Skrevet av Emne: Vegard trener  (Lest 134255 ganger)

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #75 : 29. januar 2010, 20:16 »
Mjaaa, det er mulig du gjør Tongue Vet du hvilken maskin jeg mener da? den er gul og står i nærheten av beinpressen. Tar bare ene foten på stangen som er bak deg og kjører på Wink Men kan heller vise deg en gang om vi på mirakuløst vis skulle trene samtidig Tongue
Hehe, jeg googlet den skjønner du og da kom det en annen opp. hæhæ
Ja, det kunne du jo, men du klarer jo faktisk å trene på andre tidspunkt HVER gang Wink
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #76 : 29. januar 2010, 20:39 »
Hehe, jeg googlet den skjønner du og da kom det en annen opp. hæhæ
Ja, det kunne du jo, men du klarer jo faktisk å trene på andre tidspunkt HVER gang Wink
Ja, rusler ned når jeg ikke gidder sitte lenger på skolen og surre Wink

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #77 : 30. januar 2010, 01:11 »
Hyggjeleg å helse på!  Eg pleier normalt å være litt meir pratsom, men hadde ikkje ete noko særleg denne dagen Smiley Ser ut som du trenar fornuftigt og at styrken er bra. Skal følgje med her framover.

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #78 : 30. januar 2010, 02:01 »
Hyggjeleg å helse på!  Eg pleier normalt å være litt meir pratsom, men hadde ikkje ete noko særleg denne dagen Smiley Ser ut som du trenar fornuftigt og at styrken er bra. Skal følgje med her framover.
Ja, hyggelig Smiley Takk for det! Vi sees sikkert på VT

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #79 : 02. februar 2010, 16:38 »
Fikk et sinnsykt slag i trynet nå! Fant ut at Bjørn Hellfuck-konserten i Grieghallen nå er utsolgt Shocked Helv#%##¤!!! MÅ ha billett! Svartebørs ftw nå

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #80 : 02. februar 2010, 17:13 »
Svartebørs er ULOVLIG i dette landet, Vegard!

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #81 : 02. februar 2010, 18:18 »
Ja, men liker spenningen det gir. Samme adrenalinrushet som når du kjører i 63km/t i 60-sonen  woot Livin for the thrill Tongue

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #82 : 02. februar 2010, 18:30 »
5 3 1 - periode 1, uke 4, *DELOAD*

Dag 1:


Vendinger:

Doble og single opp til 110. Bommet såvidt på et halvhjertet forsøk på 120. Dippet nesten ikke på vendingene. Tror 120 kunne gått om jeg hadde gutset litt for å komme under stangen + en liten dipp.

Supersett med benk og bøy:
Benk:
10x50kg
5x60kg
5x65kg
5x65kg
5x65kg

Bøy:
10x60kg
5x60kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg

Supersett nedtrekk og pec-dec Tongue :
Nedtrekk:
12x70kg
12x70kg

Pec-dec: Tongue
12xetellerannet
12xetellerannet

Merkelig og lett økt på sprek og blid i dag. Var innom der for å bestille time til en kroppsanalyse der de måler fettprosent og alle greiene, så trente der i dag. Ulovlig med magnesium på dette stedet woot
Prøvde å gjøre alle repsene jævli eksplosive. Bøyen ble mindre eksplosiv enn alt det andre. Sikkert litt pga vendingene, men ikke bare. Tror jeg kunne hatt godt av å kjøre eksplosive lavrep-lavvekt i bøy som nylig er omtalt i Fenrikflinks Der Dunkelheit, men vi får se. Får prøve å lese meg opp litt på dette.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #83 : 03. februar 2010, 11:18 »
Ingen særlig logikk i at bøyen skal bli mindre eksplosiv av å trene vendinger først, med mindre de blir så tunge at du må slite dem opp fra dyp sitt.

Det er mer sannsynlig at vektene er litt tunge til å lære seg eksplosivitet på. Start med 40 kg, og se hva som skjer. Ta gjerne flere sett med to-tre reps, heller enn å ta femmere. Det er generelt lettere å konse på eksplosivitet når man kjører boksbøy, for da er man stabil i bunn før skyvet starter. Å lære seg eksplosivitet med vekter rundt 60% i vanlig bøy er ambisiøst i beste fall.

Det er også lettere å beholde snerten i løftene hvis du har mindre sprang i vekter. Øk med 10 kg i stedet for 40, så vil du nok merke forskjell.  Cheesy


Det samme kan du gjøre på de vanlige øktene på neste runde. Jeg gjetter på at du skal opp til ca 150 i bøy neste gang. Da kan du gjøre slik fx:
3x40
3x50
3x60
3x70
3x80
3x90
3x100
5x115
5x132,5
XXx147

På denne måten får du ca 21 reps med stor fart, og 25+ reps over 50%. Begge deler er fint. Det verste er at det høres ut omtrent som en anbefaling fra gammel WSB. "Do your dynamic effort work, then work up to a heavy set of three to five".

 Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #84 : 03. februar 2010, 11:58 »
Takk skal du ha Wink Honnør.

Vil det være en litt større belastning for kroppen eller cns med å kjøre med stor fart enn å kjøre vanlig oppvarmingstempo? Er det greit om jeg fortsetter med tilleggsøvelsene omtrent likt som denne perioden? Mener du at jeg kjører boksbøy på de 7 første settene evnt da? Kan jeg heller ta en stopp i bunnen av løftet uten boks? Skal jeg ha en progresjon på de eksplosive settene eller kjøre samme vektene hele perioden?

 Mange spørsmål :Smiley

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #85 : 03. februar 2010, 12:08 »
Takk skal du ha Wink Honnør.

Vil det være en litt større belastning for kroppen eller cns med å kjøre med stor fart enn å kjøre vanlig oppvarmingstempo? Er det greit om jeg fortsetter med tilleggsøvelsene omtrent likt som denne perioden? Mener du at jeg kjører boksbøy på de 7 første settene evnt da? Kan jeg heller ta en stopp i bunnen av løftet uten boks? Skal jeg ha en progresjon på de eksplosive settene eller kjøre samme vektene hele perioden?

 Mange spørsmål :Smiley

Folk som snakker om at de er redde for cns har som regel ekstremt liten penis, eller har aldri hatt et ærlig arbeid i sitt liv. Ikke bli en av dem.  Wink

Du skal være varm før du starter å løfte fort. Deretter er det bare å mate på.

Jeg ville valgt boks eller vanlig bøy uten stopp. Kontrollert ned slik at du hele tiden holder balansen, og fullt skyv opp igjen. Ikke løft fortere enn at du har kontroll. Stupbombing fører til at du får trykket fram på foten = nicht gut. Stopp i bunnen er ikke nødvendig her.

Jeg ville bare kjørt doble eller triple med stor fart og 10 kg økning pr sett opp til første arbeidssett. I starten ville jeg gjort som skissert i forrige svar, og etterhvert kan du starte på 60 kg, og kjøre 5-7 sett derfra. Hovepoenget er jo å løfte tunge vekter til slutt. Dette skal være en oppvarming som hjelper deg til å utvikle mer kraft på kort tid, ikke en økt i seg selv.

Spørsmål er bra  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #86 : 03. februar 2010, 12:33 »
Grin
I bøyen min er repetisjonene mine seigere enn i de andre øvelsene føler jeg. Har det noe for seg å kjøre et lignende opplegg i de andre store øvelsene også?

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #87 : 03. februar 2010, 12:39 »
Dersom du er treg funker det veldig godt i benk. Selv har jeg god erfaring med DE benk med og uten strikk for å få opp eksplosiviteten i benk. Ville ikke kombinert det med 5/3/1, men det går an å kjøre eksplosive reps i oppvarmingen ja.

Treere pleier å funke bra i benk. Sørg for at skuldrene er gode og varme før du starter. Deretter er det bare å konse på teknikk og akselerasjon. Rolig ned, full fart opp. Etter 5-6 slike sett bør du klare å tenke eksplosiv under arbeidssettene også, og det er hele poenget.

Jeg har blandete erfaringer i mark og press. I mark kjørte jeg mye single reps med stor fart, og det funket dårlig. For meg funket det bedre å dra 5-8 reps på såpass lette vekter at jeg kan holde stor fart på alle reps. I press funket det dårlig, i likhet med alt annet jeg har gjort i press, så der vil jeg ikke gi noen råd.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #88 : 03. februar 2010, 17:17 »
JADA!!! Fant en som vil selge meg Hellfuckbillett  woot Det ordner seg for snille gutter Grin

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 5 3 1
« #89 : 04. februar 2010, 18:06 »
5 3 1 - periode 1, uke 4, *DELOAD*

Dag 2:


Militærpress:
15x20kg
10x30kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg

Pushpress:
3x60kg
2x70kg
1x80kg
1x90kg
+ noen sett på 60 kg for teknikk

Dips:
20xkv

2 sett med noe rotatorkøffz og litt torsorotation.

Fislete og slapp trening. Kjedelig med deload så måtte finne på noe litt artig denne gang også. Forrige økt ble det vendinger, denne gang pushpress (for andre gang i livet). Prøvde såvidt et par rykk med stanga.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!