Skrevet av Emne: Vegard trener  (Lest 134242 ganger)

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #165 : 01. mars 2010, 11:40 »
Når du sier med stopp, definerer du det som at du hviler vektene i gulvet, eller også at du stopper kontrolert og holder spenn i musklene?

Jeg kjører øvelsen rolig, og stopper nede, men jeg liker ikke å legge vektene i gulvet.

Kanskje jeg burde prøve litt anderledes da. Er mest gira på å trene med så liten skaderisiko som mulig. Smiley
Legger vektene død på gulvet, ja. Øvelsen heter jo deadlift. Slipper ikke nødvendigvis opp alt spennet, men det er ikke noe problem det heller. Bare til å spenne deg opp igjen før du løfter de opp på nytt.

Utlogget giljarh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 296
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 296

  • ^^
Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #166 : 01. mars 2010, 12:37 »
Når du sier med stopp, definerer du det som at du hviler vektene i gulvet, eller også at du stopper kontrolert og holder spenn i musklene?

Jeg kjører øvelsen rolig, og stopper nede, men jeg liker ikke å legge vektene i gulvet.

Kanskje jeg burde prøve litt anderledes da. Er mest gira på å trene med så liten skaderisiko som mulig. Smiley
holder spenn eller hviler... ligger stanga død, altså at alle løftene blir som rep nr. 1...! så har du mer fokus på teknikken og kan få med deg ræva i bånn av løftet. og som ivar er inne på vil du da være litt sterkere i fra bånn av og kanskje ha det lille ekstra på et tungt max løft....!
men for all del, det er noe som heter variasjon!

fin løfting i loggen her forresten Wink

Utlogget celius

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

  • Disiplin
Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #167 : 01. mars 2010, 15:10 »
Takker for innspillene. Kommer til å kjøre øvelsen slik dere beskriver neste økt. Smiley

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #168 : 01. mars 2010, 18:13 »
Hei du nevnte noe du hadde lest om fordelene med spisedag - har du en link?

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #169 : 01. mars 2010, 19:42 »
fin løfting i loggen her forresten Wink
Takk for det Smiley

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #170 : 01. mars 2010, 19:44 »
Hei du nevnte noe du hadde lest om fordelene med spisedag - har du en link?
Er veldig lenge siden jeg leste om dette nå så vet ikke om jeg finner den eksakte linken/linkene.
Her er ihvertfall noen:
https://www.tn.no/drivkraft/artikler/leptin-det-magiske-hormonet
http://www.myorevolution.net/forums/showthread.php?t=1105

Leptin og oppkarbing var søkeordene mine Smiley

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #171 : 01. mars 2010, 20:01 »
5 3 1 - periode 2, uke 4 *DELOAD*

Dag 1:

YTWL-opplegg i skråbenk. 3x16 (4 reps per "bokstav")

Benkpress:
En del sett på 40 og 60 for teknikk.

Dips:
20
10

Litt enfots glute-bridge og birddog + masse tøying. Tøyde i bortimot 1 time. Tøyde underkroppen, bryst og skuldre. Godvondt og herlig etterpå Grin I morgen blir det trolig litt bøy, litt bakside skulder/traps, kjerneøvelser og masse tøying. Kanskje litt rygghev, gluteusopplegg og biceps. Og rackchins!

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #172 : 02. mars 2010, 20:09 »
5 3 1 - periode 2, uke 4 *DELOAD*

Dag 2:

Litt glutebridge, firehydrants og birddog og en øvelse leifbjørn viste.

Litt knebøy opp til 100kg

Var med bue når han skulle finne maks i bøy og benk så ble litt benkpress for teknikk i dag også.

3x10 rackchins

3x? med en slags horisontal shrugsøvelse

2x planken+10kg+sideplanken på hver side.

Bortimot en halvtime med tøying av underkropp.

Sov 3 timer i natt pga en kjemirapport som måtte leveres. Bøyen føltes tung. Knærne knirket i tillegg. Fått bekreftet at jeg har en viss grad av foroverlent hofte og at hoften tilter litt bak i bunnen av bøyen slik at jeg får litt krumning i korsryggen. Dette er nok grunnen til korsryggplagene jeg har opplevd i det siste. Håper jeg klarer å fikse dette med tøying + styrking av baksiden. Vil nødig bli skadet eller måtte gi opp konvensjonell bøy. Leifbjørn sier at han hadde omtrent de samme symptomene før han ble skadet, så jeg er litt skremt av dette.

