Skrevet av Emne: Vegard trener  (Lest 134259 ganger)

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #240 : 31. mars 2010, 19:10 »
Hvordan trener du Tabata med flere øvelser? Sånn jeg har forstått det er det maks reps på 20 sekunder, 10 sekunder pause, osv åtte ganger. Ikke si at du kjører gjennom dette flere ganger på samme økten?  woot
En øvelse i 20 sek etterfulgt av 10 sek pause, neste øvelse i 20 sek etterfulgt av 10 sek pause osv Wink Kjører selvsagt ikke gjennom dette flere ganger samme økt Grin Kjører 8 ukers progresjonen fra denne artikkelen:
http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/six_new_tabata_workouts_for_fast_fat_loss

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #241 : 31. mars 2010, 19:24 »
En øvelse i 20 sek etterfulgt av 10 sek pause, neste øvelse i 20 sek etterfulgt av 10 sek pause osv Wink Kjører selvsagt ikke gjennom dette flere ganger samme økt Grin Kjører 8 ukers progresjonen fra denne artikkelen:
http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/six_new_tabata_workouts_for_fast_fat_loss

Ah det høres.. gøy ut. Men takk, den artikkelen hadde jeg ikke fått med meg. Smiley

Ser du bruker 50kg, jeg tror det er ganske bra med vekt for en sånn sadistisk måte å trene på.

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #242 : 01. april 2010, 16:22 »
Ah det høres.. gøy ut. Men takk, den artikkelen hadde jeg ikke fått med meg. Smiley

Ser du bruker 50kg, jeg tror det er ganske bra med vekt for en sånn sadistisk måte å trene på.
Ikke så gale det. Overstått på 3-4 min + litt pesing i etterkant Smiley Tror litt bedre kondis vil gjøre både treningshverdagen og den vanlige hverdagen litt lettere.

Tror 50kg er ok egentlig.

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #243 : 01. april 2010, 18:11 »
Var stiv i korsryggen i dag så jeg bestemte meg for å se om jeg fikk fikset litt på det. Begynte med 2 sett enfots glutebridges, birddog og firehydrants samt tøying av quads, psoas og hofteleddsbøyere. Ble en hel del mer tøying, knebøy med veldig brei stand, splitbøy, noe greier fra den første squat rx videoen, wall slides, scapula pushups og wall walk. Ble både svett og andpusten og holdt på i rundt 45 min kanskje Smiley Føler meg myk og avslappet nå.

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #244 : 02. april 2010, 19:06 »
5 3 1 - periode 3, uke 4 *DELOAD*

Dag 3:

Den vanlige oppvarmingen + 2 sett enfots rygghev, dislocates, 2 sett rotator cuff og litt annet snacks.

Markløft:
Noen lette sett med 4-5 repetisjoner opp til 110kg

Styrkevending:
Enere opp til 110kg

Støt:
3x80kg

Nedtrekk:
3x10

2 sett mage

tøying

Lett og fin økt. Eneste som ikke var lekevekter var vendinger. Men det gikk greit. Første gang jeg prøver støt ordentlig. 80 var lett. Høyre ryggstrekker har vært stiv og rar en god stund nå, og den vil ikke slippe helt. Kjente det godt i dag på nedtrekken da jeg tok med underhåndsgrep. Strakk veldig i utstrakt posisjon. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å fikse dette. Noen som har noen idé?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #245 : 03. april 2010, 03:42 »
5 3 1 - periode 3, uke 4 *DELOAD*

Dag 3:

Den vanlige oppvarmingen + 2 sett enfots rygghev, dislocates, 2 sett rotator cuff og litt annet snacks.

Markløft:
Noen lette sett med 4-5 repetisjoner opp til 110kg

Styrkevending:
Enere opp til 110kg

Støt:
3x80kg

Nedtrekk:
3x10

2 sett mage

tøying

Lett og fin økt. Eneste som ikke var lekevekter var vendinger. Men det gikk greit. Første gang jeg prøver støt ordentlig. 80 var lett. Høyre ryggstrekker har vært stiv og rar en god stund nå, og den vil ikke slippe helt. Kjente det godt i dag på nedtrekken da jeg tok med underhåndsgrep. Strakk veldig i utstrakt posisjon. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å fikse dette. Noen som har noen idé?

Hvordan er hoftemobiliteten din i høyresiden sammenlignet med venstre? Jeg er stivere i høyresiden, og merker at når jeg ikke tar meg godt av dette før øvelser som tar på ryggen - så er stivheten ganske mye større i høyre ryggstrekker etterpå. Samme gjelder egentlig det å gå, stå osv.. blir mer "kokt" og sliten i problemsiden.

