og på sheiko passerte jeg 200 raw @ 108. Marken min har økt godt på Jim Wendlers 531, noe jeg aldri hadde trodd på om du hadde sagt det til meg for 8 uker siden. Bøyen min er like tragisk uansett hva jeg trener riktignok, så den er jeg åpen for å eksperimentere med. Kan alltids trene dietmar mengde og oppkjøring på den og marken og avlegge rapport til deg om 18 uker. Smiley

Ja, det er jo artig det. Du kan jo vurdere å øke treningsmengden litt hvis du ikke har noen fremgang med den mengden? Nå er jo ikke jeg noen styrkeløfttrener med jeg vil jo tro at det bare er å legge til et sett ekstra på slutten av hver øvelse.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #22 : 04. desember 2009, 14:24 »
Jeg trente dietmar i 1.5år og økte noe sånt som 2.5kg i den perioden.

Det forteller nok noe om programmet men også noe om deg..... Wink Samme f. hvor banalt et program er, så gir det nok litt mer uttelling, hvis man har lagt inn riktig(tilpasset) 1rm og justert belastningsintervallene sånn nogenlunde.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #23 : 04. desember 2009, 16:58 »
Jeg syner deg på den Thunder. Det er små endringer som skal til for å løse problemene forbundet med et generisk program, og jeg tror et individuelt tilpasset dietmarprogram ville gitt bedre uttelling. Økt volum i mengdefasen og kanskje et par enkeltløft på planke eller drakt med stropper nede med 85% underveis. Men da nærmer man seg plutselig sheiko. Nå kommenterte jeg med tanke på standardprogrammene som ligger på nett og som jeg prøvde for mange herrens år siden før jeg leste blokkperiodisering av v.issurin, bompa, supertraining av siff og zatsiorskys samlede verker og tilegnet med nok forstand til å lage programmer selv. Jeg holder meg forsåvidt innenfor en del av de rammene som er typisk også for dietmar og sheiko slik jeg har forstått det, med en gjennomsnittsintensitet mellom 68-71% og et volum som fluktuerer mellom 90 og 130 reps i uken for hvert løft.
Det er noen få grunner til at jeg ikke orker å melde meg inn i Odin og konkurrere aktivt der, og en av dem er den tilsynelatende intoleransen som gjennomsyrer hele miljøet mot å følge egne treningsopplegg selv om disse beviselig fungerer. Er ikke regelverket også så diktatorisk som at "..alle utøverne skal følge det offisielle treningsprogrammet"? Virker litt strengt for en som synes halve moroen er å flikke på programmet sitt. Smiley
Belyaev, Kennelly, Vogelpohl osv har alle klart å bli sterke uten dietmar!
GAMMERN, nå er det vel 5 år siden jeg trente dietmar, men jeg mener å huske at jeg pleide å sette målcellen til 2.5-5kg over nåværende max.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget jaycutler

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #24 : 04. desember 2009, 19:01 »
Belyaev, Kennelly, Vogelpohl osv har alle klart å bli sterke uten dietmar!

Tenk deg hvor sterke de hadde vært hvis de hadde kjørt dietmar!!!!  >Cheesy
|||||--WPC Norge--|||||

Sterk, blid og fordomsfri

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!