Syklubb med bue og leifbjørn idag i tillegg til øktens spontane og uplanlagte preg gjorde at jeg var på VT i over 2,5 timer Tongue

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #173 : 02. mars 2010, 20:41 »
Hvem er Leifbjørn og hva presterte Bue? Har han sagt noe om når han begynner å logge? Og hva er fuglehund?Tongue

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #174 : 02. mars 2010, 20:53 »
Hvem er Leifbjørn og hva presterte Bue? Har han sagt noe om når han begynner å logge? Og hva er fuglehund?Tongue
Leifbjørn finner du på forumet her.
Bue tok vel 120 i bøy. Litt good morning. Bare uvante vekter tenker jeg. MEN han tok 3x110kg i benk, noe jeg syns var imponerende. Han passerer nok meg der fortere enn du får sagt Ataturk om ikke det skjer store saker med benken min Grin Det verste er at han kommer til å gjøre det mens han går ned i kroppsvekt.

Birddog: Grappling med en 70kgs morderisk fuglehund. Gnir du deg inn i fjær på forhånd får du en ekstra utfordring Grin
Noen tullinger gjør den også slik: http://www.youtube.com/watch?v=L1kranTPgxI#noexternalembed&feature=related  what

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #175 : 02. mars 2010, 21:02 »
Hehehe, ler. Treer på 110, ja, fy faen Tongue Bue er maskin!

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #176 : 04. mars 2010, 17:05 »
5 3 1 - periode 2, uke 4 *DELOAD*

Dag 3:

Kjørte YTWL, militærpress, pissing, facepulls, vannfylling, skråbenk med hantler og triceppushdown i supersett og hulter til bulter.

Litt planke og crunches etterfulgt av en del rævøvelser og 30-45 min tøying. Syns jeg merker en forbedring i formen på korsryggen i dyp sitt etter tøying i dag.

Kjapp økt i dag. Blir 21årsdag til en kamerat i kveld. Skal nyte pilsens terapeutiske effekt og glemme hverdagens mas Grin

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #177 : 08. mars 2010, 20:18 »
Øy. Har du slutta å trene eller?  :Smiley
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #178 : 08. mars 2010, 21:02 »
Øy. Har du slutta å trene eller?  :Smiley
Droppa fredagsøkta greit for å si det sånn! Var i et fortreffelig fødseldagsselskap på torsdag. Det gikk for seg. Ble nach med shotting som om det skulle vært en olympisk konkurranse! Rester av tequila, jeger og jack daniels måtte til pers. Rare ting gikk for seg på det nachet Grin Dagen derpå derimot ble det ikke tid til så mye rart annet enn å være sengeliggende til klokken 1830 for så å spise og rehydrere systemet. Så jeg fikk prøvd ut Intermittent Fasting woot

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x200kg markløft
« #179 : 08. mars 2010, 21:24 »
5 3 1 - periode 3, uke 1

Dag 1:

YTWL:
2x16x6kg i hver arm

2 sett enfots glutebridge mens jeg ventet på at benkpressen skulle bli ledig.

Benkpress:
eksplosivt:
2x45kg
2x50kg
2x55kg
2x60kg
2x67,5kg

5x75kg
5x85kg
10x95kg Smiley

Dips:

10xkv
10xkv
10xkv+5kg
10xkv+5kg
10xkv

Planken med 10kg på stumpen i ca 1 min. så rett over på sideplanken så lenge jeg klarte på hver side. x2

2 sett birddog og 30-40 min tøying!

Hadde med en meget utrent fyr i dag (Geir Inge). Han trente benk, beinpress og mage.
Litt fornøyd med benken i dag Smiley Samme antall reps som sist periode på 2,5 kg mer. Hadde vertfall en rep til inne. Dipsen var deprimerende tung i dag. Mye god tøying etterpå var kos.

Etter at jeg hadde tøyd skulle jeg ut i speilene og se hvordan formen på korsryggen så ut i dyp knebøysitt. Jeg møtte et syn som fikk meg til å stoppe opp i ett minutt og glo. Vandreren sto og psyket seg opp til knebøy med 220kg på stanga. Jeg pustet oppgitt ut der jeg sto rett bak han. Var spent på hva jeg kom til å få se. Først gikk han under stanga og klarte såvidt å løfte den opp fra racket og slapp den nedpå igjen. Jeg lurte på om det var alt han skulle gjøre. Men så gikk han under på nytt og tok 2 HASARDIØSE og vaklende steg bakover, pustet inn og bøyde! Løftebanen han benyttet var omtrent 10cm. Vinkelen i kneleddet kan jeg estimere at var på 150 grader woot Pussig syn.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!