Men det er mulig det er noe annet du sliter med når du sier stiv og rar..? Er det hele ryggstrekkeren eller bare nederst ved bekkenet?

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #246 : 03. april 2010, 04:20 »
Hvordan er hoftemobiliteten din i høyresiden sammenlignet med venstre? Jeg er stivere i høyresiden, og merker at når jeg ikke tar meg godt av dette før øvelser som tar på ryggen - så er stivheten ganske mye større i høyre ryggstrekker etterpå. Samme gjelder egentlig det å gå, stå osv.. blir mer "kokt" og sliten i problemsiden.

Men det er mulig det er noe annet du sliter med når du sier stiv og rar..? Er det hele ryggstrekkeren eller bare nederst ved bekkenet?
Mer rusk i venstre del av hoften. Og blir også ofte mer stiv i venstresiden av korsryggen. Dette gjelder når jeg går også som du sier og jeg blir stiv og "kokt" i problemsiden. Men disse plagene er ganske langt nede mot bekkenet.

Rusket i ryggstrekkeren sitter fra ca. midten av ryggen og opp. Når jeg vrir overkroppen mot høyre, strekker hendene i været eller foran meg og krummer ryggen så kjenner jeg det godt i høyre ryggstrekker fra midten og oppover litt rundt skulderbladet ca.

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #247 : 04. april 2010, 17:18 »
På båten på vei til Bergen igjen nå. Utrolig fyllesyk. Kjedelig diagnose. Spylte doen med munnen i dag tidlig woot Var på Bjørn Hellfuck i går og hadde selvsagt kjørt meg opp på brennevin og billigøl. Litt stiv i nakken også pga buttrock Og vondt i halsen pga skriking av tekst. Syns jeg husker et glimt av at jeg sang i mikrofonen. Blir godt å komme til Bergen igjen og komme igang med treningen. Deload er kjedelig.

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #248 : 05. april 2010, 20:25 »
5 3 1 - periode 4, uke 1

Dag 1:

Benkpress:
5x77,5kg
5x87,5kg
9x97,5kg

Dips:
10

Skråbenk med hantler:
3x10x30kg

Det ble med det i dag. Ubrukelig dagsform og latterlig trøtt. VT stengte tidlig i dag så trente et annet sted. Elendig benkpresstativ og glatt stang. Grepet var 10cm breiere på slutten av settet enn da jeg begynte. Benkpressen var drevet av hat og fortvilelse siden kroppen egentlig ikke orket å trene i dag >Cheesy Overhørte damen i resepsjonen formane at det ikke var vits i å kjøpe den store flasken med proteindrikk siden "kroppen bare klarer å ta opp 30g i slengen"

Havnet forresten i avisen:

http://www.hardanger-folkeblad.no/hfkultur/article5054249.ece
 Grin

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #249 : 06. april 2010, 00:07 »
Var det i avisen??? KONGE Cheesy
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #250 : 06. april 2010, 00:16 »
Var det i avisen??? KONGE Cheesy
Lokalavis. Nettversjon Wink Linken til artikkelen ligger under bildet..

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #251 : 06. april 2010, 00:40 »
QLT  Grin
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #252 : 06. april 2010, 07:59 »
Du sklei rett inn der. Bare å søke jobb i bandet.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #253 : 06. april 2010, 12:31 »
Du sklei rett inn der. Bare å søke jobb i bandet.
Det hadde vært en herlig liten jobb. Promillegrensen for hvor alle låtene blir problematisk å spille er ekstremt høy i denne musikken så det passer utmerket sammen med brennevin. Genialt å kunne leve av det en periode Grin

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener - 8x205kg mark RAW - bøypers s.15
« #254 : 06. april 2010, 20:17 »
5 3 1 - periode 4, uke 1

Dag 2:

Oppvarming

Knebøy:
5x120kg
5x140kg
7x157,5kg

Frontbøy: Vending på første rep
3x10x80kg

Pullups: (På norsk. Internasjonalt heter det vel chins.)
5x6xVegard

Tåhev:

3x5x165kg m/stopp i bunn og topp

Litt hoftefiks og tøying

En runde tabata.

De to siste repetisjonene på bøyen gikk seigt. Greit fornøyd med 7. Tyngre å trekke meg opp med håndflatene mot ansiktet og smalt grep enn håndflatene fra ansiktet og bredt grep. Før var det motsatt. Fikk en Gymboss (http://www.gymboss.com/buyNow.html) i posten i dag for å gjøre ting som tabataen enklere å gjennomføre Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!